Zwanger na meerdere miskramen en/of overlijden kindje

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door conejita, 20 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Nijntje ga ermee naar de huisarts, als het echt erg is kan hij 'm afbinden. Ik gebruikte altijd gewoon Sperti dat werkte bij mij goed. En heb je al een donut kussen om op te zitten?

2. MamaDeluxe5

MamaDeluxe5 Fanatiek lid

26 sep 2014
    1.304
    0
    0
    Hoi meiden,

Even een ego berichtje;

Sinds gisteravond last van menstruatiekrampen die uitstraalde naar mijn rug en benen. Vanmorgen ook wat slijmerig bloedverlies gehad, dus de gyn gebeld.
    sinds vanmiddag dus opgenomen met regelmatige weeen, inmiddels een eerste dosis weeenremmers gehad, maar het lijkt nog niet echt te helpen. Gelukkig geen ontsluiting!

Ik hoop dat de weeenremmers snel helpen en het niet voor ontsluiting gaat zorgen...

3. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Jeetje wat schrikken! Hebben ze enig idee hoe dit kan?

4. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @jeetje, mamadeluxe waar komt dit nu in eens vandaan. Wat naar!!
    Dat slijmerige bloedverlies klinkt als je slijmprop, maar is natuurlijk veel te vroeg. Hopelijk helpen die weeenremmers snel!

@nijntje: ik heb de zalf, de tabletjes liggen klaar voor na de bevalling. Inderdaad vanwege de vitamine C.

M.b.t. Je vraag, ga deze week 1 keer, mocht het niet genoeg zijn dan volgende week 2 keren, maar ja, al dat vet kan in deze termijn ook zorgen voor problemen met de placenta. Dr. P heeft alleen gereageerd dat ik qua prednison op 17,5 moest blijven niet ophogen naar 20, op al mijn andere vragen niets gehoord, ook niet na 2e mail. Baal er wel van. Hoor van meer mensen dat hij niet thuis geeft bij moeilijke vragen.

5. MamaDeluxe5

MamaDeluxe5 Fanatiek lid

26 sep 2014
    1.304
    0
    0
    Hoi meiden,

Hier een kleine update;
    Weeenremmers lijken wel iets te doen! Voelt wat rustiger aan. Ze houden het gelukkig goed in de gaten.
    Ik hoop dat ze gewoon nog even binnen blijft en ik snel naar huis mag, stil liggen in een ziekenhuis is niet echt iets voor mij .

Nijntje: zie je hem binnenkort weer? Anders dan vragen en anders kijken of je hem telefonisch kan bereiken?

6. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Nuage, whaaa wil echt niet naar de huisarts hiermee. Zo'n kussen is wel een goed idee, kende ik nog niet. Ga er morgen voor kijken.

Y30, echt heel irritant dat hij geen antwoord geeft op alle vragen.

Mamadeluxe, wat schrikken zeg. Gelukkig lijken de remmers iets te helpen, hoop echt dat ze nog even binnen blijft. Hopelijk wordt het snel weer helemaal rustig en kan je naar huis.

Heb vanavond de verloskundige gemaild en kreeg meteen mail terug. Meestal gaan aambeien pas een tijdje na de bevalling weer weg en ze denkt ook niet dat de huisarts veel kan doen als ik zwanger ben. Ze adviseert curanol en als ik veel last blijf houden natuurlijk wel even contact opnemen met de huisarts.
    Hopelijk gaat het toch morgen wat beter, want ik weet echt niet hoe ik woensdag moet werken op deze manier. Boodschappen was vandaag al drama en zit verder maar de hele dag heel stil.

Ik heb altijd gezegd dat ik niet zal klagen als ik eindelijk goed zwanger ben, dus vind het ook wel erg dat ik nu toch klaag. Heb het er allemaal voor over, maar ohh ik vind het maar zwaar.

7. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Y30, vervelend dat je nu een beetje in het onzekere gelaten wordt !

Mamadeluxe, wat een stress zeg. Ik zou toch maar even lekker blijven liggen. Het is allemaal voor het goede doel !

