Schiet je ook lekker wat mee op dus.. Pff. Hopelijk volgende week meer antwoorden. Ben je op zich wel gerust gesteld of niet? Hier wat onrustig geslapen vannacht, toch een beetje zenuwachtig voor de 20 wk echo. Gelukkig hoeven we niet lang te wachten, om 11.30 mogen we al. Verder minder harde buiken dan het weekend maar ze zijn er nog wel. Buik is ook nog steeds gevoelig.
Heel goed eigenlijk. Mijn diabetes is weg! Dus ik ben heel erg blij! Hoef nog maar 1x per week mijn waardes te checken voorlopig. Dus dat gaat een wereld van verschil maken voor mijn vakantie volgende week. Kan lekker gaan genieten Ik moet wel naar de endocrinoloog in het VU omdat ze willen weten of ik echt allergisch ben voor insuline. De kans dat ik later in de zwangerschap weer diabetes krijg is best groot en mocht ik dan weer insuline nodig hebben dan wil de internist al weten of ik nou allergisch ben of niet. Dus dat gaan ze nog uitzoeken, maar dat zal pas in oktober worden want eerst gaan we 10 dagen in Mallorca in de zon liggen Morgen alleen nog de nekplooimeting en direct de uitslag. Ik knijp 'm wel heel erg, ben erg zenuwachtig en toch bang dat het opeens weer mis zal zijn.
@nuage: wat heerlijk voor je meis! Spannend morgen, ik ga voor je duimen dat alles gewoon goed is en je gerust op vakantie gaat straks. Hier me gister trouwens versproken, noemde ons meisje bij dr naam bij m'n moeder. Nou ja vind het niet erg als zij het weet maar moet wel op gaan letten!! Verder vilt besteld, wil een mobile van vilten beestjes gaan maken voor boven de wieg. Heb ik gelijk een mooie bezigheidstherapie voor de komende tijd . Zoiets wil ik gaan maken, alleen dan in andere kleurtjes, en weet nog niet of ik alleen uiltjes wil of ook andere beestjes.
lief zeg Madelein! ja wij noemen ons boefie ook bij zijn naam. idd gevaarlijk haha Nuage wat een heerlijk nieuws voor nu. nog morgen wel even spannend idd. ik duim. wat erg dat je 10 hele dagen op Mallorca in de zon moet liggen! weet je wat, ik ben solidair en ga vrijdag tm maandag op Menorca in zon. gedeelde smart is halve smart zoals jullie merken ben ik goedgehumeurd. besloten om de gyn te vergeven, voor mijn eigen welzijn. voel nu al wat meer rust. bijzonder is dat toch, hoe dat werkt. dit is al de derde x dat ik haar vergeef mijn man kijkt er al niet raar meer van op. hij zegt heel lief "it´s a process, liefi" haha hij leeft al wat jaartjes met me dus kent me nu zo langzamerhand
Ben blij dat je met me mee doet Conejita hihi heerlijk even wat zon, zee, strand we zijn er zó aan toe!
Aaaaa heerlijk! Ik wil ook mee met jullie! @conejita: is idd een proces en een deel verwerking denk ik. Op een gegeven moment moet je een soort van rust krijgen, anders kost het je te veel energie. Maar dat is altijd zo makkelijk gezegd... Hier net de 20 wk echo gehad, alles helemaal perfect!! Super mooi om al die orgaantjes zo uitgebreid te zien. Enige puntje was dat m'n placenta te dicht bij de uitgang ligt ( 1.5 cm) maar ze verwachten dat dat de komende weken gewoon mee omhoog trekt en dus geen probleem gaat geven. Maar wel een extra echo om die reden rond de 30 wk. Verder over 4 wk nog een cervix meting en als die weer goed is hoeft dat niet meer. Cervix was nu 4.5 cm, dus alles zit echt pot dicht ondanks de harde buiken. Geruststellend dus! Urine is wel weer even op kweek gezet voor de zekerheid. En het is even bevestigd dat ons meisje echt een meisje is .
Dank je . Weer een drempel over. Kindje zit trouwens precies op het gemiddelde qua groei, echt precies tussen die 2 lijnen in. Ook wel een heel fijn idee!
Y30 flow en doppler idd hetzelfde. Ze doen die op de navelstreng maar ook in de hersens vraag maar eens. Daarmee meten ze dan de weerstand.
Dank jullie wel meiden! Hier nog even een foto van m'n buik. Hij groeit echt enorm momenteel. Misschien komen daar de harde buiken ook wel vandaan...!
Er wordt hier lekker doorgekletst kan het bijna niet bijhouden! @Madelein: fijn dat alles goed was! Ik mag as week voor de 20 weken echo. Zo spannend! @Nuage: hoop dat alles morgen goed is. Ik ga iig voor je duimen.
Dat vertelde ze i.d.d dat het ook op de hersenen kon, was bij ons niet van toepassing. Maar ik dacht dat het ook op de aderen in de placenta zelf gedaan kon worden en dat dat in combinatie met de navelstreng de flowmeting was. Goed om te horen dat jij dat ook anders hebt gehad, alleen de navelstreng. Zal dan wellicht toch allemaal wel kloppen, zal voor laatste check volgende week aan gyn vragen.