Ons kindje is dan wel levensvatbaar maar je weet niet hoe hij er gaat uitkomen en daar is hij bang voor. Ook omdat het kindje nog maanden in de couveuse moet en dat weet je nog altijd niet of hij geen serieuse afwijkingen heeft. Ik begrijp zijn bezorgdheid. We hebben al 2 keer voor die beslissing gestaan dat ze ons vroegen wat als het leeft, wat gaan jullie doen? En we hebben 2 keer gezegd laten leven maar ze waren nog zo klein. En ik ben blij dat we 2 keer die beslissing niet hebben moeten nemen en dat wil hij niet meer doen. Daarom dat hij er nu over wilde praten. Die 2 keren was gewoon echt een trauma voor hem en dat begrijp ik dus het gesprek heeft echt wel geholpen maar zo confronterend. Ik heb hem gezegd dat ik er over na zal denken en dat vond hij goed. @conjita, idd, we zijn een gemengd koppel. Ik ben Haïitiaanse van orgigine. Ben op mijn 7de geadopteerd en mijn vriend Belg. Dan krijgen jullie ook van die schattige kindjes met krulletjes Ons meisjes waren iets te klein om krulletjes te kunnen zien maar ze hadden wel zwarte haartjes. Wat lastig van je gesprek met je zwager. Ik weet hoe je je voelt. Mensen denken nu je zwanger bent dat je gelukkig moet zijn en dat al je problemen van de baan zijn maar het is juist zwaarder want je bent blij maar ergens voel je je schuldig t.o.v je andere kindje (s) maar hij bedoelt het goed maar soms heb je liever dat zo'n mensen hun mond houden. In het geval van je zwager ok alles gaat best voor de wind maar ik denk altijd hun potje miserie komt nog wel! Zo herkenbaar van die vriendin van je zus. Dat heb ik lang ook moeilijk mee gehad. Ik heb enkele vriendinnen en die kindje zouden even oud zijn als mijn meisjes en soms vraag ik me dan af hoe zouden die er nu uitgezien hebben,....? Maar ik heb het vooral moeilijk met zwangere vrouwen. Omdat ik heel de dag in mijn bed lig en natuurlijk veel tijd heb om na te denken en te pieker flisten er regelmatig slechte gedachten door mijn hoofd. Ik heb zo'n schrik dat het elk moment slecht kan gaan. Mijn cruciale weken zijn in aantocht en dat maakt het natuurlijk niet gemakkelijker op. Kop op meid ons tijd komt er wel maar helaas moetsten we eerste een zware tol voor betalen! @madelein, dat helpt echt he dat platliggen? Heb je nu ook gemerkt bij deze zwangerschap. Ik heb veel minder klachten. We hebben allebei nog een lange weg te gaan. @y30, je moet het echt rustig aan doen meid want de gezondheid van je kindje is belangrijker dan de verbouwingen. idd, is er niemand die je nu en dan kan helpen?
Annaenmarie, wat leuk ook een zoon! Moeilijke gesprekken met je vriend.. Hoop echt dat jullie nu niet voor die keus komen te staan, maar de angst is echt killing natuurlijk. Y30, alvast veel plezier met de pretecho morgen! Hopelijk is je man snel klaar met verbouwen, zodat hij jou wat meer kan helpen. Vervelend dat het nu lichamelijk zwaarder begint te worden. Conejita, lastig met je zwager. Misschien kan je het hem gewoon eerlijk zeggen, dat je het moeilijk vindt als hij dat zegt. Ook moeilijk, die buurvrouw van je zus. Hopelijk heb je een leuke tijd in NL, ondanks die lastige situaties. Wij hadden gisteravond/vannacht een feestje met harde muziek (surpriseparty met DJ voor schoonzusje die 30 werd) en maakte me echt zorgen of die herrie niet slecht was voor m'n buikbewoner. De kleine bleef maar trappen in m'n buik, heb hem nog nooit zoveel gevoeld en vandaag laat hij zich amper voelen. Ben wel eerder naar huis gegaan, was ook erg moe. Helaas slaap ik ook slecht door pijn in m'n heupen, dus ben nog een beetje gaar
@ Nijntje, sowieso is luide muziek lastig voor je kindje maar als het nu en dan eens gebeurt kan het geen kwaad. Ze zijn niet elke dag even druk maar nu let je er harder op na gisteren, niet? Een paar dagen geleden was het zo druk in mijn buik dat ik me zorgen maakte. Heeft zo'n 2 dagen aangehouden. Het is ook nooit goed!
