Zwanger na meerdere miskramen en/of overlijden kindje

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door conejita, 20 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Gelukkig moet ze nog even anneenmarie, schattig hoor!!

Eef we moeten nog zoveel doen en mijn man echt ggrrr waardeloos. Die zit nu op de bank en ik sta nog te koken. Net keuken opgeruimd. Pijn in m'n rug joh niet normaal. Maar ik ben ook boos hoor op m zo lui

2. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Ah ja, zo ken ik er ook eentje hoor;) Al moet ik zeggen dat hij nu erg goed meewerkt. Die ene keer stofzuigen was zelfs zonder dat ik het gevraagd had...is dat niet prachtig :D
    Ik ben wel al eens om 20u in de douche gegaan om m'n haar te wassen omdat de techniek "afwachten of hij gaat koken" niet werkte en ik bang was te ontploffen. Toen hij vroeg wat ik deed en ik zei "m'n haar wassen", is hij gaan koken !!! Een tip?

Madelein, fijn dat alles goed gaat ondanks dat de situatie moeilijk is. Hopelijk sterkt ze snel aan!

3. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn man doet helaas ook weinig uit zichzelf, maar als ik het vraag helpt hij altijd wel mee. Soms wel irritant, maar ik heb me er maar een beetje bij neergelegd. Let je wel een beetje op jezelf Nuage?

4. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Hihi ben heel blij met m'n man als ik jullie verhalen zo lees :D
    Normaal doen we altijd alles samen, in de zin van alles verdelen. Maar hij doet nu alles alleen. Zonder klagen of zeuren. Zelfs de stal van m'n paard mest hij al maanden uit inmiddels. Love him!

5. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Hij heeft vandaag wel geholpen maar echt alleen omdat ik dan blijf doorzeuren eigenlijk. We hebben samen de zolder gedaan. Moest van alles achter de schotten gezet worden. Dan gaat hij daar achter zitten en zegt ie geef jij het even aan? Pppfff jahoor. Nou steeds moe en geen zin meer. Uiteindelijk klaar en toen ging hij naar beneden, daarna heb ik dus nog de slaapkamer, de was en de badkamer gedaan. En gekookt en de keuken. Maar heb hem naar de winkel gestuurd en hij heeft nu wel net afgeruimd én de vaatwasser ingeruimd. Het jammere is gewoon dat het allemaal zo huffend en puffend moet en dat hij chagrijnig wordt. Maar goed ik zet even door de vorige keer kon ik met 26 weken niks meer namelijk dus de tijd dringt denk ik steeds. Ik ben nu trouwens wel klaar hoor lig op de bank en m'n onderbuik trekt. Alleen zo nog m'n dochter op bed leggen dat dan weer wel.

6. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Dan misschien toch even nonchalant worden. Jammer dan dat de badkamer even niet gedaan wordt. Mijn badkamer is helemaal blauw (jaren 50, moeten ooit nog gaan verbouwen :) ) en die is nu helemaal wit uitgeslagen van de kalk. Ik zie het later wel. Ik hoorde laatst dat een hulp 2u in de week op zon 80 euro per maand komt met belastingaftrek enzo. Als het goed mag blijven gaan bied ik me die luxe misschien wel ...wel even checken of de prijsinformatie wel juist is.

Madelein, gelukkig doet jouw man wel mee, maar dat zou nu toch ook echt niet anders kunnen. Die van mij is normaal als die van nuage en Minty. Als ik het vraag... En dan met tegenzin. Alsof ik het graag doe :-/

7. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    De badkamer was vies joh haha en nog heb ik nu alleen het meubel gedaan en nog niet de douche. Hij doet dat echt niet hoor. Never haha nee kan m laten stofzuigen en opruimen maar de badkamer doen of de was... Hij doet het gewoon niet. Zo dat is een mooie prijs zeg ik zou dat meteen doen!

8. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Haha, hier hetzelfde. Laatst vroeg ik of hij even het wasmiddel erin wilde doen. Hij wist niet hoeveel of in welk bakje :-D

9. annaenmarie

annaenmarie Actief lid

25 nov 2010
    313
    0
    16
    Kok
    Turnhout, België
    #1289 annaenmarie, 7 nov 2015
    Laatst bewerkt: 7 nov 2015
    @nuage, idd, waarom zo hard werken? Je hebt toch nog tijd genoeg om alles te doen? Als ik jou was zou ik het wat rustiger aan doen en met hem er over hebben. Vroeger deed ik ook veel alleen en hij dacht dat hij veel deed maar ik heb me eens zo kwaad gemaakt en gezegd dat ik zijn slaaf niet ben en sindsdien doet hij meer uitzich zelf. Wel was bij ons altijd de regel wie eerst thuis die kookt en de strijk en de was was zijn taak! Nu ik niks mag doet hij de meeste dingen wel uit zichzelf zonder morren en dat vind ik ook niet meer dan normaal! Ik moet er wel bijzeggen dat zijn moeder een keer per week komt kuisen:)

@eefje, Wanneer heb je je termijnsecho?

@madelein, ik snap waarom je haar naam hier niet wilt vermelden.
    Goed dat alles goed met haar gaat. jeetje, wat is ze nog klein? Doet me terug denken aan mijn dochters. Die waren maar 30cm.

idd, ik moet meer genieten en ik kan niet meer dan mijn best doen maar dat is zo moeilijk!

