Oh meid he wat naar nou... Vertel... Houd ons op de hoogte, er wordt aan je gedacht! Y30 kan me voorstellen dat het jou ook niet lekker zit. Hoop dat je eerder terecht kan. Hier de domme zet gister om bij mijn schoonouders te gaan eten. Ik moest een beetje huilen en kreeg de opmerkingen je moet gewoon op God vertrouwen, je moet aan je kindje denken, hij voelt alles, en huil je nu nog steeds daarom Later op fb nog een discussie met een vriendin over haar steun aan mij (probeert me ook altijd op te beuren en het "op te lossen"), er zaten haar ook dingen dwars bla bla. Ze probeert toch gewoon te helpen etc. Ben er even helemaal klaar mee! Mijn schoonouders ga ik er wel op aanspreken, want die zie ik vaker, maar verder ga ik deze mensen allemaal zo veel mogelijk uit de weg vanaf nu. Blegh! Wat een weekend. Hoop idd op een fijne psych in het ziekenhuis anders moet ik er zelf een zoeken (en betalen) . Madelein ja het plan bij de gyn is alle controles en ik zal eerder ingeleid worden als kindje klein is. Ik krijg daar ook preventief de heparine voor. Daar maak ik me niet druk over. Ik denk dat ze gelijk hebben en dat het ook echt post traumatische stress is. En wantrouwen, niet gehoord worden. Over Noa dan. Over deze zwangerschap zie ik wel dat iedereen alles op alles zet zodat het goed zal gaan. Hoe gaat het nu met je meid? Met de kleine? Missch toch te veel gedaan gister ?
Zit nog te wachten op een arts, is nogal chaos hier geloof ik. Heb gister niet veel gedaan, alleen m'n paard gepoetst en boodschappen. Kan me voorstellen dat dat soort opmerkingen verkeerd vallen conejita! Ook al bedoelen mensen het goed, je zit daar niet op te wachten. Ik hoop ook dat je een fijn iemand vind om je te begeleiden. Dat verdien je!! Goed te lezen dat er nu wel een goed plan ligt voor dit mannetje. Dit gaat echt niet nog een keer gebeuren meis!
De kleine doet het trouwens prima, daar ligt het niet aan. Die schopt er nog steeds vrolijk op los. Wat trouwens ook weer een harde buik geeft. Het lijkt wel een soort van overprikkeld allemaal.
Weer even een ego post van mij; We zijn net weer thuis. Alles is eigenlijk gewoon goed. Cervix nog precies even lang als gister dus de vele harde buiken doen daar gelukkig niks op. Dat is al een heel goed teken. Verder geen rare dingen als een hoge pols of temp. dus infectie vermoeden ze niet. Daarbij is wat ik de vorige keer heb gehad zo super zeldzaam dat de kans nihil is dat er zoiets weer gebeurd. Blijft over een hele gevoelige baarmoeder die ergens door getriggerd wordt; stress kan zeker want ben vannacht heel angstig geweest. Nauwelijks geslapen en nu ook kapot, helpt ook niet natuurlijk. Groei kan de bm gevoeliger maken, en de kleine is heel druk. Vannacht heeft ze de hele nacht liggen trappen en voel dr nu ook vaak. Die kan het ook in stand houden. Eigenlijk was de gyn vol vertrouwen en gaf me de zekerheid dat hij ervan overtuigd is dat er, behalve irritante harde buiken, niks ernstigs aan de hand is. Hij denkt absoluut niet dat dit een teken van een voortijdige bevalling of zo is. Advies is om vamdaag zoveel mogelijk plat te gaan en te kijken of absolute rust helpt. Zo ja de komende week heel rustig aan doen tot alles rustig is. Op zich wel gerust gesteld naar huis gegaan eigenlijk. Lig nu in bed en ga nu proberen wat bij te slapen.
Oh gelukkig. Tjee wat een druktemaker die kleine meid van jou! Klinkt alsof het "gewoon" best heel gevoelig is daarbinnen bij jou. Bm en zo. Fijn dat alles goed is en de gyn je gerust kon stellen. Truste en rust lekker uit.