@nijntje: herrie stoort die kleintjes wel in de BM, met name het dreunen van een bas. Vandaag werd er vast uitgerust @conejita: lastig dat met je zwager. Zou iets zeggen in de trand van "ik doe pas blij met jou mee, als hij gezond en wel ter wereld is". Hier: auto van vent stuk, kon er ook nog wel bij... Nu heeft hij morgen mijne nodig. Afspraak verzet, maar met de pretecho wil ik dat niet, dus proberen wat te regelen.
Kon geen auto lenen, dus nu komt hij eerst vanuit werk me ophalen. Vreselijk om rijden, maar goed wil wel erg graag ons meisje in 3D zien
@nijntje: de kleine inmiddels al meer gevoeld? Rond die termijn begint het gehoor pas net te werken dacht ik? Dus hopelijk heeft hij er niet te veel last van gehad @y30: wat balen van jullie auto! Leuk een 3D echo, wij willen er volgende week ook een laten maken. Hier gister weer wat onrust. Weeen remmers moeten nemen en daarmee bleef het stabiel maar ging niet helemaal weg. Werd ook niet erger dus dat was fijn. Vanmorgen hadden we een afspraak met onze eigen gyn. Was wel fijn want even een goed plan kunnen maken. Ik moet nu als ik in de avond last krijg paracetamol nemen met een temazepam. Hij hoopt doordat je dan even volledig ontspant de spanning uit m'n buik weggaat. Als dat niet helpt indocid erbij. Als ik overdag last heb paracetamol met indocid gebruiken. En dan desnoods in de avond nogmaals met temazepam erbij. Als dit allemaal niet werkt of het erger wordt ondanks de medicatie dan bellen en langskomen. Heb wel m'n zorgen geuit over alle troep die ik nu ga slikken dan. Voel me namelijk een enorm slechte mama zo. Gisteravond huilend de indocid genomen. Volgens hem een goed moederinstinct maar niet nodig. Hij zou het echt niet voorschriiven als het zo schadelijk was. De indocid moet ik tot een minimum beperken, daarom is er temazepam bij gekomen, in de hoop dat ik dan minder indocid nodig heb. Heel verhaal weer hihi
Hopelijk gaat dit voldoende resultaat geven Madelein. Lijkt mij erg stressvol allemaal! Gehoor is volgens mij zwangerschapsapp in week 16/17 al goed. Dus kindje zal het zeker gehoord hebben.
Ja hoop het ook. De gyn hoopt volgens mij ook dat een deel stress is, vandaar de temazepam. Ik irriteerde me daar kapot aan in het begin, heb namelijk niet het idee dat stress puur de oorzaak is. Ik krijg stress door de buikpijn en niet andersom. Maar het kan het natuurlijk wel in stand houden. En het is nou eenmaal een stressvolle zwangerschap, ook zonder al die harde buiken. Dus ik moet er maar gewoon aan toegeven geloof ik ( woorden van m'n man, als ik het vaak genoeg zeg geloof ik er zelf misscjien nog een keer in ) Het is stressvol, maar wel alweer de 25 weken gepasseerd! Weer een week verder Nog 7 te gaan voor een beetje een schappelijke termijn, die gaan we halen! Moet de laatste week steeds denken aan een kennis van me. Zij heeft een tijd terug een soort van Reading gedaan bij me toen ik veel last had van onverwerkte dingen. Oa veel nare sterf gevallen van patiënten op m'n werk die me bleven achtervolgen. Zij heeft toen gezegd dat ik een aantal jaar van rouw zou kennen, maar dat mijn 33e een geweldig levensjaar zou worden. Laat ik 7 januari nou 33 worden. Dus ze moet wel daarna geboren worden O zo vroeg al! Ja dan heeft hij het wel gehoord ja... Maar er zijn ook mensen die nog gewoon naar concerten enzo gaan in de zwangerschap, ook veel herrie. Ze kunnen wel wat hebben denk ik.
