Helaas was het niet de oplossing . Gisteravond en vannacht enorm veel last gehad. Darmen helemaal van slag erdoor waardoor ik vanmorgen flinke diarree had. Nou ja was het proberen waard. @eef: ja nog zeker 4 wk volhouden! Dan mag ik ook gewoon in ons eigen zh bevallen. Die boekjes zijn leuk ja! Heb er een gekregen van m'n zusje, vond her eerst een beetje suf maar het is een leuk tijd verdrijf! @nijntje: ik heb begrepen dat de hele kleintjes niet in een slaapzak mogen omdat die hals vaak te groot is. Dus denk dat je zeker wel een warm dekentje nodig hebt. Daarbij is onze slaapkamer niet verwarmd dus heb ik sowieso wat meer warmte nodig voor haar . Alleen een slaapzak een dunne deken is dan te weinig in de winter. Ik heb nu 2 koeka teddy dekens besteld en 2 flanellen. Even voelen hoe dik die teddy zijn, kan er altijd nog 1 terug sturen. Mijn man gaat van de week naar de babypark om te kijken naar een andere box. Ga die van de babydump zo afbestellen. We vinden het allebei gewoon niks haha. Op de site van de babypark staan wel mooiere lijkt het. Wij hebben ook maar 1 maxicosi. Ga er geen 2 kopen. Moet vast wel een oplossing voor te vinden zijn. Die stokke babyset hebben wij ook besteld. Ziet er super fijn uit! Wij willen ook de uk gelijk aan tafel hebben. Gezellig! Nou ik ga maar eens m'n bed uit en douchen. Voel me nog vrij verrot na deze nacht. Straks naar het zh en dan kunnen we ook gelijk weer even bij ons nichtje kijken! Handig dat we hetzelfde zh hebben ( en dezelfde arts trouwens haha)
Madelein, wat vervelend dat het niet geholpen heeft, het leek wel een goed idee. Succes straks in het ziekenhuis. Ik zou zelf ook nooit 2 maxi cosi's aanschaffen, maar ja als ie gratis is Aan het wachten op de babydump... ze zouden er om 11.36 moeten zijn
Ik zou ze ook niet tegelijk kopen, maar heb er nu natuurlijk al eentje, en ik denk dat in dit geval we de mc ook wel bij de gastouder kunnen laten staan. Aan de andere kant is dat ding in de auto zetten echt mega irritant en hebben wij het er denk ik wel voor over om er nog eentje te kopen hihi wij hebben helaas geen isofix in de auto's.
Goedemorgen meiden, Even een ego berichtje sorry... Tijdens het hartje luisteren was er vanuit het niets een hartslagdaling naar 116-120 te horen en is normaal tussen de 152-160. Met de echo gekeken en ook daar was het op te zien. Het klopt wel gewoon regelmatig. Ctg ben ik nog net een weekje te vroeg voor, nu nogmaals bloed prikken voor mijn lever. Maandag weer terug komen en dan extra controle en echo en denk ook ctg. Ben echt even van slag... Madelein onze box komt bij de babypark vandaan, de babydump vonden wij ook niks. Deze hebben wij: Coming Kids Box Basic White Met Lade | Babypark Ik reageer later even op iedereen, even alles laten bezinken.
Jeetje wat schrikken! Hebben ze gezegd wat mogelijke oorzaken kunnen zijn? Wat was er met je lever dan? Waarom moet je een hele week wachten? Wij hebben deze van de Babydump, kregen we gratis bij de kamer, ik vind 'm niet lelijk TWF Box Lieke Met Lade Wit | TWF Lieke Met Lade | Baby-Dump
Aha dus jullie hebben er daardoor 2, ik snap m! Is zo'n isofix handig? Wij hebben het niet gekocht, vond het een hoop geld. Ik heb zelf een hoge auto ( Suzuki grand vitara) dus dacht dat vastmaken met de gordel misschien ook wel makkelijk te doen zou zijn? @mamadeluxe: schrikken zeg! Maar als het hartje even dipt en daarna weer stijgt is er weinig ernstigs toch? Die van ons dipt ook wel eens naar de 120 een paar seconden, en stijgt dan weer. Is normaal volgens onze gyn. Pas als ze veel dippen, of lang laag blijven, of te weinig variatie erin is dan is het reden tot zorg. @nuage: wij hebben die twf fleur. Maar wij zijn wel zeikers hoor allebei . Mijn man werkt bij een bekende interieur ontwerper dus ons huis is aardig stylisch zeg maar. Zo'n gammele net niet afgewerkte box irriteert dan hihi
Ja Isofix is vooral heel erg veilig, en ook handig. Je zet die mc er zo in en klikt vast. En omdat hij echt vastzit op de binnenkant van de auto is de kans dat het loskomt echt 0,0. Een gordel is veel bewerkelijker, dat merk je ook wel want je kunt de mc nog wel heen en weer schuiven. En je moet helemaal over je baby heenbuigen, dat ding eromheen wikkelen en strak trekken. Niet heel handig. Ik had altijd de voorkeur om 'm te laten zitten als ie eenmaal goed zat Als ik isofix had in de auto had ik het gekocht denk ik. Als je het wel hebt zou ik het voor een volgend stoeltje wel overwegen daar zitten ze ook wel weer een tijdje in.
