Zwanger na meerdere miskramen en/of overlijden kindje

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door conejita, 20 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @madelein: gezien je afwezigheid hier vanavond heb je vast besloten om te gaan. Hopelijk heb je een leuke avond zonder extra klachten.

Hier: gister vergeten te vertellen, ben begonnen met de afbouw van Utro. Bij mijn zoontje ook gedaan rond deze termijn maar voelt toch weer als spannend en tegelijk als mijlpaal.

2. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Hoi meiden

Ff kort vraagje tussendoor. Heb angel sound binnen maar hartje nog niet gevonden. Iemand nog tips?

3. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Rond je navel zoeken. Vaak iets er onder links of rechts.

4. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    #564 conejita, 20 sep 2015
    Laatst bewerkt: 20 sep 2015
    Bedankt voor de tip. Mijn placenta ligt trouwens voor zei de gyn.

Oh spannend toch weer he y30, weer een stapje.

Nijn, wat vervelend als je dat zou hebben... Idd veel oefeningen doen heb ik me laten vertellen.
    Hopefortwo ja gek, he dat je dan verdrietig wordt. Of eigenlijk niet. Voor ons is het allemaal niet meer zo vanzelfsprekend.
    Madelein, gelukkig ben ik niet de enige met lange verhalen. Kom maar op hoor, ik vind het niet erg ;).

Ik ben nu een beetje aan het bijkomen inderdaad. Hoofdpijn weggeebt en spanning ook weg uit mijn lijf. Hier nog mooie daagjes dus gister op het strand gelegen met mijn moeder! Heerlijk hoor.
    Ook echt gerustgesteld na bezoek ziekenhuis. De 30e mag ik weer een echo (op mijn verjaardag :)) Dat geeft me toch het meeste rust. Buik gemeten, baby gemeten, alles op de dag af prima. Heb nog met de vroedvrouw gepraat dat was ook fijn. Ik merk gewoon dat het vertrouwen in het ziekenhuis moet groeien. Nu kon ik weer zien, oh ja ze hebben heus wel het beste me t me voor.
    Gyn had uitgezocht dat er een steungroepje is voor zwangere vrouwen na verlies. Vond ik toch wel betrokkenheid uit blijken.
    Wil ook met zwangerschapsyoga gaan beginnen. En hopelijk belt de psych snel. Toch wel fijn idee vind ik dat, ik moet gewoon een klankbord hebben voor mijn gevoel zodat het niet gaat malen.

Vandaag kerk en bbq met vrienden uit Engeland. Wel zin in maar mag me ook terugtrekken als ik moe word. Man heeft kilo's vlees gekocht :$ maar ach ja, tis zijn feessie ;).

Fijne dag meiden met hopelijk weinig kwaaltjes voor de meiden die hiermee kampen. Xxx

5. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Ons boefie laat zich niet vinden hoor. Ik voel hem bewegen maar als ik ga zoeken hoor ik alleen mijn eigen hartslag. Ben niet bezorgd hoor. Gewoon later nog ns proberen denk ik. Missch verstopt ie zich.
    Trouwens mijn zus bij haar eerste zoontje, ze stondop punt van bevallen kind bewoog de hele tijd, maar artsen kreeg het hartje niet op de monitor. Missch zit het in de familie ;), lastige koters :D

6. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ik ben inderdaad gegaan gister, maar had beter niet kunnen gaan... Na een uurtje zitten kreeg ik last. Toen we thuiskwamen gelijk in bed gaan liggen, maar tot 2 uur vannacht harde buiken gehad. Als ik dus niks doe gaat het goed, maar zodra ik wat doe is het weer raak. Morgen even een extra afspraak met mijn eigen gyn en dan maar even een goed plan maken. Wil eigenlijk wekelijkse controles zolang het nog zo gevoelig is.
    @y30: spannend! Neem aan dat je heel langzaam afbouwt?
    @conejita: ik denk dat je te hoog zoekt. Probeer eens plat op je rug te gaan liggen en dan ong 10 cm onder je navel rustig heen en weer te gaan. Dat je placenta voor ligt maakt het overigens wel moeilijker, want dan hoor je idd je eigen hartslag van de placenta.
    Super lief van je gyn. En vertrouwen moet idd groeien. Ik merk het zelf ook, heb niks naars meegemaakt met de artsen maar merk wel dat ik ze moeilijk vertrouw doordat er de vorige keer zo slecht geluisterd is. Blijft moeilijk.

7. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @madelein: wat vervelend dat je het hebt moeten bekopen met veel klachten. Lijkt er echt op dat je de rest van de zwangerschap zo'n beetje aan bank en bed zit.
    Maar eens goed overleggen met gyn.

Bouw i.d.d heel rustig af. Ben vrijdag begonnen met 8 i.p.v. 9 denk dag ik morgen of dinsdag naar 7 ga.

8. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @y30: ja idd erg vervelend. Zo lang ik rust hou gaat het nu wel goed gelukkig. Dat was vorige week ook niet zo. Dus daar ben ik wel blij mee. Als ik dan voor de rest idd rust moet houden en bijna niks kan dan is dat maar zo, alles voor dit meisje. Maar wil dit idd nog wel een keer goed met de gyn bespreken.
    Dinsdag hebben we trouwens die soort van second opinion. Ben daar ook wel benieuwd naar. Verwacht er niet veel van maar een bevestiging dat de controles en behandelingen die we nu krijgen voldoende zijn zou fijn zijn.
    Dat klinkt idd als mooi rustig afbouwen. Toch spannend denk ik?

9. annaenmarie

annaenmarie Actief lid

25 nov 2010
    313
    0
    16
    Kok
    Turnhout, België
    Hoi mama's,

Ik hoop dat ik me bij jullie mag aansluiten?
    Ik zal mijn verhaal kort proberen te doen.
    Ik ben mama van Marie* en Anna* en 2 vlekjes.
    In 2010 ben ik op 22w6d bevallen van Marie door baarmoeder insufficiëntie bij mijn volgende zwangerschap zou ik een cerclage kregen en zo'n 10 weken later was ik zwanger van mijn 2de dochter en op 15w heb ik een cerclage gekregen maar die heeft helaas begeven op 24w. Ik denk dat ik zo'n jaar later te weten ben gekomen dat mijn toenmalige gyn veel te nalatig was. Hij had blijkbaar ook een verkeerde materiaal gebruikt. Pfff dat was even slikken. Na een lange pauze zijn we in 2013 er terug aan begonnen en dat jaar heb ik 2 miskramen gehad. In 2014 vol goede moed er weer aan begonnen maar ik raakte niet zwanger. Wat raar was want 4 keer ben ik diret zwanger geraakt na ronde 1 of 2. Na een jaar aanmodderen hebben ze in januari 2015 een kijkoperatie gedaan en daar bleek ik endometriose te hebben. Wat een simpele operatie moest worden is een langdurige operatie geworden. Nu moesten we zo snel mogelijk zwanger worden want de endo was zeer actief en ja inderdaad dat was ook zo. In maart was die al terug aan het komen. Toen ben ik ook van gyn veranderd want waarschijnlijk moesten we ivf gaan doen. In juni zijn we eerst met iui begonnen en ik was direct zwanger. Vorige week woensdag op 13w1d een cerclage gekregen en sindsdien lig ik grootste deel van de dag op bed. Het is verschrikkelijk zwaar en daarom wil ik me graag bij jullie aansluiten.
    Oeps mijn verhaal ik toch wat langer geworden!

10. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @annaenmarie: welkom. Wat enorm verdrietig dat je 2 kindjes bent verloren, helemaal doordat je gyn niet zorgvuldig is geweest.
    Ik vind het enorm dapper dat je er weer voor durft te gaan.
    Is idd heel zwaar, überhaupt om weer zwanger te zijn na het verlies van een kindje, en dan nog wetende dat je lijf ook moeilijk te vertrouwen is. Ik weet helaas maar al te goed hoe je je voelt!
    Houd moed!
    Enne, ik vind het wel gezellig ook iemand die niks te doen heeft de hele dag ;)

11. annaenmarie

annaenmarie Actief lid

25 nov 2010
    313
    0
    16
    Kok
    Turnhout, België
    @madelein, ik vind ons allemaal dapper hier want we hebben allemaal al veel mee gemaakt. Jij hebt ook al wat mee gemaakt. Hoe is S gestorven? Was het een jongen of een meisje?
    Je bent al over je periode van S, hoe je je eronder?
    Vind het ook gezellig dat je niets te doen hebt heel de dag. We kunnen elkaar gezelschap houden :)!

12. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @annaenmarie: ja dat is zeker waar. Ik denk alleen dat ik het zelf niet meer aan zou kunnen na 2 kindjes verloren te hebben. Vind jou daarom wel extra dapper!
    S staat voor Sam, een zoon dus ;). Hij is geboren doordat ik drager ben van een groep B streptokok ( GBS). Deze is destijds in mijn blaas gekomen, en waarschijnlijk via de bloedbaan in de placenta gekomen. Daardoor heb ik waarschijnlijk veel harde buiken en later ontsluitingsweeen gekregen.
    Alles waarschijnlijk, want dit bleek allemaal achteraf. De placenta zat vol infectiehaarden met deze bacterie, en mijn vliezen waren pas de dag voor de bevalling gebroken.
    Toen ik eenmaal de termijn van Sam voorbij was was ik eerst heel erg opgelucht. Maar vlak daarna kreeg ik weer heel veel harde buiken, die echt in aanvallen kwamen. Had ze dan uren lang elke paar minuten.
    Nu bleek afgelopen maandag dat de bacterie weer in m'n blaas zit. Gelijk ab gekregen en het gaat nu beter maar kan nog steeds eigenlijk niks doen of ik krijg harde buiken. Wij blijven het enorm eng vinden daardoor.

13. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Y30, succes morgen, hopelijk is alles goed bij de groei echo.
    Bedankt voor de tips. Dat van die trap had ik toevallig al gedaan gisteren, alleen uit bed of van de bank komen gaat nog niet goed, ook niet met 2 benen tegelijk.
    Hopelijk wordt het snel minder, want voel me nu echt bejaard. Jij hebt er dus ervaring mee helaas?

