Zwanger na meerdere miskramen en/of overlijden kindje

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door conejita, 20 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Bij mijn zoontje had ik ze volgens mij ook niet. Nu wel iedere dag een keer of 2. Meestal als ik druk met mijn mannetje in de weer ben, je kunt toch minder rust nemen als je al een peuter hebt lopen:)

2. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @madelein: ik denk ook dat je de modus gevonden hebt!

@conejita: beetje afstand kan echt goed doen! Succes, en geniet lekker van de tijd met je moeder.

3. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @anneenmarie: voor de bacterie krijg ik wel antibiotica hoor, alleen dacht dat je medicatie voor de harde buiken bedoelde :). Daar willen ze dus niks voor geven om die redenen.
    Je doet idd al niet zoveel, wel verstandig idd. Eerst je kindje nu!
    Ja zijn best veel harde buiken, maar gelukkig nog acceptabel.
    Ik vind die harde buiken alleen echt eng als ze elke paar minuten komen. Gewoon een keer een harde buik schrik ik niet meer van, je went eraan ;).
    Ik krijg geen psychische hulp, heb daar ook geen behoefte aan. Ik ben enorm hard voor mezelf en aardig taai, en redt mezelf wel. Ik ga liever lekker even naar mn paard om hem te knuffelen, dat doet me meer goed. Ieder zo zn ding natuurlijk.

@y30: fijn dat alles goed was! Hier was er met 20 wk ook een paar dagen verschil in hoofd en buikje. Buik was idd groter, dat is dus het belangrijkst?
    Wbt liggen: ik probeer het idd wel meest op links, maar raak niet in paniek als ik op mn rug wakker wordt of zo. Verder lig ik overdag natuurlijk ook al veel, en dit wissel ik af met links en rechts, anders hou ik geen rug en nek over ;).
    @nijntje: inmiddels fyso gesproken?

4. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Y30, fijn dat de groei echo goed was.

Madelein, yes net gebeld door de fysio n.a.v. mijn mailtje. Ze heeft veel ervaring met zwangeren en ik kan morgenmiddag gelukkig al terecht. Ze zei wel dat als het door m'n bekken komt, ze me doorstuurt naar de bekkenfysio die daar ook in de praktijk komt 1x per week. Maar het is zelden bekkeninstabiliteit zei ze!? Als ik zo op internet lees komen mijn klachten helemaal overeen.

5. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @nijntje: fijn dat je iemand gesproken hebt! Ik heb een aantal weken terug ook erg last gehad van mn bil en heup, kwam ook overeen met bi maar is nu toch vanzelf weg gegaan. Hoop voor jou dat het ook snel weer over is!

Hier net terug van de gyn.
    Was een fijn gesprek. Het komt er op neer dat het een heel goed teken is dat de spontane harde buiken weg zijn, daar was hij erg blij mee. Dat ze ook nog zoveel komen als ik wat doe lijkt een beetje bij mij te horen helaas. Dus daar zal ik rekening mee moeten houden.
    Verder gaf hij aan dat het nu ook gewoon een hele moeilijke tijd is qua zwangerschapsduur. Je bent nog net nergens maar wel al vrij ver. De eindstreep in zicht maar nog een eind te gaan noemde hij het.
    Dus rustig houden, zeker tot de 25-28 wk. Daarna zit je toch veiliger omdat het kindje dan een goede kans heeft om het te redden.
    Meer afspraken vond hij niet nodig. Moet gewoon de verloskamers bellen op het moment dat ik klachten heb, en me daar niet bezwaard over voelen. Ook al is dat 2x per week. Hij zegt ook, ik kan je nu zien maar je kan morgen ineens weer veel harde buiken krijgen, en dan willen we je toch weer zien. Is dus een soort van schijn veiligheid dan.

Verder voor de zwaar geïrriteerde onderkant vitamine c vaginale capsules gekregen. Was geen schimmel, en ook niet echt bacteriele vaginose, lijkt wel een verstoord evenwicht. De capsules herstellen de zuurgraad als het goed is waardoor het weer rustig moet worden.

Al met al een heel verhaal weer sorry!

6. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal! Ik kom even inbreken met een vraag. Het valt me op toch best veel van jullie prednison gebruiken en nu een blijvende zwangerschap hebben. In ieder geval Y30, Nijntje, Conejita (toch?) en Nuage. Mis ik nog iemand? Is bij jullie ook allemaal iets gevonden om het gebruik van prednison te rechtvaardigen? Of is het soms ook experimenteel voorgeschreven? Zwaai!

7. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @nijn: mooi dat de fysio er wel vertrouwen in heeft.

@madelein: klinkt als een goed gesprek met de gyn. Fijn dat hij je in feite opdracht geeft om aan de bel te trekken ook al ben je kort daarvoor nog geweest. Groei van buikje is i.d.d het belangrijkste.

@minty: voorgeschreven i.v.m. ANA

8. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Minty bij mij voorgeschreven ivm positieve ANA.

9. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    In Gent krijg je het geloof ik soms ook experimenteel maar dan alleen bij vrouwen die echt al veel miskramen hebben gehad en waar verder niks gevonden is. Dan is het een poging waard.

10. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Minty, bij mij ook al ivm ANA.

Madelein, fijn dat het een goed gesprek was en dat je altijd langs mag komen.

10.30 echo en ben zenuwachtig!

11. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Nijn, veel plezier bij echo! En succes ;)
    Minty, ik gebruik geen Prednison
    Y30, fijn dat het buikje goed was.
    Madelein, fijn toch even de gyn gesproken he.
    Anneenmarie, dus je dochtertje zou al vijf zijn? Nog gefeliciteerd, zal ook een moeilijke dag zijn geweest.
    Ik zit te wachten op telefoontje voor psychologische hulp. Ik heb er wel altijd baat bij. Heb vóór Noa* ook al depressies etc gehad dus ben er wel gevoelig voor.
    Nuage, heb je het fijn? Geniet nog even! Hier ook genoeg natuurlijke vitamine D ;).
    Nog één ochtendje met mams :)

Sorry als ik iemand vergeten ben.

