Dat van die huisarts had ik zelf ook bedacht, maar blijkt dicht te zijn i.v.m. Onvoorziene omstandigheden tijdens de verhuizing (daar wordt een mens toch nieuwsgierig van) Maar als ik nou niets drink morgen ochtend, is dat nog een idee? Heb al om 9.30 afspraak dus dat lukt wel.
M.b.t. Dikke kop en de 8 kilo, ben normaal echt een stuk slanker, hi hi. Maar goed, dat maakt me niets uit hoor.
@Y30: vervelend dat je zo'n last hebt. Wordt dat wel in de gaten gehouden? @madelein: mijn placenta ligt voor dus de echoscopiste had al aangegeven dat ik haar pas rond de 20 weken zou voelen. Is toch wel een geruststelling. Wij krijgen een meisje @gewicht: hier volgens mij ook nog niet echt aangekomen. Dat wordt ook niet echt gecontroleerd hier in het ziekenhuis. Ik heb me maar 2 keer moeten wegen en dat was in het begin van de zwangerschap.
Daar word je idd nieuwsgierig van! Bijzonder.. Het voordeel van ochtend urine is dat het uren in je blaas heeft gezet, het gaat dus niet zozeer om de concentratie. Als het je lukt om bijvoorbeeld rond 6.00 te plassen en daarna niet meer zou het ook prima moeten zijn volgens mij. Hahaha nou je zag er goed uit hoor! en idd, als het resultaat er maar naar is
Net toch maar potje gehaald bij apotheek. Beetje stom dat je er daar voor moet betalen, maar ach. Dus neem ochtend urine mee. Dat moet dan wel in koelkast, toch? Ik bedoel tussen 6 en vertrek rond 9.10 uur.
Ja dat is stom ja.. Vraag anders morgen gewoon een potje, alsof je niks bij je hebt. Heb je een reserve . Nee hoeft niet in de koelkast. In je lijf zou het ook niet koud blijven . De kweek wordt ook niet koud gezet.
Madelein, fijn dat je zo'n goede nacht hebt gehad. Vandaag ook niet veel last gehad van je buik? Y30, succes morgen in het ziekenhuis. Vervelend van je blaas, goed dat je urine meeneemt. Iemand nog tips voor duizeligheid in de ochtend? Wist trouwens ook niet dat je vanaf 15 weken al aan kan komen. Misschien toch maar even nieuwe batterijen voor m'n weegschaal halen, hij doet het al jaren niet
Je kan al veel eerder aankomen hoor, niet pas vanaf 15 weken? Ik ben nu ook 3 kg aangekomen. Geen probleem hoort erbij als ik 3-4 kg per trimester heb is het perfect. Buiten adem zijn en slechte conditie hoort erbij. Je hart moet veel harder pompen en je longen hebben minder ruimte.
