Madelein, wanneer kunnen ze het dan op de ctg krijgen? Ligt dat aan de aantal weken dat je zwanger bent? Of aan de sterkte van de harde buiken ? Y30, ik hoop dat je uitslagen goed zijn! Waar hebben ze op geprikt? Om te kijken of je de medicijnen kunt minderen ? Conejita, ik heb geen fotootje van de test. Heb er altijd gemaakt, nu maar eens niet. Ik ga geloof ik maar eens bijgelovig worden. Je moet toch wat proberen! haha! Y30, ik heb geen extra testje meer gedaan. Nadat ik gezien had dat het 3 weken terug 58 was, weet ik wel vrijwel zeker dat ik zwanger ben. Oplopende testjes hebben bij mij nog nooit een miskraam voorkomen. Dus ik wacht gewoon op bloedverlies (of het uitblijven ervan). Dat zegt mij meer. Ik had vandaag ongesteld moeten worden. Dat ben ik dus alvast niet.
He meiden, hoe gaat het ermee? Y30 ben benieuwd naar je uitslag. Hopelijk heb je beter geslapen vannacht. Madelein hoe was jouw nacht? en hoe gaat het met de harde buiken? Conjita hoe gaat het met jou? En nijntje en Nuage? Hier gaat het wel goed. Had voor mezelf wel een flow gevonden en begin steeds meer vertrouwen te krijgen. Had zelfs een 9 maanden boek besteld. Ga er nog niet in schrijven maar hij is wel in huis. Zit ik er dus gister in te lezen staat erin dat de meeste miskramen plaats vinden tussen week 8 en 11. Godver ben ik toch weer partij onzeker geworden daarna. Ook gister niet veel kwaaltjes gehad helpt ook niet mee. Verdorie kreeg meer vertrouwen en dan voel ik me weer zo. Ging ermee slapen en werd ermee wakker. Toen dacht ik joh hou nou op want je kan toch niks anders doen dan afwachten. De gyn zei het ook als er een kloppend hartje is, is de kans stuk kleiner. En tja meestal gaat het wel goed. Dus hou de moed en hou vertrouwen. Maar wat zou ik graag willen dat de maand voorbij is en dat we weten waar we aan toe zijn. Sorry heel verhaal.
@y30: goeie nacht gehad gelukkig. Gisteravond wel veel harde buiken, 10 per uur ongeveer, maar toen ik naar bed ging zakte het weer wat af. Dus niet gegaan. Zat gister ook totaal geen regelmaat in ( heb ze 1.5 uur lang getimed) gelukkig en ze deden geen zeer. Dus gister waren gewone simpele harde buiken . Nu zo m'n bedje maar eens uit en kijken hoe het vandaag is. @eef: normaal kan dat pas rond 25 wk maar omdat ik zo slank ben kunnen ze het nu al meten. Alleen de laatste 2 keer zakte het af toen ik in het zh aankwam dus dat was een beetje jammer eigenlijk. Spannend meis!! @hope: wat leuk een 9 mnd boek! En idd niet meer gaan zoeken op internet. Ik wordt daar ook onwijs onzeker van. Je houdt het met googlen toch niet tegen als het mis gaat helaas maar het scheelt je wel een hoop stress!
@hopefor2, We krijgen bij de gyn ook van die 9 maanden boekjes maar ik heb express nog geen genomen. Ik wacht tot 25 weken. Ondertussen schrijf ik het thuis wel ergens op. En ja bang voor een miskraam is ook niet abnormaal dat je dat hebt. Je hebt ook al zoveel meegemaakt hè. Zoals madelein zegt; Je houdt het met googlen toch niet tegen, als het mis gaat gaat het mis maar googlen is sterker dan jezelf. Probeer op de een of ander manier toch wat afleiding te zoeken zodat de komende weken dragelijk worden. Ik heb dat gedaan door wekelijk bloed te laten prikken bij de huisarts voor mijn hcg te controleren. Ik kon dat maar tot week 9 doen want vanaf ongeveer week 10 daalt je hcg en vanaf toen ben ik naar de gyn gegaan. Ik ben blij dat zowel de huisarts als gyn me serieus nemen door mijn voorgechiedenis en ik altijd terecht kan wanneer ik me onzeker voel maar ik weet niet hoe dat in Nederland zit.
