eindelijk gelukt die banner! Maar mijn termijn scheelt wel van echo tot echo. Ik moet van de dokter dinsdag als nieuwe week aanhouden dus vandaag 16 weken!
Ik weet dat heel veel vrouwen eerder kiezen voor eiceldonatie maar voor mij is het echt precies andersom gevoelsmatig
@annaenmarie; O jemig dat wist ik niet . Ik dacht dat je nu voor het eerst een cerclage had. Dan kan ik me goed voorstellen dat je je wil laten opnemen ja!
Een bakoven hihi. Vind het allebei mooi, eiceldonatie en bakoven zijn. Das juist mooi dat het voor ieder anders is, zo is er voor elk wat wils! Anneenmarie wat erg dat ze je bij je dochtertje niet goed op hebben gevolgd . Wat spannend ook dat jouw "kritieke" weken nog moeten komen. Is er veel anders dan de vorige keren? Betere opvolging dus wel he. ... Mag ik even off topic melden dat mijn man vandaag is afgestudeerd als agrarisch engenieur (of hoe je dat ook schrijft )!!!!! Ben zo trots! Hij hoefde heel lang alleen zijn eindproject nog af te ronden en stelde het maar uit en uit(5jaar )De definitieve datum kwam in zicht en dankzij mijn "gezeur" heeft hij nu wel de universiteit gehaald! Whoehoe! Verder gehoord dat mijn schoonzusje haar scans schoon waren (ze had kanker). Bijzondere dag! Wou ik ff delen.
@conejita, proficiat aan je man! Wat leuk dat hij eindelijk zijn diploma heeft. Is hij er mee iets van plan? Goed dat de scans van je schoonzus ook zo goed waren. Wat voor kanker had ze? Je dag kan dus niet meer stuk!!! Mijn behandelplan iets anders nu. Ik heb een veel hogere cerclage gekregen. Ik ben 2 dagen gehospitaliseerd na het zetten van de cerclage, ik word regelmatig op gbs getest, niet fietsen, geen zware inspanningen doen, verplicht bedrust en mag 2 wekelijks op controle. Deze gyn is veel voorzichtiger. In eerste instantie was hij niet zo voorzichtig maar na het zien van mijn baarmoederhals is hij veel voorzichtiger geworden. @madelein, als dit mijn eerste cerclage zou zijn zou ik niet zo hard panikeren denk ik. Hoe is het met jou buik vandaag?
Annaenmarie nou dat traject is nog zwaar ingewikkeld in Nederland je mag alleen gebruik maken van Eem draagmoeder als jouw leven in gevaar is door zwanger te raken of als je zelf echt niet zwanger kunt worden omdat je geen baarmoeder hebt. Echt bizarre eisen vind ik. Meerdere miskramen of doodgeboren kindje is bijv niet voldoende reden over het algemeen. Gefeliciteerd Conejita wat een fijn nieuws!!
@conejita: wauw wat een goed nieuws! Gefeliciteerd met je man en super dat je schoonzus schoon is! Was dit de eerste controle na behandeling voor haar? @annaenmarie: lijkt me wel een fijn idee dat deze gyn veel voorzichtiger is of niet? Snap idd dat je niet gerust bent ondanks de cerclage. Heeft die cerclage het de vorige keer gewoon niet gehouden of was er iets van een infectie of zo waardoor ie weg gehaald moest worden? Hier een goede dag vandaag! Jeej! Wel zijn de klachten down under aan het toenemen, afscheiding wordt nu ook echt brokkelig. Dus ben toch bang dat het een schimmeltje is. Manlief naar de drogist gestuurd voor canesten staat er dat je het alleen na toestemming van een arts mag gebruiken! Grrrr! Ik dacht dat je dit spul gewoon kon gebruiken in de zwangerschap. Nu dus tot morgen wachten, bel morgen de poli wel. Edit: ben even gaan googlen en zie op onder andere apotheek.nl dat dit gewon gebruikt mag worden tijdens zwangerschap. Zal ik het dan toch maar gebruiken vanavond?