Misschien vond ie het gewoon een leuk muziekje Ik heb bij mezelf gemerkt dat ik heel vaak zeg dat ik echt geen last heb van stress - en zo voelt het ook echt niet - en dat ik het dan toch heb blijkbaar. Bij mij zorgt dat voor te hoge suikerwaardes. Ik had dus 2 dagen opeens te hoge waardes en iedereen zei joh het is misschien stress en ik zei nee hoor wat een onzin ik ben juist happy ik krijg stress van die hoge waardes ja! En toen was het na 2 dagen zomaar voorbij... Ik moest ze dus toch gelijk geven, want zwangerschapsdiabetes gaat niet zomaar weer voorbij. Heel verhaal om alleen maar te zeggen dat je ook stress kunt hebben zonder dat je het weet. En zeker in dit geval kan het ook een vicieuze cirkel zijn geworden waarbij de eerste harde buiken stress hebben veroorzaakt (logisch met jouw historie) en het nu elkaar in stand houdt cq. erger maakt. Laten we het hopen, dan is de oplossing misschien ook een stuk dichter bij. Op naar die 34 weken!
Ja zo is het wel. Alleen ik ga altijd nogal op m'n achterste benen als alles gelijk op stress gegooid wordt. Zo is het ook niet volgens m'n gyn, maar hij denkt wel dat stress of in ieder geval ongerustheid de boel kan verergeren. Ik moet m'n trots maar even aan de kant zetten dus, want als dit helpt is temazepam en paracetamol voor een paar weken natuurlijk veel minder slecht voor het kleine meisje dan die indocid. Het zal er niet volledig van weggaan, maar als het ons iedere dag op en neer naar het zh scheelt hebben we al heel wat gewonnen! Want laten we eerlijk zijn, elke dag op en neer geeft toch onrust en dus stress... Ga morgen ook weer proberen even mee te gaan naar m'n paard. Verder wel plat maar even 1x per dag weer wat leuks doen. Zit nu even op Zara.nl kleertjes te neuzen. Daar hebben ze wel leuke dingen! Vind de meisjes kleding over het algemeen zo lelijk en truttig!
Wat vind je truttig? Ik heb heel veel gekocht van Z8 en Mexx toentertijd. Ik ga eens kijken op Zara, ik vind voor jongens juist alles zo saai. Alleen maar strepen en auto's.
@ madelein, alleen voor de kleertjes en zo zou ik een meisje willen die kunde zo betuttelen Ze hebben toch leuke dingens bij de zara? @ stress, is echt een boosdoener. Ik heb mijn portie de afgelopen jaren wel gehad. Ik heb dat voor het eerst gemerkt toen we terug aan zwangerschappen begonnen en mijn eisprong bleef ineens uit en ik was altijd stipt. Nu zorgt de stress er voor dat ik slecht slaap. Ik ben sowieso geen goede slaper maar nu..... maar zoals jezelf zegd: je moet even je trots maar aan de kant zetten, want als dit helpt is temazepam en paracetamol voor een paar weken veel minder slecht voor je meisje dan die indocid. In Leuven hebben ze me altijd gezegd dat als ik 32w haal dat dat een schoon termijn is voor ons kindje. Je bent al goed opweg. Even volhouden nog! @nuage, ik wist niet dat te hoge waardes ook door stress uitgelokt kon worden. Heb je type 1 of 2? @Y30, hoe was je pretecho?
