Zwanger na meerdere miskramen en/of overlijden kindje

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door conejita, 20 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik heb mijn dochter pas met 3 maanden de eerste enting gegeven om die reden. Ze deden er niet moeilijk over gelukkig.

2. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Nuage, hopelijk is hij bij jou ook gedraaid. Hier ligt hij ook weer goed, aan hoge schopjes en druk op m'n blaas te voelen. Misschien gaan ze nu steeds vaker zo liggen.

Eef, ik heb geen nekplooimeting of combitest gedaan, is hier idd niet standaard.

Daisykesie, balen zeg dat jullie naam ook al gekozen is. Wie weet is het nu idd een jongetje. Bij ons zijn er al 2 meisjesnamen weg en gelukkig nog nooit jongensnamen, aangezien wij een zoon krijgen. Voor die ene letter ga ik ook geen andere naam verzinnen.

Conejita, weet je je waarde van je b12? Raar hoor dat je gyn dat zomaar zegt, zou echt iets gaan nemen.
    Ik vroeg dat idd over het draaien :)

Annaenmarie, vervelend hoor, hopelijk kom je snel weer aan je slaap. Hier is hij ook steeds drukker als ik probeer te slapen, dus lig ook vaak uren wakker 's nachts.

Ik ben alweer 30 weken zwanger!!! :D Nu is het echt aftellen!
    Sinds kort moet ik ook 's nachts naar het toilet en kan daarna niet meer in slaap vallen, merk echt dat het steeds zwaarder begint te worden. Gelukkig is het voor een goed doel. Nu even een weekje vrij, dus proberen goed uit te rusten. (voor zover dat mogelijk is met de kerst ;))

Hele fijne kerst iedereen!!

3. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @annaenmarie en Nijntje: is heel lastig dat slecht slapen 's nachts heb het ook al een hele tijd! En dan i.d.d steeds naar de wc moeten.
    Ik slaap hier soms overdag even op de bank. Helpt wel.

Hier: vandaag weer controle gehad in ziekenhuis weer andere gyn.
    Alles was goed en deze gyn was het eens met die van maandag vroegtijdig inleiden absoluut geen reden voor en voor het kind zelfs niet zo wenselijk. Hij snapte wel dat het voor mij lastig was dat eigen gyn het wel geadviseerd had.

Maandag weer controle en dan wel weer bij eigen gyn. Ben een beetje zenuwachtig voor haar reactie(stom). Ben immers toch wel tegen haar advies ingegaan.

Verder wou ik iedereen hele fijne kerstdagen wensen!

4. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    #1904 conejita, 24 dec 2015
    Laatst bewerkt: 24 dec 2015
    O Dais dan begreep ik je verkeerd ;)

precieze waarde ben ik vergeten te vragen. vraag het volgende keer (b12).

ja inenten vond ik ook eng, daarom bracht ik het een paar weken geleden hier ook al in de groep. heb hele tijd getwijfeld. maar er overlijden wel kindjes aan kinkhoest hoor.in Spanje zelfs in 4 mnd wel 5! is extreem, missch toeval maar ik hoorde het steeds op het nieuws... brrr.
    eigenlijk wilde ik ook niet inenten maar durfde uiteindelijk toch niet het risico te nemen om het niét te doen.
    ik heb daarom contact gehad met een homeopatische arts die me heeft geadviseerd. en dus natuurlijke pilletjes genomen die dus de schadelijke stoffen helpen afbreken.
    het is geen eenvoudige kwestie. het beste is alle inentingen te scheiden (dus geen cocktails) en er tijd tussen te laten. ook kun je je kind laten "ontstoren" dmv homeopatische behandeling.
    het imuumsysteem van jonge kinderen is nog in ontwikkeling dus daarom is het inenten eigenlijk niet goed. maar je wil ook niet dat je kind polio krijgt of zo.
    in sommige gevallen zijn kinderen allergisch voor de hulpstoffen in de cocktails en kan dat dus problemen opleveren. dus eigenlijk adviseerde hij ook om je kind v tevoren te laten testen.
    probleem is dat dit een heel georganiseer is (vooral het scheiden van de inentingen).
    inenten tijdens zwangerschap huiverde ik ook voor. heb de griepprik niet genomen (die werd ook aanbevolen) maar kinkhoest is wel gevaarlijk voor hele jonge kindjes.
    klopt Madelein, hier in Spanje zijn ze veel "medischer" dan in Nederland. daarom ben ik ook heel kritisch en heb ik tijd genomen om erover na te denken.
    trouwens de inenting tijdens de zwangerschap is geen alternatief, het is én én. je beschermt je kindje de eerste maanden. missch kun je het verdere inenten wel iets langer uitstellen inderdaad.
    daar moet ik me nog in gaan verdiepen. pfff is een hele klus hoor. er is zoveel info en ook veel bangmakerij (van beide kanten vind ik).
    maar zoals ik al zei er zijn redelijk goede tussen oplossingen maar die kosten moeite en geld (helaas). (hier kost een eerste consult bij een homeopaat 130 euro :$, nou dat gaat buiten mijn budget. dus gelukkig heb ik een arts gevonden die me per email een beetje kan adviseren)

in Ned willen ze het ook gaan doen inderdaad. In België is het volgens mij normaal. krijgt iedere zwangere zo´n prik?

maar ik vind het ook belachelijk dat je totaal niet voorgelicht wordt. ja heel eenzijdig: het is veilig.:( wat ik ook niet geloof. het is en blijft geen makkelijk thema dit.

5. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    #1905 conejita, 24 dec 2015
    Laatst bewerkt: 24 dec 2015
    y30 waarom had jouw gyn dat dan aangeraden?
    lastig he, als je niet op één lijn zit en je daar dan moet gaan zitten "discussieren". bah. gedoe. succes maandag.

jij en iedereen hier ook een hele fijne kerst!

6. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik denk dat ze er in NL meer mee bezig zijn omdat het steeds vaker voorkomt. Het heerst op dit moment bij mijn dochter op school. Ook kinderen die zijn gevaccineerd kunnen het krijgen, maar dan in milde vorm. En zo schijnt het op meerdere plaatsen de kop op te steken. Dus ik denk dat ik het wel ga doen als het wordt aangeboden.

7. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Is ook lastig. Ik heb er niks over gehoord van mijn gyn, was alleen op het nieuws hier begin december dat het ineens aanbevolen wordt. Ik ben daar sinds de paniek omtrent de Mexicaanse griep heel terughoudend in. Een groot deel is namelijk bangmakerij zodat de farmaceutische industrie lekker gespekt wordt. Kijk bijvoorbeeld naar die entingen voor het hpv virus bij jonge meiden. Daar zijn een hoop discussies over.
    De standaard entingen dktp enzo ben ik zeker voor. Die worden ook al zo lang gegeven dat ik daar wel vertrouwen in heb. En dingen als polio of tetanus is dusdanig gevaarlijk dat ik dat weer een andere categorie vind.
    Maar met name die hypes die ( voor mijn beleving) uit het niets lijken te komen bekijk ik met een hoop argwaan.
    Tuurlijk overlijden er kindjes aan, maar ik ben dan wel benieuwd of dit aantal dan ineens zo gestegen is, en hoe zich dit verhoudt tegen bijvoorbeeld griep of rs of zo. En juist die gegevens zijn niet t vinden.
    Maar het blijft een heel lastig iets idd.

8. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Als drager van hpv met een hoop ellende van dien ga ik ook goed kijken naar die enting van m'n dochter. Ik denk dat het voordeel van entingen het nadeel meer dan overschaduwt, behalve als jouw kind net die ene is due er wel iets van krijgt... Dus wat is wijsheid blijft moeilijk.

9. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Je hebt nog even, en tegen die tijd zijn ze ook al weer veel verder. Maar feit blijft dat er een best groot deel meiden ernstige complicaties heeft, dat schrikt mij toch wel af. Er js volgens mij niet onomstotelijk bewezen dat het door die enting komt, maar opvallend is het wel.

10. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Was volgens mij meer uit een soort vriendelijkheid naar mij toe.
    Zo van: het is zo'n lastig traject geweest en ze is nu ver genoeg en boven gemiddeld qua gewicht laat haar maar komen. Ze had het over we willen een "mooi" kind, nu is alles goed, waarom wachten tot de dopler o.i.d. minder goed is.

wat ik alleen vreemd vond is dat ze er bij bleef ook toen ik aangaf te twijfelen zei ze wel dat het in overleg met mij ging en zeker niet medisch urgent was, maar vervolgens vond ze 1 januari (mijn uitgerekende datum) te laat. En zei ze nog bij afscheid er vanuit te gaan dat ik tijdens haar vakantie zou bevallen, nou ze is maandag dus weer aan het werk.

Nou ja, wie weet komt de kleine meid voor die tijd. Vanmorgen wat spoortjes bloed in slijm afscheiding. Maar heel klein beetje maar.

Nou goed, ga hier verder met de kerst maaltijd bereiding. Niet te veel gedoe, lekker met het gezin.

11. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Y30 oh gelukkig, dus geen strijd of zo met je gyn.
    Enjoy family time!

Anneenmarie nog ff een knuff voor jou nu je het wat moeilijker hebt weer.

12. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

@Y30: ben benieuwd, wie weet komt ze sneller dan je denkt!

@hier: was nog best een uitdaging om mn mond te houden vandaag tegen schoonfamilie :p Ze hadden van alles te eten, waaronder rauw vlees en stoofpeertjes met port erdoor. Ik had al stoofperen opgeschept voordat ik hoorde dat er port door zat, maar als het goed is verdampt de alcohol helemaal toch, als het gekookt wordt? Heb voor de zekerheid maar niet alles opgegeten :p

Morgen bij mijn ouders gaan we gourmetten dus dan kan ik zelf kiezen wat ik eet haha. Het scheelt gelukkig dat bijna iedereen weet dat ik sowieso niet van rauw vlees en alcohol houd, dus als ik dat laat staan valt het volgens mij niet meteen op haha.

13. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Spannend he Dais, zingen geheimpje ;)

Y30 ben ook benieuwd of dit een voorteken was!

14. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Ik bedoelde zo'n geheimpje :D

Hier steken in de buik tot aan vagina (heb wel vaker daar beneden) en nu ook inene vocht in onderbroek bij het wakker worden :(. Sorry voor onsmakelijk taalgebruik. Dit heb ik nooit. Moet ik me zorgen maken?
    Snachts soms ook pijn in mijn buik. Heb het gevoel dat het komt doordat, als mijn blaas en beetje gevuld is, mijn hele buik hard wordt, en ik dan doorslaap en dan doet het dus pijn als ik wakker wordt.
    Terwijl ik ook wel vier x opsta per nacht om te plassen.

15. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Conejita, harde buiken mogen geen pijn doen dacht ik. Hier ook snachts vaak een harde buik door te volle blaas, maar geen pijn.
    Weet niet of die steken normaal zijn, kan je iemand bellen voor de zekerheid? De gyn? Ook ff vragen over dat vocht als je dat normaal nooit hebt.

Voelde me gisteren weer rot zeg. Na het ontbijt weer heel duizelig en misselijk. Op een gegeven moment vond ik ook dat ik de baby al lang niet had gevoeld dus begon me zorgen te maken. Voelde hem laatste tijd de hele dag door en gisteren alleen een klein beetje in de ochtend. Gelukkig werd hij savonds weer heel actief. Weet ook niet hoe lang je moet wachten met vk bellen als ik hem savonds ook niet had gevoeld.

16. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

Met 30 weken weet ik het niet precies, maar met 38 weken moest ik D* minstens 10x per dag voelen bewegen. En ik moest het toen gaan turven...als ze bijv om 1 uur had bewogen en er minstens een half uur/drie kwartier tussen de volgende beweging zat, dan turfde ik pas de 2e beweging.
    Maar ik weet dus niet of een kindje bij 30 weken hetzelfde beweegpatroon moet hebben. Ik zou het anders gewoon vragen, vooral als je het zelf vind opvallen.

@conejita: ja is idd heel spannend zo'n geheimpje hihi. Ik wil het iig tot de eerste echo voor me houden (als dat lukt)

17. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

@conejita: ik heb eigenlijk geen idee of het pijn zou mogen doen. Ik denk dat ik zo'n muts word die alles gaat vragen dit keer. Hiervoor maakte ik me geen zorgen, maar nu weten we helaas anders.

18. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Zorgen maken niet direct maar ik zou wel even bellen! Lijkt me wel goed om even te laten controleren.

19. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    #1919 conejita, 26 dec 2015
    Laatst bewerkt: 26 dec 2015
    hier kun je dus niet bellen maar moet je naar de eerste hulp en zit je daar weer 3 uur te wachten :(
    en het gaat dus ook weer weg zodra ik ontspan.
    heb zelf het gevoel ook dat ik zó moe ben dat ik heel diep slaap en miss in een houding die niet fijn is voor mijn buik (met "volle" blaas) en dat ik dan later wakker wordt dan als ik niet zo moe ben.

pfff ja lastig he. ik zou het idd wel even willen vragen aan iemand. niet dat je meteen een halve dag kwijt bent om naar het zhuis te gaan. zo erg maak ik me ook geen zorgen snap je

Nijn, hier zeggen ze vanaf 28 weken: als je denkt baby minder te voelen: eet wat (zoets) en ga op je linkerzij liggen. dan moet je 10 bewegingen voelen in twee uur. als het minder is moet je bellen. dat zeggen ze hier iig. hoop dat je er wat aan hebt.

ik wilde dat ik bij Noa* zo goed op had gelet :(
    ben erg weer bezig met "waarom" en "had ik maar" vragen. tenminste ze spoken gewoon door mijn hoofd. krijg bijvoorbeeld mailtjes binnen van hoera je bent 34 weken zwanger en dan gaat het inderdaad over de bewegingen en trappelkaart. en dan denk ik: heb ik daar toen wel bij stil gestaan? genoeg? heeft iemand mij het belang hiervan verteld? dat soort dingen :(. echt zo naar.
    en dan het vit b12 verhaal. wil ook niet uit mijn hoofd. missch had mijn lijf een tekort en Noa* ook en kon ze daardoor niet goed verder groeien of zich niet goed ontwikkelen. lees ook dat babietjes ook een vitb12 tekort hebben als de mdr het heeft (wrsch)en babies kunnen dan ook heftiger reageren op inentingen en ik denk dan missch is ze door de inenteng niet meer gaan groeien..:(
    als er "geen oorzaak" is, bijft dit gewoon terugkomen :(
    zo naar is dat. je denkt steeds dat je "een stapje "verder" bent maar dan krijg je weer nieuwe info en begint het hele riedeltje weer van voor af aan :(

20. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Maar wat zou je nu moeten doen als je water breekt dan?? Ook naar de eerste hulp? Wat bizar dat het zkh gynaecologie niet een eigen noodnummer heeft!

Deel Deze Pagina