Mad, fin dat ab zijn werk doet en buik rustig is. Heeeerlijk klokje rond slapen. Y30 idd raar dat je moet betalen voor een potje. Anyway hoop dat je snel wat hoort. Lyana is dit je eerste kindje (dat bij jullie mag blijven)? Wat leuk een meisje! Hier ook een oud wijf hoor totaal geen conditie meer. Ach dat komt wel weer toch? Verder wel ok maar merk dat elke x als ik naar ziekenhuis moet ik de dagen ervoor weer emo word en zo. Ze hebben me ook niet gebeld voor psychologische hulp, daar word je toch moe van! Ik zelf twee keer gebeld maar krijg de maatsch werkster niet te pakken :x. Straks weer proberen en bidden en hopen dat die lieve vroedvrouw er is om eventjes mijn hart te luchten. Verder heb ik een mevrouw aan de lijn gehad waar ik eventueel een klacht/mijn verhaal en bevindingen t.o.v. het beleid vh ziekenhuis naar toe kan mailen. Soort cliënten service of hoe zeg je dat (ben soms de Nederlandse woorden kwijt). Soms mis ik mijn mooie meisje gewoon zo erg en als ik op de foto's zie hoe perfect ze was, heb ik het erg moeilijk . Mijn man is wel weer een topper en die zegt "samen kunnen we het aan". Mis haar gewoon heel erg. Vrijdag komt mijn moeder oh wat heerlijk! En ze neemt de doppler mee . We hebben een druk weekend waar ik tegenop zie (vrienden uit het buitenland op bezoek) maar mijn man heeft gezegd dat hij de hele bbq voor zijn rekening gaat nemen en ook de boodschappen etc etc. Dus dat haalt voor mij de druk van de ketel. Mijn rust gaat voor! Vooral mentaal Deze vrienden zijn nl wel lief maar kunnen totaal niet over Noa bijv praten. Daarom zie ik er tegen op. Geen zin in dooddoeners. Dus ik mag me van mezelf terugtrekken als het te druk is. Sorry heel verhaal weer. Moest t blijkbaar weer ff kwijt . Lyana hebben jullie al een naam? Wb de kilo's: ben denk ik 2-3 kilo aangekomen tot nu toe. Komt ook omdat ik minder let op mijn "lijn" en minder beweeg dan daarvoor. Wil wel weer lekker gaan wandelen maar het komt er gewoon niet van. Behalve met de hond dan maar dat is meer sjokken. De nadruk ligt deze zwangerschap meer op rust. Dus doe ik dat maar, dan maar een kilootje meer. Weeg nu 58 of zo.
Y30 succes bij de huisarts. Ben benieuwd. Madelein, en hoe heb je geslapen?? Heb je al minder last? Conjita, snap je helemaal hoor. En dat is ook oke om je terug te trekken. waarom kun je het met hun niet bespreken eigenlijk? als het vrienden zijn kan dit toch wel? Ik had gister een soort buikpijn aanval. Zweten, misselijk ging echt bijna van mn stokkie. Toch maar gebeld maar moest gelijk langs komen. denk dat ze een bbz verwachttte ofzo. Maar dit is gecheckt dus leek me onwaarschijnlijk. Ze zei dat het mn darmen zijn in combi met de utro. Jeetje he wat een pijn kan dat doen zeg.Maar goed wel echo gehad. Vruchtzak was gegroeid en je zag een dooierzak erin. Ben benieuwd wat er maandag te zien is
Helaas gisteravond toch weer harde buiken. Ze waren wel minder pijnlijk dan voorgaande dagen, maar het is dus toch nog niet weg. Vanmiddag zit ik op de helft van de kuur dus zou ook wel vroeg zijn als het al helemaal over zou zijn toch? Ik had gister ook wel weer meer gedaan omdat ik me beter voelde dus vandaag maar weer rust. Als het in de loop van de ochtend nog zo is ga ik weer bellen en naar het zh. Ik blijf het enorm eng vinden allemaal. Kan me eigenlijk bijna niet voorstellen dat het deze keer allemaal goed gaat. Dat maakt het moeilijk vertrouwen te krijgen in m'n lijf. Dat dit meisje sterk genoeg is geloof ik wel. Nog 3 weken tot de 24 weken... Wat een mijlpaal zal dat zijn! @conejita: wat een super lieve man heb jij. Heel fijn dat hij meedenkt en je rust en ruimte biedt waar je dat nodig hebt. Hier heb ik er ook zo een, en dat is zo ongelofelijk belangrijk. Z'n gewicht in goud waard zeg ik altijd . Ik hoop dat je vandaag iemand te spreken krijgt, wel slordig dat ze je niet bellen! @nuage: ja tuurlijk kan aankomen vanaf het begin, maar vanaf de 15 weken ging het sneller volgens die site. Nou ik merk er niks van... @nijntje: heb je het alleen na het opstaan of de hele ochtend? Ik blijf na het wakker worden altijd even een minuut of 10 liggen en ga er dan pas uit, anders ben ik de eerste paar minuten ook heel duizelig. Maar dat helpt natuurlijk niet als je de hele ochtend er last van hebt. @hopefor2: jeetje dat is schrikken! Hoe gaat het nu?