Wooooow he! Weten jullie nog dat ik iets van 2 weken terug zei dat ik maar miks aankom? Nou ik ben aan een inhaalslag bezig geloof ik... Nu ineens 68 kilo, dus ruim 5 kilo aangekomen in een paar weken... Shock! Maffe is dat ik verder nergens dikker ben, alleen m'n buik lijkt heel snel te groeien. Herkenbaar?
@ madelein, zeer herkenbaar en raar hè! Hier denk ook 2 kg aangekomen te zijn (heb geen digitale weegschaal) en mijn buik is ook goed zijn best aan het doen. Ik eet nu wel meer de laatste 2 weken. Ik heb constant honger.
@madelein: mooi dat je wat aan komt, lijkt me goed teken. Verder zal natuurlijk ook meespelen dat je het zo rustig aan moet doen, dan verbrand je weinig. Hier inmiddels 9 kilo aangekomen. @eef: kan me voorstellen dat je minder test drang hebt, als het toch niets zegt bij je. Hier: waarden waren weer minder, advies Pred 5 mg omhoog. Aangegeven dat we blijven jo-jo-en zo, en wat als het afbouwen blijft mis gaan, en ik op 25 mg Pred. Moet bevallen. Ziekenhuis hier noemde dat een crisis bevalling omdat kind dan zou moeten ontwennen van de medicatie. Dr.p naar zijn mening gevraagd.
Klachten nemen hier trouwens behoorlijk toe de laatste 2 weken. - brandend maagzuur - afhankelijk van hoe ze ligt of schoppen op mijn blaas of druk tegen ribben. - tintelige benen - navel komt naar buiten Ach ja... Alles is prima, zolang het met de kleine dame maar goed gaat.
@y30: ja verbrand niks nee . Gelukkig zit er verder geen vet bij, alleen m'n buik wordt nu snel groter. Het valt mensen ook op dat ie ineens zo groeit, wel grappig. Wat balen dat je toch weer omhoog moet . Ben benieuwd wat p zegt. Vannacht hier weer een mindere nacht. Weer veel harde buiken en dus maar naar het zh. Cervix 4.1 cm dus perfect nog steeds. Buik was wel echt gespannen volgens de gyn en ze heeft een aantal harde buiken kunnen voelen. Omdat er geen regelmaat in zat geen ctg gemaakt. Waren gewone harde buiken volgens haar. Verder nog een uitgebreide echo gedaan, waarop te zien was dat ze fors met dr voeten tegen de onderkant van m'n bm en m'n blaas aan het trappen was. Voelde gisteravond al steeds een soort druk down under en weer die blaas krampen, maar dat komt dus daardoor! Verder kan dat ook een enorme trigger voor harde buiken zijn volgens de gyn, als ze zo naar beneden en op de blaas liggen te trappen. Vandaag moet ik het even aankijken, als ik veel harde buiken blijf houden vanmiddag even terug voor nog een meting. Wat trouwens nog wel super schattig was, ze lag met dr mondje te klooien tijdens de echo. Slikken, happen, lipjes bewegen. Erg grappig om te zien!
Madelein die dochter van jou is me er eentje! Fijn om te weten dat zij met haar getrap ook harde buiken kan veroorzaken. Fijn dat cervix goed blijft! Lekker door blijven groeien! Hier hoor ik het ook, oh je wordt steeds dikker! Ja ha ha wat dacht je dan Y30 he wat balen van die waarden en ook van die opmerking. Tenminste dat wil je niet horen toch, crisisbevalling. Beetje vervelend uitgedrukt vind ik. Fijn dat je P achter de hand hebt en ook gewoon dat je meisje het lekker blijft doen. Nog steeds aan het worstelen met namen? Ik laatste daagjes Noa erg gemist weer, maar ook zo blij met schopjes van mijn zoontje. Wat is het toch een mix aan emo's soms.. Heb soms wel mooie en bijzondere gesprekken in de winkel en vd week bij de kapper. Iedereen vraagt nu natuurlijk, oh ben je zwanger? Is het je eerste? Eh nee. Soms vragen ze door en dan noem ik Noa*. Dan komen er soms mooie en lieve reacties en de kapster schrok wel, maar ze zei, hoe je over haar vertelt s zo mooi! Ze had nog nooit zo'n verhaal gehoord en of ik volgende x een foto van haar wil meenemen . En de domme goed bedoelde opmerkingen glijden vaker makkelijk van me af. Zo fijn. Rest van de meiden: sorry hoofd zit een beetje vol, ik leef en lees wel mee hoor! Liefs voor iedereen!
