Zwanger na meerdere miskramen en/of overlijden kindje

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door conejita, 20 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    In september willen we weer gaan. Dan is de kleine 6 maanden. Het eerste half jaar was ik met Fay vooral druk met ritme erin krijgen en borstvoeden. Na 3 maanden weer werken natuurlijk deze keer, dus weer nieuw ritme. Dus vind het wel fijn om dan pas met 6 maanden te gaan. Dan zijn ze ook even iets groter en ik moet nog opzoeken of ze dan kunnen zitten.

Ik zeg kopen Madelein!

2. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @shoppen: ja dat klopt. Alleen bij Sam hadden we een paar dagen voor de bevalling net alles besteld, en dat konden we ( of eigenlijk mijn man) weer af bestellen. Dat was zo pijnlijk voor hem dat hij daar echt een soort trauma aan over heeft gehouden. Snap ik ook heel goed. Ik was toen zelf lichamelijk nog compleet van de kaart door een hb van 3.5 dus heb dat niet zo meegekregen.
    We hebben besloten nog even te wachten.
    Over een week of 3 gaan we kijken en dan evt gelijk bestellen. Zo kan m'n man aan het idee wennen. Je doet het toch samen, en ik ga hier niet m'n zin voor door drijven. Zou ik andersom ook niet waarderen, dan zou ik het ook in m'n eigen tempo willen doen.
    En tijd zat nog natuurlijk :).

6 mnd moet toch makkelijk kunnen idd? Wij willen in m'n verlof periode een week of 2 naar m'n vader in Frankrijk gaan. Die hebben daar een eigen camping en hij kan dus niet makkelijk voor langere tijd naar nl komen.

3. annaenmarie

annaenmarie Actief lid

25 nov 2010
    313
    0
    16
    Kok
    Turnhout, België
    @Nuage, je moet doen wat goed voor je aanvoelt. Als je een vakantie wilt boeken of hier wat afstand van wil nemen. Weet dat je hier altijd terecht kunt we maken allemaal hetzelfde me.

@Conejita, die angsten heb ik gekregen na de meiden. Door mijn aandoening kan ik ineens ontsluiting krijgen zonder dat ik die voel en omdat ik de kleine nog niet altijd voel heb ik van die paniekmomenten. Vandaag gaat het beter hoor. Mijn vriend was gisterenavond niet thuis en dan kan ik me soms eenzaam voelen. Komt allemaal door de hormonen want normaal gezien vind ik het niet erg als hij een nachtje weg is.
    Morgen om 11.15u heb ik een afspraak bij de gyn staan. Kijk er zo naar uit. Ik leef echt van consultatie tot consultatie.

Die crisis doet het echt wel grellig in spanje hè. Hoe lang woon je er al? Inderdaad arm maar warm:)

Wat een mooi hondje! Hoe oud was hij?

Ik ben sowieso een slechte slaper maar in het begin van mijn zwangerschap sliep ik zalig goed. Ik word altijd wel 1 of 2 keer per nacht wakker maar nu moet ik zoveel opstaan. Ligt aan de hormonen dus

@madelein, ik denk dat ik het al eerder heb aangehaald bij Conejita. Ik haal zo'n angelsound bewust niet in huis voor die paniniekmomenten te vermijden en daarom als ik het hartje wil horen even naar de huisarts gaan (als zijn toestel teminste werkt).

Ik snap wel dat je man nu nog niet wilt gaan shoppen. Zoals je je al aangeeft, je doet zo iets samen en zo kan hij nu aan het idee wennen. Een moedige beslissing!

@Y30, Nu mag ik niet fietsen maar ik weet nog van de meiden dat ik na een tijd fietsen lastig vond omdat mijn buik zo in de weg zat.

@nijntje, leuk hè dat je je buikje begint te zien. Al een buikfoto gemaakt? Ik heb dat een paar dagen geleden voor het eerst gedaan. Ik heb het zolang mogelijk uitgesteld (ik heb al een buikje vanaf week 10) was bang dat het nog mis kon gaan en wil me nog niet te hard hechten aan dit kindje. Het is gemakkelijker gezegt dan gedaan.

4. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Nuage, kindjes kunnen meestal met 8mnd zelf zitten. Maar dat weet je vast zelf ook van je dochtertje. Hoezo vroeg je je dat af? ;)

Sam is 12. Datum...moeten we gaan prikken voor volgende week :$. Dat is raar zeg...
    Ik woon hier nu vijf jaar. Wil echt niet meer terug hoor. Kan de zon niet missen :).

