nou zeker! Toen ik ingeleid werd van Kb zat het ziekenhuis "vol" dus moesten we wachten voordat ze überhaupt mochten beginnen! :x grrr. En toen nog 14 uur hele lichte weeën gehad. Niks aan het handje. Toen het eenmaal begin was hij er binnen het uur. Denk aan je! Het kan snel gaan als het eenmaal begint! (Hoop het).
Het kan bij mij de kant van Nuage opgaan. Hartslag baby nogal "monotoon". Dat bevalt ze niet dus straks weer aan de monitor...
@Eef: hopelijk ondertussen wat meer vorderingen. Ik denk aan je!! Wat is er eigenlijk mis met een monotone hartslag? Dat klinkt in mijn oren hetzelfde als 'regelmatig'.
Ze willen graag een hartje wat soms versnelt en dan weer wat langzamer. Dat betekent dat het goed gaat en dat een kindje beweegt. Bij beweging gaaf het iets omhoog. Geen grote pieken of dalen, gewoon tussen 120-160 ongv. Als het hartje op 1 snelheid blijft is dat niet goed.
nooit geweten. wat weet jij toch een hoop, Nuage hoop dat die kleine snel komt! zal ik trouwens een clubje aanmaken? naam maakt niet zoveel uit toch?
Whahaha valt mee hoor maar door de zwangerschapsdiabetes heb ik bij beide zwangerschappen 2 weken lang dagelijks ctg's gehad. Dus wat dan goed is en wat niet weet ik onderhand wel
Het is precies wat nuage zegt.... Mocht iemand nog aan haar kennis twijfelen :-D Gyn is net geweest. Er is niks veranderd. Hals nog steeds lang, hard, etc. Ongunstig dus. Krijg nu een gel die wat sterker is. Doet dat ook niks, dan keizersnede. Ik voel haar minder bewegen en hij wil geen risico nemen. Ik vind het wel best. Jammer dat het herstel langer is maar ik ben de eerste niet met een keizersnede en bij m'n zoontje was het herstel ook lang! Bovendien had ik gisteravond weer flink het zuur waar ik behoorlijk depri van werd. Nog steeds met die dikke buik in plaats van m'n babietje!
Eef, denk ook aan je, hopelijk is je kleintje er en gaat alles goed. Conejita, Natuurlijk denk ik ook aan jou op deze moeilijke dag. Heel veel sterkte! Over dat werken, nou daar heb ik eigenlijk helemaal geen zin in. Ga mn zoontje echt missen, vind het zo heerlijk om thuis bij hem te zijn. Hij is vorige week 2x een paar uurtjes bij de oppas geweest (schoonouders) en dat ging gelukkig goed.
@Eef: hopelijk snel wat vorderingen, maar fijn dat ze je zo goed in de gaten houden! Weer wat geleerd ook mbt de hartslag
Wat duurt dat Eef! Hopelijk snel (of nu al) je bubbie in je armen Conejita; je meisje had gewoon alweer 2 moeten worden vandaag, onvoorstelbaar eigenlijk he? Dikke knuffel en dat ze maar een mooi feestje heeft daar boven. Gaan jullie nog iets doen vandaag?
Dames mag ik me weer aanmelden bij jullie? Vanmorgen op 10dpo positief getest! Lees straks alles bij.
Eef mocht het een keizersnede worden dan gun ik je er eentje zoals ik! Top herstel. Had ik het geweten had ik dat bevallen overgeslagen! Tip: zeg geen nee tegen zware pijnstilling erna. Zorg dat je de dag erna kunt staan en lopen (heel even maar). Maakt niet uit hoeveel morfine en pcm je daarvoor nodig hebt. Dan herstel je 10x sneller weet ik nu uit ervaring. Vraag wel of je man erbij mag zijn want in jouw land mag dat niet bij spoedsectio's, of in ieder geval niet in het zkh van een vriendin van me die daar ook woont. Zonnetje ik ben zo blij voor jullie!
@conejita: sterkte op deze emotioneel beladen dag. Maar extra veel met haar broertje knuffelen vandaag troost voor jou en vindt zij vast fijn om te zien, dat het jullie goed gaat. (Heb ik toch goed onthouden he, dat jij ook geloofd dat ze in een of andere vorm (geest, energie) nog bij je is. @eef: wat beroerd dat het zo lang duurt, toch onvoorstelbaar eigenlijk dat na alles je nu zo over tijd loopt en de kleine zich ook niet zo uit laat nodigen. Hopelijk ben je inmiddels aan het bevallen! @zonnetje: welkom en (voorzichtig) gefeliciteerd! Hier: wat emo de laatste dagen. Eergister heeft de kleine meid voor het eerst een groente hapje gegeten (ze is 5,5 maanden) dat was nog vooral leuk, ondanks dat ik dan ook wel denk "wat wordt ze al weer groot". Maar gister voor het eerst in de wandelwagen en dus de reiswieg opgeruimd, kwam toch een beetje binnen. Ze heeft er door de reflux achtige klachten niet eens veel in gelegen maar voelde toch als een afgesloten hoofdstuk. Afgelopen woensdag de kleertjes in maat 50/56 aan een vriendin gegeven die in september bevalt. Het is denk ik even alles bij elkaar, ook de wetenschap dat ik net zo'n 2 liter bevroren BV door de gootsteen heb gespoeld, werd te oud en meisje vind het alleen vers uit de borst of koelkast vers lekker, zo zonde van al die mellk, maar ja. En binnenkort stop ik helemaal met BV (voelt nog wat dubbel, ik ben er qua tijd aan kolven etc wel aan toe, maar toch ook weer zo'n hoofdstuk wat je afsluit) Al die laatste keren...stomme hormonen ook nog een reden een te stoppen met BV
Even snel, lees later terug. Gewoon bevallen. Ging opeens supersnel. Op de valreep ruggeprik bij 8 ontsluiting. Was superblij, zoveel Fijnere bevalling dan van m'n zoontje. Maar uiteindelijk toch weer heftige bloeding dus 5 uur in observatie etc en dochtertje kreeg niet genoeg zuurstof dus ligt deze nacht in de couveuse. Heb haar nog maar weinig vastgehouden Maar ze gaat steeds beter!! Waarschijnlijk komt het omdat haar longetjes vol slijm zitten dus wordt ze geregeld "leeggezogen" Zonnetje, gaan voor je duimen! En conejita, nog een knuffel voor jou. Bedankt meiden voor jullie steun!!
Eef van harte gefeliciteerd!!! Had je een fluxus? Hoop dat je haar snel weer bij je hebt! Ben wel heel benieuwd hoe ze heet
Gefeliciteerd Eef!!!!!! Is ze ondertussen lekker bij je? Hoe voel je je? Ben je veel bloed verloren? Hopelijk snel samen van elkaar genieten. ,
Door de heftige weeën was m'n baarmoeder na de bevalling even soort van lam. Dus stopte het bloeden niet. Zevkwamen erachter omdat ik me steeds slechter voelde en ging overgeven. Ze hebben de klonten verwijderd en een medicijn gegeven om de samentrekkingen weer op gang te zetten. Van dat medicijn lag ik weer als een idioot te trillen. Best naar, alsof ik in shock was. Het heeft wel geholpen. Heb wel weer last van m'n stuitje maar minder dit keer ennik ben niet incontinent!! Ben vanacht nog bij Anna (zo heet ze dus ) wezen kijken en ze had goed gegeten. Af en toe halen ze er nog slijm uit maar we zijn er bijna!