Zwanger na meerdere miskramen en/of overlijden kindje

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door conejita, 20 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Geen idee of dat zo was. Neem aan van niet, heb er nooit iets over gehoord.
    Alarmbellen snap ik dat die niet gingen rinkelen. Mijn hele zwangerschap verliep ook prima. Maar gewoon later nog een groei echo doen, dat had wel op z'n plaatst geweest.

2. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Ik zit er aan te denken om toch een doppler of angelsound aan te schaffen. Wat is het verschil en kan iemand mij aanraden hoe en wat?
    Thanx.

3. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Wat ik begrepen heb is een doppler wat fijner in gebruik. Ik heb een AngelSound maar vind het een rotding.

4. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Volgens mij is het verschil met name de prijs. Ik heb ook een angelsound en vind het echt een prima ding eerlijk gezegd. Kon vanaf 9 wk het hartje al goed horen.
    Ik vind het super fijn om zo'n ding te hebben. Vanmorgen vloog het me toch ineens weer even aan, en miepje bewoog niet toen ik m'n hand op m'n buik legde ( wat heel normaal is ik weet het..) en dan is het super fijn om toch even te horen dat alles het nog doet en ze gewoon ligt te slapen.

@conejita: heb je je vragen voor je gyn opgeschreven? Zodat je niks vergeet morgen?

5. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    De doppler is volgens mij gewoon geluid wat iedereen zeg maar kan horen en de AngelSound is met een koptelefoon? Ik ben serieus doof geworden van dat ding wát een vreselijk geluid maakt ie als je 'm verplaatst haha maar misschien heb ik een ouderwetse.

6. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Zou idd kunnen dat de doppler het geluid zond koptelefoon geeft, maar die maakt net zoveel lawaai bij verschuiven of een trap van het kindje :). Alleen zit het dan misschien wat minder dicht bij je oor.
    Ik zet m altijd wat zachter als ik ga schuiven ;).

7. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    oké thanx meiden!

ik heb er al eentje gezien niet ver van mijn huis voor 20 euro. tweedehands dus. zal m gewoon bij haar ff uitproberen voor ik m koop.
    man staat niet te juichen want hij denkt dat ik dan obsessief word. (ííkkeh?? :$:D) nee, alle gekheid, ik denk dat dat wel meevalt en ik denk ook dat het me wat zal helpen te ontspannen.
    vooral deze laatste week was best pittig weer. voel het meteen ook in mijn lijf.

en ik ze nu meteen opschrijven "mam" ;), de vragen.
    hihi lief van je

8. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Hahaha sorry! Maar het helpt mij altijd om dingen niet te vergeten. Soms zit je in zo'n afspraak en wordt je overweldigd door nieuwe info of de snelheid waarmee de arts het gesprek af wil ronden, en daardoor vergeet je dingen.

Heb net ook even gereageerd op jouw opmerking in het meerdere Mk topic. Ik weet dat je het echt niet rot bedoeld maar voor 'ons' die vroeg een kindje zijn verloren is het wel heel pijnlijk om dat soort opmerkingen te horen. Het is dan net of je kindje geen bestaansrecht had of zo, omdat de term miskraam doet vermoeden dat er iets mis mee was. Weet niet of je me begrijpt... Maar ook ik zat met tranen in m'n ogen toen ik het las.

9. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    maar ik zeg toch niet dat ík het zo noem? ik dacht dat het officieel zo genoemd werd (heel pijnlijk) en dat ze daarom wrsch wél in Gent terecht zou kunnen.
    onze doodgeboorte heet hier een "aborto" wat dacht je daarvan?
    is ook vreselijk, ik zou dat beide NOOIT zeggen!

ik snap het niet, want ik schrijf toch duidelijk dat IK het niet zo noem.
    ik snap dat het gevoelig ligt, maar om nou meteen zó boos te worden..
    nogmaals, er staat duidelijk dat ik het naar vind om te zeggen maar dat ik dat had gehoord

10. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    ps juist lief dat je me eraan herinnerde hoor! :)

heb ik wel nodig haha. heb het ook meteen gedaan ;)

11. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @conejita: ik snap je helemaal hoor, maar snap haar reactie ook. Ik heb er ook af en toe enorm voor moeten vechten, en het ligt gewoon gevoelig. Maar dat weet jij als geen ander en dat zou zij zich ook moeten beseffen.
    Het is een beetje hetzelfde principe denk ik dat je als je onder de 24 weken bevalt nergens recht op hebt. Hoe zwaar je bevalling ook is geweest, je moet je ziek melden en hebt geen recht op een volledig verlof zoals dat wel is na de 24 weken. Het voelt allemaal oneerlijk of zo. Ik weet niet goed hoe ik het uit kan leggen.

Had je dat stukje doorgelezen wat ik heb gedeeld? Daar staat het duidelijk omschreven. 16-28 wk vroeggeboorte ( partus immaturus), 28-37 weken vroegtijdige bevalling( partus prematurus). Misschien dat de vrijwel gelijknamige benoemingen het verwarrend maakt. Op deze site staat nog wat uitleg mocht je het willen lezen Bevallingsmoment - Gynaecologie.nl

Anyway, het is gewoon kut als je een kindje verliest. Maar voor mezelf heb ik wel een duidelijk verschil in beleving van mijn Mk en de vroeggeboorte. Dus dan is het denk ik ook fijn als mensen dat ook zo benoemen, misschien is dat het wel waarom het zo gevoelig ligt.

Nou tot zover mijn psychologische inzichten ;)

12. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Nou ik gooi er een ander onderwerp in als jullie het goed vinden ;)

Mijn internist wil mij vanmiddag gaan bespreken in het VU vanwege die gekke plekken op m'n buik. Moest direct foto's maken en mailen. Ik schrik er een beetje van. Dat klinkt serieus. Ze vinden het zorgelijk. Nu zit ik nerveus te wezen op m'n werk.

13. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    he shit da´s idd geen fijne mededeling... hoe laat "mag" je?

14. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    dat snap ik heel goed hoor!! dat lijkt me ook ontzettend naar en onrechtvaardig.
    heb het stukje nog niet gelezen, ga thuis doen, ben nu op werk.
    lastig he, dat er dan een "grens" wordt gesteld.
    ik houd er nu ook over op . volgens mij begrijpen wij elkaar :)

15. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik hoef er gelukkig niet naartoe. Heb geen idee hoe laat ze mij gaan bespreken maar als het goed was zou ik vandaag wel al iets terug horen erover.

16. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @conejita: haha ja ik heb wel het idee dat wij elkaar goed begrijpen ja :D.
    Idd die grens vond ik heel pijnlijk. Ik had een bevalling van 24 uur achter de rug, 2L bloed verloren ( hb van 3.5), 2 uur op de OK gelegen, en nog eens die infectie in m'n lijf. Maar nee ik moest gewoon elke week m'n werk bellen en uitleggen waarom ik nog niet kon komen :(. Had voor mijn rust enorm gescheeld als ik had kunnen zeggen: jongens ik ben er de komende 16 wk niet, mocht het eerder goed gaan horen jullie van me.
    Ik had dan wel geen hechtingen enzo maar was lichamelijk ( los van het psychische gedeelte) helemaal op.

@nuage: wel fijn dat ze overleggen met iemand die hier misschien meer verstand van heeft toch? Klinkt alsof ze heel erg hun best doen om je goed te helpen. Welk zh loop je als ik vragen mag?

17. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik loop in het ziekenhuis in Zaandam. Het is een regionaal ziekenhuis maar ik heb niks dan lof voor ze momenteel.

18. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ken ik wel idd. Woon je daar ook? Wonen we vrij dicht bij elkaar.
    Edit: ik loop trouwens ook in een perifeer zh hoor, in hoofddorp, en ben daar super tevreden over. Heb echt een hele lieve, meedenkende gyn.

19. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik woon in de Zaanstreek ja :D

20. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Grappig. Mijn man werkt in oostzaan. Zelf wonen we naast hoofddorp.

Deel Deze Pagina