Oh ja ik zou nog even een bh update geven Ik heb gister eindelijk de bestelling binnen gekregen. 2 voedings/zwangerschaps bh's en 2 bh's zonder beugel alles van esprit, dezelfde soort maar van elk 2 maten. Die voedings bh's vind ik echt ruk. Zit voor geen meter. Die zonder beugel zitten enorm fijn. De c cup is net wat aan de grote kant, en de B is precies pas. Omvang heb ik een maat groter genomen en dat is prima. Ik denk dat ik beide cup maten hou, dan kan ik de B nu nog aan en de c op de groei. Deze is het: Esprit - Bh zonder beugels kopen in de online shop
Ik heb net de stoute schoenen aangetrokken en de baas van de gynaecologie in het amc gemaild. Even horen of we naar zijn mening goed behandeld worden in ons huidige ziekenhuis. Ik wil gewoon niks meer aan het toeval overlaten, en in het amc is nou eenmaal meer kennis aanwezig dan in een perifeer zh.
Nou ik ben weer even in het zh. Toch weer meer harde buiken vanmiddag. Lig nu aan het ctg om te kijken of het weeen zijn of onschadelijke harde buiken. Straks weer een cervix meting en dan sta ik hopelijk weer gerust gesteld buiten. Het begint wel een beetje een uitputtingsslag te worden zo zeg... Ik ben zo klaar met die harde buiken!!
Jee wat pittig Madelein. Kan me voorstellen dat je er klaar mee bent. En toch ook best angstig allemaal he. Houd ons op de hoogte!
Doe ik zeker! Heb echt een k.. Van een vk nu, die snapt blijkbaar niet waarom ik me zo'n zorgen maak. Gelukkig is de rest hier altijd heel aardig want dat zou ik slecht trekken iedere keer. Ze heeft ook niet gezegd hoe lang ik zo moet blijven liggen of zo. Lig in een kamertje achteraf dus enorm saai en stil. Beetje internetten maar Edit: mag weer naar huis . Alles nog perfect gelukkig. Arts vond m'n buik idd wel gespannen, maar cervix is nog steeds ruim 4 cm. Ctg liet geen weeën zien. De ab zou na een dag of 3-4 moeten werken, dus daar zou ik morgen of vrijdag effect van moeten gaan merken. Verder snapte zij gelukkig wel heel goed waarom we ons zo'n zorgen maken, en mogen altijd komen of extra afspraken op de poli maken. Voor nu maar weer proberen m'n hoofd rustig te krijgen en even te accepteren dat de harde buiken er bij horen.
Oh fijn, M. Maar wat een rollercoaster zeg. Je hebt niet eens tijd om te werken ook al zou je mogen . Rustig aan x Ja superlieve man! Ook enorm blij mee! En hij ook met mij, das toch ook mooi meegenomen Heb mw-er gesproken, ze had het idd al lang in werking gezet en de afdeling psychische zorg moet mij nu bellen. Maar de psych was ziek dus wrsch duurde het daarom langer. Ik ben verder zo ontzettend moe. Niet normaal. Beetje burn out gevoel. Maar nu drie dagen niet werken dus dat is fijn! Hopelijk morgen na goede echo weer wat energie, duim duim.
@conejita: dit wordt idd ons eerste kindje als alles goed blijft gaan. We hebben 1 naam waar we het over eens zijn Wat moet dat moeilijk zijn zeg. Wel fijn dat je zo'n lieve man hebt! @madelein: fijn dat alles goed is!
@conejita: haha ja das wel een belangrijk detail ja . Goed dat je iemand gesproken hebt. Je wordt nu dus binnenkort gebeld voor een afspraak? Lekker 3 dagen vrij, neem die tijd om weer een beetje tot jezelf te komen! Verplicht jezelf niks, even jij op de eerste plaats. Heb je morgen de 20 wk echo! Succes! Komt vast helemaal goed!