Zwanger na meerdere miskramen en/of overlijden kindje

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door conejita, 20 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Conejita, oei pijnlijk zeg van je zwager. Lief dat hij daarna nog even langskwam.
    Fijn dat je volgende week naar de psych afdeling mag, maar heeft wel even geduurd dat telefoontje.

Madelein, wat een heftige reactie zeg. Heb je dit vandaag nog besproken met je gyn? Ga je het nu wel weer nemen als je last krijgt?

Mamadeluxe, rot zeg pijn en jeuk. Pijn komt natuurlijk veel voor helaas, maar die jeuk moet toch wel bestreden kunnen worden zou ik denken. Hopelijk kunnen ze je iets anders geven wat je nu mag gebruiken. Wat heb je nu?

Bedankt voor de condoleances. Het was een soort van oma van mijn man, zijn echte oma was al overleden en daarna leerde zijn opa deze vrouw kennen. Wel sneu hoor haar laatste jaren, opa overleden, werd dement en nu overleden aan longontsteking.

2. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @conjita: Jeetje wat confronterend. Wel super lief dat hij daarna zijn excuses kwam maken.
    @Nijntje: Triest zeg :(. Lijkt me een nare manier om oud te worden zo. Dan maar eerder overlijden. Dementie is zo naar en mensonterend vind ik.

Hier gister de hele dag een onrustige buik gehad, maar hoefde niet te komen. Sinds vanmorgen 6.00 ineens elke 5-6 min harde buiken dus om 8.00 maar weer de indocid genomen. Dus ben weer wat wazig ( kon erbij horen zeiden ze). gelukkig hebben we zo een afspraak bij onze eigen gyn dus dan maar weer even overleggen.

3. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Zo weer terug uit het zh. Wel weer een goed gesprek gehad.
    Ik heb gevraagd wat nou precies de reden is van het voorschrijven van die indocid. Of het puur voor mijn rust is of dat ze bang zijn dat het omslaat in echte weeen. Het antwoord was wat dubbel, beide redenen kloppen namelijk. Ik voel me alleen steeds heel slecht bij die indocid. Ik heb het idee dat ik ons meisje iets heel slechts aan doe, en voel me enorm rot als ik het neem. Ik krijg meer stress van of ik het nou wel of niet moet nemen of moet wachten etc dan de stress die ik van de harde buiken krijg.
    Dus heb op de man af gevraagd of hij denkt dat ik echt weeen ga krijgen als ik de indocid niet neem. Dat dacht hij eigenlijk niet. Ik ga dus proberen de harde buiken en dingen te negeren. Als het echt los gaat moet ik het wel nemen, maar kan er dus iets losser mee omgaan dan nu verwacht hij. Vanaf week 28 mag je dit middel sowieso niet meer nemen, dus nu goed om uit te proberen hoe het zonder gaat.

M'n buik reageert wel echt heftig benadrukte hij, dus moet er niet dagen mee blijven lopen als ik wel echt veel last krijg. Maar mag dus wel meer afwachten nu. Volgende week dan weer controle en bespreken hoe het gegaan is.
    Cervix was nu nog steeds 4 cm, ondanks heel veel onrust de afgelopen week. Dat is gewoon een heel goed teken, en geeft mij ook vertrouwen.
    Ik heb liever buikpijn elke avond en een gezond kindje straks, dan geen buikpijn en een kindje met afwijkingen of zelfs een dood kindje...

4. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @madelein: goed dat je door gevraagd hebt, want dit is toch wel weer een heel ander geluid van de gyn dan de afgelopen weken, waar ik toch de indruk kreeg dat alle zeilen bijgezet werden om een premature bevalling te voorkomen. Kun je wat relaxter zijn, fijn!

@mamadeluxe: kan me die tranen heel goed voorstellen, het is ook een rot vooruitzicht nog zo'n tijd met jeuk en pijn.

@nijntje: i.d.d. Goed dat je zwager er zelf op terug kwam.

Hier: zoonlief nog steeds ziek, en wordt ook niet echt minder ofzo. Het hoesten doet hem ook echt zeer, zo zielig.
    Hij is er heel erg humeurig bij, niets is goed en steeds huilen, vanacht een hele beroerde nacht gehad, dus merk dat ik wat op mijn tenen loop vandaag.

