Hopefor2, wat leuk....een jongetje!!!! joepie !! Y30, ik hoop dat je duidelijke antwoorden gaat krijgen wat dit soort stress is NIET leuk ! Madelein, hoe gaat het met je nichtje?
Onze waarden zijn nooit getest. Wij kregen enkel prednison vanwege een positieve ANA waarde. Ik maak me er geen zorgen om.
Hier: menstuatie achtige krampen in onderbuik. Al zo'n uur. Opgezocht zouden indalingsweeen kunnen zijn. Will: heb jij dit ook (gehad)?
He meiden ja leuk he. Dankjulliewel allemaal heb vandaag al mijm eerste echte jongenspakje gekocht. Toch ook hele leuke dingen hoor Minty wat ontzettend naar dat overgeven zeg bah Y30 zou idd wel je zorgen uitspreken maarr dat doe je denk ik al. Leuk Nuage dat jij het ook hebt. hoe oud was jouw dochter ook al weer? Eef hoe gaat het met jou begin je al aan het idee te wennen?
Wil uiteraard ook niemand zorgen aan praten. Bij mij was het immers ook alleen een te hoge ANA waarde. Maar goed ik hoop er na een overleg met dr.p en wellicht gyn uit te komen. Eerst woensdag maar weer eens een goede dopler zien te hebben, aangezien er al wel calcificaties zijn.
Y30, in Gent testen ze nooit de waardes, dus geen idee of ze goed waren... Ohh dus door het indalen krijg je menstruatiekrampen. Hopelijk nog geen echte weeën in ieder geval
Oja ik heb weer iets raars, dikke enkels... Het is niet warm en ik heb een lage bloeddruk, dus vind het raar.
Is gelukkig niet raar Nijntje. Hoort er echt bij, is alleen super irritant. Benen omhoog gooien. Als het blijft en je hebt er last van kun je kousen krijgen.
haha...als je het hier soms leest allemaal vraag je je af waar we aan begonnen zijn :-D :-D Wat een kwalen allemaal he, tijdens het zwanger zijn. Ik heb er allemaal niet zo'n herinnering van. Of het liep gewoon op rolletjes...of het werd allemaal overtroffen door het blije gevoel. Want als ik heel goed nadenk....ik had het zuur de hele zwangerschap en sliep zittend, ik heb ook aambeien gehad (vooral NA de bevalling overigens), constipatie, striemen....en vooral al die problemen NA de bevalling. Die staan me het meest bij. Waarschijnlijk het feit dat ik geen zorgen heb gehad over mijn mannetje...zowel tijdens als na.....hebben er voor gezorgd dat het gewoon een heerlijke periode was. Ik hoop dat iedereen hier er ook zo op terug mag kijken, op de huidige zwangerschappen...ondanks al het afzien dat er ook bij komt kijken, met name voor sommigen onder ons bij wie het allemaal niet op rolletjes verloopt ! Sterkte meiden !!
Hopefor2, ik betrap me erop dat ik mezelf vaak al echt als zwanger beschouw...nu en over een paar weken. Zodra ik me dat besef schrik ik heel erg...ik wil echt voorzichtig blijven tot na die APK keuring! Nog een dag of 10 dus (precies 10 + een halve ochtend ).
Dat gevoel is goed Eef, ik snap je angst maar ik denk echt dat dat goede gevoel gewoon terecht is. Eigenlijk heb ik geen twijfel. Mijn vorige zwangerschap zat ook vol complicaties. Gelukkig geen aambeien of dikke voeten. Wel erg veel last van RSI in mijn armen, ontzettende pijn 's nachts in m'n rechter bovenbeen (werd huilend wakker sprong letterlijk m'n bed uit van de pijn, toen bronchitis vanwege weggedrukte longen, behoorlijke bekkeninstabiliteit en daarna nog de zwangerschapsdiabetes, keizersnede en wond die ging ontsteken. Maar man man wat een geweldige periode! Zo blij en dankbaar dat ik eindelijk zwanger mocht zijn. Ik weet het gevoel nog heel goed van leegte, verlies en uitzichtloosheid. Daar kunnen die ongemakken echt niet tegenop. Maakt ze natuurlijk niet minder ongemakkelijk, maar ik denk wel dat wij er misschien beter tegen kunnen.