Ja het is een kleine draak, nu al... Buik is gelukkig wel weer rustiger dus denk dat we niet terug hoeven vanmiddag. Ik heb net weer een foto van m'n buik gemaakt, en wat een mega verschil met vorige week zeg!!
Zo lekker gegroeid madelein. Ben je trouwens nog terug gegaan naar het ziekenhuis of niet? Ik was trouwens niet aan het googelen hoor. Ik las het in het 9 maanden boek. Maar die laat ik voor nu ook maar even liggen.. Vandaag kan ik op en top merken dat ik zwanger ben, weeig/misselijk ontzettend moe opgeblazen buik etc. Morgen alweer 8 weken. Gaat best hard. Nog een week of 4/5 en dan weten we of deze gup bij ons blijft voor nu in ieder geval. Het eerste trimester is hier altijd het spannendst. Als ik daar zonder kleerscheuren uitkom heb ik wel vertrouwen Had trouwens mijn zwangerschaps broeken gezien, en kan alles nieuw kopen. Mijn startgewicht alleen al scheelt 13 kilo. (lichter nu dus haha) Bij mijn dochter was ik uiteindelijk 17,5 kilo aangekomen, hopelijk blijft het nu allemaal wat meer in de perken. Heb je uiteraard zelf ook wel in de hand. Maar afgelopen tijd wel wat etentjes gehad enzo.
@madelein: gelukkig dat alles nog goed was en die verklaring van dat schoppen wat harde buiken geeft is ook wel plausibel. Je bent i.d.d flink gegroeid, super! @conejita: ik ga woensdag i.d.d wel even doorvragen wat ze nu precies bedoelde met crisis bevalling. Misschien valt het mee. Verder inderdaad nog geen naam gekozen... Druk met de zolder kamer waar onze zoon van de week voor het eerst gaat slapen, zodat zijn kamertje voor de kleine meid gereed kan worden gemaakt. M.b.t. Wisselende emoties, is heel logisch lijkt me. Wel mooi dat de domme opmerkingen je minder raken. Hier: dr.p heeft geantwoord dat een detox voor baby hem niet nodig lijkt aangezien mijn dosering prednison nou ook weer niet zo hoog is (25mg) en er ook nog eens weinig de placenta passeert. Ben benieuwd wat de gyn hier woensdag over zegt. We gaan trouwens ook voor woensdag onze kleine vent informeren dat hij een zusje krijgt. Hij weet alleen dat mama een dikke buik heeft maar niet waarom. We willen het morgen of overmorgen vertellen en dan woensdag op de echo laten zien.
Jep ben nog wel terug gegaan. Heb even gebeld wat ik het beste kon doen en toen wilden ze me toch nog even zien. Ben me wezenloos geschrokken want de assistent dacht te zien dat alles open stond op een cm na. Dus gelijk naar beneden gebracht naar de echo kamer ( die apparaten zijn beter) en de gyn erbij. Bleek alles nog gewoon dicht en cervix 4.3 cm. Pffff had het even niet meer. Nou ja beter 10x voor niks alarm slaan en dat er echt goed naar gekeken wordt, dan half werk en je wegsturen terwijl er wel iets aan de hand is. @hope: O staat dat daar in dan? Lekker gerust stellend idd. Op dat soort info zit je net niet te wachten bij zo'n boekje. Spannend meis. Ik duim voor jullie! @y30: haha ja is hard gegaan ineens! En idd, voel m'n buik ook vaak hard worden na een flinke trap. Dus vond het ook niet gek, zeker niet omdat het al zo ( over) gevoelig is bij me. Wel geruststellend antwoord op zich van p toch? Of zit het je toch nog niet lekker? Ah lief! Wat knap dat jullie dat zo lang geheim hebben kunnen houden! Ben benieuwd hoe hij reageert'
