Zwanger na meerdere miskramen en/of overlijden kindje

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door conejita, 20 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    We steunen ze idd waar we kunnen. En idd, het leven is verdomd oneerlijk af en toe.

@oz: ja dat heb ik ook heel lang gehad maar wij hebben de knop wel omgezet nu. Als ze geboren is kan het ook nog fout gaan, als ze een jaar is kan ze ook ziek worden of naar vallen of zo. Meisje doet het zo goed, en ik word zo goed in de gaten gehouden dat we daar maar op vertrouwen.
    Enige wat af en toe nog knaagt is die GBS die iedere keer weer terug komt. Maar ja daar krijg ik steeds ab voor, en de duur en soort ab wordt iedere keer overlegd met de medisch microbioloog, dus moet daar ook op vertrouwen. Het is niet zo dat er maar wat gedaan wordt gelukkig.

2. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Annaenmarie, dat is schrikken!! Gelukkig is alles goed met de kleine, fijn dat ze je zo goed in de gaten houden.

Madelein, wat rot dat je nichtje weer een insult heeft gehad :(

Joepie ik ben 24 weken zwanger vandaag, toch een soort mijlpaal.
    M'n buik is ook eindelijk echt aan het groeien, dus dat is wel fijn. Alleen voelt m'n buik sinds vanmiddag steeds zo gespannen aan als ik opsta. Vind dat zo vreemd, was vorige week ook al een aantal keer, maar heb vandaag rustig aan kunnen doen op m'n werk.

3. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Oja heb zo iets raars meegemaakt vandaag... Ik heb al weken geleden een Zwanger box bij de Etos opgehaald, maar vandaag is er nog 1 via de post bezorgd!? Raar toch dat ze dit ongevraagd opsturen, kost nog een hoop verzendkosten ook.
    Gelukkig zaten er andere boekjes in en een extra buikbalsem e.d. kan ook nooit kwaad natuurlijk.

4. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @nijntje: fijn de 24 weken grens!! En een extra box is nooit weg:)

5. annaenmarie

annaenmarie Actief lid

25 nov 2010
    313
    0
    16
    Kok
    Turnhout, België
    @madelein, fijn dat je volop geniet van je zwangerschap en dat je spulletjes kunt kopen maar helaas blijft mijn zwangerschap onvoorspelbaar want hoe verder in de zwangerschap hoe meer gewicht hoe sneller het kan misgaan daarom wil ik nu zo rap mogelijk aan de 28w zitten zodat als hij toch geboren moest worden toch nog een kans heeft. Veel mensen begrijpen die onzekerheid niet en dat maakt het zo moeilijk maar voor de rest blijf ik optimistisch hoor! Ik ben al zover geraakt!

@Nijntje, proficiat met je 24w grens. Het is niet abnormaal dat je buik gespannen aanvoelt hoor! Je buik krijgt meer gewicht. Misschien moet je een buikband proberen. Ik had daar ook last van maar ik merk sinds ik utrogestan (sinds 11/11) gebruik ik bijna geen gespannen buik meer heb.
    Uiteindelijk is dat reclame voor Etos. Die mannen hebben geld genoeg en jij hebt er geniet van:)

6. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @nijntje: jeeeej!!!! Mijlpaal!
    @annaenmarie: snap ik helemaal hoor. Is ook niet voor niks dat wij gewacht hebben met spullen kopen tot die 28 weken. Is toch de tweede magische grens na die 24 weken.

7. annaenmarie

annaenmarie Actief lid

25 nov 2010
    313
    0
    16
    Kok
    Turnhout, België
    Ik ben deze middag ontslagen uit het ziekenhuis. Ergens blij maar ik voelde me daar veilig. Maandag wordt mijn behandelplan besproken. Ik zal preventieve medicatie krijgen. De welke weet ik nog niet.

8. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Annaenmarie, wat fijn dat je weer thuis bent, dan is het weer helemaal rustig in je buik toch. Hopelijk verlies je niets meer en blijft alles rustig. Ben benieuwd welke medicatie je krijgt.

Ik ga nu naar de 2e les zwangerenfit (soort gym/yoga). Bah, hou niet van zulke dingen. En morgen werken :(
    Fijn weekend voor jullie!

9. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Snap wel dat je je daar veilig voelde. Vooral omdat je thuis ook niet meer uit de voeten kunt, veel verschil maakt het dan niet. Gewoon niet aarzelen om terug te gaan als je iets niet vertrouwt!

10. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Je zal wel iets van progesteron gaan krijgen denk ik? Of krijg je dat al?

