Ja moet zeggen dat hij ons wel een stap in de goede richting heeft geholpen, maar na een paar weken hadden we er geen goed gevoel meer bij. Dit bevestigd dat wel een beetje. Ja we hebben mazzel, alles is op voorraad en eind november wordt het thuis gebracht Nu op internet dekentjes enzo aan het bestellen. Ga mezelf heel erg verwennen met koeka dekentjes
Oh dat wil ik ooooooooooook! Heb mezelf beloofd dat ik 1 iets van Koeka mag kopen. Weet nog niet of ik nou een ledikantdeken, wiegdeken, of een zak voor in de maxicosi moet kopen. Of boxkleed. Of.... argh waarom is het zo onbetaalbaar.
Hahaha sorry! Scheelt wel dat mijn moeder de kinderwagen betaald en m'n schoonouders betalen ook fors mee aan de kinderkamer. Dus dat scheelt een hoop geld natuurlijk. De kinderkamer en wagen kost ons zo eigenlijk niks. Dus alleen linnengoed en dat soort zooi moeten we zelf betalen. Heb net alles besteld, 900 euro armer
madelein officieel mag je ook geen bloedproducten versturen per post. Daar had hij mij toen voor gewaarschuwd. En als je dat deed dan via elke keer andere post bedrijf etc. Had daar toen over gemaild met een ander nederlands stel. Ik vond het helemaal niks en heb dus nooit meer dat bloed gedaan, deed alleen omegaven infusen. Denk niet dat Dr, P corrupt is ofzo haha hij probeert gewoon te helpen door reistijd te verkorten dus wel vervelend zo allemaal. Maar idd hij had toen wel netjes moeten zeggen dat hij het niet gehad had. Het is wel een verstrooide professor. Ik ben wel blij dat we er al vrij snel mee gestopt zijn met dat bloed enzo maar ik vind het wel fijn dat hij er was met de onderzoeken + omegaven en medicatie. Maar goed uiteindelijk kreeg ik het ook in Gent en dat vond ik wel wat prettiger omdat dat toch een gerespecteerd ziekenhuis is. En lekker shoppen haha! ik ging ook onder het mom van eindelijk gaat het nu goed komen leuke dingen kopen. Wel gelet op kosten maar wilde wel goede dingen en vond dat we het verdiend hadden! Wij kregen de wandelwagen ook van de Oma van mijn mam dat scheelde al veel. En kamertje heb ik zelf gedaan, oudere meubels opgeknapt gewoon omdat ik dat leuk vond. is super leuk geworden.
Nee weet dat het niet mag idd, daar gaat het ook niet om. Het is het feit dat hij gezegd heeft dat het bloed te oud was en dus niet te beoordelen, en dus niet dat hij het helemaal niet ontvangen heeft.
Aha dus jij bent een van die mensen waar wij met verbazing hebben zitten kijken een paar weken geleden stonden in de Babypark voor ons en rekenden ook alleen maar dekentjes enzo af, was 800 euro. Onze mond hing op onze knieën hihi dat zouden wij echt niet kunnen betalen. Ik heb wel zulk geld maar ook al hoef ik deze keer geen kamer of kinderwagen ik heb toch 1600 euro nodig voor van alles heb ik berekend en daar zit niks van Koeka bij.
@dr.p: dat is inderdaad niet netjes van hem, dat hij dat niet eerlijk gezegd heeft. Zou mij net als oz al zegt niet verbazen als het een gevalletje chaos is geweest, maar ook dat moet niet kunnen. Ik heb er zelf bewust nooit voor gekozen bloed via de post, te veel gedoe omdat het niet mag en ook te veel risico op transport problemen. Ik ben zelf ook niet onverdeeld positief hoor, moet veel achter dingen aan, en kritisch mee kijken in de waarden omdat hij soms met verkeerde waarden vergelijkt etc. Maar voor mijn gevoel heeft hij het gewoon te druk, want in het traject van mijn zoontje was hij echt super. ik heb hem destijds zo veel gesproken dat ik wel overtuigd ben van zijn goede bedoelingen. Hij kan het nu alleen niet altijd waar maken.