Conejita, ging het een beetje bij de bbq vandaag? (denk dat je dit pas achteraf leest)
    Ohh wat jammer zeg dat je het hardje niet kan vinden, gelukkig voel je hem wel bewegen.
    Toevallig, zat zelf ook aan zw.yoga te denken. Lijkt me leuker dan zw.gym en doe echt niets meer, ben gestopt met hardlopen toen ik zwanger was.

Annaenmarie, wat verschrikkelijk wat je hebt meegemaakt. Lijkt me ook heel zwaar dat je dan nu je hele zwangerschap op bed moet blijven liggen.

14. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @annemarie: welkom hier! Wat een heftige geschiedenis! Inderdaad veel respect voor het feit dat je nog durft. Dat je nu al plat moet valt niet mee, maar je hebt er ongetwijfeld alles voor over.

@madelein: ben benieuwd naar dinsdag. Goed door vragen!

@nijintje: inderdaad bij de zwangerschap van mijn zoontje ook gehad. En nu af en toe al wat last, maar is nog bij te sturen door overal op te letten.

Hier: bedacht me vandaag nog iets waar we het hier nog nooit over gehad hebben, en wat voor sommigen wellicht een stap te ver is, maar goed in het kader van info delen:
    Weet iedereen dat je, als je wat verder in de zwangerschap bent (lees: buik hebt) beter alleen op je linker zij kan slapen. Dit i.v.m. de doorbloeding richting kind. Ook schijn je meer vruchtwater aan te maken op links.

15. Hopefor2

Hopefor2 Actief lid

5 sep 2014
    278
    0
    0
    Almere

Dit kan ook je Ischias zijn Nijntje, heb ik bij mn dochter ook gehad, fysio hielp wel een beetje maar ook niet veel

16. Hopefor2

Hopefor2 Actief lid

5 sep 2014
    278
    0
    0
    Almere
    Y30, spannend morgen je groefecho. Van je zij liggen wist ik wel, wellicht niet de linkerzij. Goeie tip.
    Annemarie, welkom hier. Wat een verschrikkelijke geschiedenis. En veel succes ook met je bedrust. Dat lijkt me ook vreselijk.
    Conjita: Hoe was je bbq?

Hier hebben we morgen de echo. hoop dat het allemaal lukt qua tijd, en dat ze niet teveel uitloopt anders moeten we verzetten :(
    Spannend, ben ook wel beetje nerveus of er meer te zien is dan woensdag.
    Zit er ook aan te denken om de vitamine D beetje af te bouwen. Ik slik nu elke dag 5000IU maar dat kan ik denk ik prima 1 per 2/3 dagen doen? B12 100IU elke dag 1. Maar in de multi van orthica zit ook D3 en B12. Dus lijkt me dubbel op. Wat denken jullie?

17. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Y30, toevallig heb ik dat vorige keer aan de verloskundige gevraagd, of je echt op links moet slapen. Ze zei dat het vanaf 24 weken is, omdat de baby dan een ander dicht kan drukken door z'n gewicht en je bloed er dus minder goed door kan. Maar je mag liggen hoe je wilt, want je merkt het vanzelf en dan ga je toch anders liggen. Hopelijk klopt dit...
    Ik sliep altijd op links, maar sinds ik zwanger ben, slaap ik onrustig en draai ik steeds en word ook regelmatig op mijn rug wakker.

Hopefor2, toevallig dacht m'n moeder ook meteen aan ischias. Hopelijk kan ik snel naar de fysio en dan hoor ik het wel. Neem aan dat ik niet eerst naar de huisarts hoef.
    Wat spannend voor jou morgen. Ik duim voor een goede echo!
    Waarom neem je zoveel D? Je hebt aan 10 mcg (400ie) genoeg als je geen tekort hebt. B12 neem je slecht op, daarvan zou ik 1000mcg nemen. Heb je het al eens laten testen?

18. Hopefor2

Hopefor2 Actief lid

5 sep 2014
    278
    0
    0
    Almere
    Ja laatst, D3 was 49, en B12 130 ofzo. In de Orthica zit B12 50mcg, D3 25mcg. Vitamine D3 adviseerde Nuage mij, maar denk dat ik het nu om de 2 dagen slik, dat lijkt me genoeg in combinatie met de orthica.
    En de B12, tja die heb ik nu al in huis, dus slik die gewoon op en daarna niet meer. Lijkt me in orde toch?!
    En Ischias, ja vooral omdat je over je bil had en rechts?! Heel veel last van gehad.

19. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Oh ja dat zijn idd niet hele hoge waardes. Kan denk prima om die D3 niet dagelijks te gebruiken, aangezien er al een hoge dosis in je Orthica zit.
    (maar heb er verder geen verstand van hoor;) weet meer van medicijnen dan van vitamines)

Het is mijn linkerbil trouwens.

20. Hopefor2

Hopefor2 Actief lid

5 sep 2014
    278
    0
    0
    Almere
    Oke thx. Ga minderen dan.
    Aha links. Nou morgen gauw de fysio bellen!

Deel Deze Pagina