Conejita, succes alvast morgen in het ziekenhuis! Ik zit ook al een tijdje na te denken om zo'n doppler/angelsound te kopen. Blijf twijfelen, want denk dat ik te snel in paniek ben als ik niets hoor. Ik heb vandaag m'n 1e positiespijkerbroek gekocht Gaat nog net m'n broeken met een elastiekje, maar zit niet echt lekker meer. Morgen geslachtsbepaling
Thanx Nijn! Ik kijk erg uit naar deze echo maar hik er ook tegen aan. Weet niet waarom. Spanning... Spannnend ook voor jou morgen.... Voorgevoel ? Haha lekker toch. Je bent zwanger dus het mag hoor Ik draag vaak ook gewoon wijde kleren die me vroeger iets te groot waren. Vandaag in de trein staat er gewoon niemand voor me op! Soms doe ik expres iets aan waarin buik goed zichtbaar is zodat ik zeker een zitplaats krijg Heb iemand gevonden die angelsound weg doet. Ga zondag langs om te proberen. Als het bevalt gaat koop ik m. Nuage, al wat gehoord? Madelein tjee wat heftig idd en je daarna moeten "verantwoorden" ook. Heel zwaar. dat krijg je er dan ook nog bij zo niet eerlijk inderdaad.
@conejita: succes en hopelijk veel plezier morgen! @nijntje: jij ook veel plezier! @nuage: nog wat van internist gehoord? Hier: vandaag in Bocholt toch weer wat anders gehoord daar doen ze de flowmeting bij 21 weken...probeer het wat los te laten maar valt niet mee zo. Het wordt daar nu aan de gyn voorgelegd. Nog 2 hele weken...
Nou de gyn belde en die dacht dat ik de internist al had gesproken, want hij wel. Het was vaag maar komt erop neer dat de internist me nu wil zien. Ik denk dat hij morgen belt.
Bedankt voor het meedenken. Ben echt wel gespannen, maar meer ook voor het gesprek met gyn. En al mijn gevoelens t.o.v. het ziekenhuis. Maar ook zo'n zin om ons mannetje te zien! Y30 dus missch mag je in Bochthold komen? Gaan ze je bellen? Loslaten altijd mooi, maar idd niet zo makkelijk he. Nijn, hoop dat de kleine er goed voor ligt
De verpleegkundige belde me netjes om half 9 al Ik moet maandag erheen, mag niet tot dinsdag wachten, en ik moet per direct stoppen met insuline. En dan kijken wat er gebeurt. Ik heb wel besloten dat ik dan ook nu terugga naar 5mg prednison. Dan is de kans het grootste dat mijn glucose laag blijft en zonder de insuline krijg ik niet opnieuw een reactie hopelijk. Ze gaan dan maandag mijn waardes en de plekken op mijn buik bekijken.
@nuage: dat is wel lekker snel al! Maar wat een gedoe weer pff... Sterkte! @conejita: veel sterkte vandaag, ik hoop dat je antwoorden kan krijgen op je vragen vandaag. @y30: maar kan je dan niet in Bocholt terecht voor die meting? Om je gerust te stellen? Weten jullie of het normaal is dat je baarmoeder af en toe gevoeliger is? Sinds gister lijkt het wat gevoeliger, niet echt pijnlijk of zo maar als ik erop duw ( of met bukken enzo) voel ik het wel. Heb ook wat meer harde buiken weer. Zou het groei kunnen zijn? Harde buiken zijn gelukkig niet pijnlijk en ontspannen wel snel weer.
sorry ff tussendoor. dit ff geplakt en geknipt uit mijn topic bij dysmature babies hier op zp. Ik heb het uitgerekend hoeveel ze in het minste geval zou wegen. Want ze kunnen er 500 g naast zitten dacht ik dus 1845 g - 500g =1345g (in het lichtste geval) als je uitgaat van 200 g per week (het max denk ik?) kom je op 6 weken x 200g = 1200 g (want in week 39 zou ik ks krijgen want ze lag in een stuit) 1345 + 1200 = 2545 g wat denk ik klein genoeg is om een extra groei controle te hebben ingepland ik heb wel contact gehad met gyn. heb een doppler gehad me 36.2 want ze hadden haar geprobeerd te draaien, waarna het hartje één x niet goed herstelde na een wee. dus toen een paar x aan de monitor gelegen tot alles stabiel was. (dit was in week 35) toen met 36.2 een doppler. doorbloeding placenta was prima. daarna geen controles meer. maar de groei is niet bekeken bij de laatse echo /doppler, tenminste er staat niks van in de papieren. dit was ook bij een andere gyn trouwens. dit ga ik straks voorleggen. ben stik zenuwachtig
Nuage fijn dat je zo snel kan komen maar ook wel spannend dat er "haast" bij zit...? Mad: denk dat het wel normaal is. Ik lijk ook soms meer last te hebben (met seks of zo).. heb je het drukker gehad laatste dagen? meiden ik werd net gebeld of ik op de tv wil met mijn verhaal samen met de vrouw vd begrafenisondernemind die zoveel voor me heeft gedaan wel heel mooi en bijzonder maar ben altijd superzenuwachtig met dat soort dingen!!!
