Zwanger na meerdere miskramen en/of overlijden kindje

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door conejita, 20 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cullen

Cullen Fanatiek lid

7 jun 2011
    1.196
    0
    36

Klopt tijdens de vakantie kreeg ik met klem het advies rustig aan te doen.. Vooral toen ik nog zo heftig bloedde. Hematoom zit we richting de uitgang en kindje lag erboven. Maar het punt is dat het zich verplaatst. Ben vorige ook boos geworden omdat ik richtlijnen mis hier in NL. Maar het bleef bij mevrouw we kunnen u geen garantie geven.

2. Cullen

Cullen Fanatiek lid

7 jun 2011
    1.196
    0
    36
    Ik moet nu eerst mijn bloed opnieuw laten prikken. De assistente zei dat het niet afwijkend kon zijn door de zwangerschap. Opgefokt ben ik natuurlijk al weken helaas. Ik hoop dat het fout was. Bedankt

3. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Er is idd iemand hier op het forum die veel ervaring hiermee heeft. Zij heeft eerst een kindje verloren door een hematoom maar is nu ondanks het hematoom goed zwanger. Misschien heeft zij tips. Zal eens kijken of ik die link kan vinden.

@annaenmarie: ja werd er ook een beetje geïrriteerd door die vrouw. Ze woont er ook net. Niet dat je dan geen recht van spreken hebt maar ze heeft zich nog niet eens voorgesteld.
    Er zijn hier in de wijk veel mensen met een open haard of houtkachel, je kan dat moeilijk verbieden want dan kan iedereen hier uit de gemeente z'n kachel weg halen...

4. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Madelein, geen ervaring met de geur van zo'n kachel, maar wat een gezeur. Overal hebben mensen openhaarden en dat stinkt ook onwijs, maar om er nou over te gaan klagen... Vind de geur bij onze overburen ook niet echt lekker, maar ieder mag toch voor zich weten op wat voor manier hij stookt.

Cullen, wat een spanning zeg met dat hematoom. Werk je of ben je thuis?

Annaenmarie, ja echt heerlijk om hem te voelen. De ene dag is hij heel actief en de andere weer niet, heel wisselend. En bij jou? Ze zullen vast steeds actiever gaan worden, echt leuk.

Alles was weer goed bij de VK. Ben in 3 weken 1 kg aangekomen, baarmoeder zat op de juiste hoogte, mijn bloeddruk was nog lager dan andere keren en dat schijnt goed te zijn, zo'n dipje rond week 20. Hartje van de kleine was ook erg goed, in rust was het hartje lager dan dat hij bewoog en dat was erg goed.
    Last van m'n heupen komt omdat alles weker wordt, dat dacht ik zelf ook al. Gewoon naar m'n lichaam luisteren, gelukkig zei ze niet dat ik weer naar de fysio moet. Maar er is prima mee te leven hoor, ik wil niet klagen, er zijn zoveel ergere dingen.
    Bij die gespannen buik dacht ze meteen aan harde buiken. Als je iets in de buurt van je navel voelt kan het ook het litteken zijn waar je eigen navelstreng vroeger zat. Door de groei van je baarmoeder kan je dat ook gaan voelen.

5. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @madelein: wat fijn dat het al een paar dagen zonder remmers kan.
    Snap dat een rolstoel een raar idee is, maar als je daardoor mee kunt spulletjes uitzoeken zonder nare consequenties...

@mamadeluxe: goed dat de gyn wel serieus zoekt naar een oplossing, want i.d.d. Maanden lang jeuk is niet te doen. Ik heb iedere avond tintelingen/jeuk in mijn benen en dat vind ik al best irritant.

@nijntje: fijn dat alles goed was! Bekken/heupen hoort er inderdaad echt bij.

@cullen: ik snap dat je hier niet te actief wilt zijn zolang het nog zo onzeker is. Zou persoonlijk wel luisteren naar het buitenlandse advies en veel rust nemen. Nl is vaak toch te laks.

Hier: morgen groeiecho. Wel gek zo kort op de pretecho. Maar dat liep zo. Ben wel benieuwd of de metingen een beetje overeenkomen. En ga toch nog eens vragen naar die crisis bevalling want ik snap het niet helemaal.

6. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ik kreeg visite vanmorgen. Stal genootjes kwamen met mijn paard langs :D

7. MamaDeluxe5

MamaDeluxe5 Fanatiek lid

26 sep 2014
    1.304
    0
    0
    Hoi meiden,

Madelein: Wat geweldig en super leuk! Letterlijk een paard in de gang ;)

Cullen: Wat eerder als ik gezegd, ik zou het advies van andere landen opvolgen en volledige rust nemen! Sterkte.

Y30: Ja van de jeuk word ik ook lichtelijk gek ;). Hoe was de groeiecho vandaag, kwam het overeen?

