Zwanger na meerdere miskramen en/of overlijden kindje

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door conejita, 20 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Klopt is alleen gedroogd en mag dus niet. Net als alle gedroogde (Spaanse) ham soorten, Serano e.d.

2. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @madelein: pfff weer hele dag ziekenhuis. Heftig hoor.
    Als dit zo door gaat kan ik me haast niet voorstellen dat je lijf dat trekt tot 38 weken. Hoop ik natuurlijk wel voor je!! Maar zou je cervix al dat geweld nog zoveel weken volhouden? Als ze bijv. Met 36 weken moeten halen is dat in dit geval ook al een hele mooie termijn denk ik.
    Groeit ze verder nog steeds goed?

Nuage: en hoe was het bij jouw gyn?

3. annaenmarie

annaenmarie Actief lid

25 nov 2010
    313
    0
    16
    Kok
    Turnhout, België
    Ach ja, er staat zoveel op internet geschreven. Als je alles moet geloven mag je alleen nog op water en brood leven. Ik ben gewoon veel te gevoelig voor internet nu ik zwanger ben.Ik moet eens stoppen met alles op te zoeken. Ik heb een site gevonden over de bereiding van salami's.
    Zwanger en salami | Mens en Gezondheid: Zwangerschap

@madelein, als ik lees dat je cervelaat en salami heb gekregen in het ziekenhuis ben ik al iets geruster:).
    Bij ons Marie mocht ik van mijn gyn ook gerookte zalm eten en dat blijkt ook niet te mogen.

Doet de adalat zijn werk? en moet je vandaag blijven?
    Ik hoop voor je ook dat ze je bij 38 weken inleiden want zo te horen ben je nu al op.
    Wat lastig van die miscommunicatie .

@nuage, hoe was het bij de gyn?

@Y30, goed dat ze niet meer suit ligt en hopen dat het zo blijft.
    Hoeveel moet ze dan aankomen als 300gr te weinig is?

4. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat heftig Madelein! Is het ondertussen alweer wat rustiger. Weten ze ook waardoor het mogelijk komt?

5. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Zo ik ben eindelijk weer thuis. Was wel een hele lange controle afspraak zo. Mijn arme man, zijn hele vrije dag naar de knoppen. Maar ja is niet anders!
    De adalat lijkt z'n werk wel te doen ja. Het is niiet weg, maar die enorme krampen en de pijn is eruit. Heb nu nog steeds veel harde buiken maar die voelen meer als de gewone harde buiken die ik een paar weken terug ook had. Heb adalat meegekregen voor thuis, dat moet ik nu 1x per dag slikken. Zo hopen ze het iets rustiger en daardoor dragelijker te krijgen voor me. Zoals het was hou ik het namelijk niet vol.
    @y30: het is idd nogal verbazingwekkend dat m'n cervix dit allemaal houdt. Moet eerlijk zeggen dat ik al een gat in de lucht spring als ik de 32 weken gehaald heb.
    De artsen kunnen er niks van zeggen. Kan zo zijn dat dit tot 41 weken door blijft gaan en dus gewoon goed blijft gaan, kan ook zijn dat het morgen ineens wel wat doet. Dus gewoon blijven bellen als ik het niet vertrouw of pijn krijg.
    As maandag krijgen we weer een groei echo. Maar denk wel dat ze goed groeit want m'n buik groeit hard ( vond de gyn ook)
    @minty: helaas weten ze de oorzaak niet nee. Eerst leek het de GBS in m'n blaas te zijn maar die is er nu uit en het wordt alleen maar onrustiger. Domme pech dus waarschijnlijk.

@salamis: volgens mij gaat dat 'verbod' meer op voor die authentieke gedroogde worsten zoals fuet. Salami of chorizo van de Stegeman is zo bewerkt daar kan bijna niks in zitten. Voor mij valt salami een beetje in dezelfde categorie als kaneel.

6. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Ik eet geen salami meer omdat ik er niet zeker v ben of het nou oke is. Ik eet nu alleen ham of kaas op brood. Beetje saai ja maar voel me daar toch beter bij. Ik eet juist wel speciaal vleeswaren want mijn ijzer is laag en heb ook lage bloeddruk dus een beetje zout kan geen kwaad.
    Chorizo en fuet en zo mag helaas niet. Maar k heb soms wel eens een heel klein stukje gegeten hoor :). Op een feestje of zo.

Y30 gedraaid wat fijn! En groei is redelijk? Maar wann ga je naar je eigen gyn dan? Die kan echt goed met de vorige x vergelijken?

Mad oh meis ik hoop dat ze nog ff blijft zitten wat een spanning toch de hele tijd! Sterke mama hoor, vind het knap hoe je het doet allemaal.

Ik las op andere topic dat Eef een goede echo had joepiee!

Ja pff wat een gedoe hier. Never a dull moment ook. Hoopte dat het ons nu eens voordewind zou gaan. Maar ja je kunt toch niets doen dan afwachten dus ga me nu niet stressen erover. Er zijn veel mensen voor ons aan het bidden dat geeft me wel wat rust. We hebben elkaar das het belangrijkste uiteindelijk.

7. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Madelein binnenkort mag je de Adalat niet meer toch? Is er dan een plan?

Ik lust sowieso al dat vlees niet. Maar ik eet soms wel smeerworst, had daar opeens zo'n behoefte aan had 3 boterhammen op! Mag helemaal niet maar ik denk dan ook m'n ijzer is geheid te laag mijn lijf schreeuwt erom. Daarna was het weg.

Was heel gezellig bij de gyn. Ja hij is groot en ja ik ben veel aangekomen. Maar ja wat doe je eraan. Hebben het al even gehad over de bevalling omdat ik er tegenop zie. Niet zozeer de bevalling maar of het wel gaat lukken vaginaal te bevallen. Ben er behoorlijk mee bezig. Over 4 weken weer een echo om de groei in de gaten te houden.

8. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Adalat mag tot de 32 of 34 weken toch? Na die tijd geen plan nee eerst dat maar eens zien te halen. En gok dat ik daarna vette pech heb en dus met weeen rond loop.

Goed dat je over 4 weken weer een echo krijgt! Kon de gyn je wat gerust stellen?

Wij hebben het net gehad over het geboorte kaartje, en met name de verwijzing naar Sam. Wil hem wel noemen maar niet een dramatisch gedoe ervan maken of zo. Denk dat we onder onze naam iets van 'zusje van sam' zetten met een vlindertje achter zijn naam.

9. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Beetje late reacties, maar het was gisteren erg druk (overdag shoppen en 's avonds bezoek).

Opvang: mijn man zegt net wel weer 1 dag in de week voor de kleine te willen zorgen...
    Had hem de kosten van een kdv laten zien ;) Hij gaat sowieso een dag minder werken bij z'n baas, maar heeft die tijd eigenlijk nodig voor z'n eigen 'bedrijfje'. Maar hij gaat het toch proberen, want alleen de zomer is een drukke periode voor hem. Vanaf 2017 zou hij dan wel naar een kdv gaan, maar dat vind ik prima, dan is hij al ouder.

Oz, heb jij nog die link voor die doekjes? :)

Conejita, vind het eigenlijk wel gevaarlijk wat je vriendin doet, in 1 bed slapen (als het om een echt klein kindje gaat bedoel ik dan). Je kindje zal maar onder je dekbed komen bijv. Een cosleeper lijkt me veel veiliger.
    Ik zelf heb een inklapbaar wiegje, omdat ik denk dat hij niet lang op onze kamer kan slapen, omdat ik al super licht slaap. Wiegje kan dan makkelijk weer opgeborgen worden en is makkelijk meenemen als we ergens heen gaan (stacaravan van mijn ouders bijv.).