Oh ja een design huis hihi wij hebben een bij elkaar geraapt zootje. De ene helft komt van Ikea en de andere helft van Marktplaats zelf gepimpt. En dan hebben we dus wel een hele dure design keuken hihi maar ja geld ging naar andere dingen de laatste jaren dan de meubels
Hoe weet je dan of zo'n ding in je auto kan? Ik ben echt een beetje blond met dit soort dingen... Haha ja een beetje een design huis ja. Niet heel strak of zo, maar wel vrij basic allemaal en netjes afgewerkt.
Mijn gammele tweedehands box TWF Box Robin Met Lade Donkergrijs | TWF Robin Met Lade | Baby-Dump Maar wij hebben dan ook geen design huis Isofix lijkt mij ook handig, dat kan met onze mc bij kinderwagen niet en met die van schoonzus wel. Ik heb een 3 deursauto, dus zo even kijken of ik isofix kan bevestigen. Mijn man heeft gelukkig wel 5 deursauto. Mamadeluxe, dat is schrikken! Gelukkig volgende week weer controle, hopelijk is alles goed. Ik had ook begrepen dat een dipje juist hoort, was het bij jou te lang dan bijvoorbeeld? Woonkamer staat vol met bestelling, dus ging ff wat dozen open maken. Maar er zit bij de kinderwagen een grote soort dekbedhoes en een losse deken. Lijkt mij wel erg groot voor in de wagenbak. Wat voor dekens/lakens hebben jullie in de kinderwagen?
Nuage: ik heb al vanaf week 13 dat ik 's nachts niet slaap van de jeuk, die komt dus van mijn lever af, die waardes waren te hoog, nu wel weer gezakt. Dus moeten we die waardes goed in de gaten houden en komen ze weer boven de norm, dan krijg ik wel medicatie. Ook wel zwangerschapscholestase genoemd. Nee ze kon er ook niet veel over zeggen zei ze. We wachten een week, omdat ik dan wel aan de ctg kan. Die box is ook leuk, heeft ook van die latjes i.p.v. spijlen! Madelein: Klopt een keer een dipje is niet erg, maar 2 x tijdens het met de doppler luisteren en tijdens de echo ook, was iets teveel van het goede. Ik hoop dat het inderdaad gewoon niks is!
Een auto heeft het of niet over het algemeen. Nieuwere auto's hebben het vaak wel. Geloof dat je dan ook nog een Isofix base erbij moet kopen maar daar kunnen dan alle stoeltjes op en verkoop je ook zo weer.
@mamadeluxe; o meerdere keren geeft niet echt rust dat snap ik. Dacht dat het 1 dipje was. Hopelijk idd niks aan de hand! 20 wk echo was gewoon goed toch? @nuage: ben even aan het googlen geweest en je moet bepaalde stangen in je autostoel hebben idd. Daar kan dan die isofix op en daar klik je je maxicosi of later een andere autostoel op. Zal eens kijken of die stangen in mijn auto zitten, die is namelijk wel al een jaar of 7 oud.
