Minty, toch heel logisch dat je nog niet volop mee durft te schrijven. We zijn hier wanneer de tijd rijp is. En ik duim dat die komt!! Over twee weekjes echo toch? Hoe gaat het met jou, Eef? Anneenmarie, ja wat een pech he, zacht uitgedrukt, dat je dat ook nog allemaal meemaakt na je dochtertjes verloren te hebben . Jouw vriendinnen dus ook biologisch en zo. Ik wil er niet in doorslaan hoor, maar vind het leuk om erop te letten. Zolang bv geven weet ik ook niet. Proberen het eerste jaar of de eerste 9 mnd zoiets. Dat zegt mijn gevoel nu. Volgens mij hangt veel af wat voor jou en je kindje goed voelt. Die vriendin van mij is ook helemaal vóór in een bed slapen zolang het kind het wil. Nou dat gaat mij te ver. Ik heb een co sleeper en op een gegeven moment gaat ie lekker naar zijn eigen kamertje hoor. Ik denk dat dat ook fijner is voor hem. En voor je huwelijk . Maar goed, we zien wel hoe het gaat, ga het ook niet vastleggen. Hou jij het nog beetje vol emotioneel gezien?
Zo een hoop bij te lezen. Concentratie is niet top vandaag dus sorry als ik iemand vergeet. Opvang: ons meisje gaat 1 dag per week naar een kinderdagverblijf/crèche. Wel heel bewust deze opvang uitgezocht. Is een beetje een boerderij achtige sfeer met veel buiten ruimte, kipjes die over het erf lopen en konijntjes. Verder zitten er ook 1 of 2 gehandicapte kindjes bij elke groep. Dit vind ik zoiets moois. Zo leren de kindjes van kleins af aan dat sommige mensen ook anders zijn. Borstvoeding gaat hier zeker ook gegeven worden. Ik ben zelf allergisch voor melk en soja, en melkallergie zit ook nog eens in de familie. Ik ben dus ook best bang dat ons meisje dit ook heeft. Kindje in bed is hier geen optie hoor.. Tenzij ze ziek is of zo. Kindje komt de eerste dagen/weken wel bij ons op de kamer ( hangwiegje dus even extra haak maken naast ons bed). Maar zodra we een beetje gewend zijn en ik m'n bed weer makkelijk uit kan gaat ze naar dr eigen kamer. Het kindje van mijn zus slaapt nog steeds bij hun in bed ( ruim 2 jaar) en daar gebeurd dus ook weinig meer . Moet er niet aan denken! Hier baal ik een beetje want ben niet terug gebeld door het zh gister . Morgen een afspraak met mijn eigen gyn dus laat het nu maar even zo, maar ga wel een beetje pissig worden morgen. Ik voel me al zo machteloos door al die weeen ( gisteravond ook weer de hele avond feest) en continue achter artsen aan moeten lopen behoort nu even niet tot de opties wat mij betreft. Edit: @hope: gefeliciteerd meis!!! Super mijlpaal!!
@conejita, je kindje mee in bed nemen, neen dank je. Ik heb er nog niet over nagedacht hoe lang hij op ons kamer gaat slapen maar ons bed is voor ons 2tjes. Ik hoop tegen dan dat we terug een seksleven hebben want ik kan er nu alleen nog van dromen. Momenteel ben ik alleen maar een broedmachine Mooie fototje bij je banner! Hier gaat het qua emotie op en af. Langs de ene kant voel ik me super omdat de kleine sinds de vrijdag elke dag lustig van zich laat horen maar langs de andere kant ben ik echt op. Ik heb het eerder eens aangehaald maar ik heb zo'n last van mijn smetvrees. Smetvrees in combinatie met een stresvolle zwangerschap is geen pretje dus heb ik gisteren besloten om er iets aan te doen. Niet gemakkelijk vooral omdat ik nu alles uit handen moet geven. Ik heb het vooral moeilijk als er kinderen op bezoek komen en de afgelopen dagen waren en veel en dat werd me te veel. Ik zie overal bacteriën. Ik ben zo bang om dit kindje kwijt te geraken. Eerst begon het met bang zijn voor ons kat (voor toxo) maar het gaat verder dan dat pfff echt vermoeiend. Door al die stress krijg ik last van mijn buik en die stressvollle weken er nog eens er bij en het veel ruzie maken met mijn vriend omdat hij zot wordt van mijn smetvrees omdat ik hem daardoor minder aanraak maar na een goede huilbui en omdat ik de meiden ook mis, gaat het nu wat beter en probeer mijn vriend meer aan te raken. opvang: nog niet echt over nagedacht maar ik ben sowieso de ene week woensdag en zondag thuis en de andere week woensdag, zaterdag en zondag. Moet ik nog met mijn werk regelen (wat geen probleem gaat zijn) want ik heb dat destijds met mijn werk afgesproken bij mijn miskramen. @Nijntje, raar dat je man geen dagje op jullie kindje wilt passen. wat is zijn uitgangspunt? @wat balen dat het ziekenhuis niet meer heeft terug gebeld. Waarom moesten ze weer terug bellen? idd, het is niet jou taak om achter de artsen aan te lopen. Ik hoop dat ze je morgen een deftige uitleg geven.
