Zwanger na meerdere miskramen en/of overlijden kindje

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door conejita, 20 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    #1181 conejita, 2 nov 2015
    Laatst bewerkt: 2 nov 2015
    madelein dat had ik ook. benauwd en ook snel vol met eten en boertjes laten etc. nu lijk ik er minder last van, of houd er al rekening mee. ik vind bukken vooral vervelend. weekend ook wel last van banden.

y30 wat fijn een naam!

eef, dan begin je samen met Minty toch gewoon een nieuwe babygolf ;)

ik ben me hier aan het oriënteren op wat voor luiers en babydoekjes. ivm geen parabenen en zo willen. heb net al babydoekjes gekocht zonder "troep" en wa sin de aanbieding. leuk hoor
    ga ook zelf babydoekjes maken met gewoon water en kokosolie. schijnt prima te werken.
    ook wil ik eigen ecologische wasmiddel maken
    heerlijk vind ik dit soort dingen :)

ben trouwens ingepland voor vaccinaties: griep en kinkhoest.
    ik mag afzeggen. griep wil ik zowieso niet (heb nooit griep) en ik vertrouw het gewoon ook niet helemaal al dat geënt. een vriendin van mij is heel erg anti en heeft haar zoontje helemaal nog niet ingeënt.
    een andere vriendin van mij had haar dochtertje wel ingeënt (in eerste levensjaar) en zij heeft heel erg extreme eczeem gehad. de ha had gezegd dat het wel eens vd inentingen kon komen...

hoe doen jullie dat? ideeen? ervaringen?

2. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Met eten heb ik het al langer, maar ben nu echt benauwd. Heb het idee dat m'n longen geen ruimte hebben zeg maar. Heel irritant.

Enten: kindjes niet enten voor kinderziektes vind ik heel erg... Er zijn gewoon ziektes waarvan je echt niet wil dat ie kindje die krijgt, denk aan polio.
    Enten voor griep enzo doe ik niet. Bij ons is het semi verplicht doordat ik op de IC werk, maar ik weiger het. Dan maar een keer griep, dan ben je weer jaren en jaren beschermd. Dingen als die hpv entingen voor meisjes zou ik ook niet snel laten doen.

3. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik ben echt voor inenten. Ik vind die hele anti-groep behoorlijk gevaarlijk. Heb me er bij F. onwijs op ingelezen en beide kanten bekeken. Uiteindelijk heb ik toen besloten om niet al te enten met 2 maanden leeftijd, maar dit pas met 3 maanden te doen. Dus alles een maand opgeschoven. En uiteraard wel alles op alles gezet om borstvoeding te laten lukken.

Mijn kind is dus volledig geënt en is werkelijk nooit ziek en heeft ook geen exceem e.d. En ik gebruik ook gewone luiers en doekjes trouwens :D

4. Hopefor2

Hopefor2 Actief lid

5 sep 2014
    278
    0
    0
    Almere
    Jeehhh 12 weken. Het leek bijna onmogelijk maar toch gelukt. Nu mn werk nog melden en dan kan het echte genieten rustig aan gaan beginnen. Zal wel pas helemaal zijn als ik de baby voel.

Enten: Doen wij ook idd. Mijn dochter ook nooit ziek. Tenminste op 1 hand te tellen in 3,5 jaar.
    Luiers en doekjes ook gewoon kruidvat.
    Pas alleen wel beetje op met zwitsal ondanks het lekker ruikt ; )

5. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    helemaal niet inenten ben ik ook niet voor.
    maar inderdaad wel wat opschuiven en tijdens de zwangerschap heb ik er mijn twijfels over...

dit vond ik op Kritisch prikken
    Kinkhoest

6. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Hopefortwo gefeliciteerd! wanneer echo?

7. MamaDeluxe5

MamaDeluxe5 Fanatiek lid

26 sep 2014
    1.304
    0
    0
    Goedemorgen meiden,

Conejita: Wauw klinkt als een super goede echo, ben heel blij voor je/jullie. Hoe is het met de kopers, is er al wat meer duidelijkheid? Ik duim dat je lekker 1 dec. met verlof kan!

Hopefor2: Gefeliciteerd! Op naar de volgende mijlpaal!

