Hopefor2, wat stom zeg dat dat in je 9 maandenboek staat! Y30, balen van je waardes, ben benieuwd wat jouw gyn over de pred zegt woensdag. En wat leuk om het jullie zoon te vertellen. Conejita, begrijpelijk die dubbele gevoelens, heel moeilijk lijkt me dat. Wat lief van je kapper ook. Wat een hele moeilijke dag donderdag Madelein, woow je buikje is hard gegroeid in nog geen week! Leuk hoor! Wat schrikken in het ziekenhuis zeg, maar gelukkig was alles weer goed. Mamadeluxe, wat leuk om aan de babykamer te beginnen. Hebben jullie al spulletjes van vorige kinderen, om mogen jullie alles nog kopen? Hier alles goed, erg moe en nog steeds last van mijn kont Maar ach, het is voor een goed doel en mijn man helpt me met alles wat pijnlijk is, dus dan gaat het prima. Hij heeft afgelopen 2 weekenden ook de hele gang geverfd, wat ik eigenlijk nog zou doen, echt lief Hierna wil hij aan de babykamer beginnen, als volgende week de 20 weken echo goed is. Dinsdag (volgende week) is ie, erg spannend!!
Nijntje: klinkt alsof je man nesteldrang heeft, altijd handig .. Wij moeten alles opnieuw kopen! Maar dat vind ik helemaal geen straf hoor haha. Leuk de 20 weken echo, altijd heel spannend en bijzonder! Hier ook een groeispurtje gehad.
@nuage: fijn van de gyn! Mooi dat alles goed is! Je schiet ook al weer mooi op qua termijn. (Vind het bij een ander altijd wel snel gaan) @madeleinfff wat een schrik! Gelukkig loos alarm. @conejita: alvast heel veel sterkte voor donderdag? Komt de dierenarts nu bij jullie thuis? M.b.t. Je vraag: hij is 2,5 en neemt dus nog wel genoegen met mama heeft een dikke buik, beetje voorzichtig mee doen. Hij is zelfs al wel eens mee geweest naar een echo en toen noemde de echoscopiste de hartslag "windjes in mama's buik" daar heeft ie het nog over. @mamadeluxe: leuk aan het kamertje beginnen!! @nijntje: fijn dat je man je veel helpt!
Zooo, da's een mooi bescheiden buikje! Zeker als je bedenkt dat je al kinderen hebt. Gezegend met een goed figuur.
Mooie foto's/buiken hier! Zal ik niet hebben mocht het ooit nog goed gaan. Ik durf geen foto meer te maken voor de 14 weken vrees ik. Y30, leuk zeg...het vertellen. Opschrijven wat je zoontje zegt he (of filmen) want later vergeet je het misschien weer. Nijntje, spannend voor de 20 weken echo ! Maar dan krijg je wel een heerlijk uitgebreide echo om naar je kindje te gluren Conejita, bedankt voor het meeleven. Ik heb nog geen echo gepland. Ben nu eigenlijk pas net overtijd en ik weet niet wat ik wil. Het liefst ga ik pas met 10 weken ofzo. Ik zie liever bloed op het wc papier dan dat ik daar op de stoel lig en te horen krijg dat "het helaas weer niet goed is". Maar aan de andere kant, als het dan daadwerkelijk niet goed is, kan ik het maar zo snel mogelijk weten en er vanaf. Dus moet ik misschien al eerder maar gaan. Maar vooralsnog durf ik geen enkel initiatief te nemen om iets te plannen. Ik word niet goed als ik denk aan de volgende miskraam, curetage of pillenserie. Ik vind dat het nu zo erg ook mijn beurt is, na 6 miskramen Jij succes met het inslapen van je hond. Bij ons thuis was mijn vader altijd degene die deze zware taak had (hebben altijd een hond gehad). Hij ging naar de dierenarts en kwam weer terug. Met hond. Het lukte hem niet. Sterkte meid. Ookal is het voor je viervoetige vriendje beter zo. Nuage, fijn van de echo! Nu lekker werken.... Even 2 vraagjes: - na alle (vroege) miskramen, voelde het deze keer (de goede keer) anders vanaf het begin? - voor degenen die heparine prikken, hebben jullie regelmatig controle van de bloedplaatjes ?
