Bedankt voor de tip Cullen. Ik ga maar eens shoppen denk ik En sorry, met een f vind je meer Bedankt Nuage! Je kunt het dus voor alles toepassen. Heb het zelf ook nog niet geprobeerd maar als ik zo paniekerig blijf......
Super nieuws cullen!!! Hier is het gisteravond toch weer flink onrustig geweest, maar het zakte gelukkig af toen ik ging slapen. Meisje is ook enorm druk, merk echt dat ze groter wordt en meer kracht krijgt. Kreeg gister een schop in m'n blaas die gewoon echt gemeen zeer deed! Draakje. Nichtje mag over naar een gewone zuigelingen afdeling . Eindelijk weer wat positief nieuws van die kant. De onderzoeken lopen nog, dat is dus nog wel spannend. Verder is gister al het spul gebracht voor de babykamer en uitzet . Super leuk! En manlief heeft een begin gemaakt met het kamertje, dus er gebeuren leuke dingen hier hihi!
@Cullen, proficiat 19 weken al! Waarom wil je alles verbergen? Ik snap je paniekaanvallen want bloed en zwangerschap is eng. Misschien moet je psychologische hulp zoeken? Ik merk dat ik er veel aan heb. Alleen helaas is die van mij druk bezet want ze kan pas 1 december langskomen (doet ze speciaal voor mij) en ik heb het nu juist moeilijk maar hier schrijven lucht ook voor mij. We hebben allemaal wel een andere probleem maar die angsten, onzekerheid,.... hebben we hier allemaal! Neen, ik moet geen dieet volgen. Ik vind veel dingens gewoon niet meer lekker. De vettige dingens blijf ik wel lekker vinden maar dat probeer ik zo weinig te doen want van al dat liggen verbruik je geen calorieën hè. @eef, wat lastig dat je collega vroeg dat je zwanger was. Tips heb ik niet om je buik te verbergen want toen ik zover was als jou kon ik het niet meer verbergen en ik moest het op mijn werk op 5 weken al vertellen omdat ik op 13w moest toppen met werken, omdat we maar met 4 werken en omdat ik iui had ondergaan. Ik hoop dat die 3 weekjes snel voorbij gaan! @madelein, wat lastig dat je meisje zo druk is. Hoe voel je je nu? Blij om te horen dat het met je nichtje goed gaat!
@cullen: iedere huisartsen praktijk heeft tegenwoording een POH GGZ, dit is een psycholoog die op kosten van de huisarts je zo'n 5 consulten kan bieden. Ik neem aan dat je huisarts er zelf wel over begint, maar anders kun je hier naar vragen. Angstig zijn en nare dromen is 1 ding maar wakker liggen en paniek aanvallen lijkt me niet de bedoeling. Succes! En by the way: fijn, al 19 weken! @madelein: wat een fijn nieuws van je nichtje!! En leuk dat jullie aan de babykamer zijn begonnen. Hier: bekken instabiliteit nu echt begonnen. Als het er dan weer helemaal is, denk je pas, o,ja dit was echt beroerd. Had al wel bijna dagelijks ff 's avonds last maar nu echt de hele dag en bij iedere stap. Vanmorgen paar uur een doof gevoel in mijn rechter lies, leek wel alsof er geen bloed doorstroming meer was. Inmiddels weer over. Iemand enig idee wat dat was?
Vind het nog laat Y30, ik heb het helaas ook al. Doof gevoel rechts is herkenbaar, bij mij is het m'n bovenbeen. Komt door de zwaarte van je buik die zenuw indrukt. Op je linkerzijde slapen is het enige dat een beetje helpt.
@nuage: o.k. Vrij onschuldig dus, fijn! Ik was bang dat de bloeddoorstroming verslechterd was ( en dan wellicht dopler ook) Ik slaap praktisch alleen maar links omdat dat beter zou zijn, dus misschien daarom laat last van dit kwaaltje.
Bij mij helpt het helaas niet maar ik ben te zwaar dus het zal daarmee te maken hebben. Op zich onschuldig ja maar wel onwijs vervelend en bij twijfel altijd even navragen hoor, maar dat doe je vast wel
Ik heb het verder nog niet nagevraagd, vind je verklaring wel plausibel. Zeker omdat ik het heb nadat ik even rechtop gezeten heb, zoals aan tafel. En dan drukt mijn buik i.d.d meer op mijn liezen, dan als ik achter over zit.
Vanmorgen fijn ff als gezin op pad geweest, naar binnen speeltuin. Ff weg uit de bouw activiteiten. Manlief vond het ook erg leuk. Er was daar ook een gezin met een kind van 2 en een baby van 5 weken. Het zullen de hormonen wel zijn, maar als ik dan zo'n wurmpje zie heb ik er helemaal zin in.
Y30, fijn dat jullie iets hebben kunnen doen als gezin want ik weet nog toen we aan het verbouwen waren zaten we allebei midden in onze studie. Achteraf gezien een slechte timing maar wanneer die je het goed hè. En we hadden daar zoveel stress van dat we elkaar enkele maanden uit het oog verloren. Dus chapeau van jullie. Zwanger en een kleine rondlopen. Wil het niet nadoen! Idd dat zullen deels de hormonen zijn want 2 jaar verschil is echt wel kort maar oooh zo schattig
Is ook best een heftige combinatie hoor, maar we bouwen met de buren van beide kanten, dus we kunnen niet echt eigen planning maken. Anders misschien wel ff uitgesteld. Hoe is het nu met jou? Geen med. Meer hoeven nemen?
Y30, met mij gaat het redelijk. Ben nu veel alleen omdat mijn vriend de late heeft en dat is minder. Ben echt aan het aftellen tot de 24 weken. Juist die dag verjaard mijn vriend ook. Ik neem nog altijd utrogestan en moet dat voorlopig blijven doen. Mss geen slecht idee om het even uit te stellen maar dat wilt je man waarschijnlijk niet. Wat zijn jullie weer juist aan het verbouwen?