@eefje, art-therapie, kleuren-therapie, niet echt mijn ding maar lief dat je er aandacht Hoe komt het dat je schoonmoeder altijd zo vroeg bevallen is? Dan kies ik voor de 8 maanden want op 7 maanden zijn ze nog zo klein en moeten ze nog lang in het ziekenhuis blijven. Goed dat je je terug wat zwanger voelt. Scheelt ook van dag tot dag. Hoe voel je je nu nu je terug aan het werk bent? Ik heb het kopen van zwangerschapskleding ook lang uitgesteld maar bij denk een dikke 12 weken kon ik niet anders (mijn buik begon al op 10w te groeien) want alle broeken begonnen lastig te zitten. Ik heb toen ook maar 1 broek gekocht en op 14w ben ik met ons mama en mijn zus gaan winkelen voor mijn verjaardag. Kamertje dat weet ik nog niet wanneer we daaraan gaan beginnen. Mijn vriend wilde overtijd beginnen met opruimen en zo maar ik heb gezegd dat dat nog niet moet. idd bij de ikea keuze genoeg. Al hoewel mijn vriend de ikea maar niets vindt. We hebben maar een paar dingens van de ikae. De lakens vind ik wel top daar! @madelein, wat kut dat je medicatie verschuiving niet geholpen heeft. Ben benieuwd wat je gyn zo te zeggen heeft! @mamadeluxe, wat verschieten van de hartslagdaling! Wat lastig dat je een weekje moet wachten. @conejita, alles goed met je? @Nijntje, idd het is vroeg dat alles klaar staat voor je kindje maar als jij dat nodig vind waarom ook niet!
Mamadeluxe, ik heb er helemaal geen verstand van maar ik kan me voorstellen dat je schrikt. Leek de gyn ook verontrust dan? Madelein, ik ben benieuwd of het zh dan een andere oplossing voor je heeft. En hoe gaat het met je nichtje?
Tjee meiden wat is er veel geschreven. Even snel: @madelein: veel succes bij gyn straks! Hopelijk heeft hij nog een oplossing. @nijntje: valt ook eigenlijk niet zo mee hoor hoog zwanger/ geen energie en voor een kleine zorgen. Niet iets om vaak over te klagen want ik ben super gelukkig met mijn mannetje, maar het is wel pittig. @mamadeluxe: wat naar! Zou ook geschrokken zijn! Wat gek dat ze niets gezegd hebben hoe nu verder te handelen. @isofix: ik meende vanaf 2001 in alle auto's het zijn twee kleine beugeltjes tussen de bekleding/ zitting en rugleuning. Met de famillyfix kun je de mc inderdaad zo in en uit klikken. De mc neem je mee de creche in en als papa dan ophaalt klikt hij het zo weer op zijn famillyfix. Daar heb je er dan dus wel 2 van nodig, maar wij vonden het super handig en vooral veilig!
Hhhmm dan zou de auto van mijn man het wel hebben. Die is van 2008. Maar ja de andere auto heeft het niet.
Net boodschappen gedaan, maar vergeten te kijken of ik die beugels in m'n auto heb Geen zin om weer naar buiten te gaan in de regen. Mijn hersens werken echt niet goed meer laatste weken
En weer terug uit het zh. Schoonzus en zwager waren helaas lang bezig met luiertje verschonen op de neo, dus we hebben ze niet gezien . Verder heel goed nieuws gehad want ons meisje groeit als kool . Ze loopt een kleine week voor. Hoofd en buikje mooi gemiddeld, beentjes zijn lang. Familie kwaal, ik ben 1.78, mijn man ook, mijn vader en zijn vader zijn allebei 1.95. Geschat gewicht 1303 gram! Dikzak! Maar prima hoor, ze kan beter wat reserves opbouwen nu, voor het geval ze toch te vroeg komt. Enige wat wat onhandig is is dat ze steeds in volledige stuit ligt, de kans is hierdoor groot dat ze dit blijft doen? Geen idee. We zien dat over een paar weken wel weer. Verder 10 mg adalat erbij gekregen en over gezet op de 'oros' variant, die werkt langer door. Dit is wel het maximale wat hij kan en wil doen. Hij wil marge over houden voor het geval ik echt ga bevallen. Snap ik ook. Na de 32 weken wordt het gestopt en wordt er ook niet meer geremd. Dus heb 4 weken om me daar psychisch op voor te bereiden . Verder weer GBS in m'n urine helaas. Hij gaat nu overleggen met de medisch microbioloog, en hoor eind van de middag meer. Klote beest is het. Zo meteen naar de vk voor de 3D echo! Wat een feestje vandaag