De grens is 7,8 1 uur na de maaltijd. Ik vind 28 echt heel laag Meer informatie over HbA1c waarde bij diabetes | Stichting DIEP ik had zelf geloof ik iets in de 40 dat was ook goed. Maar ach te laag is sowieso niet erg hoor dus dat is meer voor mij interessant hihi Als zij tevreden is dan is het genoeg. Persoonlijk zou ik de suikertest willen doen maar wellicht komt dat ook door mijn eigen ervaring met prednison en diabetes. Ik heb wel vaker nogal zeldzame dingen geloof ik.
Ff gegoogled normaal waarde hba1c is 20-42 dus dan is 28 inderdaad wel o.k. De link in jouw bericht hanteert de zelfde normaal waarden. Ben wel heel blij dat dit er niet ook nog bij komt. Urine was ook schoon, alleen kweek nog even afwachten. Nu nog 2 reeële zorgen over: hoe reageert mijn lijf op de versnelde prednison afbouw? En hopelijk loopt het vruchtwater niet nog verder terug. Pff...zou zo fijn zijn als ze gezond en wel op mijn buik ligt
Y30, nog hooguit 4 weekjes... Je bent er bijna! Hier weer in bed gekropen, kotsmisselijk. Hoop dat het wegtrekt. Hadden/hebben jullie bijwerkingen van het afbouwen van de predni? Vandaag etentje met collegaatje. Had me zo voorgenomen om bij DE vraag gewoon keihard te liegen. Maar ze vroeg of wij een 2e wilden en in plaats van liegen begon ik meteen te huilen. Heb verteld van de miskramen, niet dat ik nu zwanger ben. Dat doe ik dan wel na de echo. Maar ik vraag me af of het altijd zo'n pijnlijk onderwerp zal blijven... De cassière vandaag riep dat ik voor mocht komen. Toen ze maar aan bleef dringen zei ik "maar het is nog geheim". Dat vonden de anderen in de rij erg grappig. Maar die echo moet nu wel komen want verbergen wordt hopeloos.
Wat een rust hier, pakjesavond effect? @eef: Ik heb zelf niet zo'n hinder van de afbouw prednison, maar sommigen hebben er sowieso veel bijwerkingen van en dat valt bij mij ook wel mee. Voelde je je vandaag wat beter? M.b.t. Pijnlijk ondeewerp: ik hoop voor jou dat het wat makkelijker wordt als deze zwangerschap goed gaat. Ik heb zelf al mijn miskramen voor mijn zoontje gehad en dat scheelt wel.
Vandaag weer minder misselijk maar lig nu al in bed want voel het weer opkomen. Ik geef wel al veel minder over dan eerst. De laatste keer was woensdag. Eerst was het bijna elke avond! Ik heb er niet veel van gemerkt van de predni, geloof ik. Maar ik vroeg me af of dat niet de misselijkheid kon versterken. Of wat me nog te wachten staat. Ja, ik snap dat deze zwangerschap dan al minder emotioneel is, ondanks dat de stress er niet minder om is. Wanneer heb je weer controle?
Fijn dat je niet meer dagelijks last hebt! Ik heb dinsdag echo en consult met gyn. Stressvol is het zeker nog, ben m.n. Wat bezorgd over dat vruchtwater. En morgen uitslag Duitsland is nu in de afbouw ook wel ff belangrijk.
Spannend tot het einde dus! Hoop dat ze je gewoon echt nu veel gaan controleren zodat je niet lang hoeft te stressen elke keer !
