Hopefortwo betekent dat missch een tweeling? fijn dat hcg goed hoog is en dat het iig op de goede plek zit. Ik hoop en duim. Sorry misschien niet goed gelezen maar wanneer mag je terug? Mad ik hoop dat het goed aanslaat je ab. Gelukkig even fijne afleiding bij je paard. Hier nog erg verkouden, hoofdpijn keelpijn alles vast en dicht. Bah. Mijn man heeft gisteravond ons zoontje gevoeld! Een flinke trap zo van ik ben er hoor! Zoooo leuk. We lagen er echt op te wachten en toen liet ie wat van zich horen, zo leuk! Hij komt pas om 21/ 21.30 uur thuis elke dag dus veel tijd hebben we niet samen. Echt een mooi kadootje van ons knulletje. Y30 sorry dat ik missch paniek zaai maar is donderdag dan vroeg genoeg voor een kweek? Zou je niet het vandaag al op kweek willen zetten bij de ha? Of is het niet zo gevaarlijk. Tsjonge het blijft hier wel spannend in deze groep zeg.. Never a dull moment he. Dat van die kleertjes herken ik ook wel hoor. Dat je denk, zou ik het wel doen? Straks koop ik het weer voor niks. Maar die kans is rationeel gezien zo klein dat dat gebeurt. Maar ja, onze ervaring is anders. Maar wilde alleen zeggen dat het niet "dom" is.
Tja dat tweeling blijft toch wel in mn hoofd zitten ja. Maar dat komt ook omdat ik weet hoe hoog het hcg is. Maandag weer een echo. Ben benieuwd. Wat vervelend dat je nog niet lekker bent. En wat heerlijk dat jullie zoon zich even liet zien. Voelde hij het misschien goed aan. Nuage wil jullie een fijne vakantie wensen! Geniet ervan !!
Alleen een volledige mola geeft vaak hele hoge hcg en dat had je dat al op de echo gezien denk ik. Partiële mola is wat ingewikkelder dat is minder hoog hcg maar dat is ook veel zeldzamer gelukkig!
@hopefor2: spannend!! Wanneer moet je terug voor de volgende echo? @conejita: jaaaa!! Eindelijk! . Zo leuk is dat! Had je trouwens nog gevraagd waar je placenta ligt? Idd van die kleertjes voelt een beetje als de goden verzoeken. Ik weet dat de kans groter is dat het goed gaat maar toch voelt het niet altijd zo. Hier redelijke nacht gehad. Rond 0.00 elke 3-4 minuten harde buiken, maar had zelf het vermoeden dat het door de stress kwam. Heb geprobeerd om in slaap te vallen in de hoop dat het door die ontspanning weg zou trekken. Ben rond 1.00 in slaap gevallen en toen ik om 6.00 wakker werd voor de ab was het idd een stuk minder. Ga zo wel het zh bellen maar eerst maar eens douchen en ontbijten zo.
Echt vervelend die harde buiken madelein. Je bent dan idd gevoeliger ook voor stress enzo. Nuage. Ja lijkt me ook niet zoals je zei dan zou het explosief hoog moeten zijn toch? en de gyn leek zich totaal niet druk te maken. Wellicht maakt mn lichaam aan doordat het een tweede is of was geen idee. Of gewoon een en maak veel aan?! We gaan het zien. Ik heb maandag weer een echo madelein.
Ja heel vervelend. Ik heb net het zh gebeld en moet zo gelijk weer naar de verloskamers. Even snel ontbijten dus en weer naar ons tweede huis... Spannend maandag! Dan zou je al een hartje kunnen zien, maar schrik niet als dat nog niet zo is. Bij ons was er ook nog geen hartje met 6 wk en dacht dat het mis zou zijn, maar 4 dagen later deed ie het toch!
