@ madelein, wat verschrikkelijk dat je weer naar het ziekenhuis moest. Waarom nu geen ziekenhuisopname? want ik zou me echt niet gerust voelen thuis. @nijntje,absurd hè, dat je je altijd zorgen maakt. Het is ook nooit goed. Maar geniet maar van je feestje in je buik. Dit kind is zoveel rustiger dan de meisjes. Soms maak ik me zorgen maar juist met mijn nicht gebeld en die heeft ook een cerclage gehad en haar dochterje was zo actief dat er erg veel druk kwam op haar cerclage en soms verschrikkelijke pijnen had. En ze zei dat ik blij mag zijn dat het kindje zo rustig is, beter voor mijn cerclage. dat geeft me ergens toch een goed gevoel. @ mamadeluxe, goed dat je al iets beter geslapen hebt. Opzich slaap ik wel maar ik word zoveel keer per nacht wakker. Proficit met je 20 weken! Inderdaad nu kan het aftellen beginnen. @conjita, toch maar goed dat je naar het ziekenhuis bent geweest. Het is ook niet abnormaal dat je een angstig/ overweldigd voel hebt. Je hond dood, je kindje moeten verliezen een nieuwe zwangerschap. Voel je even slecht morgen is weer een nieuwe dag! Dikke knuffel!
Mamadeluxe zo das vervelend zeg zo weinig slaap... zou daar niet goed tegen kunnen. Doe je wel eens middagdutje? Of heb je daar geen tijd voor. Gefeliciteerd ook met de 20 w! Idd meer rust meer besef.... brr.. maar ook weer leuk. Ik kan een box overnemen v iemand hier. Een mooie wit houten met nijntje. Hier heb je haast geen houten boxen en t lijkt me wel handig. ... hebben jullie een box? Nijn joepieeee gefeliciteerd! Nuage ik had af en aan irritatie, kriebel en met gemeenschap dus beetje brandend gevoel. Man had het ook een beetje erna maar ging ook weer weg. Gyn zei het is helemaal rood terwijl ik nu weer niks voel qua irritatie of vloeien. Kun je niet ff bij gyn afspraak mk?
Annaenmarie das dan idd wel fijn dat je kindje wat rustiger is ivm cerclage. Hou jij het nog een beetje vol?
@conjita, voel me sinds zondag wat beter. sinds mijn laatste bezoek van donderdag heb ik leren aanvaarden dat ik niet altijd iets moet voelen en dat dit kindje niet Anna of Marie is. Ik vergeleek veel te veel. voel me mede ook goed omdat ik nu vrijdag weer een uitgebereide echo ga krijgen en zoals je eerder aanhaalde:ik kan er ook niet genoeg van krijgen om naar mijn kindje te kijken! @nuage, ik weet het het is lastig maar ik zou toch maar naar de huisarts gaan want je weet niet hoe het gaat vorderen hè. Hij heeft al genoeg intieme delen gezien hoor Onlangs toen ik last had van onder ben ik ook eerst naar de huisarts geweest. Het was zo'n jong knap gastje, echt vervellend maar ik heb de afgelopen tijd, jaar zoveel met mijn benen open gelegen dat ik het gewend ben geworden
@conejita: goed dat je toch geweest bent dus! Hopelijk nu snel er van af. Het is niet gek dat het je allemaal even teveel is hoor, lijkt me heel normaal. Geef er maar even aan toe, morgen is er weer een nieuwe dag. @nijntje; goed nieuws! Super! @annaenmarie: ja maar dan lig je in een zh waar ze in principe niks gaan doen. Dus ben liever thuis als het mag, als het nodig is dat ik moet blijven blijf ik natuurlijk. Daar is geen twijfel over mogelijk dan. Misschien voor jou dus juist een voordeel dat dit kindje zo rustig is. Hier lig ik alweer bijna 2 uur in het zh. De hele dag buikpijn gehouden en een continue gespannen gevoel met wat menstruatie pijn. Ctg laat dit ook zien. Net echo gehad en cervix staat een stuk van ruim een cm open aan de kant van de baarmoeder ( funneling). Nu afwachten wat we hiermee moeten...