Pfieuw ingewikkeld verhaal conejita. Maar als het hartje niet goed herstelde na een wee lijken extra controle me sowieso geindiceerd? En had je veel weeen dan? Dan moet je toch ook extra controles krijgen bij dat termijn? Ik ben nu op mn werk en volgens alle mamas hier is het normaal als je buik af en toe wat gevoelig is op deze termijn. Hoort bij de groei zeggen ze. Ook het gespannen gevoel in mn buik herkenden ze, wat ik bij bukken en draaien voel. Wel fijn! Ik ben idd wat drukker geweest de afgelopen dagen, zal proberen me weer rustiger te houden. Is zo moeilijk als je je verder goed voelt. Die kleine is nu weer volop aan het schoppen, zo lief! Gister was ze heel rustig.
Ik denk van wel. Als ik het ter ere van mijn meisje kan doen... En ik wil(de) graag anderen helpen met mijn verhaal. Als dat zou kunnen. En missch is dit een kans... vandaag alleen hartje gehoord, geen echo gehad Verder kon ik mijn verhaal niet echt doen want kon alleen maar huilen. Gyn zei ik heb je alles al verteld, best wel streng vond ik haar. Maar maatsch werkster werd erbij gehaald en ze zeiden wrsch heb je post traumatische stress. Krijg nu psychologische hulp. Wel fijn. Verder merk ik dat dat ik niet verder kom. Ze hebben hun verhaal en blijkbaar is het boek dicht. Ze doen nu alles wat ze kunnen en het argument is dat ik geen risico zwangerschap had met Noa dus hebben ze protocol gevolgd. ook zegt gyn ik ben er voor deze zwangerschap. Missch dan toch maar een klachtenbrief. Vind het wel raar. Toen de maatsch werkster binnen kwam zei ze wat is er. Dus ik vertellen. Zegt ze zit je daar nog steeds mee Omg mensen snappen het echt niet he. Als ik dan zeg ja, zijn ze daarna wel steunend hoor. Maar toch. Ik sprak met twee vriendinnen van hier, beiden niet Spaans en die zeggen ook hier in Spanje gaat het echt anders. De verhouding arts patiënt is veel hiërarchischer nog dan in bijv Ned of de VS. Denk dat ik verwachtingen moet gaan bijschroeven, gaan voor mijn proces en herstel, en dan die klachtenbrief. What more can I do. klap op de vuurpijl heeft mijn hond een tumor (wel operabel) en heeft de angelsound mevrouw afgezegd. lekker dagje vandaag Sorry voor ego bericht.
Knuffel Conejita! Weet je van jezelf ook wat je zou willen van het zkh? Zou je een excuus willen bijvoorbeeld? Wat vreselijk dat ze daar zo hard zijn. Die opmerking van de maatschappelijk werkster slaat nergens op! Zit je daar nog steeds mee.... tttsss alsof je ooit zoiets niet bij je draagt. Natuurlijk wel.
Ik wil eigenlijk gewoon weten of ik nou gek ben of dat ze toch echt nalatig zijn geweest... Maar daar kom ik zonder hen verder missch ook nog wel achter. Ik ga ook nog even praten met mijn tante die heeft op een kraamafdeling gewerkt. En ik heb nog een gyn die ik kan mailen voor zijn mening. Ergens geeft het me wel rust dat we nu deze beslissing heb genomen, missch geeft praten met iemand ook rust in mijn hoofd. Denk v wel. Hoe ga jij je weekend in? Madelein, fijn dat je collega's je gerust konden stellen en het normaal was. Ik merk dat ik mijn buik (baarmoeder?) vandaag ook meer voel. Missch omdat eindelijk alle spanning los kwam. Dat was trouwens wel het fijne van vandaag, alles kwam er uit en ze hebben in die zin wel gezorgd voor goede opvang. De gyn kán mij missch idd ook niet geven wat ik verlang.
Ik vrees dat de waarheid is dat ze dit nooit zouden toegeven al zouden ze dit zelf ook vinden. Een zkh dat nalatigheid toegeeft dat gebeurt nooit behalve onder dwang voor een rechter. Ik denk dat jij gelijk hebt en dat zij dit hadden kunnen voorkomen. Maar ik denk ook dat ze het standaard protocol hebben gevolgd. Alleen deugt dat dus niet, want blijkbaar is het dan "acceptabel" dat dit soort dingen gebeuren. En dat lijkt mij niet. Wat me nu inderdaad vooral belangrijk lijkt is dat jij kunt werken aan jouw herstel. Je zal hen moeten vergeven zodat je zelf verder kunt. Hopelijk kun je daar de juiste hulp voor vinden. En ik hoop ook dat jullie kleine knul straks gaat helpen om jouw gebroken hart weer iets te lijmen. Noa's verlies staat daar voor altijd ingekerfd, maar hopelijk komt er snel een pleister vol met liefde overheen zodat het weer dragelijk is voor je en je weer gelukkig kunt zijn. Dikke kus!
Ik ga het weekend op zich goed in. Vandaag is goed verlopen zonder insuline. Alleen de allergische plekken worden nog steeds erger. Ik ga het maandag wel horen allemaal. Ga nu op de bank liggen en zo naar bed. Iedereen was hier heel moe en prikkelbaar. Hopelijk dit weekend beter.