Borstvoeding: ik mag het eigenlijk niet zeggen, maar het lijkt me niks (ja ik ben gek). Ga het wel proberen omdat het zo gezond is, maar stop dan als ik weer moet werken, of als dat mogelijk is alleen voor en na het werken voeden.

Annaenmarie, wat vervelend dat je zo'n last hebt van smetvrees. Ik herken het op zich wel, ben ook steeds bang om wat op te lopen.
    Hopelijk lukt het je om er iets beter/makkelijker mee om te gaan.

Conejita, wat een stress van die winkel zeg. Ik hoop echt dat het toch door kan gaan.

Y30, gelukkig gaat het beter met je zoontje.
    Wat fijn dat je kleintje niet meer in stuit ligt, hopelijk blijft hij goed ligeen. En ook fijn dat de andere metingen in orde waren natuurlijk.

Madelein, balen zeg dat je weer zo lang in het ziekenhuis bent geweest. Heb je die adalat nu voor het eerst gebruikt? Hopelijk blijft het een beetje rustig nu je dat gebruikt.

Vind het zo moeilijk en weet niet of het lukt, maar moet van mezelf ook wat rustiger aan gaan doen. Afgelopen dagen waren best druk en heb steeds last van een soort spanning op m'n buik en soms ook hard. Door die verhalen hier vind ik het maar een eng iets natuurlijk.
    Dus even maar geen shop-dagjes plannen... Wel weer wat baby spulletjes gekocht gisteren :)

10. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Ik heb trouwens een buikje gekregen. Nog steeds niet groot, maar hij begint nu echt te komen :D

Bijgevoegde bestanden:

11. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Officieel vanaf 28 weken 200 gram per week. Dus dan zóu ze 400 moeten zijn aangekomen i.p.v.m 300. Maar nogmaals ik wacht rustig af hoe de echoscopiste over twee weken meet. Zij heeft de vorige metingen gedaan, en dat is dan toch net enige wat je goed met elkaar kunt vergelijken.

De doppler was goed, dus er komt voldoende voeding bij de kleine.

12. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Madelein wat een roller coaster jou zwangerschap! Wij hebben s* wel op het kaartje gezet met onze namen dus n,e &s met vlindertje achter zijn naam. Verder geen dramatische verwijzingen wilde ik ook niet het is tenslotte het kaartje van e niet een herdenking aan s. Op de achterkant nog 2 vlindertjes voor s en mijn vader die helaas ook overleden is. Meeste mensen zien dat niet eens en dat was onze bedoeling ook ze waren er wel maar niet super aanwezig. Had het kaartje zelf ontworpen op hippe geboortekaartjes mooie kwaliteit en service!

13. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Nijn ik ga het morgen sturen lukt niet op mijn telefoon 😉.

14. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Y30 fijn geen stuit meer! Die metingen schelen ook trouwens hoe ze liggen he? Dus in stuit meten ze vanuit andere hoek dus ook verschil. Goed dat je je geen zorgen maakt!

15. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @nijntje: wat een mooi bescheiden buikje voor je termijn. Toch ook fijn, scheelt veel last van rug e.d. Straks.
    En fijn dat je man van gedachten veranderd is!

@madelein: fijn dat je weer thuis bent. Kan me heel goed voorstellen dat 32 weken al een hele mijlpaal is, en ook dat dit zo niet vol te houden is. Hoop dat deze med. Rust brengt.

Hier: weer een pittige dag met zoonlief, huilen huilen en niets was goed. Na 2,5 uur middag slaapje, huilend wakker en steeds aan oortjes zitten, aangeven pijn te hebben. Dus om 17 uur nog snel ff naar huisarts geweest. Oortjes wel rood maar niet erger dan vrijdag, geen koorts, dus advies proberen pijn te onderdrukken met zetpillen en dan hopen dat lichaam het toch nog zelf oplost omdat hij nu al 4 dagen koortsvrij is
    Mag nu echt wel een keer klaar zijn, zo sneu voor hem.

16. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Nijn mooibuoje hoor! Het is natuurlijk ook de eersten dat je zo ver bent dus dat gaat niet zo snel. Komt vanzelf! :)
    Kindje van mij vriendin in nu anderhalf maar volgens mij hebben ze altijd samen geslapen. Ook toen nog met haar vriend er bij :$ik snap het ook niet. Ze had een Co sleeper maar nooit gebruikt :(. Nou ons zoontje gaat er lekker in hoor, lijkt me veiliger en hij is dan toch dichtbij.

Nuage heb jij zo'n gezellige gyn :)? Wat fijn. Meestal vind ik die arsten maar droog.
    Een vriendin v mij is met 38 w ingeleid omdat het kindje (vrnl het buikje) groot zou zijn. Omdat ze idd anders een ks zou moeten missch. Ben vergeten te vragen hoe groot ie nou was.
    Ze hebben het ook zo vaak mis dus vind het maar een lastig thema hoor.

17. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Conejita mijn gyn is echt superleuk :D We hebben het over zijn vakantie gehad, over de verbouwing van het zkh, en het is gewoon altijd erg gezellig. Ik begon over de bevalling en mijn zorgen en dat zegt hij "Lieverd, luister" hihihi dat is toch geweldig? Was ook blij met wat hij zei. Als hij groot is en niet ingedaald dan gaan we er niet aan beginnen en wordt het weer een keizersnede. Maar daalt hij wel in en ziet het er goed uit nou dan gaan we er gewoon voor. En hij vond het slim om me nu al voor te bereiden met yoga e.d. Nou we gaan ervoor!

18. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Klinkt mooi! Noa gaat uiteraard ook op ons kaartje. Maar verder geen verwijzing of zo denk ik. Missch nog wel broertje van... Weet nog niet.
    Het gaat idd om dit kindje en het is geen herinneringskaartje idd.
    Ben blij dat ik bij Noa gewoon haar geboortekaartje heb rond gestuurd. Vind m nog steeds heel mooi en hij staat ook nog steeds bij vriendinnen en familie als herinnering ergens in huis. Vaak met een kaarsje erbij.
    Sorry ik dwaal af, vind het gewoon erg mooi en ben daar blij om :).

19. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @nijntje: mooie buik! Rustiger aan doen js wel goed. Probeer je niet teveel aan te trekken van mijn buik verhalen, ik ben wel een extreem geval in deze. Is niet m'n bedoeling anderen bang te maken.
    @oz: klinkt mooi! Naam en vlindertje vind ik erg mooi, dat gaat het wel worden denk ik.
    @y30; arm zoontje van je! Blijft tobben dus. Heeft ie nu wel een beetje geslapen met die zetpillen?
    @nuage: gezellig hoor zo'n gyn :). Die van ons is ook zo meelevend, en gezellig. Weet nog wel dat hij bij de opname tijdens de vorige zw regelmatig nog even in z'n gewone kleren bij ons kwam kijken. Even kijken hoe het ging voor hij naar huis ging.

Hier gaat het nog steeds goed! De adalat doet echt wel wat! Heb zeker nog veel harde buiken, elke paar minuten ook nog, maar ze doen geen pijn meer en die hele sterkte verkramping is eruit :D.
    Dus ik ben voor nu blij!
    Zo dekentjes enzo bestellen via internet en morgen gaat m'n man spullen bestellen als kinderwagen enzo. Ik wil eigenlijk wel proberen mee te gaan. Is maar 10 rijden hiervandaan

20. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Zulke artsen moet je gewoon hebben vind ik Madelein! Dan heb je echt het gevoel deze persoon is betrokken en doet zijn uiterste best. Een heel fijn gevoel. Wat heerlijk dat je buik nu weer wat rustiger is, of nou ja minder pijn doet.

Als je nou erheen belt en vraagt of ze een stoel voor je kunnen regelen in die winkel?

Deel Deze Pagina