Zwanger na meerdere miskramen en/of overlijden kindje

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door conejita, 20 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Conejita, snel opgeblazen en vol herken ik ook wel, terwijl ik nog minder ver ben. Vooral 's avonds voel ik me zo.

Ik was vandaag futloos zeg :$ Raar gevoel in m'n rug en buik, dacht meteen ojee als er maar niks mis is. Daarna ff uurtje gaan slapen 's middags en ging het beter. Gelukkig dinsdag weer hartje luisteren bij vk, vind het zo lang duren steeds.

2. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Wij hebben onze hond van 36kg thuis laten inslapen en daarna samen in de auto gelegd en naar het crematorium gereden.

3. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Oef dat lijkt me heel moeilijk....:(
    Ik wil ook niet echt tillen nu.
    Maar ga het wel ff voorleggen aan de vet. Missch,als het mag en kan, kan een buurman helpen tillen.
    Maar jullie hebben m toch niet zelf laten inslapen? Was arts bij neem ik aan?

4. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Ja jij ook al? En ik heb wel vaak honger! Vaker kleine beetjes eten dan idd.
    Fijn dat je di weer mag!

Anneenmarie. Jij ook morgen hartje luisteren of echo ook? Ik mag woensdag echo. Beste verjaardagskado ever :). Meer hoef ik niet!

5. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @conejita: is misschien ook lastig om thuis te doen als je geen ruimte hebt om hem te begraven :(. Wat een nare dingen zijn dit toch altijd!

Vilt: bij de Hema kan je pakketjes vilt kopen waar gelijk 4 kleurtjes in zitten. Van diezelfde kleurtjes kan je ook borduurgaren kopen bij de Hema. Dat is garen wat uit 6 dunne draadjes bestaat. Voor het naaien van het vilt gebruik je 1 of 2 van die draadjes, dus aan 1 kluwe draad per kleur heb je zat. Vulmiddel is ook bij de Hema te koop.
    Boekje heb ik via bol.com besteld. Misschien dat je die bij je moeder kunt laten afleveren?

Gemeenschap pfff kan me de laatste keer bijna niet meer herinneren. Wij durven het niet aan ivm harde buiken en infectie gevaar.
    Nog zo'n punt is in bad gaan. Ik ben echt gek op een bad, maar mijn man wil liever niet dat ik dat nu doe. Hij is bang dat alles verweekt en dat het risico op infecties groter is. De gyn zegt dat dit onzin is, maar hij blijft erbij. En ik durf het daardoor niet haha! Heb wel gezegd dat ik vanaf de 30 wk wel weer in bad ga.

@nijntje: je buik gaat nu ook hard groeien natuurlijk dus is niet gek dat je van alles voelt. Hier ook gehad rond die periode, en heb het nu weer. Sinds een paar dagen hier zelfs menstruatie achtig gevoel maar sinds gister ook banden pijn. Dus is echt groei. Alleen maar een goed teken meis!

6. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Leuke week trouwens, wij gaan donderdag voor een echo en afspraak met de gyn :). Iedere dag is er dus iemand aan de beurt, behalve vrijdag

7. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @madelein: wel grappig dat jij nu precies het zelfde hebt. Weet je nog dat ik ook al door schreef dat het 's middags pas begon.

Eten: half bord is genoeg, terwijl brood er nog prima in gaat.

Gemeenschap: wat is dat ook al weer:). Hier wordt alternatief gevreeën als ik zwanger ben, en zelfs dat niet frequent.;)

Bad: ik ga 2 x per week, meende dat het pas bij ontsluiting gevaarlijk wordt. Maar ja, jouw man is arts toch? Kan me voorstellen dat je zijn mening op dit soort gebied niet naast je neer wilt/ kunt leggen.

Hier: we kunnen maar niet uit een naam komen, grrr.

8. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Het was heel fijn omdat onze hond dus helemaal niet bang is geweest en gewoon in haar eigen huis was. Zit wel te janken nu hoor nu ik eraan terugdenk. De dierenarts kwam inderdaad aan huis.

Gemeenschap dat doen we hier nog gewoon. Heb ik ook wel zin in eerlijk gezegd ;)

Morgen de geslachtsecho maar m'n hoofd zit vol angst dat het opeens dood is. Maar ik voel me mega zwanger m'n buik groeit onwijs hard deze week en ik denk zelfs soms iets te voelen. Hopelijk is alles goed.

9. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Och Nuage, wat een nare gedachte. Hoe laat mag je?