@nuage: fijn! @nijntje: leuk om aan het kamertje te beginnen! Hier zouden we er volgende week aan beginnen, maar puntje bij paaltje durven we het toch nog niet. Dus manlief gaat eerst de zolder af maken ( nieuwe vloer en nog wat schilder werk) en daarna zien we verder. @mamadeluxe: mooie serie!! Als ik dit zo zie heb ik spijt dat ik pas met 16 wk begonnen ben met foto's maken. @y30: laat je weten hoe hij reageerde? Zo leuk!! @eef: zo spannend he deze periode. Kon je de tijd maar vooruit spoelen... Mbt je vragen: nee deze keer voelde niet zozeer anders, ben met 6 wk er nog totaal van overtuigd geweest dat het mis was. Was toen ook geen hartactie. Een paar dagen later wel tot m'n verbazing. Wel had ik deze zw gelijk knal testen, had dit bij m'n zoontje ook. Als het goed is spuiten de meesten fraxiparine of iets vergelijkbaars. Dat is een laag moleculaire heparine waarbij de kans op trombopenie ( te laag aantal bloedplaatjes) nihil is. Maar weet niet of daar wel regelmatig op gecontroleerd wordt.
Nee wordt niet gecontroleerd ik heb het aan zowel mijn huisarts als mijn gyn gevraagd en beiden gaven hetzelfde antwoord dat dat geen zij had en onnodig was.
Trouwens weer wat nieuws hier. Gisteravond kwam er ineens vocht uit allebei m'n tepels. Wel erg vroeg of niet? Had na de geboorte van Sam ook enorme productie ondanks de termijn...
Wat een mooie buikfoto's! @Eef: gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik ga duimen dat alles nu goed gaat! Wat je vraag beteft, bij deze zwangerschap had ik vanaf het begin al heel sterk het gevoel dat het een meisje is. Bij de zwangerschappen waarbij het mis is gegaan had ik dat helemaal niet. Maar was toch bang dat het alsnog mis zou gaan. @madelein: ik heb ook last van vocht uit mn tepels sinds een week of 2
Bedankt meiden, voor jullie ervaringen!! Af en toe geloof ik erin. Dan 10 seconden later weer niet meer en dan niet voor de rest van de dag Ik had haast niks uit mijn borsten komen...zelfs tot na de bevalling. Ben ook na een weekje al gestopt met borstvoeding. Dat was niks....
Madelein ik heb iedere dag natte plekken in m'n bh al vanaf de positieve test. Wordt alleen maar erger, loop rond met een halve melkbar! Volgens mij alleen maar goed!
Na de bevalling van m'n dochter had ik ook niks want kreeg een keizersnede. Heb me het apezuur gekolfd zo'n 4-5 keer per dag en dan net zo vaak ook aanleggen. Maar met succes uiteindelijk kon ik volledig borstvoeding geven en liep het als een trein. Mijn vk heeft me geadviseerd om, als ik weet dat het weer een ks zou worden, al voor de bevalling te gaan kolven. Dat ga ik dan ook zeker doen!
O fijn dat jullie het ook hebben! Ik ben benieuwd hoe het hier zal gaan met voeden. Bij Sam spoot het er echt uit als ik m'n borsten aanraakte of m'n trui alleen uit deed of zo. Denk dus dat ik wel genoeg zal hebben. Hoop het want fles voeding is niet echt een optie ben ik bang. Ben zelf allergisch voor melk en soja, mijn neefje en een nichtje ook.
