Zwanger na meerdere miskramen en/of overlijden kindje

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door conejita, 20 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Dat klinkt inderdaad niet heel goed. Een uur na je eten moet het onder de 7,8 zijn. Nuchter heb ik ook rond de 4,8. Maar na het eten is het te hoog.

Je krijgt altijd eerst dieet inderdaad. Bij m'n vorige zwangerschap heb ik het daarmee gered. Deze keer dus niet, soms is er gewoon niet tegenop te diëten. Je moet wel kunnen blijven eten.

Ja ik herken het helemaal. Na de prednison, utro, fraxi, aspirine en 7x per dag vingerprikken kon die 3x insuline er ook nog wel bij. En dan zit ik in week 9... Ik laat het allemaal maar over me heen komen en probeer vooral te genieten. Dit is m'n laatste zwangerschap dus mij maakt het niet uit. En waarschijnlijk gaat er nog wel meer gebeuren in de komende maanden, maar ik zie het allemaal wel.

2. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Heb jij ook zo'n tolerantie test moeten doen? Vind het zo irritant dat je dan 2 uur nuchter, met alleen een bups suiker in je lijf, in het zh moet blijven hangen.
    Ik ga het afwachten, hopelijk is er niks aan de hand.

Pff ja jij bent helemaal de klos idd...

3. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Nee ik hoefde die test niet te doen, maar dat komt omdat ik van de vorige keer zelf nog een meter had en dus zelf al dagcurves kon maken. En die waren duidelijk zat, geen GTT voor nodig. Ik denk als ik die nu zou doen dat ik zo 15 of hoger zou scoren zelfs.

4. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Aha! Wel handig :).

5. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    ik meld me ook, niet zwanger nu hoor maar wil jullie wel blijven volgen!

6. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Wat gezellig OZ. Hoe gaat het met jou en je meisje?

7. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Gezellig oz!

8. Will92

Will92 Actief lid

14 nov 2014
    217
    0
    16
    NULL
    NULL
    Present! :)

9. Liyana

Liyana Actief lid

10 aug 2013
    333
    0
    16
    Ik wil ook graag meeschrijven.. Ik heb 4 miskramen gehad op verschillende termijnen en nu weer zwanger. Superspannend want ik ben nu voorbij alle termijnen waarop het eerder misging. Na het weekend weten wij hopelijk ook wat het wordt! :)

10. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Conejita gaat super hier! Zo blij dat ons meisje er eindelijk is. 0,0 genoten van de zwangerschap alleen maar angst en zorgen en nu eindelijk genieten. Gun het jullie ook zo!

11. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Liyana wat goed om te zien dat je nu zo ver bent!

12. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Welkom! Gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Haha hopelijk houdt hij/zij de beentjes uit elkaar volgende week :).

Dames ik zit met een dilemma. Hoef daar geenszins nu al over te beslissen maar het spookt toch door m'n hoofd.
    Wij zouden de laatste week van september naar mijn vader in Frankrijk gaan. Hij woont daar ver van de grote stad, op het platteland.
    Wat zouden jullie doen? Gaan of toch maar niet? We zijn van plan met de auto te gaan dus kunnen binnen 12 uur thuis zijn als er rare dingen gebeuren.
    Maar aan de andere kant ben ik bang dat ik daar met weeen zit en dus daar naar zo'n streek ziekenhuis moet :(.
    We hadden steeds het plan om te gaan als alles rustig blijft, en bij veel harde buiken of buikpijn thuis te blijven.
    Ik ben sowieso van plan mijn gyn te vragen wat hij er van vindt.
    Reden dat ik er nu ook zo over nadenk is dat het UWV mij weer gaat bellen volgende week en ik dan toestemming moet vragen om weg te gaan.

13. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Ik meld me ook even :)

Lees morgen even dit topic door, moet nu echt naar bedje.
    Weet niet of ik in het miskraam topic heb gezegd dat ik vandaag een echo had, maar vandaag was de laatste in het ziekenhuis. Nu 12 weken, wie had dat ooit gedacht! Ga nu over naar de verloskundige.

Reageer later even op jullie!

14. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    #34 conejita, 21 aug 2015
    Laatst bewerkt: 21 aug 2015
    Dat is alweer volle bak :) hier.

Will en Lyane, lang niet "gezien", fijn dat jullie er ook zijn!

Lyana, Spannend, het geslacht weten! Heb je voorgevoel?
    Ik dus wel heel sterk, maar kwam niet uit haha.

Will, hoe ver ben je en hoe voel je je? J/m/verrassing...?

Nijn, hoi, en de echo was dus goed neem ik aan? Fijn joh.

Madelein, ja, hmmmm. Hoe vind je zelf dat het gaat de laatste tijd? De laatste weekjes wel rustig toch? Behalve dan je darmen..
    Voel je zelf het vertrouwen om te gaan?
    Kun je niet kijken of er een academisch of beter ziekenhuis daar "in de buurt" is? En missch een e-mailadres van je gyn mee, zodat je altijd kunt mailen bij twijfel?
    Eerst maar ns even aan hem/ haar vragen. Zou wel lekker zijn toch? Ook even verstand op nul. ontspannen is ook goed voor je!
    Alleen wel al je eten zelf mee?
    Ben je dan dan de 18w voorbij?
    Het UWV zal wel toestemmen toch..?