Eef, komende week echo toch? Sorry ben ff vergeten wanneer het precies is. Ik heb niet veel gemerkt van het afbouwen vd prednison. Ben wel vermoeider geworden, maar weet niet of dat daarmee te maken heeft gehad. Ik had ook maar 10 mg en heb het heel langzaam afgebouwd. Prednison en dexamethason worden in hoge doseringen ook wel gebruikt om misselijkheid te verminderen na chemo, dus ik kan me voorstellen dat je er meer last van krijgt. Hopelijk wordt het onderwerp minder pijnlijk. Vind het ook nog steeds een pijnlijk onderwerp en kan nog steeds janken om geboortes/zwangerschapsaankondigingen. Bij iedereen lijkt het ook zo makkelijk en snel te gaan. Ik hoop dat het beter gaat als we straks ook de kleine in onze armen hebben. Afgelopen nacht was het feest in m'n buik, was wel weer gezellig Hij was afgelopen 1,5 week gedraaid (denk ik) en trapte meer naar binnen, dus voelde het minder hard. Nu zit hij weer vrolijk tegen m'n buik aan te duwen. Heb trouwens ook niet echt pijn meer aan m'n gênante kwaaltje. Het zit er nog wel, maar is echt veel kleiner geworden. Weg gaan zal het voorlopig niet, maar zo kan ik er wel mee leven Wel gisteravond bij m'n schoonouders uren op een houten stoel moeten zitten, dat deed nogal pijn aan m'n stuitje/heupen. Hebben jullie dat ook? Nemen jullie dan een kussen mee ofzo?
Gezellig, zo'n druk kleintje in je buik!! En ook lekker geruststellend Ik had na de bevalling lang last van m'n stuitje. Ik vond zo'n nekkussen voor in het vliegtuig bijvoorbeeld wel fijn en had dat gewoon bij me. Opblaasbaar past altijd in de tas! Morgen de apk keuring ....
Ben benieuwd Eef! Maar zit vast goed. Ik hoop ook voor je dat de misselijkheid eerdaags afneemt. Bij mij is het op het moment ook dagelijks raak
@ eef, ik ben ook zeer benieuwd! @conejita, begrijpelijk dat je nu angstiger wordt. Dat is hier ook het geval. Ik dacht dat ik me geruster ging voelen na de 24 weken. Ik ben zelf nog geen spulletjes aan het kopen. Ik ga ze krijgen. Durf het nog niet om zelf iets te gaan kopen. Ik kan het huis ook nog niet uit dus... Ik zou nu alles online moeten kopen maar omdat de kans groot is dat hij prematuur wordt geboren weet ik niet of het verstandig is om nu al kleertjes te kopen. Ik ben wel aan zakjes voor de suikerbonen begonnen. Ik wilde bij de meiden altijd zakjes haken dus daar ben ik nu mee bezig. Het geeft me wat rust. @ nuage, Een beetje laat maar gefelictiteerd met de 24 weken!! @ nijntje, fijn dat hij zo actief is! De kleine in mijn buik is sinds 2 dagen ontzettend rustig en daar word ik altijd zo verdrietig van. Ik voel hem wel regelmatig hoor maar zo zachtjes. Vind het zo raar want de dagen daarvoor hielt hij me wakker. Ik zou toch blij zijn als deze zwangerschap achter de rug is want het is zo psychisch zwaar. Donderdag komt de psycholoog langs (dat zal deugd doen)! Fijn dat je genante kwaaltje geminderd is @ madelein, ik hoop dat alles goed met je gaat want het is al even geleden dat je hier geweest bent! Vorige week suikertest gehad. Moet woensdag terug komen voor de uitgebreide test want blijkt dat mijn suiker wat verhoogd is. Pff ik zie er tegen op want ik heb die uitgebreide test ook gehad op 12 weken en toen moest ik er 4 uren blijven. Ik ben wel stom geweest. Beide keren heb ik wat gegeten. Vorige week een banaan dus misschien daarom die verhoogde suiker. Woensdag ga ik nuchter zijn. In België is die test standaard vanaf 25 weken zwangerschap.
Sorry, het liep uit, zoals gewoonlijk! Écho was goed! Als we niet gebeld worden deze week is combi test waarschijnlijk ook goed!
Pfff wat fijn Eef!! Mogen we dan nu een banner? AnneenMarie je suiker hoort niet verhoogd te zijn, wat je ook hebt gegeten. Of had je minder dan een uur voor de test iets gegeten?
Proficiat eef! Als de rest goed was ga ik er van uit dat de combinatie test ook ok is Nuage, ik denk dat het ongeveer een uur voor de test was maar ik vind het raar dat ze een brief opsturen met wat verhoogd en dat ze geen waardes erbij zetten. Ik ga er van uit als het ernsitig was had ik al eerder moeten komen, niet?
Je zou het wel denken ja, helaas kijk ik nergens meer van op als het om zwangerschapsdiabetes gaat. Het ene ziekenhuis slaat direct alarm en het andere doet er heeeeeel relaxed over.