Ik weet het niet goed, maar mijn man is laaiend. Die vertrouwd het voor geen meter, en gaat hem een mail hierover schrijven. Ik heb geen zin om m'n energie eraan te verspillen dus geloof het wel. Nichtje is gisteravond geboren . Net geen 2 kg, maar ze doet het tot nu toe goed! Wel in de couveuse natuurlijk en sondevoeding maar verder geen beademing of zo nodig. Vanmiddag even op visite. Buik helaas erg onrustig weer gisteravond. Lijkt toch ook of mijn lijf aan die adalat gaat wennen of zo want nu ook meer last. Maandag maar vragen of de dosering eventueel nog omhoog kan. Slik nu heel weinig namelijk. Voor de ervaren moeders: is een box echt nodig? Wij hebben er gister een besteld maar vinden hem eigenlijk heel lelijk. Kan je bijvoorbeeld ook zo'n kinderstoeltje gebruiken of is dat echt niet handig? We hebben wel ook een trip trap stoel met babyset besteld, weet niet of dat ook werkt in het begin? Reden voor een dansje, de 28 weken gehaald !!! Wie had dat gedacht 4 weken geleden!!! Ons ukje heeft nu echt een goede kans mocht ze eerder komen. Zo blij!
Autostoel moet je je kind zo min mogelijk inzetten. Slecht voor de rug en ze kunnen niet goed ademhalen. Dus echt alleen voor in de auto. Ja ik heb mijn box heel veel gebruikt. Had echt niet zonder gekund. Je kindje moet lekker plat kunnen liggen dat is veel beter dan allerlei zitjes. En had ze dezelfde naam?
Je kunt je kindje toch ook op een speelkleed op de grond leggen? Wij hebben de co sleeper de die ook mee de woonkamer in gaat (is makkelijk verplaatsbaar). En na die tijd op d grond. Heb ook v die matjes voor te sporten das ook zacht en daarop dan een kleedje. Ga ook geen box kopen. Als ik m later toch mis koop ik zo'n "baby parc". Maar hier zijn Nederlandse boxen heel duur en heb niet zoveel ruimte. Volgens mij is aan alles wel een mouw te passen hoor. Ps gefeliciteerd met je nichtje. Was wel ff moeilijk om te lezen voor mij. Linkt een beetje aan noa. Wel zo moeilijk en vreemd nog steeds dat er dus kindjes zijn die het bijv dus niet meer goed doen en vruchtwater niet ok en die het wél redden... Sorry ben blij voor hen maar dit is ff moeilijk voor mij
@nuage: trip trap is zo'n kinderstoel van stokke, geen auto stoel . Ja box lijkt mij ook wel heel praktisch, al is het alleen maar omdt je je handen dan even vrij hebt. Nee niet dezelfde naam gelukkig! @conjita: speelkleed lijkt me handig als ze ouder is, maar voor zo'n kleine frummel niet eigenlijk. Wij hebben een hangwiegje dus kan die niet beneden zetten. Snap dat het confronterend is, maar denk ik wel goed om je te bedenken dat dit een heel ander verhaal was... Kindje deed het met 30 weken al niet goed, toen liep ze al 4 weken achter op groei en had ze al weinig vruchtwater. Ctgs werden ook steeds afwijkender de afgelopen weken, tot het nu echt niet meer ging. Placenta was waarschijnlijk compleet verkalkt en functioneerde dus niet meer. Het was niet alleen een klein kindje.. Zij zijn ook nog niet bepaald blij hoor, want het is natuurlijk nog heel spannend allemaal. Kindje is heel licht en klein en daardoor extra kwetsbaar.
Ik las autostoel (te snel gelezen), ik weet wat tripp trapp is die heb ik zelf ook. Ik zou geen enkel zitje standaard gebruiken. Ik heb ook een baby Björn wippertje top ding maar niet de hele tijd. Op de grond kan natuurlijk ook maar ik heb een hond en nog een kleine, maar sowieso weinig gedaan want ze liggen me dan te kwetsbaar. Box voelt veilig en ik hoef niet zo diep te bukken, wat belangrijk is na ks. Zo'n campingbedje werkt hetzelfde hoor maar die vind ik dan weer niet mooi vind onze box juist mooi staan in de kamer dus heb dat probleem niet zo.
Misschien moeten wij dan gewoon op zoek naar een mooiere box hihi! Zag dat ze bij babypark al wat meer keus hebben. Zit vlakbij het werk van m'n man dus moet hij daar maar even gaan kijken.
