Zwanger na meerdere miskramen en/of overlijden kindje

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door conejita, 20 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Conejita, sterkte met het drukke weekend alvast. Leuk dat je moeder ook vrijdag komt.
    Hopelijk hoor je ook snel wat vd psych.
    Succes morgen met de echo!

Hopefor2, gelukkig zag de echo er goed uit, hopelijk kunnen jullie maandag het hartje al zien.

Madelein, oh nee he, weer harde buiken :(
    Wat fijn dat de controle wel goed was, hopelijk gaat het nu echt snel stoppen hoor, die harde buiken.
    Ben benieuwd naar de reactie op je mail naar het amc. Hopelijk krijg je snel een reactie.
    Goed idee die bh's zonder beugel, zitten misschien net wat lekkerder. Ik moet ook echt eens op zoek gaan, draag nu een oude bh die toen een beetje te groot was en nu past ie goed. Rest pas ik niet echt goed meer.
    Mijn duizeligheid is 's ochtends tijdens het aankleden/haar doen/opmaken. Lege of volle maag maakt geen verschil. Nou ja, het hoort er vast bij. Mag verder echt niet klagen qua 'klachten'.

2. Hopefor2

Hopefor2 Actief lid

5 sep 2014
    278
    0
    0
    Almere
    Madelein gelukkig dat alles goed was! Onbegrijpelijk dat sommige zich niet kunnen indenken hoe dat voor jullie moet voelen.
    Conjita, hoop dat je snel terecht kan.

Hier gaat het beter hoor. Het komt en gaat.. Maar nog wel steeds buikpijn aanvallen. Verder nog weinig symptomen, dat maakt me dan wel weer onzeker. Maatja ik denk maar zo, bij de vorige twee is het zo snel mis gegaan. Wellicht dat mn lichaam het herkende dat het niet goed was en snel stopte. En we zijn nu al weer een week verder dus dat geeft me wel hoop. En ook wat we gezien hebben op de echo. Maandag weer een echo, hopelijk zien het vruchtje dan. Van een hartje ga ik nog niet vanuit.

3. Liyana

Liyana Actief lid

10 aug 2013
    333
    0
    16
    Vervelend dat je last hebt van buikpijn Hope. Hoop dat het snel minder wordt. Wat de sypmtomen betreft, bij mij begon het pas rond de 7 weken. Werd er in het begin ook erg onzeker van.

4. Hopefor2

Hopefor2 Actief lid

5 sep 2014
    278
    0
    0
    Almere

Ja hoor dat ook vaker inderdaad. Pas als de waardes pas echt heel hoog zijn zeg maar. Maar alsnog :)

5. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @conejita: succes en hopelijk veel plezier morgen met de echo.

@madelein: fijn dat alles gewoon nog goed was.

@hope: wat vervelend dat je zo'n last hebt. Wel fijn zo'n extra echo.

Hier: dopplers waren goed vandaag. Er zat te weinig tijd tussen deze echo en de vorige (extra echo) dus groei mag ik volgende week voor terugkomen. Stelde ze zelf voor!
    Verder urine ingeleverd voor kweek.

6. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Oh goed nieuws y30, en goede dopplers en binnenkort weer groeiecho. Super!

Hopefortwo nou idd had nog niet gereageerd op de buikpijn, zeker naar. Gelukkig was de echo mooi.
    Hier ook pas klachten vanaf week 6 gehad. Maar weer totaal anders dan bij Noa*, toen was ik echt misselijk en deze zs helemaal geen last v gehad. Alleen suuuupersjaggerijnig, echt zielig voor mijn man :p.
    Succes alvast voor maandag!

Ja mag om 9.00 u al. Fijn. Man gaat mee. Laat jullie weten xxx truste

7. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik heb zelfs sinds 2 weken pas echt serieus pijn in m'n borsten.

8. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @nijntje: ja die zonder beugel zit perfect, is ook een heel zacht stofje :).
    Wat naar die duizeligheid. Heb je een lage bloeddruk? Ik zit zelf altijd rond de 100/50 en heb daardoor ook met opstaan of snel omdraaien snel last van duizeligheid, maar niet zozeer in de ochtend specifiek. Lastig!
    @hopefor2: vervelend dat je nog steeds die buikpijnen hebt. Ik weet wel dat ik de eerste weken ook heel veel last van m'n darmen had. Die zaten met 10 wk ook al heel hoog. Misschien is het zoiets?
    En klachten kreeg ik pas toen ik ruim de 6 weken voorbij was, en toen was het ook gelijk heftig ;). Dus geniet er nog maar even van zou ik bijna zeggen!
    @y30: super dat de doppers goed waren!! En lief dat je volgende week terug mag :). Daar word je blij van!
    @conejita: hoe was je echo??

