Madelein, fijn om te horen dat alles nog goed gaat. Wat lastig van je ribben. Ik heb sinds kort ook meer last van harde buiken (vooral'savonds) en dat geeft een vervelend gevoel. Pff meid, ik bewonder je want ik ben die nu al beu en ik heb er maar enkele per uur. Die halve harde buiken zijn meer geworden maar die doen geen pijn. Nog enkele weekjes en dan word je beloond voor al dat lang wachten!
@y30: jemig zeg wat bot... Zou je mij ook mee in de hoogste boom krijgen. Lekker egoïstisch van hem!! @annaenmarie: ach alles went . Moet wel zeggen dat het mij enorme rust heeft gegeven dat al die harde buiken en voorweeen niks doen. En nu natuurlijk al een termijn waarop ons meisje een hele goede kans heeft het gewoon te redden. Met 34 weken is die kans volgens mij net zo als vanaf 37 weken, alleen ze moeten dan wel nog even in het zh blijven.
@madelein: heb ik ook altijd begrepen, de longrijping e.d. Is al klaar. @vent: in zijn beleving doet hij dit allemaal voor zijn gezin. Hij zegt ook dingen als " is toch fijn als je van de zomer in de zon kan zitten en de baby dan in de buitenbox in de schaduw/ luwte onder de veranda. Hij is de rem gewoon helemaal kwijt. Ik ken dit van hem, hij is ook al eens wat overspannen geweest. Maar iderdaad, dit zouden zulke mooie momenten moeten zijn, en dat is gewoon niet zo.
Y30, hoe was je badje? Hij bedoeld het denk wel goed. Hij wilt dat alles op tijd gereed is voor de kleine maar zoals je weet je kunt niet alles plannen in het leven hè. En tegen de zomer zal dat wel af geraken zeker? Nog tijd genoeg! Hier een ontzettend slechte nacht gehad. Zo'n 1,5u geslapen. De kleine dacht dacht mijn buik een box bal was. Nu pas is hij wat rustig. Als hij zo actief is heb ik schrik voor mijn baarmoederhals. Het is nooit goed eigenlijk Madelein, dat snap ik dat dat je rust heeft gegeven dat die harde buiken en voor weeën niets doen maar helaas is dat bij mij niet het geval. Met mijn aandoening kan het elk moment misgaan. Idd 34w is een mooi termijn. Je dochtertje heeft dan evenveel kansen maar hoe langer in je buik hoe beter! Tegen mij hebben ze altijd gezegd als ik de 30 of 32 weken haal. Zou dat heel mooi zijn en dat duurt niet meer zolang hè
Will, gefeliciteerd! En wat een leuke naam! Nuage, wat heerlijk, vakantie geboekt. Voel je je al wat beter? Waar was die metformine voor? Madelein, dat schiet al op he! Fijn gevoel dat de longetjes nu rijp genoeg zijn en als ze geboren wordt, dat dat in principe geen problemen zou opleveren. Jij wordt niet eerder ingeleid of zo? Anneenmarie, bij jou schiet het ook op! Fijn dat je kindje drukker is maar maakt je ook weer onrustig ivm cervix dus. Wordt die regelmatig opgemeten? Nog maar een paar weken en dan zit je idd op 30/31 weken! Erg spannend zeker deze termijn ook weer. Ik hier ook regelmatig harde buiken, vooral als ik druk ben. Merk dat rust nemen echt helpt. Eef en Minty nog steeds zwanger, maar Eef wel met de nodige zorgen lees ik . Wat ontzetten naar al die zorgen en stress. Waarom nou toch he. Minty hoop bij jou alles ok, heb wat terug gelezen maar zag je er verder niet echt tussen dus ik neem aan alles nog ok. Hopefortwo ik dacht even aan je banner te zien dat je een tweeling kreeg maar toen kwam ik er achter dat die ene een peutertje is (toch?) Want kan me niet herinneren dat je er twee kreeg.. Nijn jij lekker los aan het gaan met shoppen heerlijk dat je niet op de centen hoeft te letten! Alhoewel ik ook kan genieten v alles wat ik krijg en tweedehands koop, roze wolken doe ik dan net zo goed . Y30 wat vervelend, je situatie, je wacht het dus nog even af. Hopen dat ze uit zichzelf komt!
Hoe is het met jou Conejita? Hier gaat het een stuk beter. Ik krijg die pillen ivm zwangerschapsdiabetes.
@Conejita: lief dat je het vraagt. Het gaat goed hier. Bijna 12 weken. Volgende week maandag de nekplooimeting. Ik vind deze laatste weken wel echt super spannend. Probeer er maar niet teveel aan te denken. Nu twee weken vakantie Hoe gaat het met jou? Alweer wat bekomen van de schrik? Schiet op he!