@nuage, in België praten ze niet over p...lijn dus ik weet niet hoe mijn kindje zit. Ik weet alleen dat hij vorige week op 380gr geschat is. In begin stond zijn lengte op de echo's nu niet meer dus zijn lengte weet ik ook niet. Al die waardes zijn ook maar statestieken. 8,5kg is al wat. Heeft de gyn er iets van gezegd? Bij bij 2de zwangerschap was ik na 12 weken al zeker 10 kg bijgekomen. Zat thuis en rouwde om mijn eerste dochter dus heb ik niet echt op mijn voeding gelet. @madelein, gefeliciteerd met je nichtje. Hopelijk blijft alles goed gaan. Wat is haar naam? pff meid wat lastig dat je buik zo onrustig blijft maar gefeliciteerd met de 28 weken! Ben zo blij voor je. idd, wie had dat 4 weken geleden gedacht! Gisteren nog eens buiten geweest. Het was weer een week geleden. Wat deed dat deugd! We zijn samen met een vriend naar de nieuwe James Bond geweest. Viel wat tegen. Zo juist zei mijn vriend dat hij het toch eng vind dat ik het huis verlaten heb want in de cinema moet je toch een beetje stappen en trappen lopen en hij is bang dus ik mag van hem niet te veel buitenkomen. Niet met het lot spelen! Probleem is, toen het misging bij ons 2de dochter zijn we ook heel even weggeweest. We zijn toen met de trein naar Antwerpen geweest om daar iets te gaan eten met zijn nonkels (5min. wandelen van het station). Ik merk wel dat ik me een beetje zekerder aan het voelen ben. Eerst nam ik voor niets de trap en nu durf ik af en toe boven wel iets te gaan halen of de was doen en juist nu ons kindje meer gewicht begint te krijgen moet ik voorzichtiger zijn dus vanaf nu meer rusten. pff zijn bezorgdheid heeft me toch geraakt! Nu begin ik me weer banger te voelen, grrrr.
Ik vond de box de beste uitvinding ever! Niet zover bukken, de mijne (gewoon 2e hands) was op wieltjes (ook handig), ze leren zich ermee optrekken, liggen stofvrij en vooral als ze gaan kruipen en jij even naar de wc wilt, de deur open moet doen, koffie wilt zetten etc. , fan liggen ze veilig. mijn zoontje lag op het activiteiten kleed in de box. Zou het zeker weer doen.
Wat voor eentje heb je nu dan Madelein? Ik vind zelf spijlen niet mooi dus wij hebben er eentje met latjes. Helemaal wit en met een lade erin. Je hebt ze ook een halve slag kleiner trouwens, officieel voor kleinere huizen maar neemt dus ook een klap minder ruimte in dan zijn ze niet zo aanwezig. Vooral in de kruipfase kon ik niet zonder, anders kon ik echt niet koken/plassen of even vuilnis weggooien. Mijn gyn zei wel dat het erg veel was wat ik was aangekomen en ja het kindje loopt voor maar ja wat doe je eraan behalve letten op je eten. Nou heb ik best veel gesnoept en ook vaak te moe om te koken dus wat gehaald dus tja... Ik probeer nu heter op te letten in ieder geval om de schade verder te beperken. Zo zeg ben kapot weer hele dag aan het opruimen geweest de zolder is nu bijna af. Dan nog 2 kamers te gaan. Zit nu op ons bed dat moet ik nog verschonen, dan koken en dan komt visite. Ook nog omkleden en douchen en het liefst zou ik gewoon in bed gaan liggen nu hihi ik ga maar eens iets doen!
Waarom zo hard gewerkt nuage? Kan je het niet over de weekenden verdelen? Ik doe al NIKS meer sinds de +++ en ga dat volhouden tot de termijnecho. Gelukkig heeft m'n man nog een keer gestofzuigd :-D
@annaenmarie: de naam zet ik liever niet op het forum, weet niet of er bekenden van hen meelezen . Probeer ook een beetje te genieten meis. Je doet wat je kunt en af en toe eruit helpt je ook om tussen je oren de boel aan te kunnen. @eef: Hmm klinkt idd wel aannemelijk zo! @nuage: een van twf, die nu in de aanbieding is bij de babydump. Ook met latten idd. Meer dan opletten wat je eet kun je niet doen nee. Irritant zeg...! Haha succes met al je activiteiten. Net terug van het bezoekje aan het ziekenhuis ( dachten we even een weekend zonder zh te doen, zijn we er alsnog hihi). Jemig wat een klein popje zeg. Ze haalt nog geen 40 cm denk ik. Hoofdje is niet groter dan een sinaasappel. Echt een mini. Gelukkig doet ze het nog steeds goed. Ademt goed zelf en hartje is niks meer mee aan de hand sinds ze uit de buik is. Maar die is voorlopig nog wel daar, ze verwachten in ieder geval tot 4 dec jn het zh. Pfff zwaar traject voor ze . Beebje ligt ook niet naast mama natuurlijk maar echt in een aparte ruimte. Lijkt me vreselijk. Maar goed ze zijn er nuchter onder dus dat scheelt!