Verder 's avonds veel pijn klachten, rug, ribben en harde buik. Ik ben nu al zoveel groter als destijds met mijn zoontje (terwijl ik wel minder ben aangekomen) dat ik al moeite heb met zitten zonder pijn. Buik zit echt al van middenrif tot schaambeen vol zeg maar.
    Gister avond uit eten geweest met een vriendin, was gezellig maar veel pijn gehad, rechtop zitten op harde stoel etc. Me echt voorgenomen geen avond afspraken meer te plannen, zodat ik warm kan douchen en in pyjama op de bank. Op die manier gaat het het beste.

5. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @y30: ja idd. Ze verwachten nu niet dat ik elk moment kan bevallen doordat alles zo potdicht blijft ondanks alle onrust. Dus dat is eigenlijk gewoon heel positief. Maar ja dat weten ze van te voren natuurlijk nooit zeker dus vandaar dat ze er wel als de kippen bij waren, helemaal gezien mijn voorgeschiedenis. Bij twijfel of pijn of zo wel gelijk weer aan de bel trekken.

Wat naar van je zoontje. Anders toch even naar de huisarts eind van de week?

Dus jij ook al lekker rond ;). Rustig aan idd, voel je tot niks verplicht.
    Ik heb gister samen met m'n man wat foto's gemaakt van m'n blote lijf, daar zie je ook heel duidelijk onder m'n borsten m'n buik al beginnen. Ik groei enorm momenteel.

6. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland

Ik ben maandag wel met hem naar de huisarts geweest, maar i.d.d als dit zo blijft vrijdag nog maar even weer.

Zal zo ff een buikfoto in mijn album zetten, vandaag genomen.

7. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Nu ik de foto's van 5 weken terug en vandaag naast elkaar zie, zie ik niet eens heel veel verschil. maar dat is echt gezichtsbedrog;)

8. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    #1128 conejita, 29 okt 2015
    Laatst bewerkt: 29 okt 2015
    Madelein, ben benieuwd naar je buik!
    Hoe gaat het nu zonder de medics? Is dat echt zo gevaarlijk, wat je neemt? Kan me voorstellen dat je je er niet goed bij voelt om het in te nemen dan.

Y30 heb je vriendschapsverzoek gestuurd, ook benieuwd naar jou buik ;)
    Beterschap met de kleine man.

Mijn ventje in mijn buik is ook zo lekker druk, mijn man en hij hielden me wakker gisteravond. Kleine door te schoppen, en mijn man ging dan op hem reageren door een beetje te duwen en dan lachen als hij terug schopte. Mannen ;) :p
    Leuk om mijn man zo betrokken te zien en te zien genieten ook.
    We hebben al een geïnteresseerde voor de winkel en ze willen per 1 dec al beginnen dus dat zou betekenen dat mijn man dan in mijn winkel gaat staan en ik al mag stoppen met werken! Dat zou heeeeerlijk zijn!
    Hoop zo dat het doorgaat. De verkoopprijs is ong wat we ervoor hebben betaald en we vinden het ok zo.
    Duim duim hoop hoop! Ik ben zo toe aan rust op dit gebied!

Minty en Eef hoe is het met jullie? Houden jullie het nog een beetje vol?
    Anneenmarie hoe voel je je?
    Mamadeluxe kom je een beetje meer aan je rust nu de kids naar school zijn? Ik dacht nog aan natte theedoeken in de koelkast leggen en die dan op je huid leggen als ze goed koud zijn. Is het echt over je hele lijf? Vind het zo naar voor je.
    Nuage was jij nog naar gyn gegaan voor afscheiding? (Sorry vies woord) ik ben totaal geen klachten meer, ook geen afscheiding, heerlijk. Toch blij dat ik toen ben gegaan.
    Nijn alles goed?
    Sorry als ik iemand vergeten ben

Ps morgen suikertest en daarna gyn. Moet er om 7.45 zijn dat betekent 6.30 uit huis :$. Dan daar de test en twee uur in wachtkamer zitten niets doen. Niet eten niks. Daarna om 12 uur gyn wat meestal in realiteit ook vijf kwartier later is. Pffff booooring. Moet maar een boek mee en/of kom jullie stalken :D

9. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @y30: zal zo eens jn je album gaan gluren.
    @conejita: gisteravond en vannacht is het goed gegaan, maar slikte het gemiddeld om de dag of om de 2 dagen.
    Ja het is echt rot spul. Het heeft veel bijwerkingen maar de gevaarlijkste is dat de ductus arteriosis botalli dicht kan gaan als je dit na 28 wk gebruikt. Dat is een soort klep bij de kleine die ervoor zorgt dat de circulatie niet over de longen gaat. De longetjes zijn nog ingeklapt en de weerstand is daardoor veel te hoog voor het hartje om bloed daardoor te krijgen. Dus dan overlijd ze gewoon.... Daar zat ik zo mee in m'n hoofd steeds.