Ja is echt een druk dametje. De artsen moesten er ook wel om lachen, uitdagend blijkbaar een cervix meting met een druk schoppend kind erboven . Idd dat is wat de arts zegt, overgevoelig en dat in combi met mijn angst vanwege Sam en een heel druk meisje. Is niet zo'n fantastische combi. Maar gaat nu wel iets beter lijkt het. Lig lekker op de bank inmiddels beetje suf national geographic te kijken. Dinsdag heb ik de 20 wk echo en dan doen ze ook weer een cervix meting. Dan spreek ik ook mijn eigen gyn weer, ook wel fijn.
Fijn. Wij schelen precies een week zag ik Ik heb de 18e 20 w echo. Lig ook ff plat. Heerlijk. Voel ook meer plopjes jeeeej
Hoi dames, Heb heel veel bij gelezen. Hier blijft het ook spannend bij jullie allemaal. Madelein, wat naar die harde buiken. Gelukkig was alles goed. Fijn dat je altijd terecht kan en ze je zo goed nakijken. Hopelijk helpt de rust. Lekker druk meisje in je buik dus hihi . Mijn zoontje was ook zo druk. Dat gaf ook veel last en op het einde gekneusde ribben. Y30, prednison verhogen dus. Kan me goed voorstellen dat je verdrietig ervan wordt. Zo blijf je constant angstig. Hopelijk helpt het ophogen van de prefnison. Ik zou ook bellen met het zkh die stress is ook niet niks. Nuage, hoe is het met de plekken op je buik? Jij mag morgen naar de Gyn? Ben erg benieuwd wat eruit komt. Conjenita, ik word al zo verdrietig als ik lees over jullie onrecht en dat mensen zich dan ook zo dom uitlaten, bah zeg! Alsof je dit zomaar kunt vergeten. Hopelijk krijg je een fijne psychiater via het zkh. Nijntje, een jongen dat is leuk! Kunnen ze dat al zo vroeg zien tegenwoordig.
Hier donderdag een goeie echo gehad. Ze meten op 8 weken. Ze weten niet waar het bloedverlies vandaan komt in de baarmoeder was niks te zien. Intussen ben ik enorm gestrest door dat vele bloedverlies. Ik ben toch bang dat het misgaat en de klap is dan alleen groter. Verder ben ik 24/7 kotsmisselijk dat heb ik tot nu toe alleen bij mijn zoontje gehad.
Cullen er zit dus ook geen bloed in je baarmoeder? Dat is dan toch wel een goed teken denk ik? Ik mag morgen naar de internist. Woensdag pas de gyn. De plekken zijn vandaag een stuk minder, had er gisteren iets homeopathisch opgesmeerd. En mijn diabetes is echt weg. Vandaag poffertjes gegeten met heel veel suiker en mijn waarde was prima! Dus ik denk dat er niks gaat gebeuren en we het gewoon zo laten.
@madelein: pfff wat een schrik weer! Fijn dat alles goed is gebleken en je al gauw weer voor echo mag. @nuage: fijn dat de diabetes weg is! Zal dr. P eens een mail sturen ik heb eigenlijk niet eens gevraagd wat hij denkt. Tijdens de vorige zwangerschap sprak ik hem vaak, dit keer loop ik dichterbij huis maar daar zit hij zelf niet en dus al het contact via de mail. Is toch anders. Verder heel benieuwd wat ziekenhuis morgen zegt. Of ik eerder mag komen.
Y30, wat rot weer zeg dat je waardes niet goed zijn, hopelijk zijn ze komende week weer beter. Snap je zorgen. Wel gek eigenlijk dat ze in Gent geen bloedwaardes controleren. Ik ben pred aan het afbouwen en geen idee wat er verder gebeurt van binnen. Conejita, niet leuk die opmerkingen en discussies. Madelein, wat vervelend steeds die harde buiken. Gelukkig is alles goed met je meisje. Hopelijk wordt je buik wat rustiger als je meer rust neemt. Cullen, wat fijn dat je echo weer goed was. Door dat bloedverlies ben je natuurlijk helaas niet gerustgesteld, echt zo naar dat je dat nog hebt.
