Zwanger na meerdere miskramen en/of overlijden kindje

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door conejita, 20 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Will92

Will92 Actief lid

14 nov 2014
    217
    0
    16
    NULL
    NULL
    Aan rompertjes en setjes heb ik idd dezelfde aantallen. Maar waarschijnlijk krijg je al heel snel vanalles erbij toch? Daar hou ik het tenminste maar op want anders is het wel weinig ja..

2. Hopefor2

Hopefor2 Actief lid

5 sep 2014
    278
    0
    0
    Almere
    Qua aantallen zou ik het wel omhoog schroeven hoor. En wat diverse maten houden. Sowieso wel stuk of 20 hydrofiele luiers daar heb je er nooit te weinig van. Mijn dochter was een spuger en om niet constant wassen te draaien is het fijner om wat extra's te hebben.

3. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Madelein, mooie buik!

Nijn, in principe kan het hoor 6 romper en 4 setjes, je wast toch de hele dag door :). Maar ik had 6 romper idd in maat 50 en 56 (wist al dat ik met 37wkn ingeleid werd vandaar 50 en later had ik ook nog mt 44). En setjes idd zo'n 6-7. Ze groeien er snel uit. Zara heeft leuke dingen en ik kocht veel in de opruiming van noppies. Vooral Noppies vond ik voor kleertjes een hele fijne pasmaat (smal) en hema bijvoorbeeld valt echt groot, die heb ik dan ook niet aangedaan daar zwom ze in ;).
    Super fijne rompertjes zijn van hema (die met stretch) echt de beste vind ik heb er meer geprobeerd, kosten wel 5 EUR per stuk maar soms hebben ze aanbiedingen zou ze inslaan :). Haha tot zover mijn spam. Ik breek weer uit meiden.

4. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Nijn hydrofiele kan je inderdaad niet genoeg hebben! Dat zijn de nieuwe spuugdoekjes haha. Koop wel een fijn merk, ik vind die van hema erg stug. Aden en anais heel fijn maar duur dus die heb ik een paar (en gebruik ik het meeste) en dan aangevuld met wat goedkopere. De hele grote gebruik je na het badje om mee af te drogen maar ook als je borstvoeding gaat geven doe ik die grote om zeg maar (als ik ergens ben waar ik niet afgeschermd kan zitten) en dan ziet niemand het verder zijn ze erg handig voor ;)!

5. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Bedankt voor jullie tips :)
    Toevallig zijn de rompertjes bij de Hema nu 2+1 gratis, dus kan nog wat inslaan. Heb nu 3 in 50 en 3 in 56. Doe nu maar 2 wassen per week, dus dan red ik het nooit.

Wist niet dat hema kleertjes groot vielen, heb daar 2 setjes van in maat 56. En 2 setjes van Babydump in 56, geen idee hoe dat valt. En dan nog 2 gekregen pakjes in maat 50.
    Noppies vind ik ook zo leuk, maar erg duur als ze het maar 2 weken ofzo aankunnen.

6. annaenmarie

annaenmarie Actief lid

25 nov 2010
    313
    0
    16
    Kok
    Turnhout, België
    #1146 annaenmarie, 29 okt 2015
    Laatst bewerkt: 29 okt 2015
    De pc haat mij echt vandaag. Dit is de 4de keer dat ik mijn tekst typ grrrrr

@ conejita, idd, ik zal me geruster voelen wanneer ik opgenomen word. Het zal van ong.23 tot 25 weken zijn om de moeilijke weken te overbruggen want ik heb nu zo veel stress. Ik ga het morgen met mijn gyn bespreken.

Gisteren ben ik weer naar het spoed gegaan omdat ik al enkele dagen menstruatieachtige pijn had. Maar alles was nog in orde. De assistente wilde me nog inwendig onderzoeken zo kon ze mijn bhm beter opmeten maar dat wilde ik niet. Mijn gyn doet dat ook nooit voor eventuele infecties te voorkomen. Achteraf heeft de assistente mijn foto's besproken met de gyn van wacht en bleek dat de gyn van wacht de gyn was die mijn zwangerschap van ons Anna verpruts heeft grrr

Wat fijn voor je man dat hij nu zo betrokken wordt bij je zwangerschap. Ik kijk ook uit naar dat moment want mijn vriend heeft dat nooit mee mogen maken. Nu praat mijn vriend tegen de kleine en soms reageert hij al wel op zijn stem:)

Wat heb je lang moeten wachten op psychologische hulp. Ik hoop dat je er iets aan ga hebben.

Ik duim voor jullie dat de winkel snel verkocht wordt zodat je wat rustiger aan kunt gaan doen!

Ik heb rond de 12w ook een suikertest moeten doen omdat mijn suiker bij onderzoek te hoog stond en om alles uit te sluiten moest ik ook zo'n test ondergaan. Wat kut was dat. Ik moest nuchter binnenkomen om 8u en mocht pas terug naar huis om 13u. 4 keer hebben ze bloed moeten prikken. Ik vind dat raar dat ze geen vingerprik deden want die prikjes deden na een tijd wel pijn maar alles bleek in orde te zijn en binnen enkele weken moet ik weer:(. Veel succes morgen!