Y30, wat irritant, van die namen. Hebben jullie zo'n verschillende smaak?

Ik voel ook meer groei vd buik ja. Vind het wel fijn eigenlijk :). Voel me steeds meer echt zwanger. Merk ook dat buik in ene in de weg zit, in de keuken, op mijn werk, bups ik er tegen aan :D.
    Volgens mij had ik gisteren een harde buik. Zo'n samentrekking is dat toch. Dat je zo'n harde bult voelt in ene.

Dank voor de tips Mad! Ga meteen ff googlen voor boekje en zeker naar de HEMA (vaste stop altijd ;)).
    Ben benieuwd hoeveel geduld ik ga hebben ;).
    Maar straks als de hond er niet meer is zal ik wel tijd over hebben voor mezelf.

Anneenmarie, jij ook succes zo.

10. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Ja wij vrijen ook gewoon door. Soms echt totaal geen zin maar soms spettert het juist. Goede doorbloeding he ;).

Lijkt me echt heel mooi om het zo te doen met de hond.... Hoop dat het kan.

11. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @y30: ja dat weet ik zeker nog! Het komt volgens mij gewoon doordat je buik in de loop van de dag nog meer opzwelt en er daardoor meer druk op je blaas komt. Maar irritant js het wel!

Nee mijn man is geen arts hoor! Maar hij is gewoon bang dat het de kans op infecties vergroot. Ik weet het niet zo goed of dat nou daadwerkelijk zo is, de gyn zegt van niet. Maar ja die zeiden ook dat de GBS zelden in je blaas komt ;).

@gemeenschap: misschien is het voor ons toch wat anders door mijn infectie geschiedenis en harde buiken. Als we gemeenschap zouden hebben zou het voor het plezier van manlief zijn, want ik kan toch niks door die harde buiken. En dat wil hij absoluut niet. Schat is het.
    Daarbij wil hij gewoon geen risico lopen dat er daardoor bacterien naar binnen komen.

@conejita: zou idd mooi zijn als jullie het thuis kunnen doen. Onze katten zijn ook thuis ingeslapen, ideaal.
    Veel plezier met shoppen :)
    Haha die buik die in de weg zit is grappig ja. Hoe vaak ik de koelkast deur er al niet tegenaan gekregen heb hihi! Met koken geen last van want ben lang dus kom boven het aanrecht uit met m'n buik. Handig!

@nuage: veel plezier vandaag, komt vast helemaal goed!

@hier: vannacht weer een rot nacht gehad. Veel wakker en ook weer veel harde buiken, die ook wat pijnlijk werden. Heb op het punt gestaan het zh te bellen maar het zakte toen weer wat af. Het blijft toch wel bloed irritant...
    Nu nog maar een beetje proberen te soezen, alleen manlief js aan het klussen op zolder dus dat is een beetje jammer...

12. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Madelein, ik wist niet eens dat je gewoon in bad mocht, dacht dat dat sowieso niet mocht haha (wij hebben ook geen bad hoor).
    Ik durf al niet warm te douchen, laat staan in bad ;)

Gelukkig is het normaal om soms rare dingen te voelen, dat stelt me gerust.

Wat vervelend zeg dat je weer zo'n rot nacht hebt gehad. Hopelijk gaat het nu weer beter en hoef je niet weer naar het ziekenhuis.

Y30, gelukkig heb je nog even om over de naam na te denken, maar het is wel een heel herkenbaar 'probleem'. Eigenlijk wil je de naam gewoon al hebben natuurlijk.

Gemeenschap: ik weet ook even niet meer wat dat is ;) Het is echt verboden terrein bij mij, er zijn ook geen alternatieven mogelijk.

13. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Haha ja het mag wel alleen niet te heet. Het lijkt me zo lekker voor die harde buiken, misschien ga ik het wel gewoon doen van de week.

Ik zit toch weer even in het zh. Het evenwicht beneden is ook nog niet oke na de ab kuur en had vanmorgen ineens weer vieze afscheiding. Dus toch de poli maar even gebeld voor een kuurtje, maar moet dan natuurlijk gelijk langs komen ;). Nou ja gezellig weer even buurten dus haha

14. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    We krijgen een jongen!! Staan helemaal perplex, hadden dit nooit verwacht en dat met traag zaad! M'n man moest huilen is in de zevende hemel!!

15. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    En alweer thuis :).
    Cervix nog steeds 42. Bizar dat zo veel harde er helemaal niks op doen, maar ongelofelijk fijn natuurlijk!! Kindje deed het perfect, bij de reguliere echo donderdag ook groei meten, is nu niet gedaan.
    Arts wist ook niet goed wat de afscheiding nou is. Aan de ene kant leek het candida maar ook weer niet. En aangezien ik vroeger vaak bacteriele vaginose heb gehad wilden ze het wel zeker weten. Dus kweek afgenomen en even afwachten wat daar uit komt. Weer een week wachten natuurlijk maar ja.

16. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ah lief! Gefeliciteerd!!
    De mannen hebben de overhand hier nu :)
    Weet y30 eigenlijk wat het is!

17. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @nuage: leuk!! En wat grappig toch met die mannen, heel stiekem diep in hun hart worden ze toch extra blij van een jongetje.:)

@madelein: fijn dat alles nog gewoon goed was! Wel vervelend van weer zo'n rot nacht. M.b.t. Mannen ben ik dan in de war, iemand hier of op het andere topic heeft een arts als man.
    M.b.t geslacht, wij krijgen een meisje. Heb je denk ik beetje overheen gelezen, ik refereer wel vaak aan de baby als kleine meid e.d. Maakt niet uit hoor, zoals je al gemerkt hebt m.b.t. Je man die geen arts is, onthoud ik ook lang niet alles.

@ conejita: we hebben eigenlijk wel erg dezelfde smaak, maar op gebied van meiden namen blijkbaar niet zo.;) Succes met de echo!

18. MamaDeluxe5

MamaDeluxe5 Fanatiek lid

26 sep 2014
    1.304
    0
    0
    Hoi meiden,

Ik heb een tijdje mee gekletst met jullie in het andere topic (wie heeft er ook meerdere miskramen gehad), maar aangezien ik inmiddels 17 weken zwanger ben, vond ik het daar al een tijdje niet meer gepast om mee te kletsen en ik vind nu pas dit topic!

Nuage: Wat super gaaf! Onwijs gefeliciteerd! Zijn jullie onlangs niet op vakantie geweest? Hoe gaat het verder.

Madelein: Vervelend hè dat wachten, maar wel goed dat ze het voor de zekerheid op kweek zet! Trek je het thuis zitten een beetje, ook al is het voor een goed doel, zal vast niet altijd even makkelijk zijn?

Gemeenschap: hebben wij ook gewoon nog, wel iets minder omdat man in een drukke periode zit en vaak 's avonds laat pas thuis is en ik dan al slaap!

Hier gaat het op flinke bekkenproblemen en een slaapprobleempje prima! Ik lig elke nacht van 1 - 5.30 wakker, gewoon klaarwakker, heb echt al van alles geprobeerd... helaas gaat regelmatig de wekker om half 6 of om 6 uur en slaap ik dus maar heel weinig.. en dat gaat na 5 weken toch wel opbreken.

Donderdag heb ik de 20 weken echo al, omdat daarna de echoscopist 3 weken op vakantie gaat.

19. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @y30: wat suf zeg... Staat me echt helemaal niks van bij, zelfs niet nu het zegt. Shame on me.. Nou is echt niks persoonlijks hoor! Ben bang dat ik gewoon niet zo goed lees blijkbaar of het niet opsla... Hmpf..
    Haha nee geen arts als man hier, werk zelf wel op de Ic en heb een hoop artsen in de kennissen kring daardoor maar daar blijft het bij ;).
    Mijn man is van huis uit bouwvakker, daarna doorgegroeid als meubelmaker bij p.iet B.oon ( bekende ontwerper) en daar werkt ie nu nog steeds als projectmanager.
    Dus wij hoeven heerlijk nooit meubels te kopen, hij maakt gewoon alles :D. Met uitzondering van beklede dingen als de bank en eetkamer stoelen. Voor de rest heeft hij alles in huis zelf gemaakt.

Ja die nacht brak me echt op. Was er vanmorgen zo klaar mee. Kon even niks anders dan janken. Daarna maar weer een uurtje gaan slapen, en net nog een uur geslapen. Voel me nu wel beter.

