Zwanger na meerdere miskramen en/of overlijden kindje

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door conejita, 20 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Conejita, wat moeilijk allemaal zeg en die reactie van de gyn. Goed dat je psychologische hulp gaat krijgen! Is heel goed om erover te praten. Jammer dat je geen echo kreeg :(
    Wat bijzonder dat je bent gevraagd voor op de tv. Ga je dat doen denk je?

Madelein, gelukkig hebben anderen ook een gevoelige buik met jouw termijn, dat stelt je vast iets gerust.

Nuage, fijn dat het vandaag goed is gegaan zonder insuline. Echt vreemd hoor dat die plekken wel erger zijn geworden. Hopelijk gaat het nu snel weg.

Vandaag geslachtsbepaling gehad en mijn gevoel klopte! Een jongetje! Klopt dus helemaal met de theorie, IUI was na de eisprong en dan heb je meer kans op een jongetje.
    Zit nu in m'n hoofd al helemaal een blauw kamertje in te richten :)

2. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    "Zegt ze zit je daar nog steeds mee ?"
    ABSURD gewoon !!!! (ja sorry, ik lees mee...;) )
    Misschien bedoelde ze dat niet te zeggen? Lijkt me namelijk bijna onmogelijk.

Nuage...wat een gedoe zeg....lekker relaxen zit er zo ook niet in. Toch kom je zelf erg rustig over. Misschien maar schijn...maar super knap hoor ! Ik hoop dat je snel van de plekken afraakt !

Nijntje...gefeliciteerd met het nieuws! Heerlijk hoor, zo'n klein knulletje. Ik ken de "andere kant" niet, maar ik vind m'n zoontje echt geweldig!! (hoezo ben ik niet objectief???? ;) )

3. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Dankjewel voor je lieve en o zo ware woorden ;).

Fijn dat je dag ok was zonder insuline maar dat die plekken erger worden...:( Niet echt fijn. Maar goed in de gaten blijven houden!
    Rust goed uit.

4. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Andere bericht was voor Nuage ;)

Nijn, joehoe een jongen! Gefeliciteerd! Leuk hoor.

Hoi Eef kun je ons niet missen :p
    Ja ze zei het toch wel verbaasd :(. Daarna, wat ik zei, een en al steunend, maar toch een moment v verbazing..
    Het is ook echt het land hoor, op sommige gebieden zijn ze echt "onderontwikkeld".

5. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik ben ook eigenlijk best rustig geloof ik. Ik ben me gewoon zo bewust van dat het zooooo'n wonder is dat ik zwanger ben en zolang alle dokters het hebben over mijn gezondheid en niet die van het kindje gaat het met mij best oké. Het is wel lastig en soms zit mijn emmer even vol, maar het is uiteindelijk ook niet zó erg weet je wel. Komt wel weer goed neem ik aan.

6. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Eef hoe gaat het nu met jou?

7. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @conejita: pfff wat een opmerking ook weer...
    Jammer dat je je niet echt gehoord voelt door je gyn. Dat was wel een beetje de reden waarom ik een tijdje terug vroeg of je het verhaal al eens met een andere, onafhankelijke arts hebt besproken. Ik ben idd bang dat ze fouten niet zullen toegeven en jij niks verder komt nu.
    Je zult een manier moeten vinden om hier mee om te gaan, met het idee dat er misschien wel fouten gemaakt zijn. En dat is heel lastig. Aan de andere kant wel nodig want het mannetje wat nu in je buik zit heeft rust nodig. Zware tijd zo meis.
    @nuage: balen dat die plekken erger worden :(. Laat het maar snel maandag zijn!
    @eef: hoe is het met jou?
    @nijntje: jeej een jongen! Super leuk! Gefeliciteerd!

Hier vannacht de schrik van m'n leven gehad. Was naar de wc geweest en toen ik weer in bed lag voelde het ineens nat van onder. Was geen plakkerig vocht, dus ik dacht gelijk aan vruchtwater. Ben me wezenloos geschrokken. Nu alleen niks meer verloren. Hopelijk is het waterige afscheiding geweest of heb ik gewoon niet goed afgeveegd... Schrik zit er goed in. Weet nog wel dat ik toen bij Sam steeds echt wel een natte onderbroek had en dat ging ook heel geleidelijk ( hoge vlies scheur) dus ik hoop dat ik er nu vanuit kan gaan dat alles gewoon nog goed zit. Bij opstaan of blazen verlies ik niks.

8. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Kan me voorstellen dat je schrok! Was het vocht zoetig qua geur? Anders toch even bellen?

9. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Nee rook niet specifiek zoet. Maar weet van de bevalling van Sam dat dat ook niet hoeft bij deze termijn. Bij Sam was het geurloos, ondanks alle infecties.

Net weer even eruit geweest maar gebeurd nu niks. Als het vruchtwater zou zijn zou het er toch juist uit moeten komen als ik aan de wandel ga?

Pff ik was zo rustig en vol vertrouwen en ben nu echt weer even in paniek. Stom!!!

10. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Dat is schrikken Madelein!
    Hopelijk verlies je verder niets meer, maar bij ongerustheid gewoon de vk bellen hoor!

11. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Hey Madelein wat een schrik! zou toch ff vk bellen... ?

Ja heb dus al second opinion gehad. die ei dat ze nooit een draaipoging had gedaan met een klein kindje bijv. en dat het voor haar "een groot vraagteken" was dat ze me niet meer gecontroleerd hebben.
    that´s it. daar kan ik het mee doen.
    en dat is idd een hard dobber.
    maar ik ga proberen vandaag even niet zoveel te denken. mezelf even wat rust gunnen.
    hoe heb jij dat gedaan met Sam* zijn overlijden? was ook misgegaan door schuld/nalaten van arts. toch?

12. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Gaat alweer beter nu. Ben net bij m'n paard geweest en alles blijft droog, dus kan eigenlijk gewoon geen vruchtwater zijn. Denk echt dat het waterige afscheiding, of zelfs misschien wat urine was. Als het vruchtwater zou zijn zou ik nu inmiddels weer wat verloren moeten hebben lijkt me. Wacht nog even met bellen, als het zo blijft laat ik het zo.

Dat doet dus toch vermoeden dat er iets verkeerd is gedaan door de arts. Zou de arts die je gesproken hebt eventueel het gesprek met de gyn aan willen gaan die jouw toen behandeld heeft?
    Met Sam is het idd nalatigheid van huisarts en vk geweest. De gyn was laaiend op die twee en heeft een uitvoerig gesprek gehad met hen. Ook om dit soort gevallen in de toekomst te voorkomen.
    Ik heb het er verder bij gelaten. Moet nog steeds op zoek naar een andere huisarts, dat wel. De vk heeft uitgebreide nagesprekken met ons gehad, zijn 3x thuis gekomen. De huisarts heb ik niks meer van gehoord.
    Bij die vk praktijk laat ik nu nog steeds de pretechos maken en zij komen ook straks bij mij thuis na de bevalling. Ze lopen 10 stappen harder voor ons nu merken we.

Ik denk idd dat het goed is om je focus wat te gaan verleggen. Maar dat is ongelofelijk moeilijk als je het allemaal weer beleeft en geen antwoorden op je vragen krijgt. Ik merk aan mezelf al hoe snel ik in paniek raak van dingen waar ik me anders echt niet druk om zou maken. Je bent nu veel meer met de zwangerschap van noa bezig door je huidige zwangerschap, en dat is volkomen logisch.
    Bij mij helpt het soms om op bed te gaan liggen en heel bewust op mijn ademhaling te letten. Hierbij probeer ik altijd aan iets te denken wat mij rust geeft, zoals in mijn geval een lekkere strandrit met mijn paard. Vaak kom ik dan na een paar minuten weer uit de pieker of paniek modus en dan gaat het weer. Maar soms lukt het mij ook niet hoor, zoals vannacht... Ik ben een beetje bang dat we daarvoor teveel meegemaakt hebben en dat er dus ook af en toe gewoon bij hoort.
    Sterkte meis!

Ik ga straks m'n collega even proberen te bellen. Ziet er slecht uit voor dr... Prognose van 80-90% naar 50% :(. Ben daar echt wel kapot van. Je kan ook niks doen voor iemand behalve af en toe laten weten dat je aan iemand denkt. Wil volgende week even de stad in gaan en dan wat dingetjes kopen voor dr en dat opsturen. Lekker spulletje van rituals of zo en wat voor de kleine meid. Kan ik gelijk voor mezelf even bh's, shirts en broeken shoppen.

13. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    wat ontzettend naar van je collega.
    maar wat je doet is heel waardevol hoor!
    denk maar aan de steun die jij gehad hebt of had willen hebben na Sam*, dat is goud waard. je doet meer dan je denkt ;)

fijn dat het nu droog bij je blijft :D

wow wat fijn dat de gyn zo boos werd op ha en vk. dat is denk ik precies wat ik mis. ik voel me enorm alleen staan hier in. gekke Gerrit zeg maar.
    second opinion gyn wil haar vingers ook niet branden. houdt het uiteindelijk ook vaag met opmerkigen als " achteraf is het makkelijker praten" en "ik wil niemand de schuld geven".
    maar de strekking van wat haar kritiek was, was wel overduidelijk voor mij (en voor mijn man). zij had het nóóit zo gedaan.
    maar ik kom niet verder idd, draai in cirkels. wil voor mijn eigen herstel gaan en bid en hoop op meer rust in mijn hoofd.
    zal wel goed komen uiteindelijk maar nu nog even heel pittig.
    tis waar wat je zegt dat alles de hele tijd omhoog komt door deze zwangerschap.

14. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Is ook zo, het is idd heel fijn als mensen aan je denken op zo'n moment.
    Pff ja suf he. Ik ga dan ook gelijk in paniek modus en ga van het ergste uit. Nou ja het is even niet anders..

Lastige situatie idd. Je hebt nu wel een andere gyn als toen toch? En heb je daar afspraken mee kunnen maken in de zin van wat is het plan als je nu weer een klein kindje blijkt te hebben? Ligt er een soort van draaiboek? Dat heeft mijn gyn wel gedaan voor ons, en dat heeft me erg geholpen. Dat plan staat ook zwart op wit in mijn dossier dus als ik bij een andere gyn kom in een spoed situatie weten ze alles wat xe moeten weten.
    Misschien een idee om zoiets ook door je huidige gyn op te laten stellen? Dat helpt je niet verder bij het verlies van Noa, maar misschien wel om je wat zekerder te voelen in deze zwangerschap.

15. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Net boodschappen gedaan en zware tassen getild en veel gebukt enzo. Ondergoed is nog droog ;). Dus kan echt geen vruchtwater geweest zijn, nu ben ik er zeker van!
    Wel wat jeuk down under dus ga zo gelijk weer even smeren met bioclin, hopelijk is het dan morgen weer over.

16. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @nijntje: super leuk een jongen! (Ben ook licht bevooroordeeld )
    @conejita: wat een stelletje **** in dat ziekenhuis. Tuurlijk heb je daar nog last van! Hopelijk heb je van de psychologische hulp daar in spanje meer te verwachten.
    @nuage: succes maandag! Vind het persoonlijk wel wat spannend dat je de prednison al zo afbouwd, maar snap dat je weinig keus hebt.
    @madelein: fijn dat het verder droog is gebleven.

Hier: beetje verdrietig. Waarden waren weer niet goed deze week. Prednison weer omhoog. moeilijk om vertrouwen te houden, zeker in combi met die groei. Ga maandag toch maar eens het ziekenhuis bellen, de 17e duurt me echt te lang zo.

17. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @y30: pff wat een spanning weer voor je. Je hebt gelijk om maandag te bellen. Wat zegt p ervan?

Hier toch begin Vd avond het zh gebeld omdat ik veel harde buiken achter elkaar had. We zijn pas net weer thuis. Alles is gelukkig goed, cervix 4.2 mm en geen urineweginfectie. Echt een verklaring voor de harde buiken had ze niet, kan stress zijn heb namelijk verder niet veel gedaan vandaag. Had vannacht en vanmorgen natuurlijk wel stress... Lig nu lekker in bed met een kruik, hopelijk blijft het rustig vannacht.

18. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Vannacht de hele nacht harde buiken gehad :(. Ben zo verdrietig. Zo het zh maar weer bellen...

19. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Verdorie dat isniet wat ik wilde lezen! Inderdaad weer bellen meis. Hoop dat het snel overgaat!

20. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Zit alweer een uur in het zh.. :(

Deel Deze Pagina