He jeetje. Moet je aan dr band dan? Ja las het idd. Ga er vanuit dat hij niet klopt. Kan het alleen maar meevallen. Las net wat uit amerika dat ik ook wel een kern van waarheid in zit; Als het lichaam na een of meerdere miskramen zwanger word, maakt het extra hcg aan om de zwangerschap in stand te houden. Het lichaam vergeet niet dat het miskramen heeft gehad. Ik las dat en dacht he dat klinkt helemaal niet onlogisch.
Zo alweer thuis, lekker snel deze keer . Cervix is nog ruim 4 cm dus helemaal goed. Dus nu rustig afwachten tot de ab z'n werk doet, en als het goed is moet ik dan met een paar dagen merken dat de harde buiken afnemen. Dat zou heel fijn zijn! Voor nu weer geruster.
Hopefor2, wat fijn zo'n hoge hcg waarde en spannend dat het er misschien wel 2 zijn. Conejita, wat gaaf dat je man je kleine heeft gevoeld. Madelein, vervelend dat je vannacht zoveel harde buiken hebt gehad. Gelukkig was de controle vandaag goed. Ik word een beetje onrustig, nog 1 week tot de 2e pretecho en kan echt niet wachten. Van elke week een echo naar 1x in de maand hartje luisteren bij vk vind ik echt niks. Wil gewoon bevestiging, zo vaak mogelijk. Maar heb me in kunnen houden en heb geen angelsound gekocht, waar ik een tijdje geleden over nadacht.
Gelukkig madelein! Nijn heel herkenbaar. Ik kreeg vorige x geen echo alleen hartje luisteren nou was echt teleurgesteld. Pretechos heb ik geen geld voor en durf ook niet aan. Vind een echo niet voor de pret. Nogal nare ervaringen mee en doe het liever in ziekenhuis dat mocht er wat zijn dat er professionals om me heen zijn die mijn dossier kennen. Herken ook wat je zegt. Wilde eerst ook geen angel sound maar nu toch eentje gekocht Ben benieuwd wanneer jij overstag gaat haha nee flauw grapje. Bijzonder dat we weer samen zwanger zijn he. Heb trouwens besloten dat ik met Noa en haar groei etc bezig "mag" zijn maar dat ik er wel een grens aan vast maak. Dus daarna weer gedachten op wat anders bijv project baby kamer baby boy. Of gewoon lekker een boek lezen. Zodat het niet gaat overheersen. Vrijdag echo en gyn en hopelijk ook langs bij vroedvrouw. Dat was echt een lieverd ik zou haar graag willen spreken. Ps waar placenta ligt weet ik niet. Ga het vrijdag vragen. Hij plopt en plopt en plopt.
Conejita, snap dat je echo's liever in het ziekenhuis doet. Zelf kom ik niet meer bij de gyn en de verloskundige heeft geen echo apparaat, dat is hier centraal geregeld voor alle verloskundigen en daar mag je normaal gesproken maar 2x heen, met 12 en met 20 weken. Hopelijk ga ik de kleine binnenkort voelen, dan heb ik minder drang om alsnog die angelsound te kopen Helaas ligt mijn placenta voor. Zeker bijzonder dat we weer tegelijk zwanger zijn. Vind wel dat het nu goed moet aflopen! (vond ik de vorige keer ook al natuurlijk)
@conejita: lijkt me idd een goeie oplossing voor jezelf. De gedachtes wel toestaan en er op dat moment wat mee doen, maar daarna weer even wat positiefs. Moeilijk voor je meis.. Weet maar al te goed hoe moeilijk het is om zulk verdriet uit je hoofd proberen te krijgen. Hier heeft het me nu ook weer een dag gekost. Wat heerlijk dat je hem steeds beter gaat voelen! Vind het wel gek dat ze je niet gezegd hebben waar je placenta ligt. Is iets wat ze bij ons gelijk zeggen zodra ze zien waar ie ligt ( bij mij bij 10 wk al) @nijntje: placenta voor zegt niet altijd dat je je kindje later voelt, maar het duurt veel langer voor het gevoel echt duidelijk is volgens mij. Ik voelde Sam namelijk ook al bij een week of 16.5-17, alleen echt lang niet zo duidelijk als dit meisje. Maar voelde wel gerommel. Vind het niet zo aardig dat jij niet vaker mag komen met jouw voorgeschiedenis... Hier weer redelijk op aarde geland. Man is weer thuis gelukkig en we zijn allebei wel erg gerust gesteld doordat m'n cervix nog zo lang was. Voel me verder niet heel top maar heb altijd wel last van antibiotica als ik dat moet gebruiken, dus dat komt vast daardoor. Ik ga nu lekker slapen, hopelijk eindelijk weer eens een goede nacht pakken . Slaap lekker meiden!