Ps heb het hartje gevonden hoor Madelein! Ik moest idd naar beneden. Echt heel leuk. Ik voel m nu veel dus vooral ook leuk voor mijn man :)

Fijne dag xx

12. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @conejita: Jaaa eindelijk! :). Nog even en dan kan je man hem ook voelen, zo leuk!
    Die van ons is echt een stuiterbal. Gisteravond ging ze weer tekeer, niet normaal. M'n hele onderbuik bewoog gewoon!

Merken jullie ook dat jullie minder lekker in bed liggen dan voorheen? Wij hebben sinds 2 weken een nieuwe topmatras omdat de oude flink ingezakt was. Nu heb ik nog steeds het gevoel dat ik in een kuil lig. Ik twijfel een beetje of het door het matras ( onder de topper, die hebben we niet vernieuwd) komt of door de veranderingen in m'n lijf.

13. Hopefor2

Hopefor2 Actief lid

5 sep 2014
    278
    0
    0
    Almere
    Hai meiden, fijn dag je naar de fysio kan nijntje, en succes met je echo zo. Weer even fijn naar je kleine man kijken!
    Madelein, fijn dat je zo' n goed gesprek hebt gehad met je gyn.
    Conjita geniet nog even lekker van je mams, fijn dat je het hartje hebt gevonden.
    Fijne dag allemaal! Ik ga weer werken. Nog een week zoveel werken dan gelukkig weer normaal ritme.

14. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt! Allemaal positieve ANA dus. Behalve Conejita. Sorry, dacht dat jij ook prednison gebruikte.

15. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Minty, heb je wel een afspraak in Gent staan? (ben ik ff vergeten)

Conejita, wat super dat je het hartje hebt gevonden. Hopelijk word je ook snel gebeld. Veel plezier nog met je moeder!

Madelein, hoe oud is je matras onder de topper? Gelukkig hebben wij sinds een paar maanden een nieuw matras die heel lekker ligt, want ik lig nu ook minder lekker door die bil en op een oud matras was dat vast veel erger. Maar ik heb natuurlijk nog geen buik, dus kan er niet over meepraten of je door dat gewicht ook minder lekker gaat liggen :)

Yes! Heb weer een prachtige echo gehad vanochtend :D
    Genoeg vruchtwater te zien, gevulde blaas en maag, ruggetje dicht, geen afwijkingen aan handen/voeten.
    En het was nog steeds een jongetje ;)
    Over 3 weken de 20 weken echo, blijft toch spannend.

16. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Die matrassen zijn een jaar of 8 oud. Dus een beetje op de grens.
    Gefeliciteerd met je goede echo! Super!

Hier een foto update van mij :)

17. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Prachtige buik!

Ben ook benieuwd naar de buiken van de rest!

Ik zal er binnenkort ook 1 maken (heb ik nog nooit gedaan), kunnen jullie mijn buikje van 1 cm zien ;) Maar is wel leuk ter vergelijking als ik straks wel een buik heb :D

18. Hopefor2

Hopefor2 Actief lid

5 sep 2014
    278
    0
    0
    Almere
    Nijntje gefeliciteerd met je goeie echo! top nieuws! en madelein mooi buikkie hoor. Mooi bescheiden nog. Ik had echt al een joekel met 20 weken pff hehe ben benieuwd hoe het dit keer zal zijn.

Ik heb trouwens weer echt even een onzekerheids golf pfff voel mn borsten niet of nauwelijks. niet meer trouwens zo af en toe enorm gevoelig en vandaag al wel weer flink bandenpijn gehad. Maar ben weer zo onzeker of het allemaal goed komt bah.
    Ik hou maar in mn achterhoofd dat mn lichaam sneller herkend heeft dat het de afgelopen twee keer niet goed zat ten opzichte van de eerste keer en dat ii nu verder ben dan de afgelopen twee keer maar pfff echt killing af en toe.

19. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Thanks! Haha bescheiden? Ik krijg alleen maar commentaar dat ie al zo groot is :D.
    @nijntje: altijd leuk!
    @hope: pff die eerste weken zijn echt killing ja. Probeer vertrouwen te houden! Anders vk bellen of je eerder langs mag komen?

Hier net terug van onze second opinion. Zij zouden eigenlijk alles precies hetzelfde doen als wat er nu gedaan wordt. Dus kweken en cervixmetingen bij klachten, en bij klachten en kolonisatie in blaas antibiotica. Verder rust voor de harde buiken.
    Enige wat zij andere gedaan zouden hebben is utro voorschrijven, maar dat heeft nu geen zin meer omdat ik al zo ver ben en er geen enkel effect op de cervix is.
    Verder wel een fijn gesprek, ze snapte goed waarom we even een onafhankelijk iemand wilden spreken.
    Gerust stellend idee dat we idd de goeie behandeling krijgen!

20. Hopefor2

Hopefor2 Actief lid

5 sep 2014
    278
    0
    0
    Almere
    Ah das fijn idd zeg madelein. Dan heb je er zelf ook wat meer vertrouwen in.
    Ja vind hem echt bescheiden ik had echt een toeter. Mensen vroegen steeds of het er niet twee waren.
    Het gaat wel weer met me. Vanmiddag toch wel weer wat symptomen /klachten en probeer nu tot aan week 12 om de week 1,5 week een echo in te plannen. Gelukkig zijn ze wel meewerkend. Volgende echo staat gepland op 30 sept.

Deel Deze Pagina