@mamadeluxe, wat een bescheiden buikje maar je moet niet treuren, je hebt nog een lange weg te gaan. Ik hoop zo voor je dat die zwangerschapsmassage wat wonderen gaat doen. Misschien dat acupuntuur ook kan helpen?

@Minty, gefeliciteerd en welkom hier!

@madelein, wat een stressvolle zwangerschap heb jij! Wat verschrikkelijk van die bijwerkingen van de weeën remmer. Je bent bijna aan de 28w hè. Wat wil je gyn nadien gaan gebruiken? Ik vind het absurd na al je harde buiken dat dat geen effect heeft op je bmh? Wat zegt je gyn daarvan?

Wat is je buik weer gegroeid! Ik ga mijn vriend vragen om van het weekend eens een foto van mij buik te maken zodat ik het jullie kan tonen. Ik heb er wel maar die heb ik zelf gemaakt en die trekken op niets:)

@Nijntje, enkele dagen te laat maar nog gecondoleerd!

@Y30, wat lastig van je kwalen. Je mag echt niet vergeten tijdig rust te nemen!

7. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Uuhhmm ja goede vraag hoeveel kleren heb ik haha ik hou van heel veel kleren :D had ik bij m'n dochter ook als ze dan 3x per dag moest omkleden omdat ze gespuugd had of spuitluier dan nog hoefde ik maar 1x per week te wassen :D dit is wat ik tot nu toe heb. Hydrofielluiers vind ik helemaal niet zo handig, maar daar ben ik vrij alleen in weet ik.

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      37,3 KB
      Weergaven:
      6
  8. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Wauw wat een hoop! Ben jaloers :D Kom ik met m'n 6 rompers, 6 setjes en 6 sokjes haha.
    Dinsdag ga ik shoppen, ga denk ook nog maar wat setjes kopen. Volgens mij heeft Prenatal ook leuke dingen.
    Dat witte jasje lijkt wel op het jasje dat ik vandaag heb gekocht, grappig.

Annaenmarie, wat naar dat je pijn had en naar de spoed bent gegaan, gelukkig was alles in orde!

9. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Bijna alles is tweedehands gekocht of had ik al hoor ;) heb niet zoveel geld uitgegeven nog, denk 200 euro.

10. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @kleertjes: ik had ook aanzienlijk meer dan de voorgeschreven rompers en setjes en nu weer. Maar goed nu kon ik natuurlijk alle neutrale kleurtjes van zoonlief tevoorschijn halen:)

Waar je er ook een paar van wilt ( bij winter kindjes) omslag doeken. De eerste weken doe je die over de kleertjes als je ze even beneden hebt, omdat ze hun temperatuur nog niet goed vast kunnen houden.

Hier: zoonlief steeds aan het huilen in bed ( komt normaal eigenlijk niet meer voor) hij heeft pijn bij het hoesten en gaf net aan oorpijn te hebben...
    Het beetje druk op het oortje van maandag (zei huisarts)
    zal dus ondanks alle neusspray e.d. Toch uitgegroeid zijn tot oorontsteking:( ik vind het zo naar voor hem.

11. MamaDeluxe5

MamaDeluxe5 Fanatiek lid

26 sep 2014
    1.304
    0
    0
    Goedemorgen meiden,

Y30: och arm ventje, heeft het zwaar te pakken! Krijgt hij nu iets voor zijn oorontsteking? Sterkte en beterschap voor jullie ventje!

Kleertjes: Hier ook meer dan de voorgeschreven hoeveelheden :). En daar zal de komende tijd nog wel wat bijkomen inderdaad, zeker nu ik veel aan het niks doen ben en dus genoeg tijd heb om op internet te shoppen ;)

AnnaenMarie: Toch weer schrikken die pijn! Gelukkig lijkt het niks ernstigs te zijn! Bedankt voor de tip over acupunctuur, het is altijd het proberen waard!

Madelein: Mooi buikje! In een paar weken echt een stuk gegroeid!

Nijntje: Misschien toch de neusspray proberen, is het alleen een zoutoplossing? Wie weet helpt het!

Gisteravond zoveel pijn in mijn bekken, manlief heeft gewoon moeten helpen met mijn broek en sokken uit trekken... heel bizar dit, voelde me echt verschrikkelijk!
    Gelukkig om 13 uur even kijken naar ons meisje! Buik heeft in 3 dagen een groeispurt gemaakt en de kilo's op de weegschaal ook

12. Will92

Will92 Actief lid

14 nov 2014
    217
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wow Nuage jij hebt wel heel veel ja! Haha ik heb nogal een grote familie dus ik verwacht dat de kast vanzelf wel wat voller wordt ;) Kga in ieder geval proberen mezelf in te houden met het shoppen.. Maar ja over anderhalve week ga ik met verlof dus wie weet hoe moeilijk het dan wordt om niks meer te kopen :p

13. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @Y30: Ach arm kind... Ik zou idd vandaag nog maar even langs de ha gaan. Zo wil je het weekend ook niet in.