@annaenmarie: is idd goed om hulp te zoeken denk ik voor je smetvrees. Klinkt alsof het best serieuze vormen aanneemt. Het ziekenhuis zou me bellen omdat ik de weeen remmers niet meer slik maar nog wel iedere dag oefen weeen heb, urenlang, elke 4-5 min. Hiervoor ben ik zaterdag naar het zh geweest en toen hebben we besproken of proluton injecties niet toch een optie zijn. Om misschien een klein beetje de ergste prikkelbaarheid van de bm eraf te halen. De arts die dienst had wist dit niet goed en zou doorgeven aan de arts van de nachtdienst of hij dit maandagochtend tijdens de overdracht wilde bespreken. Ze zouden me dan terugbellen, dan kon ik gelijk de injecties krijgen maandag. Maar ja niks gehoord dus. Voel me redelijk aan m'n lot overgelaten daardoor.. Het is al een rete zware zwangerschap en nu met zo'n beetje continue weeen wordt het niet makkelijker.
Wat stom zeg dat ze niet gebeld hebben. Vind ik ontzettend slordig! F. gaat iedere avond in haar eigen bed slapen en komt dan 9 van de 10 keer in de nacht bij ons liggen. Vinden we allebei heerlijk en nog tijd genoeg voor actie want ze komt altijd pas later bij ons liggen Vandaag de 20 weken echo gehad. Hij is goedgekeurd alleen is hij ontzettend groot. Nog net binnen de p97 maar bijna er voorbij...
@anneenmarie: zou i.d.d. Hulp zoeken voor de baby geboren wordt want smetvrees en moeder hormonen lijkt me een vreselijke combinatie. Ik denk aan kraamvisite en i.d.d opvang e.d. @madelein: grrr wat slordig! Alsof het allemaal nog niet pittig genoeg is. Succes morgen met het gesprek! @nuage: niet te veel van schikken hoor zijn formaat. Ik houd tegenwoordig een flinke slag om de arm bij die echo metingen. Bij mijn zoontje zeiden ze echo na echo dat hij zoooo groot zou zijn. Uiteindelijk heb ik me uit angst voor een spoed sectio doordat hij er niet goed uit zou passen , met 39 weken laten inleiden. Gewicht: 3720, niets bijzonders dus. met 37 weken was hij dat gewicht volgens de echo's al lang voorbij Morgen overigens zelf weer groei echo.
Wel fijn om te horen!! Ze hebben niks over gewicht gezegd, enkel dat de afmetingen van het hoofd en buik erg groot zijn. Wat bizar zeg dat jij er zelfs om ingeleid bent en dan blijkt het onnodig!
Madelein zo naar dat ze je vergeten terug te bellen :x moet echt niet kunnen bij jou. Echt zo naar van je oefenweeen meid. Je gaat vandaag weer in gesprek? Nuage joepie een goed echo! Ook al een grotert. Het schijnt dat jongetjes vaak iets groter zijn en tweede (of derde) kindjes ook? Ja lastig he, wat moet je nou geloven. Bij Noa was alles "prima" maar ze was echt veel te kleine uiteindelijk. Ze kunnen ook echt niet alles goed zien goor volgens mij. Vriendin van mijnhaar dochtertje zou een te kleine schedel hebben, zij helemaal in de stress, uiteindelijk niks aan de hand. Ben je erg ongerust? Cullen, ook benieuwd hoe het met jou is! Anneenmarie, he meis wat naar die smetvrees. Idd zou ik ook hulp zoeken, zowieso wel fijn toch? Beetje iemand die met je meedenkt en iemand die je professioneel begeleidt. Ik heb al vaker in mijn leven hulp gehad, soms heb ik het gewoon nodig. En het doet me altijd goed. Knuffel meid, het is ook allemaal niet niks. Y30, hoest met jou een je zoontje nu? Hope fortwo jij op roze wolk? Samen slapen: nou die vriendin v mij is ook single moeder nu, dus dat is ook andere koek. Maar ben er zowieso niet wild van. Kan volgens mij ook gevaarlijk zijn. Jullie "oplossing" klinkt helemaal gezellig Nuage , ieder gezin doet wat voor hen werkt natuurlijk. Gister hele middag rustig aan gedaan en beeb is zo lekker beweeglijk! Heerlijk. Wel stress met verkoop winkel, nu wil de huisbaas het huurcontract wrsch niet verlengen . Als zij nee zegt, gaat de hele verkoop niet door. Pffff Ik ben het zo zat joh. Probeer extra te rusten want kreeg wel ff harde buiken. Dus even goede vriendin gebeld en nu proberen het weer even los te laten. Ik kan toch niets doen. Maar leuk is anders.