BV: ik heb zelf geen vocht uit tepels, maar goed bij mijn zoontje ook veel moeite gehad met BV. Liep uiteindelijk na 5 weken pas goed. @eef: kan ook niet zeggen dat ik verschil heb gevoeld tussen goede en niet goede zwangerschappen. Behalve dat bepaalde narigheid (bruin verlies e.d. Uit blijft). Hier: morgen maar vertellen aan zoon. Camera moet nog geleegd worden en bovendien was hij in een slechte bui vandaag.
Y30 hihi scheetjes in de buik, dat blijft wel hangen bij een tweejarige ja Plezier met vertellen. Boobs; nog nooit ergens last van gehad. Niet bij Noa, niet nu. Hond: het kan inderdaad wel, thuis laten inslapen, maar somehow voelen we ons toch fijner om naar de arts te gaan. We hebben een hele lieve vrouw die Sam al heel lang kent. We hebben de ochtend vrij genomen om samen te zijn. Mamadeluxe, idd een mooi figuur . Fijn hoor . Leuk la die groeiende buiken, een aantal van ons lopen redelijk gelijk op. Bloedplaatjes: nee ik word niet gecontroleerd . Heb ook niet echt een ander gevoel gehad, hoewel ik nooit een knaltest heb gehad en en ook niet misselijk zoals bij Noa. Maar de Utro en heparine gaven mij wel houvast, had daardoor wel meer hoop dat het goed zou gaan. En gelukkig was dat ook zo. Ik snap heel goed dat je even niks wil Eef, en dat is dan toch ook even goed zo? Je voelt vanzelf wanneer je iets wil. Pfff na zes mk ben je zeker aan de beurt meis! Nijn, oh heerlijk zo'n man die veel doet. Mijnes doet ook veel maar is zes dagen p week, 10-11 u per dag van huis ... Gelukkig komen mijn ouders weer begin dec om nog te helpen met babykamer en klusjes. Fijn hoor. Spannend de 20 w echo! Ik merkte vanaf toen wel een stukje meer ontspanning. Ik heb pas de 30 e weer een afspraak gyn. En inderdaad, echo's zijn geen vaste prik he. Fijn dat alles goed was Nuage, en je je kindje hebt gezien. Tussen mijn laatste en volg afspr zit nu een maand. Eigenlijk was het drie weken maar omdat ik naar Ned ga heb ik het een week moeten verzetten. Vind het niet zo erg, omdat op deze termijn er toch niet veel is wat we kunnen doen. En ik voel hem, kan hartje luisteren wanneer ik wil... Maak me niet echt zorgen. Ik wil alleen dan de 30 e wel echt een echo. En dat we de groei goed in de gaten gaan houden. Verder voel ik me wel prettig dit trimester. En ja, gister even geknuffeld hoor! Wat een heerlijk mannetje! En was ook erg fijn met mijn vriendin. Zij is echt een geschenk uit de hemel. Heerlijk als iemand je zo goed begrijpt.
Pff wat een mensen zitten hier soms ook... Ik ben zo stom geweest om een topic te lezen over de voorkeur die mensen hebben voor geslacht, schrijft er een dat ze in de rouw is omdat ze geen meisje krijgt. Ik vind dat een ongepaste woordkeus, krijg toch een partij bagger over me heen. Snap best dat als je altijd een meisje of jongen hent gewild dat je even moet wennen aan het idee maar rouwen, kom op. Pfff wat een mensen... Nou goed proberen te negeren maar... Hier weer eens moeilijk geslapen vannacht. Niet door harde buiken maar was gewoon wakker. Meisje was ook heel druk, dat hielp ook niet. @conejita: ja! Eindelijk was hij wakker . Lekker! Sterkte met Sam. Wordt het idd donderdag?
Hebben jullie trouwens ook wel eens een gedeeltelijk harde buik? Ik heb de laatste dagen veel minder harde buiken maar wel regelmatig dat een deel ineens hard wordt. Voelt dan ook wel als een harde buik, maar er wordt dan dus een deel hard en een deel niet. Is dat dan de kleine of zo?