Heerlijk dat je uk zo druk is! En misschien de winkel verkocht, super nieuws!!
    Succes met wachten vandaag. Is idd erg saai zeg pfff.

Hier ook een super druk meisje, die m'n ribben af en toe begint te vinden. Dat doet gemeen zeer zeg!!

10. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Wat een enge bijwerking zeg!! Kan me voorstellen dat je dat niks vindt.

Mag ik je iets vragen? Jij hebt hier helaas ervaring mee. Niet voor mezelf hoor. Maar als je bmm nog maar 3,2 is en dus te kort wat is jou dan verteld dat ze zouden doen? Hoorde gisteren dit verhaal en het zkh doet dus niks of biedt meedoen aan een onderzoek aan en dan wordt het pessarium of utro, afhankelijk van wat je loot. Het lijkt mij echt een onwijs lakse aanpak, maar misschien zie ik dat verkeerd.

Conejita ik ben niet meer geweest, heb mijn gyn ook niet meer gezien sindsdien. Heb soms nog wel jeuk maar eigenlijk alleen in de nacht vreemd genoeg. Ik heb me wel laten testen op blaasontsteking gisteren, maar er is gelukkig niks gevonden. Ik mag gelukkig volgende week eindelijk voor de GUO want die hele maand geen echo blijkt echt wel heel erg lang. Ik voel de angst langzaam omhoog kruipen zeg maar. Heb wel een paar keer het hartje geluisterd maar ik hoor het dan heel ver weg en hij zwemt bijna meteen weer weg dus het is echt maar kort. Ben zo onwijs bang dat er iets niet goed is.

Die suikertest heb ik grappig genoeg nog nooit hoeven doen. En dit terwijl ik toch al 2x zwangerschapsdiabetes heb gehad. Ben blij toe, heb begrepen dat het geen pretje is. Als ik deze keer over een week of 8 nog steeds geen diabetes zelf heb geconstateerd zal ik er denk ik wel aan moeten geloven. Blegh!

11. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Hebben we nou ook nog meiden die minder ver zijn dan ik hier? Want anders zit ik hier zo meteen met mezelf te praten als jullie bevallen zijn :D

12. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @nuage: ja daarom. Dat risico zal kleiner zijn als je het incidenteel gebruikt zoals ik nu maar toch. Er staat niet voor niks dat je het na 28 wk niet meer mag gebruiken.
    Het zijn natuurlijk afwegingen die gemaakt worden, in het begin was het gevaar van een vroeggeboorte groter dan de risico's van de bijwerkingen van die pillen, maar nu is dat dus andersom

3.2 cm is nog prima hoor voor de cervix! Alles boven de 2 cm is goed. Van 2-2.5 cm doen ze vaak na een dag of paar dagen weer een meting. Boven de 2.5 cm wordt idd niks gedaan omdat je cervix dan niet verkort is.
    In ons zh is het protocol dat je naar een academisch centrum overgeplaatst wordt zodra je cervix onder de 2 cm komt. Daar wordt dan een test gedaan waarmee een enzym of zo in je cervix meten. Als dat verhoogd js heb je een verhoogde kans op vroeggeboorte en zullen ze agressiever behandelen. Maar vaak is het afwachten en na een paar dagen weer naar huis als alles stabiel blijft. Er zijn namelijk vrouwen die gewoon nog weken door kunnen lopen met een verkorte cervix. Vaak krijg je dan wel bedrust voorgeschreven

13. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Dank je voor je antwoord! Ben blij om te horen dat het risico nu dus eigenlijk wel heel erg meevalt. Er was wel gezegd u heeft een hoger risico op vroeggeboorte en dat vond ik nogal wat.

14. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Zijn er dan andere redenen waarom diegene een hoger risico kan hebben? Want die cervix is echt prima.
    Soms doen ze ook nog wel eens een noodcerclage, maar dat doen ze maar tot een bepaalde termijn en alleen als je geen contracties ( harde buiken oid ) hebt

15. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Nee verder was alles goed gelukkig! Dit kwam bij de 20 wkn echo naar voren.