@madelein: hoe laat heb je jou gesprek? @conejita: wat vervelend dat de verkoop nu op de tocht staat. Hopelijk komt het nog goed. M.b.t. Je vraag, we zijn redelijk beter, nog wel verkouden en wat hoesten maar valt mee. Humeur van zoontje laat alleen nog heel wat te wensen over... Hier: groei echo gehad. Gewicht 300 gram toegenomen in 2 weken dus had beter gekund, maar goed andere gyn dus vast andere meet kunst. Doppler was weer in orde en de overige metingen ook, dus zal wel goed zitten. Ennnnn geen stuit meer
@conejita, vraagje: heb deze morgen chorizo gegeten en ik dacht ik zoek even op of dat mag en blijkbaar zijn de meningen op internet verdeelt. Eten zwangere vrouwen in spanje gewoon chorizo? Uiteindelijk heb ik maar een stukje gegeten omdat ik het niet vertrouwde en salami mag blijkbaar ook niet maar ik heb het gewoon gegeten hoor!
@Conejita: vervelend die stress om de winkel. Hopelijk komt het allemaal toch goed. @Annaenmarie: volgens mij kan het allebei wel hoor. Is geen rauw vlees toch? Maar echt zeker weten doe ik het niet, want ik eet het sowieso nooit. Wat betreft metingen met de echo. Onze dochter zou ook groot zijn, maar was gewoon 7 pond. Haar hoofd was/is overigens wel groot en dat heeft me een flinke knip opgeleverd.
@conejita: wat naar zeg toch weer stress om de winkel . Ik hoop zo dat het allemaal goed komt en je lekker 1 Dec kan stoppen! @nuage: dikke beeb dus hihi! Kan dat komen door de diabetes de eerste weken? @y30: jeej gedraaid dus! . Maf toch dat die metingen zo kunnen verschillen? @annaenmarie: ik zou me niet zo'n zorgen maken. Cervelaat en salami schijn je ook niet te mogen maar kreeg ik in het ziekenhuis ook gewoon. Dus sindsdien eet ik ook gewoon weer cervelaat . Ik lig alweer een paar uur op de verloskamers. Had om 10.00 de controle en daar vond de gyn het ook wel erg onrustig klinken allemaal. Dus naar boven voor een ctg, waar weer 2-3 contracties per 10 min te zien waren. Heb nu 3x adalat gekregen en neemt nu wat af lijkt het. Nog wel veel harde buiken maar ze doen minder pijn. Even afwachten of ik straks weer naar huis mag of dat ik nog even moet blijven. Er was teouwens idd een communicatie fout ontstaan waardoor ik maandag niet gebeld ben. Gyn dacht dat ik zou bellen. Nou ja het is hem vergeven, verder super fijne arts dus kan niet lang kwaad blijven op hem
In Amerika raden ze zelfs alle vleeswaren af. Zou kans geven op voedselvergiftiging geloof ik. En vaak zeggen ze het ook nog ivm zout. Maar beiden zijn niet zo serieus als toxoplasmose vind ik. Ja van zout gaat je bloeddruk omhoog maar ik maak zelf wel uit of dat verantwoord is om te eten of niet in mijn geval Weer een ochtend zkh achter de rug dus Madelein. Ik zou helemaal gek worden. Maar ja je hebt geen keus natuurlijk..
Jep.. Lig nog steeds helaas. Tja thuis word ik helemaal gek de laatste dagen dus ben al heel blij dat ze me proberen te helpen.
Ik weet nog dat ik 14 dagen lang dagelijks naar het zkh moest voor een ctg en dat vond ik erg zwaar. Iedere keer weer erheen, weer zolang zitten en niks doen, hele dag voorbij. En dan had ik niet eens ergens last van qua buik ofzo. Als dit zo blijft laten ze je dan toch lang doorlopen? Kan me voorstellen dat je dan al kapot bent voor de bevalling begint.
Pff elke dag op en neer zou ik ook pittig vinden hoor. We waren er nu zaterdag voor het laatst dus viel mee . Is wel saai ja. Ik mag hopen dat ze me dan met 38 weken in gaan leiden!