Bedoel je rond 12 weken? Toen had ik namelijk net mijn crisis periode achter de rug. Van week 9 t/m 11 had ik hele slechte waarden ondanks prednison verhogingen. Dus in week 12 zat ik op 25 mg.u
Dat denk ik ook! Kreeg toevallig van de week de opmerking van een collega dat zij het zo knap vond dat ik nog werkte, en dat zij dacht dat veel mensen in zo'n pittig traject en nu veel klachten, allang ziek thuis hadden gezeten. Terwijl het geen moment bij me opgekomen is om me ziek melden. Voor ons hier is alles relatief aan de ellende van de eerdere verliezen.
Nee ik bedoel je positieve ANA. Heb begrepen dat het een waarde tussen 1 en 5 is. Ik had 2+/3+ gespikkeld en geloof Nijntje ook. Heb jij ook echt eerder meegemaakt dat het nog laat mis ging hierdoor? Alleen de bekkenproblemen nekken mij. Vorige keer met 26 wkn gestopt met werken daardoor. Maar zij hadden me daarvoor al ontslagen toen ik vertelde dat ik zwanger was, dus ik was niet echt geneigd om door te bijten. Nu is dat anders nu ga ik echt voor die 34 wkn.
Wij zeggen thuis ook wel eens, als ik meteen zwanger was geworden en gebleven, waren de kwaaltjes zwaarder geweest. Nu heb je het er misschien meer voor over of hoe je dat ook zegt. Heb zwangere collega's gehad en die klaagden elke dag. Ik klaag alleen hier (sorry) en thuis, maar bedoel het niet als klagen. Moet het ook gewoon ff kwijt. Ben echt super blij dat ik nog steeds zwanger ben
Duitsland zet het anders blijkbaar. Ik had 1:160 gespikkeld Ik heb het zelf niet meegemaakt, maar ken wel meerdere vrouwen bij wie het eerste kind (veel te) vroeg is gehaald i.v.m. Placenta problemen en groei achterstand, wat nu bij het tweede kind achteraf gezien een immuunprobleem blijkt te zijn.
Ik ken er gelukkig geen eentje, behalve dan iemand waar het door FNAIT komt maar dat is toch weer een hele andere categorie. Maar volg je gevoel. Mijn gevoel zegt die bloedverdunners die heb ik nodig, dat immuunsysteem is het grote probleem niet, zeker niet na die 12 weken. Zat er vd week nog aan te denken dat ik er nu eigenlijk helemaal nooit meer bang voor ben dat het nog misgaat. Bijzonder eigenlijk. Ik denk dat het komt doordat ik al een dochter heb met 0,0 medicatie. Dus in mijn hoofd zijn alleen de eerste 10 weken een probleem en daarna zit het goed. Y30 ik dacht dat je ook in Gent was geweest. Ik weet nog steeds niet wat ik van dr P moet vinden. Ik ken hem niet, maar de mening van de S wel. Maar als zelfs hij nu zegt dat het goed zit zou ik daar wel in meegaan want in mijn ogen is hij eerder te extreem de andere kant op dus als hij dat zegt betekent het zeker iets zeg maar.
Sorry, tijdje stil geweest maar leef nog . Heb even een paar k.. dagen gehad. Dipje door alle buikpijn en frustraties dat ik niks kan doen. Maar her meisje zit nog binnen Verder alles z'n gangetje hier. Merk wel dat ik echt aan het aftellen ben. Over 5-6 weken mag ze van mij komen! En dat lijkt ineens wel heel dichtbij