Zwanger na meerdere miskramen en/of overlijden kindje

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door conejita, 20 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

@annaenmarie: ja klopt. Bij Delilah* en mijn eerste mk al een echo met 6 weken een echo gedaan en toen meteen een prachtig duidelijk hartje te zien (was wel bij een heel goed echobureau en uitwendig). Maar bij de laatste mk was er met 6.5 in het zkh (en ook nog eens inwendig) in eerste instantie niks te zien. De volgende dag naar dat echobureau geweest en zij kon het wel meteen vinden. Maar die spanning wil ik niet nogmaals ervaren....dus achteraf ook zeker beter dat ik met 7 weken ga ;)

En wat is je kleintje goed gegroeid zeg! Nu nog goed draaien hihi.

@Minty: super meid!!

2. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Nuage: komt vast goed. Dochter herft tot 32 weken in stuit gelegen, maar lag met - ik geloof - 34 weken goed en is toen ook vrij snel ingedaald.

@Nijntje: schrikken zeg! Maar het kan ook heel goed te maken hebben met groeiende melkklieren.

3. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Mamadeluxe, veel plezier, waar ga je naartoe? Hopelijk slaap je deze nacht beter.

Nuage, het zit linksonder, niet bij de tepel, ook niet pijnlijk.

Annaenmarie, hij heeft nog genoeg tijd bij jou om te draaien. Hij heeft hier ook pas 1,5 week geleden voor het eerst goed gelegen en draait dagelijks. Op alle echo's lag hij altijd dwars.
    Wat leuk dat het kamertje geverfd is! Heb je al meubeltjes?

Minty, wat fijn!!!!

Y30, hoe gaat het??

Ik denk dat ik donderdag de huisarts wel even bel, want heb deze week echt geen tijd om langs te gaan. Het lijkt misschien dat ik niet snel ga, maar de vorige keer heb ik wel 2 jaar gewacht met naar de huisarts gaan en nu dus maar een paar dagen ;)

4. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @annaenmarie en nuage: beide kindjes hebben nog even , hopelijk draaien ze nog.

@nijn: lief dat je het vraagt: nog altijd veel pijn en verder niets.

5. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Y30, vervelend pijn en verder niets... Hoop echt dat het snel doorzet!

6. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Dan klinkt het anders Nijntje, zou er zeker naar laten kijken!

Hoop het heel erg Minty. Mijn dochter lag helaas ook in stuit.

7. annaenmarie

annaenmarie Actief lid

25 nov 2010
    313
    0
    16
    Kok
    Turnhout, België
    @ Minty, proficiat met je goede echo!

@ Nuage, succes donderdag!
    Wat schattig dat je dochtertje de naam aan iedereen verklapt:)

@ Nijntje, neen we hebben nog geen meubeltjes. Is ook lastig om online te kijken. Bedje krijg ik wel van mijn zus. Van een vriendin krijg ik een verschoontafel met wasbakje inverwerkt. Ik had nog een box van 5 jaar geleden. Staat nu nog bij een vriendin. Nog veel te kopen dus! Ik ben nog aan het twijfele of ik een geboorte lijst ga leggen. Wat doen jullie?

@ Y30, vervvelend van je pijn! Hoe gaat het vandaag,

8. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    #1968 conejita, 30 dec 2015
    Laatst bewerkt: 30 dec 2015
    hoi meiden.

ja wij hebben al heel lang een naam Anneenmarie, mijn man had die al jaren in zijn hoofd: Kaleb (spreek uit Kaléb).
    hier in Spanje zegt iedereen de naam al vóór de geboorte. vond ik eerst heel raar maar ben blijkbaar zo geïntegreerd dat ik het nu ook doen. en heeft er ook mee te maken dat Noa is overleden. ik heb zoiets van:; waarom wachten?

Nuage en Anneenmarie ik hoop dat ze nog draaien!
    Nuage haha wat grappig dat je dochter de naam al verklapt :D
    Jullie gebruiken de naam natuurlijk thuis onderling? Dan kun je dit verwachten idd;).
    trouwens hebben jullie van Moxa gehoord? dat is een accupuntuur om kindjes te laten draaien. Ik heb het gedaan bij Noa maar die wilde niet. maar hoor er wel goede dingen over.
    wel vóór week 34/35 doen dacht ik

Nijn, vervelend he al die bezorgde moeders hier he ;). een paar dagen is idd al een heel stuk beter dan een paar jaar.