Nijntje, ik had zakjes met iets van poeder. Dat maakte de ontlasting zachter. Ik nam maar halve zakjes want ik werd er wel winderig van :-/
    En geen warm bad nemen. Dat lijkt te verlichten, maar dat maakt het erger !

Ik heb wat vragen hier voor de prednison sliksters.
    Mijn gyn wil dat ik ga afbouwen vanaf 12 weken en dan in 3 weken. Ik slik 20mg.
    Maar ik heb dan nog niet mijn termijn echo gehad. Zouden jullie wachten tot erna?
    En wat was jullie afbouwschema?
    En moesten jullie gestopt zijn VOOR een bepaald aantal zwangerschapsweken, bijvoorbeeld voor de 16 weken?
    Ik vind het doodeng !

8. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik moest met 12 weken zijn afgebouwd. Na de 12 weken kun je ook groeivertraging erdoor krijgen heb ik gelezen. Maar er zijn wel genoeg voorbeelden van meiden die met 14 wkn of 16 zijn gestopt. Maar Gent zegt dus 12 weken. Mijn afbouwschema van de internist was per 2,5 Mg afbouwen om de dag of 5. Daar ben je dus nog even zoet mee dan.

9. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Eef, ik had 10 mg en mocht met 12 weken in een keer stoppen. Vond het ook doodeng en ben langer doorgegaan. Ben met iets van 14 weken begonnen met afbouwen, 2,5 mg per week. Duurde dus 3 weken en was zo bang.
    Het wordt ook vaak per 5 mg afgebouwd, dat zou jij kunnen doen. Of ook gewoon 2,5 mg als je genoeg tabletten in voorraad hebt.

Baby is groter dan ggemiddeld, dus geen groeivertraging gehad.

10. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Even een snel berichtje van mij, kan me niet zo goed concentreren geloof ik. Lees alles teruf en weet na een seconde al niet meer wat er staat. Erg..

@mamadeluxe: jemig wat schrikken!! Hoe gaat het nu? Hebben ze wel ook kweken afgenomen bij je? Van je cervix?
    Sterkte!
    @nijntje: fijn kwaaltje idd. Hier een paar weken geleden ook de eerste aambei :(. Na een paar dagen was de pijn eraf, en nu is er helemaal weg. Zit alleen nog een vies 'flubje'. Heel goor vind ik dat. Maar ja weinig aan te doen ben ik bang.

11. MamaDeluxe5

MamaDeluxe5 Fanatiek lid

26 sep 2014
    1.304
    0
    0
    Hoi meiden,

Ik ben inmiddels weer thuis gelukkig! Toch wel geschrokken.

Madelein: Ze hebben inderdaad een kweek van mijn cervix genomen en ook urine uit mijn blaas gehaald en op kweek gezet. Vanmorgen nog een cervixmeting gehad en die was netjes 4 cm!

12. annaenmarie

annaenmarie Actief lid

25 nov 2010
    313
    0
    16
    Kok
    Turnhout, België
    @Y30, een serieus project zijn jullie aan het verwezelijken. Lastige is als je met verschillende mensen samen werkt kun je er niet mee stoppen hè. Je man zal wel meer tijd maken als de kleine er is?

Je verdovend gevoel in je lies is dat misschien geen bijwerking van de prednison? Lastig dat je geen antwoord krijgt op je vraag. Wat fijn dat die beken fysio je een oefening heeft gegeven en werkt het ook?

@nijntje, dan kan ik je helaas niet helpen. 10 glazen is niet slecht. Ik kom meestal maar aan de 7. Toen ik nog werkte dronk ik wel meer waarsschijnlijk omdat ik toen Calorieën verbrande.

Wat kut dat je zoveel last heb van je aambeien. Ik heb dat ooit één keer gehad toen ik zwanger was van ons Marie en dan was het nog maar zeer minimaal en ik vond het toen al lastig.

Hier mag geklaagt worden meid :)! Ik zei juist tegen mijn vriend. Buiten wat last van mijn been mag ik niet klagen. Mijn lichaam is gemaakt om zwanger te zijn:) Alleen kan ik zelfstandig geen kindjes dragene dat is kut! anders had ik er wel 10 gehad:)

@mamadeluxe, jeetje, normaal dat je zo geschrokken bent. Je hebt echt geluk gehad want toen ik je verhaal las dacht ik terug aan mijn horror verhalen. Ik krijg ontsluiting zonder te voelen zonder aanleiding. Ergens heb je het geluk gehad dat je klachten kreeg maar alles is terug in orde. Wat was de aanleiding?