Hier weinig nieuws. Nichtje doet het matig. Verder al de hele ochtend een drukke beeb in mijn buik die dr voetjes door mn cervix probeert te trappen... Wat een K.. gevoel is dat zeg! Ik porren en doen om dr te laten draaien maar ze vind het wel een leuk spelletje geloof ik.. Zucht.. ;)

11. annaenmarie

annaenmarie Actief lid

25 nov 2010
    313
    0
    16
    Kok
    Turnhout, België
    Die dokters vertellen zoveel dat ik meestal de helft vergeten ben. Mijn vriend was er gisteren ook niet bij want hij als verpleger onthoudt meestal zo'n dingen. Ik hoorde iets van antibiotica op regelmatige tijdstip. Ik hoor het maandag wel. Progesteron moet ik al 3xper dag innemen.
    Mijn zus en schoonmoeder zijn me gisteren komen halen. Allebei toffe mensen maar zo aanwezig want ze vonden het niet kunnen dat ik naar huis mocht en dat ik de dokter niet had gezien. Want klopt dat wel wat die assistentes dat zeggen bla bla bla. En merk sinds ik thuis ben meer gespannen buiken heb. Die bezorgen me allebei .te veel stress. Eigenlijk moeten zij me geruststellen in plaatst van me stress te bezorgen. Goed bedoeld van hen hoor maar oooohh zo vervelend! Vandaag krijg ik normaal gezien geen bezoek. Heerlijk want kan zo vermoeiend zijn.

@ madelein, lastig dat je baby zo hard aan het stampen is en idd geen prettig gevoel. Koppig is ze wel:)

12. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Antibiotica krijg je alleen bij infecties, die heb je niet toch?
    Of hebben ze kweken afgenomen bij je ivm de rose afscheiding en zijn die maandag bekend?
    Ik vind het ook wat vreemd dat ze je naar huis laten gaan met de mededeling dat je vanaf maandag medicijnen moet slikken. Maar ja er zal er een logische gedachte achter zitten

13. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Het meiden,
    Gister ff niet geweest, druk en vanmorgen sinterklaas intocht, zo leuk!

Stuk minder leuk: bloedwaarde was niet o.k. Dus afbouw prednison mislukt, moet nu weer iets omhoog.
    Probeer of ik het met 2,5 erbij red i.p.v. Meteen 5 mg.
    Baal er stevig van, net wil maar niet lukken, en inmiddels heb ik niet veel tijd meer...:(

Dat ik er mee bezig ben in mijn hoofd, of alles wel goed gaat komen, bleek vanacht wel. Ongelooflijk naar gedroomd. Dat ik weeen kreeg en beviel van een dood meisje:(:(

Dinsdag alles maar eens goed bespreken met gyn om me wat rust te geven. Merk dat ik me zorgen maak wat er gebeurd als ik vroeg moet bevallen en eigen gyn is er niet, weet men dan wel wat ze moeten doen met die prednison. Zal het ze natuurlijk wel zeggen, maar het is nogal gyn afhankelijk wat ze van je aannemen. Wil daarom dat gyn een duidelijk plan op papier zet.

14. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Waarom is de prednison een pb bij de bevalling??aan hoeveel zit je nu?

Die nachtmerries....niet leuk hè. Hier vanacht weer gedroomd dat ik hevig ging bloeden. Had weer even nodig om te beseffen dat het een droom was... :(

15. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Annaemarie, geniet van je rust ;)

16. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Je lichaam is gewend aan cortisonen, en het stofje wat je lijf aanmaakt om je door de bevalling te helpen (bepaald hormoon) is het zelfde of lijkt er erg op. In ieder geval reageert je lijf er niet meer op.
    Daarom spuiten ze me in dat geval vol met prednison, ik moet dan een afbouw schema van 5 dagen, niet helder of dat thuis kan of dat ik dan in z'huis moet blijven. En er zijn ook risico's voor baby dus die moet dan ook 24 uur in z'huis blijven.

Maar wat me het meeste plaagt is dat ik de hele zwangerschap al net idee heb dat ze te vroeg zal komen, en ik vraag me af hoe dat combineert met dat Pred beleid.

17. annaenmarie

annaenmarie Actief lid

25 nov 2010
    313
    0
    16
    Kok
    Turnhout, België
    @ Madelein, idd ze hebben kweken afgenomen. Ach, we zien wel en zoals je zegt de gyn zal wel een logische verklaring hebben. Hij is sowieso geen voorstander van een opname en eigenlijk ook niet voor preventieve medicatie.

@ eef, ik ben idd van mijn rust aan het genieten. Tot nu toe nog geen last van mijn buik gehad.

@y30, wat lastig dat je niet moogt afbouwen met je medicatie en die nachtmerries zijn niet leuk.

18. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Y30, kun je geen monitoring aanvragen, bijv. dagelijks vanaf 37 weken?

19. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Bedoel je dagelijks naar ziekenhuis voor echo?
    Denk eigenlijk niet dat gyn daar open voor staat. Maar intensievere controle wil ik wel gaan bespreken dinsdag.

20. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Meestal is dat geen echo dagelijks maar CTG. En dat gebeurt vaker, had ik met m'n diabetes ook

Deel Deze Pagina