Nijntje: Klinkt allemaal positief, houden zo! Ik hoop dat je niet meer last krijgt van je bekken.

Morgen naar de gyn, ik hoop echt dat ze een oplossing heeft, want ik heb vannacht weer een dramanacht gehad!
    Verder vandaag en morgen op de zaak bezig, gezellig met 4 kids ;)

8. annaenmarie

annaenmarie Actief lid

25 nov 2010
    313
    0
    16
    Kok
    Turnhout, België
    @Nijntje, de kleine hier is over het algemeen vrij rustig met nu en dan actieve momenten maar ik voel hem meestal constant maar soms laat hij even niets van zich horen. Zoals deze voormiddag maar ik merk wel als ik iets eet hij wat atiever wordt. Zijn zusjes waren constant actief tot soms het verveelende toe en dan is het even wennen met een rustiger kindje maar vorig weekend is hij 2 dagen ontzettend actief geweest dus hij kan het:). Ik maak me denk soms onnodig druk.

Fijn dat alles zo goed was. Doe zo verder!

@madelein, wat leuk dat je stalgenootjes langs zijn gekomen met hun paard!

@hoe was je groeiecho? Je kunt je kleintje niet genoeg zien hè

@mamadeluxe, succes morgen bij de gyn en met je 4 kids. Drukke bedoeling waarschijnijk.

9. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @madelein: wat super leuk!! :)En precies waar jij aan toe was!
    Lekker geknuffeld en toch mooi thuis blijven rusten, helemaal goed.

@mamadeluxe: veel succes morgen, zou niet weg gaan zonder oplossing of goede poging daartoe.

Hier: de metingen van de groeiecho kwamen niet overeen met die van maandag (pretecho). Echoscopiste zei dat de dames van de pretecho dat ook helemaal niet mogen.
    Maar goed, in de lengte is ze niet veel gegroeid, buikomvang en hoofdje waren wel goed en gewicht ook.

Ik snap nu hoe het werkt met crisis bevalling, en het is gelukkig m.n. Voor mij dan detoxen, maar niet zo zeer voor baby.

Enig minpunt: kleine ligt plotseling in stuit...hoop wel dat ze daar nog even wat aan doet:)

10. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Schattig he van de meiden. Was zo fijn om m'n paardje weer even te knuffelen en te aaien.
    Helaas wel veel last vandaag dus net weer remmers moeten nemen :(. Blijf het een naar idee vinden, die rommel in m'n lijf.

@mamadeluxe: succes morgen! Hoop idd dat ze een oplossing vinden voor je.
    @y30: goed dat de echo goed was. Ze draaien met dit termijn toch nog regelmatig? Dus dan is de kans groot dat ze zich nog omdraait.

11. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Madelein, wat een bijzonder bezoek heb je gekregen! Lief van hun zeg!
    Wat rot dat je weer last van je buik hebt :(

Mamadeluxe, succes morgen bij de gyn. Ik hoop echt dat ze je kunnen helpen met de jeuk. Heel vervelend die jeuk.

Y30, hopelijk draait ze nog, maar daar heeft ze nog genoeg tijd voor toch. (weet ff niet tot hoeveel weken ze nog draaien..)

Ik heb de kleine vandaag nog niet echt gevoeld helaas :( Hopelijk straks dan als ik in bed lig. Hij was gisteren overdag zo actief en vanaf die avond niet meer. Misschien 2 schopjes in bed. En vanochtend 1 of 2. Maar goed, ik hoef hem nog niet elke dag goed te voelen.

12. Hopefor2

Hopefor2 Actief lid

5 sep 2014
    278
    0
    0
    Almere
    He meiden ik meld mij ook weer eens. Gister een mooie echo gehad van onze gup. Alles in orde en 15 mei uitgerekend. Heb af en toe wel meegelezen hoor. Maa had even behoefte aan afstand, heb zoveel angst gehad door t verleden. De afstand hielp gelukkig. Nu zijn we voor mijn doen de enge periode voorbij ondanks nog in het eerste trimester te zijn. Fijn om te lezen dat het met de meeste wel redelijk tot goed gaat.

13. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @hope: super joh!! Gefeliciteerd!

Hier gaat het niet lekker. Gistermiddag toch weer elke paar minuten harde buiken, dus om 18.30 de indocid genomen. Leek even te helpen maar rond 21.00 kwam het weer net zo hard terug met ook meer buikpijn. Zh gebeld om te overleggen of ik nog een gift mocht nemen en die wilden me toch even zien. Cervix was 3 cm, en mocht nog een gift nemen en gelijk weer naar huis. Dus gedaan en om 23.30 2e gift genomen en proberen te slapen. Dat ging amper, zoveel harde buiken en verkrampt gevoel.
    Om 4.00 maar weer gebeld omdat m'n buik continue gespannen voelde en ik ook buikpijn had. 2 uur aan het ctg gelegen en daar was dit ook op te zien. Hoge basis waardes van rond de 30 met heel veel kleine piekjes naar de 40-45. Ze konden zien dat het onrustig was. Om 7.00 de arts gesproken en die wist niet goed wat te doen. Of ze me op moest nemen of dat ik naar huis kon, of dat ze beter even kon overleggen tijdens de overdracht, met meerdere artsen die er over na kunnen denken. Er moet een ander plan gemaakt worden want de indocid werkt blijkbaar njet voldoende. Ik voel me op deze manier ook niet heel prettig thuis.
    Dat laatste heeft ze gedaan, en ik mocht in de tussentijd wel naar huis gelukkig. Ik word als het goed is vandaag terug gebeld.

14. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ben net door de gyn gebeld, ze stellen voor om proluton injecties ( progesteron) te gaan geven. De indocid werkt blijkbaar onvoldoende dus dit is dan nog een soort laatste middel.
    Morgen moeten we even naar het zh om dit te bespreken. Ze wilde dat niet zo over de telefoon doen en ons allebei ook de kans geven vragen te stellen. Super dus. Ze hebben ook nog overlegd met de vu en die konden zich hier ook goed in vinden om te proberen. We gaan er weer voor!

15. Hopefor2

Hopefor2 Actief lid

5 sep 2014
    278
    0
    0
    Almere
    Jeetje madelein wat ongelooflijk hoe het gaat met deze zwangerschap. hebben ze een idee waarom je lichaam zo heftig reageert? Hopelijk werkt deze nieuwe aanpak.

16. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ja bizar he.. Helaas niks aan te doen.
    Ze hebben geen idee. Het enige wat de artsen kunnen zeggen is dat dit heel soms voor komt. We dachten eerst dat het door de GBS kwam maar die is nu weg dus dat is het niet.

Ik hoop ook dat het helpt, of in ieder geval een stukje meer rust brengt.

17. annaenmarie

annaenmarie Actief lid

25 nov 2010
    313
    0
    16
    Kok
    Turnhout, België
    @ madelein, wat een miserie allemaal ik hoop dat die proluton injecties hun werk gaat doen. Heeft een vriendin van me ook gehad ik combinatie met een cerclage en ze is tot de 37,5w gegaan dus....

Wanneer heb je morgen je gesprek?

@y30, ik denk dat je kindje tot de 36w tijd heeft om zich te draaien dus ze heeft nog even!

@Nijntje, de kleine al gevoeld vandaag? Kleine tip: bij niets voelen iets met veel suiker eten. Een suiker wafel, glas cola drinken, chololade eten,....

@hopefor2, fijn dat alles nog ok is en begrijpelijk dat je wat afstand gehouden hebt.

18. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ja het begint wel een beetje een uitputtingsslag te worden zo. Maar goed alles voor de kleine meid!
    We moeten morgen rond 10.00 naar de verloskamers, mijn gyn is dan daar. Dus kan ook wat uitlopen als hij net even vast staat of zo.

19. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @Madelein: Jeetje meid wat heftig weer!! Ik hoop zo dat dit middel de oplossing gaat zijn!

@mamadeluxe: hoe ging de bespreking over je jeuk?

@Hope: Wat fijn dat alles goed is!!

Hier: klopt hoor, ze kunnen tot 36 weken draaien, mits genoeg vruchtwater. Ik maak me ook nog geen zorgen, had het alleen niet verwacht, al zo veel echo's gehad en nog geen één keer stuit.

Verder blijft een beetje in mijn achterhoofd zitten dat 2 meiden in mijn omgeving hebben aangegeven te denken/voelen dat ze met 35 a 36 weken al geboren wordt. Ik ga er absoluut niet vanuit maar heb me al wel eens afgevraagd : "stel dat het wel waarheid wordt, wat zal dan de aanleiding zijn". Ik bedoel komt ze zelf met die termijn of zal er een vervelende reden voor zijn. Maar goed voor het zelfde geld loop ik straks met 41 weken nog zwanger rond.

20. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Hope, fijn die goede echo!

Madelein, wat naar dat je weer zoveel last hebt gehad. Ik hoop echt dat die proluton je gaat helpen. Hopelijk blijft je meisje nog een paar weken veilig in je buik.

Annaenmarie, vandaag overdag heb ik hem ineens weer heel veel gevoeld, dus het is echt per dag verschillend. Bedankt voor de tip van het suiker, kan het alleen niet uitproberen, heb nooit snoep/koek/cola e.d. in huis. Te verslavend, zo'n heerlijk stuk chocola bijv. :p

Ik heb weer eens wat raars. Heb sinds gisteren zo nu en dan een aantal uur hartkloppingen in mijn rechter oor... Zo vreemd en word er helemaal gek van. Herkenbaar? Hopelijk is het niets ergs, maar maak me nu zo snel zorgen om alles.

Deel Deze Pagina