OZ oh zo fijn om te horen! Ik vind het best heel zwaar merk ik. Deze zwangerschap. Heb spanning in me schouders nek en hoofd en als ik veel doe krijg ik hoofdpijn. Eigenlijk altijd een soort zeurend gevoel v hoofdpijn op de achtergrond. Omdat het gewoon heel heftig is allemaal. Ik denk dat ik letterlijk veel "aan mijn hoofd" heb en ik daarom deze klachten heb. Het is altijd heel erg emotioneel gerelateerd bij mij.
    Het maakt ook heel (snel)moe en soms denk ik, hoe moet dat straks met een kindje? Maar ik neem aan dat dan een groot deel van de spanning wegvalt als ons boefie er eenmaal is.
    Hoe was dat bij jou?

Ik heb gister gezwommen dat was heerlijk. Ik probeer een paar x per week te wandelen of zwemmen. Dat helpt wel. Verder rustig aan doen en ruimte maken voor mijn gevoel, mezelf niet voorbij rennen.
    Dat lukt aardig de laatste weken;). Miss saaiheid herself :D maar ik voel me er goed bij.

Liefs, fijne dag you all

15. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @nijntje: welkom! Super te lezen dat je naar de vk mag en alles goed gaat!! Jeej!!
    @conejita: ja op zich houdt m'n bm zich rustig als ik me rustig hou, maar het is wel gevoelig. Krijg snel harde buiken als ik teveel doe of bijvoorbeeld van de week met die darmen. Zoals het nu gaat durf ik het op zich wel aan.
    Het dichtstbijzijnde grote ziekenhuis is in Toulouse, ruim 100 km bij m'n vader vandaan..
    Eten misschien idd zelf mee, aan de andere kant eten ze daar 2x warm dus dan heb ik sowieso geen last van teveel brood.
    Gyn kan ik altijd bereiken via de verloskamers, 24/7. Is natuurlijk dan niet altijd mijn Gyn die dienst heeft, maar er is altijd iemand.
    Ik zit dan rond de 23 weken. 18 weken grens is al bijna bereikt, wat zal ik blij zijn als komende week voorbij is!
    Het ziu zeker lekker zijn. Mijn vader zou het ook erg leuk vinden om me zwanger te zien. Die heeft me de vorige keer pas gezien toen het net mis was. Hij kan zelf in de zomer niet hierheen komen doordat ze een camping hebben daar, dus lekker druk nu :).

Lekker dat je gezwommen hebt! Waar doe je dat dan? Zwembad of zee?

16. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    als jij je maar niet te druk maakt op de camping daar he ;)
    oh is wel heel leuk als je vdr je zwanger ziet!
    leuk zeg een camping. ik moet meteen aan "Ik vertrek" denken :D.
    oh ja, nog eventjes en je bent de 18 w voorbij!

ik zwem in een zwembad. heb een lieve buuv enhaar gebouw heeft een zwembad. bijna alle complexen hier hebben een zwembad behalve die van ons (de armoedzaaiers :D). maar ik weet gelukkig overal vrienden te maken haha dus ik ga daar. niemand vind dat erg en ik ga altijd op een tijdstip dat er niemans is. zááálig!
    zee is vijf min lopen dus echt luxe. meestal ben ik te moe om "helemaal" naar het strand te lopen, erg he. wat word je verwend als je hier woont.
    soms is de zee best wild en dan is zwembad lekkerder. maar tis allebei zalig en ik moet/wil het eigenlijk vaker doen.

17. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    Ik meld me hier ook!
    Heel actief ben ik wss niet maar wil graag lezen hoe t jullie vergaat

18. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik voel me zo slecht. Sorry ik ben zo blij maar ik moet echt even klagen gewoon... Mijn suiker net weer te hoog ondanks insuline gespoten. Dus net weer extra bijgespoten maar nu ben ik opeens zooooooooooo moe. Zit op mijn werk maar ik wil gewoon naar bed. Het is mijn suiker dat daalt dat weet ik, maar dit gevoel haat ik. En als ik dan denk aan hoe lang ik nog moet en dat het waarschijnlijk nog zoveel erger gaat worden... Ik ga ervoor hoor en ik overleef het heus wel, maar ik maak me wel zorgen.

19. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @nuage: ooo meis.. Klinkt alsof je er even doorheen zit. Kan je niet een paar uur opnemen en lekker naar huis gaan? Even rust?
    Snap goed dat je je zorgen maakt, je hebt nog zo'n lange weg te gaan. Hier helpt het heel erg om de weken te tellen die ik gehad heb, ipv te denken aan wat ik nog moet. Maar het blijft lastig :(.
    @conejita: haha ja ik ga niks doen op de camping, beetje met de beesten knuffelen en verder niks :).
    Ze hadden idd zo in ik vertrek gekund!

Lekker hoor zo'n zwembad vlakbij! En helemaal heerlijk als er dan niemand is :). Is dat dan wel buiten? Gaat er geen metro naar het strand? Barca zit je toch?

20. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Hhmmm een zwembad heerlijk zeg Conejita! Gelukkig gaan we nog op vakantie volgende maand. Echt aan toe! :)

Eerder weg ga ik proberen, ik hoop 16 uur te redden. Eerder is echt onmogelijk ik heb nog zoveel werk. Maar voel me nu ietsje beter gelukkig :) Helaas is manlief tot middernacht werken dus ook thuis nog weinig rust, maar morgen ga ik keihard uitslapen :D

Deel Deze Pagina