@nuage, wat een bizare eisen voor draagmoederschap. Ik wist niet dat meerdere miskramen en vroeggeboortes geen geldige reden was dus in Nederland zou ik in aanmerking komen door mijn zwakke baarmoederhals?Waar trekken ze de lijn hè. In België mag het helemaal niet. @madelein, inderdaad de vorige cerclage heeft het begeven, zomaar ineens. De gyn destijds heeft een medische fout gemaakt (hoorde ik een jaar later) door een verouderde materiaal keuze te kiezen en de cerclage was ook veel te laag geplaatst. Pff ik probeer er zo weinig mogelijk er aan te denken want ik kan er echt kwaad om worden. Inderdaad, daarom ben ik ontzettend bij nu met deze gyn. Ik heb hem nog maar van mei. Ik moet er gewoon vertrouwen in hebben want meer kunnen we niet doen hè. Wat lastig van down under. Ik zou echt wachten met die medicatie tot je de poli morgen gebeld heb. Dan kun je jezelf niets verwijten. Ik heb vorige week gyno Daktarin 1200mg gekregen. Dat moet je eenmalig opsteken. Ik had wel geen infectie maar het hielp wel
Je moet worden goedgekeurd door een commissie. Echt heel streng allemaal. Ik hoorde dat veel stellen dan maar naar het buitenland gaan. Griekenland enzo. Het is toch bizar. Wat eng zeg die onzekerheid bij de cerclage. Hoe komt het dat je dat nodig hebt? Sorry heb dat gemist.
Mamadeluxe, dat is vroeg dat jij er al last van had. Ik kom bij de gewone fysio, want is is een spier (komt ook vaak bij zwanger voor) volgens haar en niet mijn bekken. Conejita, Dubbel goed nieuws bij jou vandaag! Fijn! Madelein, gelukkig heb je vandaag een goede dag! Wel vervelend van down under... Ik zou het wel aandurven om canesten te gebruiken, apotheek.nl is erg betrouwbaar en die site gebruik ik ook wel eens op mijn werk (apotheek ) Als je het niet fijn vind, gewoon morgen even de gyn bellen natuurlijk. Jeeej vandaag weer het hartje gehoord bij de vk! Daarna naar de fysio en het is echt de aanhechting van de spier aan het SI gewricht zei ze weer. Ze heeft gemasseerd (lekker gênant, je kont masseren) voor de doorbloeding. Ik zei dat ik het met lopen ook in m'n heup voel, maar daar hebben we het verder niet meer over gehad eigenlijk. Kan ook komen omdat ik vd pijn anders ga lopen natuurlijk. Heb geen vervolgafspraak meer, wel wat oefeningen en als m'n klachten erger worden bel ik wel weer.
@nijntje; O wat super zeg! Mooi he En lekker een kont massage dus hahaha! Als het maar helpt! Zit nog een beetje te twijfelen, weet jij toevallig of die canesten 1 tablet ook gewoon kan nu? Op apotheek.nl staat alleen canesten in het algemeen. Inbrenghuls was ik idd niet van plan te gebruiken
Madelein, ja hoor die tablet kan ook. Wel voor het slapen, maar neem aan dat dat ook op het doosje/bijsluiter staat.
Hai meiden, ik laat weer eens even wat van mij horen. Hoe gaat het allemaal met jullie. Ik lees wel het een en ander mee hoor maar vraag het alsnog. Hier gaat het wel goed. Morgen echo om half 10. Toch ook spannend maar heb wel het idee dat het voor nu goed zit in ieder geval. Ik laat het jullie weten!
Net bij vk geweest. Vanaf volgende controle moet ik iedere keer urine meenemen. Ben alleen vergeten te vragen of dit ochtendurine moet zijn. Weten jullie dat?
Will, geen idee. Waarom moet je urine meenemen? Hopefotwso, succes en plezier zometeen! Anneenmarie, oh wat erg van die gyn. Knap dat je er niet te veel over nadenkt. Pff wat hoor je dat toch vaak he. Nalatigheid met als gevolg... Blij dat je nu een fijne gyn hebt. Ik duim enorm voor jou meid, vind je mega dapper! Nou ech belachelijk eigenlijk he dat ze zo enorm streng zijn met draagmoederschap. Het is toch iets moois! En als het goed geregeld wordt... We praatten hier toch over of was het nu eiceldonatie Ik sou het voor goede vrienden missch beide wel overwegen. Dankjullie wel meiden! Mijn man gaat inderdaad nu een baan zoeken. De ene winkel die we nu hebben levert niet genoeg op en willen we verkopen. Hij wil nu ook in ene verder studeren. Heeft het weer helemaal te pakken de schat. Schoonzusje is nu al een tijdje schoon, twee jaar geleden kreeg ze kanker in haar darm, ze heeft nu een stoma, lang verhaal, ze heeft echt op het randje gelegen. Psychisch gaat ze alleen niet goed nu, maar goed, stap voor stap, het belangrijkste is nu even dat ze schoon is. Ik stap onder de douche, straks beebje kijken! Gister middag was hij lekker druk joh heerlijk hoor. Oja: ga deze patronen wrsch kopen voor een mobiel: https://www.etsy.com/es/listing/168709634/pdf-pattern-safari-animals-felt-baby Sorry als ik iemand vergeten ben
Ik weet het niet precies, het schijnt hier standaard te zijn vanaf 30 weken.. Maar ja had k ff iets helderder moeten zijn en het direct moeten vragen of het ochtendurine moet zijn..