@kleertjes: Ik heb 1 pakje maat 50 en 2 maat 56, moet nog wel wat bij maar ben niet van plan veel te kopen voor uk er is. Het is zo besteld na de bevalling of ik stuur moeders op pad.
    @mamadeluxe: wat naar van je bekken. Wel wat kunnen slapen?

Hier vanaf 19.00 gisteravond weer de hele avond elke 4 minuten voorweeen. Uiteindelijk om 22.00 uitgeput gaan slapen, doodvermoeiend is dat. Maar wel weer zonder remmers. De kleine is wel heel rustig nu, hopelijk wordt ze zo weer actief, ken dr niet zo.

14. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Heb je maar 3 pakjes totaal Madelein? Waarom zo enorm weinig?

15. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Heel simpel, heb nog niet meer durven kopen. We hebben nog helemaal niks gekocht verder, dus dit is ook niet het definitieve aantal zeg maar. Kamertje moeten we ook nog aan beginnen ;)

Volgende week gaan we spullen bestellen bij de babydump.
    Verder wil ik nog iets van setjes maat 56 kopen, en niet te veel maat 50 tenzij de groeiecho uitwijst dat ze klein is. Wij zijn allebei lang dus verwacht geen ukje eigenlijk. Vind het gewoon enorm zonde om kleertjes te kopen die ik niet ga gebruiken.

16. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik ga nog wat maat 50 bijhalen. F. had vanaf de geboorte maat 56 maar het lijkt wel alsof die groter is geworden. De meeste kleding valt echt veel groter dan wat ik nog had in maat 56.

Is je kamer er dan nog wel op tijd? Wij hadden een levertijd van 16 weken.

17. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ieder z'n keus natuurlijk ;). Ons zh adviseert ook alleen maat 56. Maar ja heb wel wat maat 50 voor als ze klein uitvalt. Naast het pakje nog een rompertje en vestje.

Wij bestellen geen kamertje. Manlief is meubelmaker geweest en maakt de commode en kasten zelf. Dus we hoeven alleen een bedje, kinderwagen, maxi cosi en dat soort zooi te hebben. De kinderwagen is misschien wat laat maar dan hebben we de eerste weken maar geen wagen.
    Het afbestellen van de spulletjes voor Sam stond ons nog te vers in het geheugen om dat vroeg te doen. Zeker met alle onrust de afgelopen weken. We hebben rond week 23 besloten tot 28 weken te wachten.

18. annaenmarie

annaenmarie Actief lid

25 nov 2010
    313
    0
    16
    Kok
    Turnhout, België
    @Nuage, je hebt idd veel kleertjes! De enigste spulletjes dat ik heb zijn spulletjes die ik onlangs gekregen heb en omdat we ondertussen al 5 jaar bezig zijn om een kindje te krijgen heb ik veel vrienden en familie die spulletjes hebben en die we ook mogen hebben. Bij ons Marie ben ik rond de 20w begonnen met spulletjes te gaan halen bij vrienden die 5 kinderen hebben en achteraf moest ik de spulletjes teruggeven of heb enkele aan vriendinnen uitgeleend. Dit wil ik niet meer meemaken dus om mezelf te beschermen koop ik niets. Na de 24w ga ik me er misschien aan wagen.

@madelein, ik vind het een verstandige beslissing van jullie om tot 28w te wachten dan heb je nog tijd genoeg hè!
    Is het niet beter voor je buik dat de kleine rustig is of maakt dat geen verschil bij jou?

Juist terug van de gyn en de consultatie was weer super. Bmh 3,6cm en nog geen spanning op de cerclage. Kleine zeer bewegelijk en geen afwijkingen en zo. We hebben over een ziekenhuisopname gehad maar voorlopig vind hij het niet nodig omdat alles zo goed was en daar kan ik me ook in vinden. Bij twijfel mag ik altijd bellen! 16/11 weer op consultatie juist de dag dat ons Marie geboren en gestorven is. Ergens ben ik wel blij dat het dan op haar termijn is maar het gaat ook niet gemakkelijk zijn pfff

19. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @annaenmarie: ja precies tijd zat. Mocht ze te vroeg komen mag ze toch niet naar huis.
    Ja voor m'n buik is het wel even lekker dat ze zo rustig is maar ze mag van mij straks wel wat meer gaan bewegen.
    Wat goed dat je controle zo goed was! Rust lijkt dus te helpen? Volhouden zo!
    Kan je die datum van de volgende controle niet verplaatsen? Lijkt me moeilijk om dat te doen op de dag dat je dochter is geboren :(

20. annaenmarie

annaenmarie Actief lid

25 nov 2010
    313
    0
    16
    Kok
    Turnhout, België
    @madelein, eigenlijk vind ik het juist goed dat het juist op de dag van mijn dochter is. Dan heb ik een extra controle. Ik weet uit ervaring dat ik dan een slechte dag ga hebben.
    Idd, dat rusten werkt echt wel. Ik rust sowieso meer dan de dokter voorschrijft maar alles voor de kleine. Als moet doen we zo verder tot de 40w:)
    Gebeurd het meer dat je dochter een rustig dagje heeft?

Deel Deze Pagina