Dat vind ik apart. Prednison maakt de waarde onbetrouwbaar? Prednison kan juist suiker veroorzaken! Dat was bij mij ook zo toen ik het slikte. Ik werd direct behandeld met insuline. Ze gaan nu dus niet naar je suikerwaarde kijken?
Y30, wat apart die verschillen. Misschien kan je ff bij de huisarts langs om je suiker te prikken. Prednison heeft invloed op je suiker, maar geeft toch geen onbetrouwbare waarde. Vreemd hoor.
Y30, wel fijn dat je dinsdag weer mag. Ik neem aan dat ze de kleine ook gewoon zullen halen als ze het allemaal niet meer vertrouwen? Mondig zijn he! Als jij je er niet goed bij voelt, jezelf goed laten horen en de deur daar plat lopen !
Ik heb het gehaald, 24 weken. Ik weet dat je er nog lang niet bent dan maar ik voel me wel heel erg blij dat ik nu voorbij die grens ben.
Nuage, Joepie dat is weer een mijlpaal! Ik moet nog precies 3 mnd en dacht nu in het 3e trimester te zitten, maar volgens banner is het nog 2....?
Nee, alleen als mijn eigen gyn het dinsdag nodig acht. Maar als ik suiker zou hebben waar zou ik dat aan merken?
Dat vind ik heel erg apart. Ik zou er zelf op staan dat je een internist te spreken krijgt. Je hoeft het nergens aan te merken, alleen aan een te groot kindje. Vaak krijg je pas klachten als je waardes echt boven de 13 uitkomen. Maar dan is de schade ook al groter helaas. Klachten zijn dan veel dorst, zweten, veel plassen, moe, dat soort dingen. Maar veruit de meeste vrouwen hebben helemaal geen klachten als het ontdekt wordt.
Ik zal het ziekenhuis bellen. Maar als ik het goed begrijp geen schade voor het kind? Je noemt namelijk schade, maar waar moet ik dan aan denken?
Jawel, diabetes is gevaarlijk als het niet behandeld wordt. Je kind krijg te hoge glucose binnen en haar alvleesklier moet dan aan de slag om dat te verwerken. Daardoor wordt ze dik en groot. Dit geeft na de bevalling risico op een hypo omdat haar alvleesklier nog steeds op standje hoog staat. Ook later in het leven heeft ze daardoor een verhoogd risico op diabetes en obesitas. Maar je placenta heeft het ook moeilijk met de hoge glucose. Daardoor kan deze minder goed werken en zelfs verkalken. En dit is echt gevaarlijk voor je kindje want die krijgt daardoor dus problemen. Om die reden moest ik de laatste 2 weken van mijn zwangerschap dagelijks aan de CTG omdat mijn gyn direct wilde ingrijpen als de hartslag zou veranderen. En mijn diabetes was onder controle. Ik wil je niet bang maken maar zeker met jouw geschiedenis moeten ze dit imo tot de bodem uitzoeken en zeker niet op z'n beloop laten. Prednison maakt de waarde echt niet onbetrouwbaar, het kan juist diabetes veroorzaken.
HMMM daar word ik niet blij van. Er is al best wat verkalking op mijn placenta (doorstroming nog wel goed), ging er vanuit dat het door imuun aanvallen kwam. Ze is niet heel groot p77, maar buikje dus nu ineens erg gegroeid en nu sprake van vet wat er 2 weken geleden niet zat. Zou dat zo snel gaan? Maak me nu toch wel zorgen. Heb ziekenhuis al gebeld wordt morgen door mijn gyn gebeld. Pfff, hoop niet dat dit er ook nog bij komt.
Ja als je diabetes ontwikkeld en je hebt het niet door dan kan dat best snel gaan qua aankomen bij je kindje. Weet je ook hoe hoog je glucose was toevallig wat ze hadden gemeten?
heey meiden ik heb 3 pagina´s even terug gelezen. Nuage, fijn de 24 w! Y30, hoop geen diabetes meis. en je verlof!! heerlijk. Anneenmarie, spulletjes aan t kopen dus? sorry verder niet gelezen. past niet veel in mijn hoofd hier gaat het "goed". met baby prima, ik ben echt flink (vind ik zelf). merk wel echt dat ik angstiger en emotioneler ben, en de prikkelbeperking (minder social media) helpt me wel. Nuage ik heb iemand die ik ken de link van jouw groep gestuurd op fb. ze had vragen over Gent en miskramen en een bepaald medicijn... ik dacht in jouw groep zitten missch wel mensen die er ervaring mee hebben (weet ff niet meer hoe het heet) rest van meiden: succes!! knuffel!
Naar mijn weten is dat nooit gemeten, maar de arts die gister zei dat prednison de waarde beïnvloede zei ook vrij nonchalant dat ie eerder ook al aan de hoge kant was. Wat ik heb geïnterpreteerd als: niets aan de hand, hoort blijkbaar bij jou.
De grenzen van diabetes zijn heel duidelijk vastgelegd, die verschillen niet per persoon. Heb jij dan ook geen suikertest gehad met 28 weken?
Vrijwel alle vrouwen krijgen dat bij 28 weken. In onze groep iedereen. Wat apart joh. Nou gelukkig spreek je morgen de gyn!