Minty; fijn !!! zo blij voor je!

ik heb net een proefgeboortekaartje besteld. verder mijn eerste dagje echte rust, zonder afspraken. zo fijn. merk dat ik wel echt angstiger ben. de termijn waarop Noa doodging komt dichterbij natuurlijk. vanmorgen op het strand geweest om te ontspannen (heerlijk!) en doe ontspanningsoefeningen. dus dat gaan we maar veel doen de komende tijd. af en toe even uithuilen trouwens ook erg fijn. wat moet dat moet zullen we maar zeggen :)

Dais duim enorm voor je dat het goed mag blijven gaan!

Y30 nog héél even...!! sterkte!!

9. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

@conejita: thanks meis...voel me niet altijd dapper, maar ik heb geen andere keus he ;)
    Wat een prachtige naam hebben jullie trouwens voor jullie mannetje! Ik hou wel van zulke namen. Ik zou soms stiekem ook de namen al willen verklappen (en heel stiekem heb ik ze al eens aan mn moeder verteld haha), maar manlief vind het echt niet leuk als ik dat doe :p Die wil dat als enige voor onszelf houden.
    Toen ik zwanger was van Delilah* noemden we haar daardoor bewust 'baby-zusje' zodat we ons niet zouden verspreken (en Vienna niks zou verklappen). Ondanks dat we haar nu altijd Delilah noemen, zegt Vienna nog altijd 'baby-zusje' haha.
    Nu hebben we ook alweer namen klaar liggen. De jongensnaam hadden we al toen ik zwanger was van Vienna, de meisjesnaam twijfelen we nog over de volgorde. 1 naam is namelijk is vergeven door een kennisje op fb (ken haar verder niet prive, maar voelt ergens toch stom om dezelfde naam te doen...maar het is manlief zn favoriet, dus nog maar even over nadenken dus).

@Nijntje: hopelijk blijkt het bobbeltje ene onschuldige talgklier oid meis!

10. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ja we gebruiken de naam thuis al zo nu en dan haha en had wel verteld dat het een geheimpje was maar ja leg dat maar uit aan een kind van net 3 jaar ;) ik vond het ook niet zo heel erg. Geloof dat m'n ouders de naam ook al weten, m'n broertje versprak zich pas geleden die zei ook al de juiste naam. Denk dat ik het ooit verteld heb zo van we krijgen toch nooit een zoon :)

Ja moxa ga ik ook zeker proberen! Ik dacht dat het pas week 33 kon ik zal het morgen aan m'n gyn vragen. Ben vrij zeker dat hij nog in stuit ligt, morgen weer echo dus ben benieuwd!

11. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Annaenmarie, een geboortelijst ken ik niet, wat is dat? Fijn dat je wel wat spulletjes krijgt van anderen.
    Wij hebben een maand geleden al het kamertje geleverd gekregen, dus staat al klaar :) Box en badje met toebehoren hebben we tweedehands gekocht.

Conejita, wat een verschil dat de naam in Spanje al voor de geboorte bekend wordt gemaakt. Mooie naam! Wat fijn dat je kon ontspannen op het strand. Lijkt mij ook een hele moeilijke tijd als de datum steeds dichterbij komt.

Over namen... Ik noem hem altijd baby, dan kan ik me ook nooit verspreken. Mijn man zegt wel vaker zijn naam en dus ook toen mijn ouders er waren met de kerst... Gelukkig was het niet heel duidelijk en volgens mij had niemand het door. Of ze hebben bewust hun mond gehouden. Hoop echt dat ze het nog niet weten!
    Vandaag is de proefdruk van het kaartje binnengekomen en hij is leuk :D

Ik heb trouwens nesteldrang ofzo, want 'moest' vandaag de keuken soppen. Elke keer na een kastje moet ik weer gaan zitten, lijk wel een oud omaatje! Heb het dus niet af gekregen helaas.

12. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Leuke berichten hier allemaal! Proefdrukken van kaartjes, baby spullen kopen, super fijn!