ooh echt? Mad jee wat blijf je toch bezig . wat kan dat betekenen? dat het een beetje open is aan bm kant? sterkte meis. nuage, heel herkenbaar ik ook weken mee gelopen want had er geen zin in en het ging steeds weer "weg" (de klachten dan). 4 nov is wel erg lang. ach ik zet me er ook altijd overheen hoor. jij geen last met seks? dat vond ik vooral ook een reden en missch "gevaar" voor zwangerschap. het was ff vervelend idd want ben echt van 10 tot 14.30 de deur uit geweest maar ben er dan straks wel vanaf. anneenmarie, dat vergelijken herken ik wel. ik denk dat alle moeders dat doen, of je nu levende of overleden kindjes hebt. in ons geval is het wel extra vervelend omdat we geen fijne ervaringen hebben. bij mij ging het echt beter na de 20 w echo en nu ik hem meer en meer voel, dat helpt ook echt. ik hoop dat jij ook steeds een klein "stapje" mag maken voor je gevoel. trouwens dat dit een jongetje is, maakt het ook heel anders. ik "wilde" graag een meisje, maar ben nu heeeeeel erg blij dat het een jongen is (meteen al hoor). ben benieuwd of die boef van jou nu eindelijk eens wat laat zien
Ik heb denk ik al 1,5 week ofzo geen sex meer gehad dus durf het niet te zeggen haha. Het jeukt alleen als ik in bed lig, echt vreemd. Madelein dus er gebeurt wel iets binnenin... Ik vind het maar eng. Hoop dat je ons op de hoogte kunt houden.
Lig inmiddels al een paar uur opgenomen, moet hier voorlopig blijven. Ze willen het toch beter in de gaten houden dan nu kan als ik thuis zit. Dus lig nu lekker rustig in een bedje en moet bellen als ik wat voel veranderen. Moet waarschijnlijk tot morgen eind van de middag in bed blijven en mag daarna wat meer doen. Tenzij het vannacht ineens een stuk beter gaat of zo.
Madelein, sterkte meis...hou je rustig!! Nijntje...van harte ! Conjita, geniet van je drukke mannetje...heerlijk ! Alle andere meiden, ook een knuffel voor jullie !
@madelein: jeetje meid wat een heftigheid allemaal in 1 dag!! Je meisje moet nog wel ff lekker warm binnen blijven. Wat is funneling? @conejita: goed dat je naar het ziekenhuis bent gegaan. @nijntje: gefeliciteerd met je goede echo!! Hier: deze week kan ik niet terecht in Duitsland, gelukkig waren de waarden (na de Pred. Verhoging) vorige week o.k.
@y30: ja idd, maar voorlopig lijkt het er gelukkig niet op dat ik elk moment kan gaan bevallen. Volgens mij is dit puur uit voorzorg en om even voor meer monitoring te zorgen zodat de artsen over een langere periode zien wat er gebeurd. Funneling wil zeggen dat de baarmoedermond aan de kant van het kindje een stuk(je) open staat. Daaronder zit het dan wel nog dicht. Nou onrustig nachtje geweest hier. Rond 22.30 toch maar gebeld voor de toenemende harde buiken, waarbij sommige ook pijnlijk waren. Ruim een uur aan het ctg gelegen, daar waren ze ook goed op tr zien. Niet regelmatig. Cervix meting gedaan erna en die was onveranderd. Funneling nog hetzelfde met erachter ruim 3 cm cervix. Rond 2.00 weer gebeld omdat ik het idee had dat ze regelmatig werden. Ruim 1,5 uur aan het ctg gelegen. Het was een beetje hetzelfde beeld als eerder op de avond dus hoefde niet nog een meting gelukkig. Daarna nog een paar uur geslapen, en nu wakker doordat een of andere malloot op de verdieping onder me aan het boren is... Grr!