16. MamaDeluxe5

MamaDeluxe5 Fanatiek lid

26 sep 2014
    1.304
    0
    0
    Goedemorgen meiden,

Conejita: Fijn dat je eindelijk bent terug gebeld, heeft wel lang geduurd zeg. Ook al een koper, wauw dat zou een hoop rust brengen, ik ga duimen dat het allemaal door gaat!
    De jeuk zit inderdaad over mijn gehele lichaam... onder mijn oogleden, tandvlees, gehemelte, tong echt plekken die je normaal niet bedenkt :x
    Haha echt een mannenfeestje dus ;) Oeh balen die suikertest, dat lijkt me dus echt geen pretje en een vroegertje ook!

Nijntje: Ik had nu medicatie welke tegen allergie is, maarja het is geen allergie, dus eigenlijk wel logisch dat het niet helpt en Tremazepam, voor het inslapen, maar aangezien ik echt geen problemen heb met inslapen, want ben moe genoeg, snap ik deze medicatie ook niet echt en heb die dan ook niet genomen. De eerste 3 dagen en zou na 1 -2 uur moeten helpen, maar helaas dus ook daar mee gestopt.

Madelein: Goed dat je zo doorgevraagd hebt en vind wel dat er positieve geluiden komen, vanuit de kant van de gyn! Ik hoop dat je tijdens de harde buiken e.d. je gedachten er toch vanaf kan zetten.

Y30: Hoe is het nu met je zoontje? Ik ga je uitnodiging versturen, ben ook erg nieuwsgierig naar je buik!

Nuage: Ik snap dat een maand iets teveel van het goede is! Nu de dagen aftellen tot de GUO, spannend wel! Ik blijf na mijn bevalling je gewoon opzoeken hier hoor ;) Wij verschillen maar 3 weken!

Gisteren even een dagje thuis gehad, beetje opgeruimd, kids waren lekker thuis, dus vooral rustig aan gedaan.
    Vorige week maandag een pretecho gehad, maar dame lag met haar neus in mijn rug en we konden alleen billen zien :cool: , morgenmiddag om 13 uur dus een herkansing. Ook hier een buik die ineens hard groeit!

Fijne dag meiden.

17. Hopefor2

Hopefor2 Actief lid

5 sep 2014
    278
    0
    0
    Almere
    Ik ben er ook nog Nuage. Maar ben er niet elke dag. En lees wel mee maar reageer niet altijd. Beetje druk :)

18. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ohja! Gelukkig :D

19. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    #1139 madelein, 29 okt 2015
    Laatst bewerkt: 29 okt 2015
    @mamadeluxe: ja de gyn heeft er wel vertrouwen in :). Hoe is het nu met je jeuk? Iets beter?

Hier even wat foto's achter elkaar van de afgelopen weken.

20. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Y30, heb even gespiekt en je hebt een mooie buik. Vervelend dat je pijnklachten hebt.

Conejita, super zo snel al een koper voor jouw winkel. Hopelijk gaat het door, spannend.
    Succes morgen met de suikertest, waarom krijg je die eigenlijk of is dat standaard?

Madelein, ook al een mooie buik! Fijn dat je weer een goed gesprek met je gyn hebt gehad en je cervix ook nog steeds goed was.

Mijn buik wil nog niet echt hard groeien, als ik jullie buiken zie vraag ik me echt af waar hij verstopt zit bij mij haha.
    Ik vertelde vorige week toch over hartkloppingen in m'n linker oor en dat is nog steeds en erg storend. Ben er vandaag voor bij de huisarts geweest, om m'n oren na te laten kijken en die waren schoon. Ik mag een neusspray proberen, want wie weet zit het in die buis van neus naar oor, en anders komt het door de zwangerschap.
    Denk geen zin in neusspray nu, ook al kan het geen kwaad, dus wacht het nog even af.

Koop elke week wat baby spulletjes en zat nu alles af te strepen van het lijstje van de kraamzorg, maar vind dat je echt weinig moet hebben hoor... Rompertjes 6x en setjes 4x bijv. Heb nu dus die aantallen, maar het lijkt me zo weinig. Hebben jullie meer?

Deel Deze Pagina