Cullen Wat fijn een goede echo! Toch naar van dat bloedverlies ja. Ik hoop dat het verder voorspoedig mag gaan! Toch erg blij om te horen dat je kindje het goed doet! Y30 sterkte en succes idem voor Nuage. We horen het wel weer. Xx
Mag om 10.45 voor groei echo. Die van volgende week vervalt dan. Maar gyn consult volgende week gaat wel door en zij maakt dan echo en dopplers. Dus prima.
@cullen: gefeliciteerd met je goede echo! Kan me wel goed voorstellen dat je ongerust ben door het bloedverlies. Hopelijk stopt het gauw. Had de vk er geen verklaring voor? @Conejita; Ja idd precies een week schelen we . @Y30: fijn, eerder de metingen. Hou je ons op de hoogte? @nuage: Hoe was het in de vu? Dat is vandaag toch? Relaxed dat je weer alles kan eten Hier een goede nacht gehad gelukkig. Hele nacht geslapen en niet wakker geworden van harde buiken. Lijkt ook wel echt minder te worden nu. Maar met bukken of traplopen of zo voel ik ze toch weer. Het stomme is dat ik nog steeds niet gerust ben. Ik snap gewoon niet hoe ik ineens vanuit het niets zoveel harde buiken kan hebben. De gyn had er ook geen goede verklaring voor, behalve groei, stress en een drukke beeb. Maar ja meer dan we nu doen met zn allen kunnen we niet. Hopen op het beste maar. Was gisteravond wel heel erg verdrietig. Vind het moeilijk om mijn paard bijvoorbeeld niet meer zelf te werken, het is zo'n leuk en lief dier. Maar gelukkig wil manlief me iedere dag even brengen dus kan hem wel blijven knuffelen. Gelukkig blijft miepje druk, vanmorgen schopte ze zo hard dat mn buik even uitpuilde. Wordt nog wat over een paar weken...!
@madelein: fijn dat het wat rustiger is. Kan me voorstellen dat je graag een verklaring zou hebben! Ook heel herkenbaar voor mij momenteel. Zou ook graag een verklaring hebben voor het gedoe hier. Hier: echo was goed. Ze heeft haar groei niet terug ingehaald maar is ook niet verder afgezakt. Hartslag en doorbloeding navelstreng was goed. Enige wat me dwars zit is dat dit volgens echoscopiste de doppler al was en dat het zelfde is als de flowmeting terwijl ik op internet een uitgebreider onderzoek lijk te hebben gezien.
Madelein, gelukkig heb je een goede nacht gehad, hopelijk blijft dat zo. Y30, fijn dat de echo goed was en de groei niet verder afgezakt is. Ik heb maar weer een pretecho geboekt voor over 2 weken. Ben dan helemaal gestopt/afgebouwd met de medicijnen, dus ben benieuwd of het zo goed blijft gaan.
@y30: ja idd. Snap het gewoon niet. Maar aan de andere kant weet ik dat stress ook een grote component kan zijn voor je buik ( ik ga bijvoorbeeld altijd standaard aan de diarree voor ik moet vliegen, heb vliegangst) dus probeer er maar niet te veel over na te denken. Ga het morgen wel nog even vragen aan m'n eigen gyn. Fijn dat je echo goed was! Heb je dat niet nagevraagd wat het verschil is en waarom ze dat niet doen? @nijntje: komt vast goed, je bent al zo'n eind op weg! Ik lig braaf even een paar uurtjes in bed. Dit moeten we maar gewoon even nog een week of 15 volhouden! Ben alleen niet zo'n stil zitter dus kost me veel moeite. Toch maar abonnementje netflix afsluiten denk ik 😁
Wel gevraagd maar volgens haar was doppler navelstreng hetzelfde als flowmeting. De vragen die ik verder stelde kon ze niet beantwoorden. Hopelijk volgende week beter bij gyn.