Madelein, wat een goed nieuws over je nichtje! En wat leuk dat jullie met het kamertje zijn begonnen. Hoe is het dit weekend gegaan met je buik? Y30, wat rot die klachten van je bekken. Ga je ervoor naar de fysio of heeft dat geen zin? Ik was donderdagavond niet echt lekker na die vergadering op mijn werk en werd die nacht ook ziek. Nu ben ik wel weer beter, maar had dus een beetje last van o.a. mijn darmen en nu heb ik volgens mij aambeien..... Het doet zo'n pijn Echt een kneusje ben ik dus, als ik lig of loop heb ik zere heupen, als ik zit een zere kont En heb ook al een paar dagen last van boertjes/maagzuur en het komt steeds naar boven. Sorry voor de vieze praatjes, tips zijn welkom
Nijntje, wat lastig dat je zo afzien van je zwangerschap. Fijn dat je niet meer ziek bent maar lastig van de kwaaltjes. Wat helpt tegen aanbeien is veel water drinken, voldoende vezels eten (groenten, fruit, noten....), witte suiker producten mijden (kan constipatie veroorzaken) en blijkbaar voldoende bewegen maar als je last heb van je heupen is dat moeilijk haalbaar. Tegen boertjes/maagzuur, kleine porties eten. Beter 6 kleine dan 3 grote maaltijden per dag. koolzuurhoudende dranken vermijden en waar ik last van heb alles op basis van tomaten maar dat heb ik altijd last van gehad. Sowieso werkt je maag, darmen,... veel tragen als je zwanger bent. Sinds ik meer water drink. Deed dat in het begin veel te weinig. Ik probeer dagelijks aan minimum 7 glazen te bekomen en een tip van de gyn drink je water voor 17u moet je 's avonds en 's nachts minder naar toilet en dat werkt bij mij wel. Om wat af te wisselen en om niet altijd water te drinken gebruik ik soyamelk, thee en soms bessensap.
@nijntje: voor de aambeien heb je curanol crème en tabletjes. Ik heb al aambeien sinds het hele begin van de zwangerschap, maar sinds kort gevoelig, dus heb het ook gehaald. @anneenmarie: samen met beide buren bouwen we 2 garages, waarvan 1 dubbele, 2 schuren en 3 veranda's. Waarvan de gewone garage, schuur en veranda van ons. Het lijkt hierachter wel een proffesionele bouwplaats Hier: bloedwaarde verder verslechterd. Moet prednison zo houden, maar wel weer voor infuus (deed ik toch nog). Ook even her ziekenhuis gebeld over dat verdoofde gevoel in lies, neemt namelijk toe. Moest nagevraagd worden en als je dan belt komt er niet meer uit als het kan er bij horen, vergelijkbaar met slapende voet, even slechte doorbloeding maar kan geen kwaad. Nu heb ik het inmiddels meerdere uren per dag, maar daarop kwam alleen dat ik me geen zorgen hoefde te maken en het kon wachten tot volgende controle (volgende week woensdag). Zij meende dat het mijn doorbloeding was en niet die van het kind. Maar de placenta wordt toch gevoed door de bloedstroom vanuit de lies??? Nuage noemde en ook op internet lees ik over beknelde zenuw, maar daar ging net gek genoeg weer helemaal niet over. Wie snapt het nog???
Bedacht mij ik bel gewoon eens de bekken fysio waar ik tijdens vorige zwangerschap heb gelopen. Zij herkende de klacht meteen, gaf aan dat het een spier is die door het bekken belast wordt. Heel duidelijk verhaal, moest aan de telefoon een oefening doen, dit bevestigde haar diagnose en nu mailt ze me die oefening. Zo'n fijne vrouw!!
Mja in je linkerbeen of richting je linkerbeen zit een grote ader heb ik begrepen en als die knelt kan dat ook klachten geven. Maar dat is dan de bloedstroom richting je been en je placenta komt daar niet ná zeg maar, die krijgt al eerder bloed vanuit het hart. Het is wel typisch zo'n kluitje voor in het riet hoor wat ze je geven.
Annaenmarie, bedankt voor de tips. Helaas doe ik al deze dingen standaard al, dus kan niet echt iets aan mijn voeding veranderen. Drink minimaal 10 glazen (water en beetje thee) per dag en heb ook maar 1x per week ofzo last van obstipatie. Kleine beetjes eten doe ik ook al Y30, curanol zalf heb ik toevallig net gekocht. Hopelijk helpt het. De tabletten heb ik niet genomen, hier zit vitamine c in. Vind je dat geen probleem? Heb nog niet gekeken om hoeveel mg het gaat hoor. Wat vervelend dat je bloedwaardes verslechterd zijn. Hoe vaak ga ga je nu infusen krijgen? Hopelijk helpt het, want de pred ophogen is zeker geen optie meer nu je bevalling steeds dichterbij komt. Vervelend ook je lies, heb er nooit van gehoord. Heb ook geen idee hoe de placenta wordt gevoed, maar hopelijk niet dus vanuit je lies dan. Het was me wel weer een nachtje zeg. Normaal word ik steeds wakker omdat ik anders moet liggen vanwege mijn heupen, maar nu dacht ik alleen maar 'au mijn kont'. Liggen, staan, lopen, zitten, alles is verschrikkelijk. Al paar jankbuien gehad vandaag (hormonen?!). Las op internet dat neusspray ook schijnt te helpen om het te laten slinken, dus dat ga ik ook proberen. Dat ding is echt mega groot, ben me kapot geschrokken in de spiegel