Zwanger na meerdere miskramen en/of overlijden kindje

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door conejita, 20 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    O dat kan ik ook nog proberen ja! Heb er nog 2 van na de bevalling van Sam, had toen enorme last van stuwing. Maar denk dat die te klein zullen zijn. Ga wel ff shoppen volgende week. Zal wel wennen zijn voor me want draag eigenlijk altijd beugel bh's :).

2. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @micchan: wat een ramp toch dat ziekenhuis personeel..."extreem bezorgd" joh gek he, zou er ook bovenop zitten. Je zit niet te wachten op een herhaling van de geschiedenis.

@madelein: ik ben destijds over gegaan op voedingsbeha's daar zit ook veel rek in, en hoefde ik die niet meer aan te schaffen. Gewoon met beugel overigens, dat van dat dicht drukken van de melk kanaaltjes schijnt een fabeltje te zijn.

3. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Lekken? Nu al? :)

Ik heb gewoon grotere bh's gekocht. Draag idd ook beugel bh's. Sport bh vind ik te strak.

Sorry Eef, zitten alle kletskoppen nu hier :).

Meiden vraagje. Bij Noa* op het laatst werd min buik vaak hard. En dan later ontspande ie zich weer. Zijn dat dan harde buiken?
    Het voelde niet als een wee of zo. Gewoon echt dat de buik hard werd.
    Zouden dat missch tekens geweest kunnen zijn van iets?

Ben toch op zoek naar info en zo, ook over dysmature babies. Omdat ik gewoon ook maar een leek ben en toch maar weer vertrouwen moet op de arsten.
    Is eens in de drie weken eigenlijk wel genoeg, naar de gyn gaan?
    Hoe schatten ze eigenlijk het gewicht in? Ik merk dat ik toch wel wat nerveuzer ben. Ga dit wel even voorleggen in ziekenhuis. Missch kan ik wel gewoon ergens even tussendoor komen om bijv alleen hartje te luisteren zonder meteen gyn te zien of echo te hebben.
    Inderdaad iemand zei het, overgeleverd aan de goden... Zo voelt het soms wel.
    Aan de andere kant denk ik, ik ben nog maar in 17 e week.
    Blegh maar ik voel me gewoon niet fijn. Alleen als mijn man bij me is voel ik me fijn.

4. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Michhan wat fijn dat de test goed was. Maar kan me voorstellen dat je de tijd vooruit wil zetten naar de 37 weken.
    Dat gevoel heb ik nu al.

Nuage wanneer hoor je wat van die fijne gyn die zo met je meedenkt?

Madelein wat leuk dat je de baby zovaak voelt. Hier nog niks hoor. Ik kijk er wel naar uit.
    Heb je al iets besloten over de vakantie?

5. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @y30: zitten die ook oke als je nog niet hoeft te voeden? Lijkt me zo raar met die flappen.
    @conejita: klinkt idd als harde buiken. Denk eigenlijk niet dat het iets zei over Noa, want je kan harde buiken door je hele zwangerschap heen hebben. Op het laatst schijn je ze vaak vaker te krijgen.
    Ik heb nu al vaak harde buiken als ik teveel doe, en dat zegt tot nu toe ook niks. De harde buiken die ik bij Sam had waren vaak wel pijnlijk, waarschijnlijk door de infectie.
    Moeilijk blijft het idd. Ik zou tegen het eind gewoon 2x per week controles eisen en vaker als je klachten hebt. Laten ze je dan desnoods maar opnemen de laatste paar weken.. Aan de andere kant is dat misschien ook geen goede oplossing. Ik weet het ook niet goed.

Ik spam vast even mijn buik van gister :). Buikje bij precies 17 wk.

6. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Y30 wat een gedoe zeg met die spuiten. Ben je erg ongerust nu?

Betsie, enorm spannend. Ik duim ook.

Sorry als ik onvolledig reageer en niet op iedereen. Druk gehad en toe aan rust.

7. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Grr foto draait :(.
    Ik heb nog niks besloten over de vakantie nee. Denk dat we tot het laatste moment afwachten hoe m'n lijf zich houdt. Tot nu toe zit ik nog wel 1x per week in het zh, dat moet wel wat minder gaan worden dan nu..

8. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Oh gelukkig. Toch gewoon harde buiken. Thanx.

Zooo das al een mooie buik! Ik zal mijnes later even showen.
    Ben ook benieuwd naar de anderen!

9. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik heb de sport bh's die je bij Blokker en Groupon kon komen. Het stelt weinig voor en zit dus ook niet strak. Maar voor nu echt een uitkomst. Beugelbh's vind ik vreselijk. Heb 1 voedings bh gekocht maar nooit gebruikt.

10. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Geen idee wanneer ik iets hoor ik moet er dinsdag heen maar zie dat ze een afspraak bij een ander hebben gemaakt terwijl dat niet mocht. Maar ik laat het zo anders verzetten ze straks m'n echo en dat wil ik niet!

11. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Conejita, het gewicht van de baby bepalen ze door een combinatie van de meetwaarde. Officieel is dat buikomtrek, bovenbeen lengte en hoofdomtrek/en hoofddiameter. Daar rekent het apparaat een zwangerschapsduur en geschat gewicht. Dit is een ongeveer gewicht maar als je dit elke 2 weken laat doen (vaker heeft geen zin) dan zetten ze dat in een tabel en kunnen ze de voortgang zien. dat zou ik wel verwachten dat ze dat bij jou doen. Hiermee schatten ze dan of het kindje op P50 zit (de middenlijn) of toch teveel naar beneden afwijkt (onder P5 wordt het nog beter in de gaten gehouden). De P waarde zegt nog niet eens zo heel veel je kan gewoon een gezond kleiner kindje krijgen maar ze zien het aan de trend. Als je op P50 start en afbuigt naar P10 etc dan is er iets niet helemaal goed, bijv de placenta functie en kunnen ze dmv dopplers de flow meten in de navelstreng en zul je ook meer CTG controles krijgen (althans protocol in nederland). Als je bij bijv 36 of 37 wkn of p5 zit gaan ze ook inleiden hier (vanaf 37 wkn) ook bij te hoge bloeddruk omdat het kindje het dan duidelijk niet zo naar zijn zin heeft. Ik zou gewoon bespreken dat je voorlopig elke 3 weken dus zo'n echo krijgt met die inschatting van groei en dan na de 20 wkn echo elke 2 wkn als het nodig is. Als het kindje mooi op P50 ligt is elke 3 weken best ok (medisch gezien dan).

12. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
  13. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Hihi Nijntje ik zal ook vertellen hoe ik het doe :)

14. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @madelein: mooi buikje, zal mijne ook snel een keer posten.
    Bh: ik had licht voorgevormde van prenatal, en dat beviel prima. En dus lang door kunnen dragen met BV geven.

@conejita: nee, ben gelukkig niet bezorgd. Moet donderdag weer dan even flink op toezien dat het goed geregeld wordt.

M.b.t. Harde buiken, aan het eind van de zwangerschap zoals bij noa* is het normaal dat je vaker harde buiken hebt. Zou wel vragen om meer controles na 30 weken!

15. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    OZ superbedankt voor je antwoord. Hier kan ik veel mee!
    Ik voelde nu echt weer "ik doe maar wat" eigenlijk en dat voelde niet fijn.
    Y30 ja ik denk dat ik tegen die tijd idd meer controles wil. Gevoelsmatig schat ik dat ook zo in.
    De volgende drie echo's zijn al gepland.
    Maar die lieve vroedvrouw van vorige keer (die herkende me vd geboorte v Noa*) zei dat ik altijd mocht binnenlopen. Ik denk dat ik dat gewoon ga doen en vragen of ik e.v. eens tussendoor mag bij haar om bijv het hartje te luisteren of zo.

Y30 oh gelukkig ben je niet bezorgd maar wel irritant dat je zelf in de gaten moet houden of het wel goed gaat pfff.

Nuage, ook zwaar irritant dat ze je gewoon bij iemand anders gezet hebben! Maar je gaat zeker wel vragen of hij/zij er is?

Nijn, met een beetje geduld komt die buik van jou er ook hoor :).
    met prednison geen ervaring maar mijn Utro ben ik in week 15/16 gaan afbouwen. Ging van 4 naar 2 pillen twee dagen en toen klaar. Ik voelde me wel geruster omdat ik al verder was. Ik bedoel ruim over de twaalf weken.
    Wat moet jij ook al opgelucht zijn, toch? Dat je zo ver bent gekomen?
    Krijg jij verder vaker controles trouwens?

16. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Dat is missch wel een idee voor als die van mij nog verder groeien ;).

Madelein, inderdaad, eigenlijk zou je zonder ziekenhuis "moeten" zijn een week.... Kun je niet bijv vijf of zes dagen gaan?

Betsie, bij jou alles ok tot nu toe?

17. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ben opeens overtuigd dat het niet goed meer is sinds gisteravond.

18. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Hoezo dat dan?

19. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @nuage: nee he... Ik hoop heel erg dat je het mis hebt en het toch allemaal nog goed zit... Ga je bellen voor een echo? Knuffel!!
    @conejita: idd gewoon langs gaan bij de vk! Ze biedt het niet voor niks aan, en alles om je gerust te stellen. Fijn dat oz wat meer ervaring hiermee heeft ( niet voor oz zelf natuurlijk..).
    Mbt vakantie, als we gaan gaan we idd maar een dag of 5-6 denk ik. Toch even er tussenuit. En zodra ik buikpijn krijg terug. Misschien ga ik m'n gyn vragen of ik voor de zekerheid weeen remmers mee kan krijgen. Om de auto rit te overbruggen mocht het toch ineens onrustig worden. Maar heb de laatste tijd eigenlijk heel weinig harde buiken, alleen vorige week bij die onrustige darmen. Als dat zo blijft durf ik wel te gaan. Bij Sam had ik om deze tijd elke nacht veel harde buiken.
    @nijntje: komt vanzelf :). Hij groeit hier sinds deze week echt de pan uit, ook veel bandenpijn. Dus komt echt goed bij jou :).

Bh's: ik heb niet hele grote borsten, normaal a-kleine B. Nu denk ik een c. Daardoor zitten die sport bh's vaak niet lekker, past niet lekker of zo. Ik ga van de week of volgende week gewoon even de stad in en passen. Kijken wat het fijnste zit.

Ik zit nu in het zh. Net geprikt en 2 bekers glucose gedronken. Jak.. Nu 2 uur wachten pff

20. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Opeens was mijn suiker een hele dag goed. En had steekjes in mijn buik gehad. Ik ben opeens heel erg bang dat het toch nog gestopt is en we daar morgen dan achter komen. Heb morgen pas een echo.

Deel Deze Pagina