Inenten: Ook ik schuif een maand op dus pas enten vanaf 3 maanden. HPV krijgen de meiden hier dan weer niet. Griepprik haal ik ook niet. vind het erg achterhaald, de griepsoort veranderd elke keer weer, dan maar een keer ziek zijn en dan ben je er weer voor een hele tijd van af.

Madelein: Gelukkig heb je een eigenwijze cervix! Vooral zo houden, zou toch gek zijn als je straks nog overtijd loopt ;)

y30: Hoe is het nu met je zoontje? Wat fijn dat jullie een naam hebben.

Hier even een stapje terug gedaan, nou ja een hele grote stap terug gedaan, bijna het hele weekend niet kunnen lopen, door de pijn. uiteraard is slapen nog steeds een drama door de jeuk.
    Verder mogen we niet klagen!
    Fijne dag meiden.

8. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Eef: ik durf ook nog niet echt. Eigenlijk wil ik ook wel een banner, dan heb ik er tenminste ook een keer eentje gehad. Zelfs al het toch weer misgaat. Ik weet alleen mijn uitgerekende datum nog niet. Dat is ook wat lastiger rekenen na een miskraam. Dus ik wacht even tot na de eerste echo. Maar alle verhalen over namen en kleertjes voelen voor mij ook nog echt als een ver-van-mijn-bed-show :) Intensief meeschrijven ga ik denk ik pas doen als ik de 12-weken grens heb gehaald.

Wat betreft benauwdheid: ik had dat bij mijn dochter rond die termijn ook heel erg. Op een gegeven moment daalde ze in en toen had ik echt weer veel meer lucht. Ik had sowieso echt een gigantische buik, terwijl mijn dochter een gewone 7-ponder was.

9. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    Vaccineren heb ik bij mijn dochter overigens gewoon volgens het boekje gedaan, maar zou ik bij een tweede toch anders doen. In Nederland is het natuurlijk makkelijk om te zeggen dat je niet meedoen omdat je mee kan liften op de rest van de bevolking, die meestal gewoon meegaat met het programma. De kans op besmetting is dan nihil. Maar ik vind wel dat ze echt nog wel heel klein zijn als ze de prikken krijgen, dus ik zou dat proces zeker willen vertragen en uitspreiden.

10. annaenmarie

annaenmarie Actief lid

25 nov 2010
    313
    0
    16
    Kok
    Turnhout, België
    @y30, wat lastig van de pijn van gisteren en ik ben blij voor jullie dat julie eindelijk een naam hebben.
    Hier schiet het eigenlijk niet echt op er is een naam dat we allebei leuk vinden en voor de rest zijn we er nog niet echt mee bezig. Ik voel me er pas echt klaar voor na de 24 weken.

@conejita, een vriendin van mij maakt dat ook eigen babaydoekjes en het werkt uitstekend! De meeste vriendinnen van me zijn zeer ecologisch bezig: lang borstvoeding geven, uitwasbare luiers, biologisch eten,.... zelf vind ik het allemaal ook belangrijk en probeer er wat mee bezig te zijn. Over uitwasbare luiers en het lang borstvoeding geven moet ik nog even over nadenken. ten eerste ik werk best wel wat uurtjes en te tweede wil ik er echt beginnen over na denken na de 24 weken. Ik ga het nog druk hebben dan:)

@enten: ik heb er eigenlijk nooit over nagedacht of ik dat belangrijk vind mijn ouders hebben dat altijd belangrijk gevonden en nu doe ik het ook gewoon. Kinkhoest ben in voor ingeënt. De griepspuit vind ik onzin want mijn vader moet dat verplicht en hij is er altijd zo ziek van en ik ben eigenlijk ook nooit ziek en ik kom nu amper buiten waarom zou ik het dan doen?

Mijn dochters zijn in 2010 geboren en gestorven. We hebben er destijds er bewust voor gekozen om er enkele jaartjes er tussen uit te gaan mede doordat mijn vriend juist aan een nieuwe studie was begonnen van 3 jaar en ook omdat zwanger worden bij ons ontzettend gemakkelijk gaat maar nooit gedacht dat ik tussendoor endometriose ging oplopen en 2 miskramen ging krijgen.

@hopefor2, proficiat met je 12 weken. Deze keer vond ik dat ook spannend (na de 2 miskramen) maar 13w1d vond ik nog spannender want toen werd mijn cerclage geplaatst. Dat had ik ook, kon een beetje beginnen genieten toen ik de kleine begon te voelen. Heb het geluk dat ik mijn kinders snel voelde bewegen. Wanneer voelde je je dochter voor het eerst?