Ff wat anders, Madelein ik heb ook een leuke mobiel gezien met vilten diertjes (Pinterest). Wil jungle thema doen, met hout en zo. Gewoon wat details hoor, geen hele jungle kamer ;). Anyway jij wilde toch ook iets doen met vilt? Denk je dat dat redelijk makkelijk zelf te maken is? Wat ga jij precies doen?

Anneenmarie, ja dan snap ik wel dat je ook angstig wordt. Vooral als het bij je aandoening "hoort". Man dan ook nog van huis, en de hormonen.... Soms voel je je gewoon zo kwetsbaar he?

Ik voel me nu al een hele week week goed. Echt meer rust in mijn hoofd. Het gaat met vlagen merk ik. Wel goed op balans blijven letten nu dus.

Nijn, wanneer begon het plassen bij mij... Nou het is hier een snikhete zomer geweest dus ik dronk zoveel water., al vanaf begin vd zwangerschap. Maar heb nu sinds een week echt gevoel dat buik harder gaat groeien en voel m ook meer "hangen"/ trekken van onderen. Dus nog wel wat gevoeliger mijn blaas nu.
    Speaking of plassen... Ik ga weer even.. ;)

5. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik wist het echt niet meer Conejita haha moest het opzoeken dat vergeet je zo snel. Was ivm vakantie.

6. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @conejita: ach arme Sam. Enorm moeilijk is dat. Sterkte.

Mbt vilt: ik ben bezig met een mobile van bos dieren en dingetjes als paddenstoeltjes en wolkjes. Zal zo hieronder een foto plaatsen van wat ik tot nu toe gemaakt heb.
    Ik vind het goed te doen. De eerste paar beestjes is een beetje klooien, maar als je een beetje handig bent lukt het prima hoor!
    Ik heb voor de patroontjes een boekje gekocht, mini diertjes met vilt, en zelf een aantal patronen getekend.

7. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Dit wordt de mobile, komt nog een vosje bij, extra wolkjes, wat kleine vogeltjes ( zoals die op de billen van het hertje, en nog een of twee paddenstoelen.

8. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    En dit zijn uiltjes voor in het kamertje, gewoon om ergens neer tr zetten straks :)

9. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Té schattig!!! Als jij het kan, kan ik het ook ;)?
    Ik ga jungle dieren doen :)

10. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Oh haha. Ik heb jaren op kinderdagverblijven gewerkt dus bij mij zit dat er wel in.

11. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Mad ff domme vraag maar moet je dat naaien?

12. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Haha ja hoor iedereen kan dat volgens mij. Je hebt alleen portie geduld nodig ;)
    Ja je naait de voor en achterkant aan elkaar van buitenaf. Als je op de foto inzoomt kan je het wel zien denk ik

13. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Met de hand? Oh ik houd wel van priegelwerk :D

14. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Nog ff wat anders. Ik voel me zo snel opgeblazen en vol zitten. Voel me ook dik maar ja wat wil je :p.
    Hebben jullie meiden die wat verder zijn dat ook? Pffff rotgevoel.

15. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ja met de hand :D

Ja ik ben de laatste weken met name in de avond ook heel 'vol'. M'n buik voelt dan ook heel zwaar. Zal er wel bij horen had ik bedacht hihi.

@y30: jij had toch ook af en toe zo'n last van je blaas? Voelde dat ook een beetje alsof je ineens heel nodig moest en dat dan wel meeviel? Het lijkt af en toe wel of ik blaaskrampen heb of zo, maar kan natuurlijk ook die kleine zijn die er dan net tegenaan trapt toch?

16. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @madelein: Ohhh wat cute die beestjes! Ik ben echt niet crea, dus begin niet eens aan dat soort dingen. Lijkt me ook echt een leuke manier voor jou om wat bankhang tijd in te vullen.

M.b.t. Je man, goede keuze! Ik schreef al, als ik manlief kan overtuigen, waar ik inderdaad mee bedoelde dat het voor hem ook o.k. Moet zijn

M.b.t. Blaas vraag; heb toevallig momenteel weer veel last. En i.d.d ook wat je beschrijft, gevoel heel nodig te moeten en dan is er bijna niets. Maar ook gewoon zo'n bijna constante druk er op. En mijn meisje schopt er ook op, bijna pijnlijk.