Y30, balen zeg van die kapotte auto. Madelein, ik hoop echt dat deze volgorde/combinatie gaat helpen en je minder naar het zkh hoeft. Ik heb de kleine nog niet heel veel gevoeld, heel af een toe een schopje, niet meer meerdere achter elkaar. Hij zal nog nog wel moe zijn van zijn nachtje met muziek?! Maar voel hem sowieso de ene dag veel meer dan de andere dag. Haha over kleding, ik vind meisjes kleding juist zo leuk! Vind het heel moeilijk om iets voor een jongen te kopen. Wil ook geen dure merken als ze het maar 3x aankunnen. Net zoals namen, wij hebben een lijstje meisjesnamen, maar nog steeds geen jongensnaam... Gaan jullie een jasje kopen voor na de geboorte? Of gewoon een vestje en dikke wikkeldoek? ( Op site VK staat dat je een jasje/vestje moet hebben en bij kraamzorg een jasje.
Hier even een kort berichtje, want ik ben gewoon helemaal op. De jeuk houdt niet op en het idee dat dit nog 19 weken gaat duren, word ik niet zo vrolijk van. Donderdag moet ik weer bij de gyn komen en dan gaan we verder bespreken, wat de opvolging e.d. gaat zijn. Vanavond ga ik nog even naar ons kleine meisje spieken, even een korte pretecho, om de jeuk te vergeten haha.
Merken als Dirkje en noppies enzo. Vreselijk. Heb nu wel wat leuke dingen besteld bij de zara alleen hebben ze daar maar weinig maat 56. @annaenmarie: ja zo is het idd. Nog 7 weken! Je zal zien dat ik straks ingeleid moet worden bij 41 weken Bij de zara idd leuke dingen, maar vind het verder echt heel lastig. Is ook wat onhandig misschien dat ik alles via internet moet bekijken. @nijntje: voor ons zoontje hadden we al diverse leuke setjes gekocht, maar nu heb ik alleen nog losse dingen kunnen vinden. Volgend mij ben ik gewoon een enorme zeikerd hihi! Wij hebben 1 jasje en 1 dik vestje, komt dan nog een voetenzak van koeka bij en dan heeft ze het wel warm genoeg denk ik. Denk dat ik tegen die tijd ook nog een skipakje aan ga schaffen voor als ze mee gaat naar het paard. Als je hem af en toe voelt is het goed toch. Kan idd wel eens wisselen oer dag
Geen van beiden, ik heb geen diabetes en momenteel ook geen zwangerschapsdiabetes (meer). Die hoge waardes kwamen dus echt door stress.
@Nijntje, zoals madelein het zegt: als je hem af en toe voelt bewegen is het goed en het scheelt van dag tot dag. @Nuage, ok ik dacht dat je diabetes had maar je het wel zwangerschapsdiabetes gehad? En heb je er nu meer kans op? @madelein, Daar heb ik soms ook schrik voor om overtijd te gaan. Dan hebben ze heel mijn zwangerschap moeite gedaan om het van onder dicht te houden en dan zou ik overtijd gaan. Wel heb ik eens gehoord dat na 32w het kindje minder op je baarmoederhals drukt.
@ mamadeluxe, ik heb het zo met je te doen. Elke keer als ik je berichten lees krijg ik ook zo'n jeuk. Succes straks met je pretecho!
Ik had bij mijn vorige zwangerschap idd zwangerschapsdiabetes en bij deze zwangerschap had ik de eerste weken ook weer diabetes maar dit was een bijwerking van de Prednison. Toen ik daarmee stopte ging de diabetes ook weg. Maar ik acht de kans dat ik later in deze zwangerschap weer zwangerschapsdiabetes krijg wel zo'n 90%. Maar momenteel heb ik het niet.
@annaenmarie: ik teken ervoor hoor! Dan maar inleiden, maar dan is het meisje wel op en top klaar voor de grote boze wereld