@mamadeluxe, goed rusten is de boodschap!

@eef en Minty, het worden nog spannende weken. Ik snap het dat jullie pas na de 12 weken intensief willen meeschrijven.
    Ik weet nog in het begin, ik heb toen al mijn zwangerschapsboeken aan de vrouw van mijn collega gegeven (we zijn ongeveer even ver). Ik wilde er niets mee te maken hebben maar na een tijd begon ik op internet dingens op te zoeken. Ik vind het leuk om te kijken wat er allemaal gebeurt van week tot week.

11. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Conejita die discussie met wel/niet inenten is zo lastig. Wij hebben uiteindelijk gekozen om wel te enten maar pas met 6 maanden en dan ook aangepast (dus alleen de echte ziektes). Betekend dat ze "maar" 2 keer een spuit krijgt voor ze 1 jaar is. Dus 2x DKTP. De rest laat ik zitten want met BV bescherm je tegen HIB zo en zo (is aangetoond in studies). De BMR heb ik ook mijn twijfels over maar goed we hebben nog even :). Wil ziektes die vervelend zijn maar niet dodelijk gewoon niet doen maar de echt gevaarlijke dingen (polio etc) wel ook als is de kans zo goed als nihil. Dat enten in zwangerschap, had gewild dat ze dat hier doen (in Engeland standaard). Ik wist dat niet heb zelf wel de DKTP gehaald toen ik bevallen was en mijn man ook (je wil niet dat ze toch iets via jou krijgt) en verder niet heel scheutig geweest met bezoek enzo en dus pas bij 6 mnd ook naar de opvang.

Voor billen doekjes zelf maken kan, ik heb waterwipes. Die zijn puur op water basis :). Voor de rest ben ik niet super groen enzo hoor. Luiers had ik geprobeerd om bamboe basis maar daar kreeg ze uitslag van dus nu gewoon lekker pampers. Als het kan zonder parabenen enzo doe ik het (zoals shampoo enzo) maar wat niet kan kan niet. (of ook als het echt veel te duur is doe ik het niet).

12. Hopefor2

Hopefor2 Actief lid

5 sep 2014
    278
    0
    0
    Almere
    Thx met 15,5 week pas weer :)
    Jij had een mooie echo he las ik :)

13. Hopefor2

Hopefor2 Actief lid

5 sep 2014
    278
    0
    0
    Almere

14. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @hope: gefeliciteerd met deze mijlpaal! 12 weken!

Bio/eco e.d.: sommige dingen let ik wel op. Zo was ik nog steeds met neutral (zoontje is al ruim 2,5), heeft hij zarqa 3in1 voor zijn haar en huid. En qua eten warm ik op in stenen bakjes omdat opwarmen in plastic ongezond schijnt te zijn. En heb ik van de producten die hij veel gebruikt de gezonde versie. Biologische diksap en appelstroop e.d.

Verder niet, en enten doen wij ook wel. Je zult maar een kindje op de KDV hebben zitten die bijv. Om geloofsredenen niet geënt is... Ook in nl kun je echt nog wel narigheid oppikken. (Althans da's mijn mening:))

15. annaenmarie

annaenmarie Actief lid

25 nov 2010
    313
    0
    16
    Kok
    Turnhout, België
    @hopefor2, dat kan dat dat je guppie is want ik voelde ons Anna ook bij iets meer dan 12w.

16. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Y30, wat fijn dat jullie een naam hebben.

Conejita, wat leuk om eigen wasmiddel te maken, ik hou ook wel van zulke dingen. Met eten koken probeer ik ook altijd zoveel mogelijk zelf te maken ipv zakjes/sausjes.
    Wil ook geen billendoekjes en verzorgings producten met parabenen en liever ook geen parfum. Toevallig liep ik vandaag tegen billendoekjes aan zonder alcohol, parfum en parabenen, dus heb alvast een pakje meegenomen.
    Kruidvat heeft van eigen merk ook een paar baby producten (creme en wasgel, doekjes weet ik nog niet) zonder die dingen. Ik douche zelf graag met zwitsal, want dat ruikt zo lekker, dus wel ff wennen aan die geurloze prodocten. Maar m'n baby ruikt vast van zichzelf al lekker ;)
    Je hebt vast ook geen Kruidvat in Spanje ;) Neutral heeft ook goede baby prodcuten.