Hier gisteravond nog de hele avond last gehad. Elke beweging weer een harde buik. Ik heb voor as maandag maar weer een afspraak gemaakt met onze eigen gyn om even te horen wat hij daar nou van vind. Verder wil ik veel vaker cervix metingen als het zo onrustig is. Als ik die afspraken gewoon op de poli kan maken hoef ik niet 2x per week naar de verloskamers. Voor iedereen prettiger lijkt me.
    Ik ga de komende dagen maar zoveel mogelijk plat, kijken of dat rust geeft. Zo ja dan is dat denk ik mijn vooruitzicht voor de komende 10 weken... Alles om dit meisje in ieder geval tot na de 28 wk in m'n buik te houden.. Hopelijk blijft ze nog veel langer zitten. We zaten gister al te grappen dat je zal zien dat ik straks ingeleid moet worden met 42 wk omdat ze er niet uit wil ;).

9. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    #549 Nijntje01, 18 sep 2015
    Laatst bewerkt: 18 sep 2015
    Conejita, hoe was het?

Madelein, hopelijk wordt je buik echt snel rustiger. Zo vervelend. En haha dat zou ewat zijn, als ze met 42 weken nog niet eruit is :)
    Mijn bloeddruk is iets in de 80/53 ofzo maar zou na de 20 weken hoger kunnen worden.

10. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Conejita is alles goed??

@nijntje: vandaag nog maar 2 harde buikrn gevoeld over de dag tot nu toe!! Jeej!! :D
    Haha ja we zaten daar over te grappen, zo van zal je altijd zien dat je de hele zw bang bent dat ze veel te vroeg gaat komen door alle klachten en toestanden, en uiteindelijk moet je ingeleid worden omdat ze zo vast zit ;). Galgen humor of zo haha
    O dat is wel een fors lage bloeddruk ja. Vind het dan op zich wel logisch eigenlijk dat je lijf even tijd nodig heeft om op te starten in de ochtend.

Hier vanmorgen even alles eruit gegooid. Ik kan via een kennis van ons terecht in het olvg bij een gyn, hij heeft dit allemaal al geregeld. Maar ik wil eigenlijk helemaal niet naar een andere arts. Het gaat er mij puur om of we nu de optimale behandeling krijgen. Zo ja hoef ik geen andere arts of zo, ik zou alleen wel eens een mening willen horen van iemand van buitenaf die ook kennis van zaken heeft.
    Op de een of andere manier blokkeerde alles zo in m'n hoofd toen ik hoorde dat ik m'n dossier op moest vragen enzo. Alle ellende van de afgelopen week kwam eruit. Lucht wel op ;).
    We hebben uiteindelijk besloten om niet het dossier op te vragen ( ik wil niet de band met onze huidige gyn op het spel zetten, het is namelijk echt een hele fijne man) en aan die arts te vragen of zij vind dat dit de goeie behandeling is. Zo ja zijn we klaar, zo niet kunnen we altijd nog het dossier opvragen en naar haar toe.

11. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Sorry ik ben geloof ik wel van de lange verhalen de laatste tijd..

12. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Conejita waarom laat je niks van je horen... Hoop zo dat alles goed is!

13. Hopefor2

Hopefor2 Actief lid

5 sep 2014
    278
    0
    0
    Almere
    Madelein, "gelukkig" maar twee, wel echt naar hoor dat je hier zoveel last van hebt hoor. Wellicht idd een idee om twee/drie keer in de week controle te hebben totdat je in de " veilige" zone bent.
    Conjita heb je al nieuws?
    Nijntje, lastig die duizelingen, en niks helpt?
    Hier vandaag geen buikpijnaanval gehad. Gister had ik het nog over weinig klachten, nou heb ik geweten zeg haha. Stond al op met beetje misselijkachtig buikgevoel. Niet echt misselijk maar meer beetje duizelig ofzo. Borsten waren erg gevoelig, en een paar keer vandaag flink trekgevoel in mn liezen. DUS het lijkt wel de goeie kant op te gaan zeg maar.
    Wel had ik dus vandaag beetje raar, maar had de vk aan de tel om een afspraak te maken voor de intake. Ze feliciteerde me, maar ik voelde me er echt beetje verdrietig van. Ik denk omdat ik daar nog niet aan wil denken ofzo. Tot nu toe zijn onze vrienden en bijv ook de gynea er meer medisch mee bezig en dus eerst kijken of de zwschap wel goed verloopt. Ik wil nog niet echt denken aan of het allemaal goed gaat ofzo. Heb de afspraak ook pas met 8.2 klinkt ook allemaal zo ver weg, en ben zo bang weer teleurgesteld te gaan worden. Snappen jullie beetje wat ik bedoel of kraam ik onzin uit hihi.

14. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Heeey meiden sorry late reactie
    Alles helemaal tiptop in orde.
    Mobiel was leeg en ik had knallende hoofdpijn vandaag vandaar zo laat hier.
    Alles viel heel erg mee. Contact met gyn ook.
    Zooo opgelucht.
    Nu snel huis ff aan kant me mdr komt zo!

15. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @conejita: fijn dat alles o.k. Was. Veel plezier met je moeder.

@madelein: gelukkig is het wat rustiger vandaag, mag ook wel een keer, toch.

@hoop: heel herkenbaar hoor, men mocht mij ook niet feliciteren van mij, voelde gewoon niet goed. Voorbarig of zoiets. Vonden sommige mensen best raar, maar dat boeit me dan weer weinig;)

Hier: maandag al groei echo, dus dat is mooi vlot. Verder weinig nieuws.

16. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Fijn om te horen Conejita!

Hopefor2 ik moet de intake bij de vk nog krijgen dus ik begrijp het helemaal ;)

17. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @hopefor2: helemaal niet raar hoor. Ik wilde ook niet gefeliciteerd worden, en vind het nog steeds een beetje gek klinken als iemand dat doet. Ik wilde ook heel lang geen kadootjes krijgen of zo, maar dat probeer ik nu wat meer los te laten. Is dus heel herkenbaar!
    Wil idd vragen of ik vaker controles kan krijgen. Het is het enige wat me echt gerust stelt, die cervix metingen. Zolang die dicht is weet ik dat dit kindje er niet zomaar uit kan komen.
    @conejita: wat fijn dat alles goed was!! Lekker geslapen en een beetje bij gekomen?
    @y30: das lekker snel idd!

Hier staat vanavond een etentje gepland met schoonouders en zwager en schoonzus. Zit een beetje te twijfelen of ik mee zal gaan. Wat zouden jullie doen? Gisteravond toch weer wat harde buiken per uur.

18. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Conejita, echt super dat alles in orde was!!

Hopefor2, heel begrijpelijk en ik had de 1e afspraak bij de vk zelfs pas met bijna 14 weken. Had me ook pas met 11,5 week aangemeld.

Madelein, en ben je nog gegaan naar het etentje? Hoe is het met je buik vandaag?

Ik zei 2 dagen geleden nog dat ik niet mag klagen met alleen die duizeligheid (en vermoeidheid natuurlijk zoals iedereen), maar ik had al de hele week een beetje last van m'n bil(spier?) en dacht heb een rare beweging gemaakt (vorig weekend ook heel veel gedaan in huis). Helaas werd het elke dag erger en sinds gisteravond is het echt heel erg geworden en heb heel veel moeite met bukken en de verzorging van m'n konijntjes buiten in de tuin. Vandaag ook met lopen pijn gehad...
    Ging ik googlen en wat stond bovenaan... bekkeninstabiliteit?!?! Kan echt wel janken als ik dat heb.
    Iemand hier ervaring mee of dit het kan zijn? Verloskundige zie ik pas over 1,5 week...

19. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ja dat kan zeker, ik zou de fysio bellen

20. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @nijntje: bekkeninstabiliteit is naar (pijnlijk) maar went ook vrij snel.
    Fysio is inderdaad wel aan te raden, speciale bekken fysio!
    Alvast een paar tips: kussentje tussen je knieen als je op je zij ligt in bed.
    Benen zoveel mogelijk bij elkaar houden, klinkt schunniger dan ik het bedoel:D
    Denk aan trap lopen: eerst beiden voeten op dezelfde tree voor je de volgende stap zet. Dus steeds eerst aansluiten.
    Niet met ongelijke benen uit bed of auto stappen, maar ze te samen naar buiten draaien en dan op staan.
    Niet te haastig lopen ( dus geen grote stappen).

Kun je alvast beginnen voor je eerste fysio afspraak:)

Deel Deze Pagina