@madelein: fijn dat de cervix meting goed was, en dat je mannetje thuis is! @conejita: super leuk dat je man jullie zoon ook gevoeld heeft. M.b.t. De kweek via de huisarts duurt het ook langer, dus dan maar rechtstreeks in het ziekenhuis. Vandaag weer minder last dus hopelijk valt het wel mee.
Zo ik heb het klokje rond geslapen vannacht, heerlijk! Had ik even nodig . Buik lijkt minder gespannen, dus het lijkt erop dat de ab zijn werk doet!
@madelein: jeetje dat is schrikken zeg. Het is maar goed dat je actie hebt ondernomen maar wel jammer dat het niet vanuit het ziekenhuis kwam. Fijn dat je je nu wat beter voelt. @Hope: mooie waarde! @conejita: Beterschap! @hier: ik ben een beetje afwezig want kan het soms niet meer bijhouden Ik heb de 20 weken echo verzet naar as maandag omdat het gisteren niet kon ivm werk. Verder voel ik sinds kort de plopjes waar iedereen het over heeft. Wel een apart gevoel
Leuk dat je de kleine nu voelt! Ook fijn qua bevestiging. Madelein: mooi dat AB lijkt te werken! Hier: morgen gyn, gister weinig last van blaas vandaag weer wel. Morgen wordt ook voor het eerst in tijden mijn bloeddruk weer gecheckt ben wel benieuwd want voel me de laatste tijd net een oud wijf. Hoef maar weinig te doen en meteen bijna buiten adem en hoge hartslag. Zal wel gewoon slechte conditie zijn.
@liyana: leuk dat je je kleintje gaat voelen! Wil je weten wat het is? Weten jullie nog niet toch? @y30: haha klinkt heel herkenbaar hoor! Hier ook buiten adem als ik een trap op moet of zo. Doordat ik weinig tot niks doe zijn m'n spieren ook erg verminderd dus bij mij komt het echt door een slechtere conditie. Wel vervelend dat je last blijft houden van je blaas. Neem wel ochtend urine mee naar het zh he! Ze zeggen daar dat het niet uitmaakt, maar dat doet het wel degelijk... Edit: zijn jullie al veel aangekomen eigenlijk? Hier is er nu eindelijk een kilo bij...! Jeej!
HMMM HMMM en ook wel wat meer dan een kilo ben nu zo'n 8 kilo aangekomen. Maar goed de prednison doet natuurlijk ook veel. Heb ook echt een dik hoofd enzo. Dat van die ochtend urine is wel even lastig want ik heb geen potje hier en moet het natuurlijk ook nog met gyn bespreken.
Hahaha! Vond je dikke hoofd wel meevallen hoor, maar weet natuurlijk niet hoe je er anders uitziet. Het viel niet op in ieder geval . Ik kom anders ook al nooit aan, ben al jaren 63 kg. Ik las een paar weken terug dat je vanaf een week of 15 elke week een halve kg aan moet komen, nou dat gebeurd dus niet. Vandaar mijn blijdschap met een kilootje hihi! Volgens mij is dat puur alleen de kleine en het vruchtwater, de kleine werd vorige week op iets van 300 gram geschat. Woon je dichtbij het zh? Anders de volgende dag even langs brengen? Bij je huisarts kan je vaak ook een potje halen, weet niet of dat een optie is? Neem je het vast mee, als je gyn dan toestemt kan je het zo inleveren.