Op mijn werk (ziekenhuis) willen ze ook dat iedereen de griepprik krijgt, maar ik heb het nooit gedaan, geen goed gevoel bij.
    Over kinderen inenten heb ik nog nooit nagedacht, dacht dat iedereen dat 'gewoon' deed.

Hopefor2, jeeej 12 weken!

Oz, klinkt goed ie waterwipes billendoekjes. Ik ga daar eens op googlen.

Had gisteren ff een dipje. Mijn man heeft gezegd niet meer een dag op te willen passen (geen tijd), dus nu moet de baby als hij 3 maanden oud is al naar een opvang. Vind ik echt niet leuk :(
    Was ineens ook verdrietig om mijn miskramen, boos op mijn lichaam die ze heeft afgestoten.
    We gingen ook een muur blauw verven en mijn man deed op 'zijn' kant blauwe verf tot 2 mm uit de hoek?! 'Mijn' kant had wel netjes verf precies tot de andere hoek/muur.

Genoeg geklaag... Morgen shoppen, misschien vind ik nog wat leuke baby kleertjes en over een weekje komen de meubels al.

17. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Nijn ik haal de waterwipes wel uit ierland haha veel goedkoper maar begint nu in nl te komen. Zal je een link mailen.

Y30 mee eens daarom gaat onze uk pas met 6 mnd naar kdv. Gelukkig kon dat ik neem vakantiedag en man ook en mijn moeder springt bij. Zal wel wennen worden in januari dan gaat ze 3 dgn en ik 1 dag en mijn moeder 1 dag.

18. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Nijn wat rot van je man dat hij niet meer thuis wil blijven. Mijn man wil wel maar wordt niet goedgekeurd dus afgesproken dat hij wel de eerste 3 mnd doet met vakantiedgn dat was ok. Dan hoeft ze pas met 7 mnd naar kdv dat vind ik wel ok. Met 3 mnd nog zo klein...

19. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Wat voor opvang kies je voor Nijntje? Ik keek er bij F ook heel erg tegenop en ben pas weer gaan werken toen ze 2 was. Maar de nieuwe spruit gaat met 3 maanden gewoon naar de gastouder, mee met z'n zus. Nu ik een goede gastouder heb en het idee "opvang" is niet meer een eng beeld in m'n hoofd maar concreet een plek waar ik me prettig bij voel is de stress daarover ook minder.

20. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    #1200 conejita, 3 nov 2015
    Laatst bewerkt: 3 nov 2015
    Hopefortwo ja ik had ook een goede echo! Zo fijn :).

Nijn, wat ben je snel met babykamer! Leuk leuk.
    Mij man en ik moeten echt de zondagen gaan benutten want is ons enige dagje vrij. En dan verven en de boom (laten) maken :).
    Wil eigenlijk alleen maar bezig zijn met baby dingen! Totaal geen zin meer om te werken etc :D.
    Zo heerlijk dat ik hem zo veel voel ook.
    He wat enorm jammer van je man :(. Was het nu zijn beslissing of van zijn werk? Missch verandert hij nog van mening?

OZ waterwipes? Cool! In Nederland zijn ze wat verder op dit gebied (hoewel ik begrijp dat je in Engeland woont?). Hier zullen die wel niet te vinden zijn. Of heel duur... Maar gisteren heb ik kokosolie (biologisch) gekocht en idd net als Nijn al wat doekjes ingeslagen (aanbieding) dus zo kom ik er ook. Kijk een keertje ene gewoon doekje doe ik niet moeilijk over hoor, maar het geeft me een fijn gevoel en vind het ook leuk. Ik speur nu al af waar ik eco kan kopen wat niet zo duur is, ik ben nu al aan het voorbereiden ;).

Inenten ga ik toch een beetje uitstellen. Natuurlijk wil ik ook mijn kind beschermen maar tijdens de zwangerschap zijn ze nog zo kwetsbaar (en de eerste maanden). Er er zitten heus wel risico's aan. Ik volg mijn intuïtie en doe het niet. En ons kindje zal ook niet naar de opvang gaan, maar ik hoop langer thuis te blijven. En schoonouders zullen bijspringen of een oppas. Maar liefst zelf lang thuis!

Deel Deze Pagina