@ conejita, mijn cervix wordt 2 wekelijks gemeten. Afgelopen maandag nog en toen was die zo'n 4,1 cm dus perfect! Maar ik blijf die schrik behouden zo lastig. Idd het schiet al aardig op. Had nooit durven hopen dat ik zo ver zou geraken. Nu zijn het 2 weekjes met feesten dus de tijd zal wel wat voor uit gaan. Idd rust nemen helpt om de harde buiken te verminderen. Gisteren even weggeweest en heb me wat druk gemaakt omdat ik zachte geitenkaas op restaurant heb gegeten. De ober zei wel dat het gepasteauriseerd was maar toch vertrouwde ik het niet en bij het thuiskomen me enorm druk gemaakt en daardoor gisterenavond ontzettend veel harde buiken. Ik vind het zo erg dat ik die man niet vertrouwde. Waarom maak ik me zo druk? Ik zal blij zijn als hij binnenkort er is. Wie weet ga ik het zwanger worden nog missen Bij jou schiet het ook al aardig op hè. Heb je al wat meer rust gevonden? Wij zijn ook van de 2de hands spulletjes. Niet dat we het niet kunnen betalen maar we zijn bij de laatste die een kind krijgt bij vrienden en familie. Mijn zus heeft 2 zoontjes en de 2ling broer van mijn vriend heeft ook 2 zoontjes. Dus spulletjes zat en de meeste spulletjes dragen ze ook maar kort! We moeten nog wel voor een buggy en nog extra spulletjes gaan shoppen maar dat doen we na de feestdagen. We hebben bij ons in de buurt een leuke kinderwinkel waar ze nieuwe en 2de hands spulletjes verkopen. Kijk er al naar uit! @ nuage, blij om te horen dat het beter gaat. Moet je die pilletjes dagelijks innemen en moet je dan ook prikken? @ minty, Bijna 12 weken al. Spannend afwachten dus tot volgende week maandag. Komt goed meid! Geniet maar van je 2 weekjes vakantie! @ nijntje, alles goed?
Annaenmarie: fijn dat je cervix het goed houd, je bent i.d.d. al best een eind. Jij schrikt van drukte in je buik hier precies andersom. Ik heb nu al sinds vrijdag middag pijn en voel haar sinds gister ook minder. Gister avond na uren en uren niets, heeft ze nog even van zich laten horen en vandaag tot 12.30 niets. Sindsdien heel klein beetje. Voel me er in combinatie met die pijn niet relaxed onder, dus straks even naar het ziekenhuis.
Alles o.k. Eenmaal aan de ctg banden was ze heel druk ( zul je altijd zien). Urine ingeleverd omdat men aan blaasontsteking dacht ondanks twee weken geleden nog gecheckt omdat ik zelf ook dacht. Zat spoor witte bloedlich. Maar geen nitriet in dus nu op kweek. Verder voorweeen zichtbaar op ctg, maar zo weinig geen reden voor constante pijn.
Y30, idd verstandig dat je naar het ziekenhuis bent geweest. Dus ze konden niet zien vanwaar de constante pijn kwam. Morgen moet je weer naar de gyn, niet?
De kleine is heel de dag vrij rustig geweest. Ik blij maar ik ben nu zo suf van slaap te kort. Ik probeer wel middagdutjes te doen maar dat lukt niet zo goed wat ik vroeger als de beste kon.
Morgen i.d.d naar een gyn (mijn eigen gyn die inleiden een goed idee vond is op vakantie.) ik ken hem niet. Merk dat ik het nog steeds heel lastig vindt, enerzijds geen medische urgentie om in te leiden en de wens voor een spontane bevalling als ons meisje er aan toe is. Anderzijds de mening van mijn gyn, en het feit dat ik me al sinds vrijdag behoorlijk k voel. Verloskundige van vandaag was duidelijk verbaasd over het inleiden, ze vond dat de kleine het erg goed doet. Zag geen reden. Benieuwd wat gyn morgen zegt.
Bedankt allemaal!! Het is echt heel erg genieten nu! Wel wennen omdat hdt toch de eerste is dus alles is nieuw. Weinig slaap enzo hoort erbij he Verder nog best wat last van de hechtingen maar dat wordt hopelijk snel minder. Y30, succes vandaag he! We horen er wel van! Eef, sterkte in de nieuwe zorgen. Hopelijk valt het mee! Minty, succes met de nekplooimeting! Andere meiden heel veel succes met alles en hopelijk hebben jullie ook over een paar weken/maanden zo'n lief dropje in je armen!!
Ineens kom ik dit topic tegen Het lijkt erop dat ik me ook mag aanmelden hier....vandaag (of morgen) nod en na afgelopen woensdag nog hard gehuild te hebben omdat de test compleet negatief was, afgelopen zaterdag een heeeeel vaag streepje te hebben gezien...heb ik vandaag toch echt een duidelijk streepje op de test! Mijn 5e zwangerschap...gek idee. Voor degenen die mij nog niet kennen; onze tweede dochter D* is helaas op 7 nov 2014 stilgeboren met 38w5d door een knoop in de navelstreng. Op 1 mei testte ik weer positief, die zwangerschap leek goed te gaan na 3 goede echo's, maar bij de termijnecho bleek het hartje te zijn gestopt. 2 maanden na de curettage testte ik eind aug wéér positief. Maar met 6.5 week bleek dit kindje achter te lopen qua groei, maar wel een kloppend hartje. Een week later was het wel gegroeid, maar niet voldoende....helaas de dag daarna bloed verloren, bij de echo bleek het kindje niet meer te leven en die avond ben ik het nog verloren. In november moesten we een poging overslaan vanwege onderzoeken (bloedstolling, vitaminen en cholesterol) maar hier is niets uitgekomen. Deze maand mochten we er dus weer voor gaan en meteen weer zwanger dus Ik moet nu Ascal slikken van de gyn...en hopelijk mag dit dan een plakbeeb zijn en wordt deze gezond en wel geboren.