Hoi meiden, Eef: Ik was er van overtuigd dat het niet goed zat.. geen idee waarom, geen bloed gezien en super mooie testen, maar denk ook een stukje zelfbescherming?! Ik snap dus dat je nog even niks wilt en dan zou ik je gevoel gewoon volgen, wellicht wel een echo voor rond de 10 weken alvast plannen, zodat je wel een afspraak hebt staan? Madelein: Heftig he, zulke mensen. Hier ook al heel veel de vraag gehad of ik het jammer vind, dat het een meisje is, nou uhm nee! Voor mijn zoontje had ik een jongen leuker gevonden, maar toen hij 2 weken geleden naast me zat en de echo zat en zei: 'Mam, ze is wel heel mooi hè, ik houd net zoveel van haar hoor, ook al is het een meisje' toen had ik een smelt momentje . Dus nee ik snap jouw reactie helemaal. Hier ook geregeld een halve harde buik, voornamelijk de onderkant, ik heb ook geen idee wat het is! Conejita: Super fijn zo'n vriendin en heerlijk even knuffelen! Mocht ik het morgen niet redden, om online te komen heel veel sterkte donderdag! Y30: Ik ben benieuwd hoe je zoon reageert. Vocht uit tepels: hier ook al vanaf een week of 8, zoogcompressen doen wonderen Dank jullie wel voor alle complimentjes over mijn buik. na de bevalling van mijn dochter woog ik ruim 100 kg, dus ik heb nu de grootste moeite met het 'dikker' worden, gelukkig ben ik nu ouder en wijzer en let nu veel beter op mijn eten e.d. Wel bezig met de uitzetlijst en volgende week ergens naar de Babypark om alles te bestellen en denk dat ik het de eerste week van januari laat bezorgen, tussen kerst en oud & nieuw zijn wij namelijk nog een klein weekje weg, 14 dec is mijn dochter jarig en 7 dec ik zelf. Dan hebben we sinterklaas ook nog en eind november vieren we alle 4 de kids hun verjaardag in het groot. Heb dus toch geen tijd voor de spulletjes. Fijne avond meiden.
Mamadeluxe, mooie buik!! Wat leuk om volgende week naar Babypark te gaan. Toevallig, want wij gaan dinsdag na de 20 weken echo naar de Babydump om alles definitief te bestellen (hadden al een optie ivm aanbiedingen, die nu ook echt voorbij zijn en wij dus nog krijgen hihi). Y30, hahaha windjes in mama's buik Heb je het je zoon al verteld? Eef, jij bent idd nu ook echt aan de beurt. Hoe gaat het vandaag? Wat bij deze zwangerschap bij mij anders was, was dat ik geen temperatuurdipje heb gehad en geen innestelingspijn. Ook wilde mijn temp na eisprong niet goed stijgen. Geloofde er zelf dus niet meer in. Had ook geen vroege kwaaltjes en vond zelfs dat m'n testen niet goed opliepen... Heparine gebruik ik nu niet, maar heb het wel 1x gebruikt en toen werd er verteld dat je idd regelmatig controle moet krijgen. Madelein, wat een mensen zeg... Vind het heel erg ongepast om het zo te noemen. Bah. Gelukkig heb ik nog geen vochtverlies uit tepels, lijkt me geen pretje om dat nu al te hebben Mijn buik onder m'n navel is ook wel eens heel hard (geen harde buik) en dat gaat dan over als ik ga plassen. Aandrang voel ik niet meer zoals normaal, maar vooral aan die hard aanvoelende gespannen buik. Is het bij jou ook op die plek? Conejita, heeeel veel sterkte alvast met de hond!! (denk dat ik morgen geen tijd heb om te reageren ivm lange dag op werk) En wat heerlijk dat je met het kleintje van je vriendin kon knuffelen! Was vandaag erg moe, want slaap ook de hele tijd slecht en deze nacht nog slechter. Werd ook niet lekker in het Kruidvat vanmiddag. Hoofdpijn, duizelig, misselijk, dus snel naar buiten en maar richting huis.