Kut hè dat stilliggen. Welkom in mijn wereld! Begin aan week 12:(

Ik heb al weken last van mijn linkerknie. Rare eraan is alleen maar 's nachts en 's morgens. Heb nog niet aan mijn gyn gevraagd van waar dat komt maar meestal weten ze het zelf niet. Zolang ik overdag er geen last van heb laat ik het zo.

Vandaag ben ik eindelijk aan de 24 weken beland! Echt een raar gevoel want na vandaag ben ik nog nooit zover geraakt. Ik vat het nog niet. Wie weet kan ik na volgende week maandag (consultatie) aan de kinderkamer beginnen;). Juist vandaag is mijn vriend ook jarig. Geluk en verdriet wisselen hier elkaar af!

13. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Mamadeluxe, wat fijn dat je weer thuis bent. Hopelijk blijft alles rustig daarbinnen.

Eefenmarie, wat heerlijk om die 24 weken grens te hebben gehaald! Ook nog gefeliciteerd met je vriend!

Ik kan wel weer janken. Heb nog zo'n pijn en moet morgen werken, dus belde naar telefonisch spreekuur bij de huisarts en hoopte op een verdovende creme. Helaas moet ik straks langskomen en gaat ze kijken of er een stolsel in zit en opengesneden kan worden. Vind het zo vreselijk genant en vind het heel erg eng wat ze wil doen :(

14. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Goed dat je toch hebt gebeld! Meis dit is echt niet gênant, je moet straks ook nog bevallen he ;) hopelijk konden ze je helpen!

15. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Echt verschrikkelijk die verdoving. 4x die naald erin en daarna open gesneden en alle stolsels eruit geknepen. Weet niet hoe ik naar huis ben gereden, kan er niet op zitten. Het is nu nog pijnlijker. Constante pijn. Alsof ik helemaal open lig.
    Hoe moet ik nou naar mn werk morgen. Kan denk niet eens slapen.

16. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @nijn: hopelijk neemt de pijn snel af nu de druk er af is. Anders zo'n ring halen en mee nemen naar het werk.
    En klagen mag hoor, zwanger zijn is prachtig maar ook een hoop pijn en gedoe en in het geval van de meiden hier veel stress.

@mamadeluxe: wat fijn dat je weer thuis bent, en de cervix meting goed was!

@anneenmarie: fijn, de 24 weken grens!

Hier: morgen internist, benieuwd!

17. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Nijntje, kon ze je niet even thuis houden? Zo kun je toch niet gaan werken??
    Ik leef enorm met je mee. Aambeien heb ik gekend, maar ook een scheurtje. Wat heb ik kunnen huilen omdat ik niet naar de wc durfde...door het uitstellen werd de ontlasting harder, het scheurtje groter, etc....
    Sterkte !!

18. Will92

Will92 Actief lid

14 nov 2014
    217
    0
    16
    NULL
    NULL
    Pfff heel veel sterkte Nijntje! Kheb er nooit last van gehad dus kheb helaas geen tips voor je!

Hier beginnen de kilo's wel te wegen ondertussen.. Zit nu op 37 weken en ben 15 kilo aangekomen. Meer dan ik verwacht had eigenlijk en er zal ooj best wat blijven hangen ben ik bang.. Hoe gaat het met jullie kilo's?

19. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Thuis blijven Nijn!

Kilo's praat me er niet van nu 10kg al ik begrijp niet waarom ik deze zwangerschap zoveel aankom

20. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Voorlopig alleen maar afgevallen van het ziek zijn :$
    Hoop dat ik straks na de termijn echo lekker verder mag en dan wel zonder misselijk zijn. En dus lekker kilo's aankomen. Heb nu al zin om allerlei lekkers te eten met kerst. Maar als ik me dan nog zo voel zal het kale toast worden :(
    (In principe ben ik aan de magere kant dus aankomen mag ook best)

Deel Deze Pagina