Vandaag heeft mijn vriend ons manneke voor het eerst gevoeld. Hij was zo blij:). Ik kan me niet herinneren dat hij ons meisjes ooit gevoeld heeft.

10. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Amnaenmarie, tsja, tussen wat we zouden moeten doen en wat we kunnen zit vaak een wereld van verschil. Je doet wat je kunt en als je mannetje er straks is, kun je nog zo lang heerlijk genieten. Niet teveel van jezelf vragen, je hebt zoveel mee gemaakt, dat schakel je niet uit.

Ik kreeg vandaag 2 adviezen van 2 verschillende mensen. "Niet stressen, dat is niet goed voor de baby" en "een maand is zo voorbij, niet de dagen gaan tellen" . Ja hoor, bedankt voor deze geweldige adviezen.

Termijn echo op 7 dec pas maar ook nog 1 met 10 weken en 5 dagen.

11. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Tijd zat? Hihi nee ik denk echt dat ik nog 4-6 weken heb waarin ik nog kan helpen en daarna niet meer. Vorige keer liet m'n bekken me toen in de steek. En er moet nog zoveel gebeuren terwijl we geen vakantie meer hebben (ik wel, hij niet) dus op die ene dag in de week dat we beiden vrij zijn wil ik echt knallen. Morgen gaan we de logeerkamer leeghalen en dat kan nu dus op zolder staan. Dan zijn we weer even klaar tot eerste week december. Dan hebben we de eindejaarsuitkering en gaan we alles halen voor 2 kinderkamers. Verf, behang, muurstickers, gordijnen en meubels. Nou eer we dat af hebben is het dik januari. Half feb begint m'n verlof al en ik denk begin maart al te bevallen. Ik vind het snel gaan hoor haha

Heerlijk zeg wie het eerste thuis is kookt! Mijn man werkt 3 ploegendienst dus dan zou hij vaker koken dan ik. Ben bang dat we dat niet overleven haha

12. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @madelein: gefeliciteerd met je nichtje! Wat fijn dat ze het ondanks alles goed doet.
    Die vent van jou verdiend wel een beloning, paardenstal uitmesten:D

Laat je de reactie van dr.p nog even weten? Ben wel benieuwd.

@alleen doen: hier doe ik alles zo rustig aan mogelijk maar wel allemaal alleen. Manlief loopt zich het vuur uit de sloffen om zover mogelijk te komen met de verbouwing voor ik beval. Dus ondanks dat ik wel eens baal als ik weer last heb van rug/ bekken e.d. Kan ik het hem niet echt kwalijk nemen. Wij hebben overigens wel sinds dit jaar, hulp in de huishouding 1 x per week 3 uurtjes, zou niet meer zonder willen.

13. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Hier een nacht wakker gelegen van de paniekaanvallen. Heb steken in m'n buik rond het schaambot en borsten "weg". Wat is deze tijd toch ontzettend eng. Ik weet niet of ik het nog eens zou kunnen doorstaan als het fout zou gaan :(

14. annaenmarie

annaenmarie Actief lid

25 nov 2010
    313
    0
    16
    Kok
    Turnhout, België
    Eefje, wat verschieten meid! Ik moet zeggen dat ik bij ons Marie (mijn 1ste dochter) in begin ontzettend veel stekken had aan mijn schaambot en ontzettend veel menstruatiepijn en heel mijn zwangerschap last van buikpijn. Als je niet gerust bent even langs ziekenhuis gaan. Hoe voel je je nu?

15. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Bang Eef, heb het deze zwangerschap ook gehad die paniekaanvallen. Echt vreselijk!

16. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    M'n borsten doen weer een beetje pijn en we zijn net even gaan wandelen. Ik werd gek van mezelf en de paniek. Het gaat nu wel weer wat beter maar het besef dat m'n laatste echo maar een weekje later was dan de verste echo bij een van de miskramen, zorgt voor veel onrust :(

17. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Kun je komende week een echo laten maken? Zonder die extra echo's was ik er niet doorheen gekomen. Knuffel!

18. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Hoe ver ben je nu eef? Vreselijk die spanning. Helaas weten we allemaal wat je doormaakt, je kan alleen niks doen of zeggen om het je gemakkelijker te maken. Blijven k.. Weken dit.

@y30: over een week of 10-12 krijgt hij z'n beloning ;). Stal doet ie trouwens wel vaker hoor, als ik heel druk ben of zo komt hij regelmatig helpen. Vind ie wel lekker, bezig zijn. Maar had niet geweten hoe ik dit zonder hem had moeten doen dus ben super blij met hem!

19. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Tsja, dan moet ik weer naar de eerste hulp. Inmiddels kennen ze me daar wel. Ik hou me maar vast aan de vorige echo waarbij ik ook in paniek naar de eerste hulp was gegaan om dezelfde redenen. En voor niks, alles was goed. De borsten zijn terug. Misschien vanavond de buik en de misselijkheid ook weer. Ik hoop het.
    Ik zal het toch nog uit moeten houden tot de 18e zonder iedere 3 dagen een echo te krijgen....en daarna zelfs nog een keer 3 weken ! Jieks ! De tijd kruipt....

20. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @eef: het is een beetje zoals de uitspraak van de belastingdienst maar dan dubbel negatief.
    " Leuker kunnen we het niet maken, en ook niet makkelijker "

Het zijn gewoon rot weken waar je in zit, kan alleen maar zeggen houd vol!! En over een paar weken bied de angel sound misschien uit komst. Heb ik zelf wel veel aan gehad.

Deel Deze Pagina