Zwanger na meerdere miskramen en/of overlijden kindje

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door conejita, 20 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik dacht altijd dat voorweeën echt kwamen als krampen? Is dus niet zo?

2. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Y30, jouw meisje was eerst te klein toch? Vanaf wanneer was dat ongeveer en is de lengte nu goed?

Pffff zit helemaal in de stress. Net een grow meting gehad bij de VK en hij is te klein. En juist met de 20 weken echo was hij erg groot, nog net binnen de curve. Had een groei echo staan voor volgende week en die moet nu dus vervroegd worden naar a.s. vrijdag.

Ik ga echt helemaal gek worden als het nu weer mis gaat :( :(

Iemand ervaring met grow metingen?

3. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Nou vanaf gisteravond laat leef ik niet alleen met je mee, maar VOEL ik dat ook. Doet i.d.d vies pijn. Vandaag overdag gelukkig wel iets minder dan vanacht maar nog steeds heftig.

4. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Ja, als je stil zit of ligt zijn het wel een soort krampen, maar bewegen maakt het erger.

5. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Echt waar? Wat bizar... van nog net binnen de curve naar te klein? Hoe klein? Hebben ze een reden gegeven? Wat is een grow meting?

6. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ik ken harde buiken ook niet anders dan forse verkramping, tijdens de voorweeen komt dit dan elke 2-3 of 4 min met menstruatiepijn erbij. Weet niet wat jij anders bedoeld met krampen nuage?
    Door die pijn ben ik dus al die keren in paniek naar het zh gegaan. Gelukkig ben ik er nu aan gewend en ga ik er maar vanuit dat als het echt begint ik ook bloedverlies of zo krijg.

@nijntje: zit hij nog wel binnen de lijntjes? Kan het niet zo zijn dat het een wat kleiner kindje dan gemiddeld is? Of loopt hij echt achter?

7. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Oké want ik herken wel dat mijn hele onderbuik zeer doet, vooral als ik teveel doe. Maar omschrijf het niet echt als krampen omdat het de hele tijd eigenlijk is dus heb het als bandenpijn afgedaan.

Ik heb zo'n pijn in mijn borst, word er gek van. Hoop maar dat het maagzuur is ofzo trekt helemaal door weer naar m'n rug/longen.

8. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Onderbuik naast je schaambeen? Dat zijn idd je banden, kan ook vies pijn doen, maar voelt niet als echt heftige menstruatiepijn. Die weeen wel.

Dat is wel gek, misschien toch even over bellen?

9. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Niet gek worden, op deze termijn gaan ze niet van net binnen de curve naar te klein, metingen zijn mensen werk en in mijn ervaring weinig betrouwbaar. Mijn zoontje heb ik met 39 weken laten halen omdat hij met 37 weken al ruim 3900 gram was, Bleek 2 en halve week later bij geboorte maar 3720 gram.
    En bij deze zwangerschap wisselen de metingen i.d.d.ook erg. Vandaag nog is het buikje gemeten op 40 weken en 2 dagen terwijl het een week geleden al 41 weken en 2 dagen was.
    Zou wel iets vaker groeiecho willen als ik jou was, 7 weken er tussen vind ik veel. Normaal is 2 a 3 weken.

Hopelijk zat je vandaag net voor een groeispurtje en is het vrijdag al veel beter.

10. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Hier elke 4 weken een groeiecho, en bij 28 weken de eerste na de 20 wk echo, is vrij standaard volgens mij hoor... Tenzij je een voorgeschiedenis hebt van te grote of te kleine kindjes.

11. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Nuage: Ja bandenpijn is inderdaad meer constant, bij mij ook van naast schaambeen en dan omhoog langs buik.
    Dit is i.d.d meer heftige menstuatie pijn heb ook echt een kruik mee genomen naar bed. Denk dus dat het bij jou i.d.d bandenpijn is.

Je andere klachten herken ik niet. Kan ik je niet bij helpen. Huisarts vast wel.

12. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    O.k. Dan heb ik ze vast vaker i.v.m. Duitsland behandeling. Heeft het toch nog voordelen:D

13. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Dat zou heel goed kunnen natuurlijk, en misschien ook vanwege je voorgeschiedenis met je zoontje? Omdat die ook groot was?
    Volgens mij krijg ik nu alleen nog een liggingsecho met 36 wk omdat dametje in stuit ligt, maar geen groei echo meer.

14. Will92

Will92 Actief lid

14 nov 2014
    217
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dat gaat hier dan ook nog wel anders denk ik.. Ik heb na de 20-weken echo alleen nog maar een echo bij 36 weken gehad. Daartussen alleen gewone controles..

Die pijn kan wel van maagzuur zijn hoor Nuage! Had mijn moeder ook heel erg pijn op haar borstbeen enzo! Maar idd even bellen want daar kun je wel wat voor krijgen..

15. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Nuage, ze heeft niet gezegd hoe klein volgens mij. Maar van erg groot, nog net binnen de curve, naar erg klein klinkt natuurlijk niet zo best en dan schiet ik meteen in de stress.
    Een grow meting is dat ze je baarmoeder opmeten en dat in computer zetten samen met mijn gegevens (lengte, gewicht, enz) en dan komt er een getalletje uit.
    Een groeivertraging kan komen als de placenta niet goed werkt bijv. Moet meteen aan die antistoffen denken die ik aan maak, straks val ik alles aan ofzo en werkt dat ding niet meer goed.

Had je nou al een keer iets tegen maagzuur gebruikt? Vervelend die pijn.

Madelein, weet niet meer of het nou net wel of niet binnen de lijnen was. Volgens mij loopt hij echt achter. Maar heb maar de helft van het gesprek kunnen onthouden helaas.

Y30, wat gek die wisselende metingen bij jou. Ik zou eigenlijk helemaal geen groei echo's meer krijgen, die van volgende week was alleen voor mijn eigen geruststelling, er was toen nog geen aanleiding voor. Nu ineens is het ook echt nodig en ik mag aannemen dat ik ze nu wel vaker ga krijgen.

Ik heb net op de papieren vd VK gekeken en vorige keer was de hoogte van mijn baarmoeder navel+2 vingers en nu navel+1 vinger. Dus m'n baarmoeder is gekrompen?!?!?! Ben wel 1,5 kg aangekomen in 3 weken, dat is wel normaal lijkt mij. Vind m'n buik ook wel gegroeid. Heb natuurlijk nooit echt een grote buik gehad.

16. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik denk dat Y30 gelijk heeft en dat die meting onbetrouwbaar is hoor Nijn. Kan echt niet volgens mij.

Hier standaard iedere 4 weken echo ik mag morgen weer.

17. annaenmarie

annaenmarie Actief lid

25 nov 2010
    313
    0
    16
    Kok
    Turnhout, België
    @ nijntje, wat raar. Eerst te groot en nu te klein? Ik zou zeggen rustig afwachten tot de vrijdag maar dat is natuurlijk makkelijker gezegt dan gedaan!

@ y30, Dat kunnen idd voorweeën zijn. Had ik veel last van toen ik zwanger was van mijn meiden. Maar op jou termijn is dat heel normaal hoor!

@ will92, 39 weken al. Ik snap dat je het beu bent.

@ Nuage, ben vorige week naar de huisarts gegaan omdat ik ook pijn had in mijn borst en de pijn straalde uit naar mijn schouderblad en long maar bleek dat ik een ontsteking aan mijn borstbeen had. Ik ben die avond een kruikje gebruikt en de pijn is na zo'n 2 dagen weggegaan. Normaal zou de dokter ontstekkingsremmers voorschrijven maar omdat dat nu niet mag mocht ik wel paracetamol gebruiken bij veel pijn maar dat heb ik niet gedaan.

Daar straks nog langs spoed geweest omdat (zoals ik al hier geschreven heb) de kleine sinds zaterdag middag minder voel bewegen. Ik heb een echo gehad en heb een half uur aan de monitor gelegen maar alles blijkt in orde te zijn. Ze konden niet zeggen waarom ik minder beweging voel maar ik denk omdat hij niet meer in stuit ligt want ik voel ook geen bewegingen meer van onder.

18. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland

Nijn, ze zullen het waarschijnlijk uit hun zelf doen omdat de groei nu achterblijft, maar mocht het niet zo zijn, vraag dan om dopplers van navelstreng en hoofd. Als de doorstroming/ doorbloeding goed is hoef je niet bang te zijn voor die antistoffen in je lijf. Zij richten zich namelijk daar op.
    Laat ze verder even kijken naar de calcificaties op de placenta. Zolang de doppler goed is kunnen calcificaties niet veel kwaad (ik heb er inmiddels best veel).

Verder is de meting van het buikje het belangrijkste, dus daar even op letten. Als een kindje te weinig eten krijgt gaan de meeste voedingsstoffen naar het belangrijkste orgaan, de hersenen. Hoofdje groeit dan buikje niet zo. Als buikje wel goed groeit krijgt hij dus genoeg binnen.

Makkelijker gezegd dan gedaan, maar probeer het los te laten tot vrijdag, er worden zo vaak meet fouten gemaakt, straks stress je dagen voor niets. Ik duim alvast mee voor een mooie meting en doppler vrijdag!

19. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @annaenmarie: fijn dat alles goed was!! En ook heel fijn dat ze niet meer in stuit ligt.

@mamadeluxe: hoe is het met je? Moest vandaag even denken aan dat je zo'n jeuk had, is dat al minder?

20. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik heb net een paracetamol en Rennie genomen en hup de Ikea in gegaan. Ging goed. Wel pijn in m'n bekken en m'n buik maar niet meer in m'n borst gelukkig. Zal het morgen wel even vragen bij de gyn wat hij vindt.

Deel Deze Pagina