@mamadeluxe: Hey welkom!
    Ja vind het wel vervelend dat ik moet wachten, helemaal omdat bac vaginose ook geassocieerd wordt met vroegtijdig breken van vliezen enzo. Dus ik blijf toch maar smeren met bioclin om de bacterien hopelijk een beetje tegen te houden.
    Thuis zitten gaat de ene dag beter dan de andere. Zoals vandaag trek ik het slecht, omdat ik ondanks het niks doen nog steeds zoveel last heb. Zou zo graag lekker naar strand gaan om een stuk te lopen. Maar dat durf ik gewoon niet.
    Wat vervelend dat je zo'n last hebt van je bekken. Had je dat bij je andere zw ook?
    Wakker liggen heb ik rond die periode ook gehad, zwaar irritant! Nu lig ik eigenlijk alleen wakker als Mw heel druk js of als ik last van m'n buik heb. Hopelijk gaat het bij jou ook snel over!
    Spannend donderdag!

20. annaenmarie

annaenmarie Actief lid

25 nov 2010
    313
    0
    16
    Kok
    Turnhout, België
    #720 annaenmarie, 28 sep 2015
    Laatst bewerkt: 28 sep 2015
    @madelein, Toen ik zwanger was van mij oudste was ik op jou periode nu zo'n 3,5 kg aangekomen. Wat perfect was dus... maar ik snap dat het even schrikken is. Nu gaat je buik razendsnel, vind je niet? Van ons jongste was ik na 12w al 10kg aangekomen. Dat kwam van het thuis zitten.

Wat lastig van je afscheiding en dat ze niets vinden. Wat heb je er nu tegen gekregen? 4.2 voor je bmm is niet slecht. Heb je al kruikje geprobeerd helpt ook super goed.

@nijntje, om de hoeveel weken ga je naar de gyn of vk? Ik snap het niet goed naar wat jullie moeten gaan want ik ken alleen de gyn.
    Normaal dat je van alles voelt aan je buik en rug. De gyn vertelde me daarstraks dat dat perfect normaal is want je baarmoeder is nu serieus uit aan het zetten. Ik vertelde hem ook dat ik me zo moe voelde. Kon zijn van mijn bloeddruk (ik heb een lage bloeddruk) en ik moest mijn zwangeschapsvitamines om de dag nemen.
    En van de pijn aan mijn bil kwam ook van de hormonen. Wat is zwanger zijn toch leuk hè!
    Ik heb hier sinds vorige week om meer last van zo'n menstrutieachtige pijn.

@Conejita, succes woensdag met je echo en een gelukkige verjaardag. Hoe oud word je?

@gemeenschap, ik herinner me nog de laaste dag. En ik was er toen niet zo gerust in maar dat was vooral om manlief te plezieren. Sinds de bloeding door gemeenschap in begin van mijn zwangerschap (op 6 weken) ben ik er niet zo gerust op.
    Nu mogen we op doktersvoorschrift geen gemeenschap hebben. Ik kan er mee leven maar mijn vriend heeft er moeilijk mee. Hij moet zeker nog een halfjaar zichzelf maar plezieren:).

@bad: ik ben sinds ik zwanger ben niet meer in bad geweest. Ik dacht dat ik dat niet mocht door infectie gevaar maar daarstraks zei de gyn als ik weer teveel last zou hebben van mijn buik moest ik maar een bad nemen. Maar ik ga het toch niet doen. Madelein, ik snap je man dus.

@nuage, dat ken ik die angst dat je kindje dood is maar zolang dat je geen bloed of pijn hebt is alles in orde. Proficiat met jullie zoon!

@mamadeluxe: welkom hier! Succes donderdag met je 20weken echo!

@y30, lastig van die namen. We hebben ook een zeer uiteenlopende smaak. We gaan hier serieus moeten nadenken. Jongensnamen vinden we helemaal niet dus we moeten een meisje krijgen:)

Bezoek aan de gyn vandaag was super. We zijn maar 5min. binnen geweest. Dat mag af en toe ook gebeuren hè want meestal zit ik daar behoorlijk lang. Baarmoederhals nog voldoende lang, cerclage doet zijn werk. De kleine alles in orde. Alleen liet hij/zij het geslacht niet zien. Dat was ook het geval bij mijn oudste. Ik heb nooit haar geslacht geweten tot het misging. Stiekem hoop ik op een dochter maar ik denk een zoon. Ach, eigenlijk maakt het me niet zoveel uit als mijn zwangerschap maar goed verloopt.
    Mijn dag kan toch niet meer stuk! 16/10 volgende consultatie.

Ik vroeg naar die harde buiken en de gyn zei dat dat nog niet echt kon want mijn baarmoeder was nog niet hoog genoeg daarvoor. Kon van mijn darmen zijn want die worden nu behoorlijk opzij de gedrukt. Ik weet het ook niet. Als ik daar last van zou krijgen voldoende rusten, warm bad of kruikje.

Deel Deze Pagina