@conejita: veel succes met Sam. Het is zo heftig! Ik heb bij de kat echt enorm gehuild en manlief (huilt nooit) ook.
    Heb je meer huisdieren? Mocht dat zo zijn dan is het handig om Sam nog even "opgebaard" in de kamer te laten liggen, zodat de andere beesten kunnen snuffelen/ afscheid nemen. Op die manier gaan ze hem niet zoeken nadertijd.

17. annaenmarie

annaenmarie Actief lid

25 nov 2010
    313
    0
    16
    Kok
    Turnhout, België
    @conejita: fijn dat je een goede week hebt.

Als ik in Barca zou wonen zou ik ook nooit meer terug willen. Ik was er in mei en ik was vrienden gaan opzoeken die daar wonen sinds januari (voor 2 jaar) en die willen ook niet meer terug.

Succes met je vilt werk!

@madelein, wat leuk gemaakt! en zo schattig!
    Ik heb gisteren voor mijn verjaardag van een vriendin brei en haak gerief gekregen. Er zat ook een cd-rom bij. Ik ben benieuwd want ik ben best wel handig maar ik heb geen geduld.

Ik heb ook verschrikkelijk veel last van mijn blaas. Ik heb altijd wel een gevoelige blaas maar nu. Ik heb ook last van die blaaskrampen. Als ik plas voel opkomen moet ik direct gaan want mijn buik wordt wat hard en soms moet ik echt maar voor een paar druppels gaan. Echt hatelijk!

Ik heb dat heel mijn zwangerschap, een volgevoel. Ik kan geen grote porties meer eten dus ik eet kleine porties maar ik eet wel zo 6 keer per dag. In begin had ik verschrikkelijk veel honger. Dat is een tijdje weggegaan maar sinds kort heb ik weer zo'n honger. Ik moet van de gyn ook op mijn gewicht letten. Ik ben klein en wat gezet. Ik ben denk nog maar zo'n 1 kg aangekomen dus dat gaat nog.

18. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @y30: echt crea hoef je niet te zijn, je kan ook gewoon de patronen volgen :). Het is idd wel een super tijd verdrijf. Alleen soms word ik even gek van het gepriegel dus maak Max 1 beestje in de 2 dagen. Moet wel leuk blijven ;). Mijn zwager vond ze ook heel schattig ( schoonzus is 8 weken voor mij uitgerekend) dus misschien ga ik voor hun ook nog wat Freubelen.
    Ja precies, m'n man is er echt nog niet aan toe. Komt wel dan. Dat we het samen leuk vinden en ons bij voelen vind ik het belangrijkst.

Blaas: ja zo'n gevoel heb ik ook idd. Is wel heel gek want soms moet ik onwijs en heb er harde buiken van, en dan komt er weinig. Terwijl ik soms denk laat ik maar even gaan en dan komt er ineens heel veel. Heel vreemd. En eind van de dag is het altijd erger, in de ochtend heb ik er geen last van.
    Maar dus bekend kwaaltje ook voor annaenmarie.

@annaenmarie: haken is ook leuk, dat kan ik dan weer niet haha!
    Wat lastig dat je zo'n last hebt met eten! Ik krijg dat nu ook een beetje, doe dan gewoon maar wat langer over het eten.

Ik zei trouwens een week of 2 terug dat ik maar niet aankwam, maar ik ben het fors aan het inhalen... Ben nu 3 kg aangekomen in 2 weken... Shock...

19. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Madelein, ohh wat mooi zeg die beestjes!!

20. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Heb geen andere huisdieren behalve dan mijn man :D.
    Thuis laten inslapen weet ik niet of dat hier kan. Beest weegt 33 kilo, hoe krijg je dat dan weer weg? Hier zijn ze niet zo vooruitstrevend. Wrsch moet het in de kliniek gebeuren. Maar veel snoepjes meenemen... Als ik er aan denk krijg ik wel een knoop in mijn maag ja.:(

Blaas: Ik merk na gemeenschap beetje beurs gevoel en ook aandrang om te plassen maat komt niks uit. Als het aanhoudt ga ik ook ff test vragen voor blaasontsteking.
    Gekke is dat bijna elke alternatieve arts of therapeut waar ik ooit ben geweest aan mij vraagt of ik veel last heb v blaasontsteking. Wat niet zo is. Maar ik schijn er een gevoeligheid voor te hebben want iedereen "ziet" dat altijd bij mij.

Mad, laatste vraag vilt: waar gekocht en waar boekje? Dit soort dingen zijn in Spanje altijd duurder en ga toch binnenkort naar Nederland. Kan ik meteen ff inkopen doen :). Oh leuk heb er helemaal zin in!

Deel Deze Pagina