Mooi Madelein! Sjonge wat een schrik, hoe kunnen ze dat nou zo verkeerd zien? Gelukkig zat je potdicht Hopefortwo fijn dat je klachten hebt haha. Ja stom boekje grrr shit dat wil je nou net niet lezen he. Wann weer echo? Gebruik jij ook medicatie? Sorry ben ff je achtergrond vergeten. Eef, wann mag jij voor eerste echo! Hoop zooooo enorm met je mee Y30 oh das wel een geruststellend antwoord van P. Idd benieuwd wat je gyn ervan zegt. Hoe oud is je zoontje? Heeft hij zelf geen vragen nog gesteld over je dikke buik? Spannend als jullie het gaan vertellen, veel plezier! Anneenmarie hoe gaat het met jou? Nijn alles goed? Hier wel druk en veel aan mijn hoofd. Werk financiën en de hond... Pfff. Het wordt wrsch donderdag dat we hem in laten slapen. Het gaat echt niet goed en hij vraagt megaveel zorg, en niets helpt . Het is dubbel want ik zal ergens wel opgelucht zijn als die constante zorg wegvalt. Maar ik hou natuurlijk wel van hem... ik ga vanmiddag even afspreken met een goede vriendin die pas haar regenboog kindje heeft gekregen. Ook een jongetje, hoop dat ie nu wakker is en ik hem eindelijk mag knuffelen! Even lekker met een vriendin kletsen doet altijd goed. En ga spijkerbroek kopen want tot nu toe kon ik nog in rokjes lopen maar nu is de herfst ook echt begonnen hier... Loop elke dag in dezelfde legging haha. Dus tijd voor wat nieuws. Nuage, veel plezier met werken, ik las dat je er enorm veel zin in hebt weer . Ging je nou ook langs de gyn vandaag? Fijne dag iedereen
@conejita: pff ja de grond zakte even onder me weg. Het was een assistent die meette, op de verloskamers. De apparatuur daar is veel ouder en daardoor minder nauwkeurig dan op de echokamers. Combi dus van slechte apparatuur en een onervaren arts. Ze zei ook wel gelijk dat ze nog maar in opleiding was en het niet zeker wist, maar dacht dat het niet goed was en ze me daarom mee naar de echokamer wilde nemen, en dat de gyn dan de echo zou doen. Mijn man zat gelukkig nog in de auto voor het zh te wachten, was blij dat die er niet bij was. Die was helemaal gek geworden gok ik... Moeilijk wat je staat te wachten . Ik hoop dat je vanmiddag lekker het kleine mannetje kan knuffelen! Slapen doet ie maar in zn eigen tijd
Zit nu in de wachtkamer maar bleek dus dat ik geen echo krijg baal als een stekker wilde echt graag mijn baarmoederhals laten opmeten ik heb soms een gek gevoel daar en ben eraan geopereerd dus het zit me niet lekker. Baal echt. Ga het wel zo aangeven in het gesprek. Heb nu pas 4 nov echo dan
Goedemorgen meiden, Sorry, het is hier best druk geweest en de komende week wordt net zo, dus even geen tijd gehad om te reageren. Nuage: Succes zo, misschien kunnen ze je er ergens tussen plaatsen? Madelein: jeetje dan schrik je, je rot, voortaan de assistente als 2e laten kijken! Wat zei je man achteraf? Conejita: Meid wat moet je in tweestrijd zitten met jullie hond, heel veel sterkte donderdag! Ondank bovenstaande heel veel plezier vanmiddag, lekker knuffelen, met het kleine mannetje. Y30: Ik zou toch van het antwoord van Dr. P. uitgaan, die is meer ervaren hiermee, zou je zeggen. Toch ook wel benieuwd wat je gyn er over zegt. Hier ook een groeispurt gehad de afgelopen 3 weken! Qua gewicht nu 3,5 kg aangekomen. De komende dagen nog hard aan het werk, vrijdag gaan mijn kids naar hun vader en mijn bonusdochters een weekendje bij opa en oma logeren en wij aan de babykamer beginnen!
@Mamadeluxe: haha mn man zei wat een doos! Maar ja ik heb zelf liever dat ze 10x voor niks alarm slaan, dan dat er 1x iemand tussen zit die denkt het allemaal te weten en dat het goed is, terwijl dat niet zo is. Dan maar zo! Lekker aangekomen dus, goed teken ! @nuage: Had je dat overlegd dan? Anders is het niet heel vreemd dat er geen echo gemaakt wordt want dan wordt niet standaard gedaan. Misschien zo even overleggen met je gyn en dan willen ze vast op een ander moment wel een echo maken? Sterkte!
Mijn gyn was echt weer een schatje en hij heeft echo voor me gemaakt en ook nog eentje inwendig voor mijn baarmoederhals. Die was zo goed als 5cm dus helemaal gerust!! Zo fijn!!