Goedemorgen meiden, Madelein: jeetje meid, je laat me schrikken en dan ook nog eens zo'n onrustige nacht gehad! 'gelukkig' blijft de situatie onveranderd. Kan de funneling weer dicht gaan, er staat me iets van bij dat dit zo is, maar weet het niet helemaal zeker?! Mag je vandaag weer naar huis, of weet je dat nog niet? Sterkte daar en een dikke knuffel voor jou. Y30: Goed dat je waardes weer oké zijn, kan je nu volgende week terecht? Conejita: Hoe gaat het vandaag? Ik mag vanmiddag weer naar de gyn, uitslag van de kweek en verder ene gewone controle. Fijne dag meiden.
@mamadeluxe: niet schrikken hoor! Wordt goed in de gaten gehouden. Op zich was m'n buik niet onrustiger dan thuis dus wel fijn dat ze nu hebben kunnen zien wat ik bedoel. Die funneling kan idd weer dicht gaan. Je ziet het op de echo ook wat wisselen. Ene moment is het dicht maar volgende toch weer ruim een cm open. Weet ook niet goed hoe dat kan. Maar was geen groot alarm signaal in ieder geval omdat de cervix eronder nog zo lang was. Succes bij je gyn vandaag. Wat voor kweek was er gedaan?
Madelein: Wel fijn dat ze je zo goed in de gaten houden, je hoort wel eens anders! Sowieso op een blaasontsteking, want vaak komt dat met de gewone testen niet naar voren. Ze noemde ook nog wat anders, maar daar ben ik de naam van vergeten, dat deed ze ook gewoon meer voor de zekerheid, maar verwachtte er niet veel van.
Ja je hoort zeker wel eens anders. Maar gelukkig is dat niet zo. Ik krijg nu een weeen remmer in de hoop dat dit de boel doorbreekt. Vannacht nog hier blijven en mag dan morgen weer naar huis . Tenzij er gekke dingen gebeuren natuurlijk maar daar ga ik niet van uit. Goed dat ze kweken idd! Bij mij vonden ze een blaasontsteking namelijk ook alleen met kweek.
@madelein, jeetje meid, je hebt ons goed laten schrikken hier. Door je verhaal te lezen krijg ik weer déjà-vu gevoel maar ik ben zo blij dat jou verhaal beter verloopt dan de mijne. Goed rusten! @mamadeluxe, succes straks!
@annaenmarie: ja snap ik. Gelukkig heb ik geen ontsluiting of verkorting van de cervix, dat is heel positief. Alleen die continue harde buiken zijn erg vervelend. Hopelijk wordt het doorbroken door de indocid!
Hoi meiden, Madelein: heb je het idee dat de Indocid wat doet? Nou hier geen bijzonderheden uit de kweek! Wel wat anders... 3 a 4 weken geleden begon bij mij de jeuk over mijn gehele lichaam en heb dit toen bij mijn controle 3 weken geleden aangegeven. Gyn wilde voor de zekerheid mijn bloed laten checken en heb dit dus geprikt, als de waardes heel erg afwijkend waren, zou ze mij bellen en heb haar niet gehoord. Nu kom ik wederom op controle en blijken mijn galzouten/zuren toch verhoogd te zijn, maar nog net binnen de marges. Zodra ik meer jeuk krijg, of andere klachten (Wat voor klachten ), moet ik direct bellen en langskomen. Iemand van jullie bekend hiermee?
Ja het helpt!!! Hele middag zo goed als klachten vrij geweest Komt nu weer een beetje op zetten af en toe dus net maar weer gebeld. Nu even overleg of ik gelijk de volgende gift krijg of dat ze het af willen wachten tot het erger wordt. Edit: fijn dat de kweek goed was mamadeluxe! Ik heb geen ervaring met galzure zouten sorry... Misschien even je arts bellen morgen om je vragen te stellen?