Hier situatie ongewijzigd, veel pijn (en ze is druk) en geen effect.
    Ik hoop zo dat ze niet tijdens of vlak voor/ na jaarwisseling komt. Dat zou qua opvang voor mijn zoontje lastig worden (iedereen gedronken dus niet rijden of elders) en ook zielig voor mijn zoontje, steeds wakker van het vuurwerk en dan geen papa en mama.

13. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Dat zou idd niet handig zijn y30, kon je het maar een beetje sturen he.

Nijn herkenbaar: nesteldrang en dan het niet af krijgen! :D
    Ook verspreken waren wij bang voor, daarom maar gezegd. Ik vind het ook wel wat moois hebben, hij is tóch al mijn zoontje en tóch al onderdeel van ons gezin. En bij Noa* pas haar naam gebruikt toen ze overleden was. Daarom had ik nu "haast" ;).

Haha babyzusje blijft het dus Dais. :)

Nuage oh ja dat kan hoor, vanaf wk 33, weet dat niet meer precies. Ik herinner me alleen dat er ook een max termijn aan zit. Vandaar.

Hier gisteravond bijna letterlijk door mijn benen gezakt van verdriet en angst. Was kleertjes aan het opvouwen voor Kaleb en kreeg flashbacks. Dit deed ik ook allemaal voor Noa*... Het is alsof ik het weer herbeleef. De huilbui was ergens ook "prettig" want het moet er toch uit. Nu dan wel helaas weer wakker en ik wilde kopje decafe (en brood, want ik had honger) maken maar heb per ongeluk gewone koffie gezet (en opgedronken :)) dus hoop dat ik zo toch nog wat kan slapen.;)
    Morgenochtend naar de vk, ze gaat met helpen met nog ontspanningsoefeningen en e.v. voorbereiden bevalling.

14. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Pfoe knuffel Conejita wat lijkt me dat vreselijk. Goed dat je daarheen gaat!

15. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Hé meiden, ben even in vogelvlucht do or de berichten gegaan. Het is druk hier met allés wat we willen doen in ons weekje vakantie. Alleen rusten komt er niet van. Ik heb mijn urine zelfs nog na laten kijken omdat ik na het plassen harde buiken heb. Maar geen blaasontsteking gevonden. Ik probeer er niet gestresst van te raken. Zoals ook van het feit dat ik m nog niet voel ookal is dat normaal. Maar dan ben ik weer bang dat hij een groeiachterstand heeft ofzo en dat ik m daarom niet voel. :(

Conejita, ik hoop dat je nog hebt kunnen slapen. Wat ontzettend zwaar. Ik hoop dat je goede oefeningen krijgt. De volgende momenten zoals de bevalling en de eerste momenten met jullie mannetje zullen ook erg ´dubbel' en zwaar worden verwacht ik.....gemengd uiteraard met immens geluk !!! :)

16. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Conejita: wat moet dat zwaar zijn inderdaad. Fijn dat je bij iemand terecht kunt voor wat ontspanningsoefeningen.

@Eef: harde buiken komen vast van je drukke schema :D Hoe gaat het ondertussen met de misselijkheid? Bij mij nog wel aanwezig, maar het dagelijkse spugen lijkt voorbij. Het is nu om de dag. Wat betreft de angst: ik kan hem helaas ook slecht loslaten.

17. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Eef weet je al waar de placenta ligt? Hier ligt ie voor en voelde 'm pas goed bij week 20.

18. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Zit in het zkh. Ml kon niet mee helaas. Net echo gehad bij die heks die ik haat van de mk echo's. Zo'n trut is dat. Beter dat ml niet mee is die kan dan niet beleefd blijven namelijk.

Ze ging meten en jahoor hoppa alles weer veel te groot. Hoor zo "hoe erg" maar zag 30 wkn en zelfs 31 wkn voorbij komen en ik ben er 28. En 16 dagen geleden bij dr Papa was ie helemaal niet te groot. Hij zei al ze meteen gewoon niet goed. Nou geef m gelijk dat gaat snel snel ze meer alles 1 keer en met een bek alsof ze naar huis wil. Ga het zo wel zeggen hoor tegen m'n gyn dat ik die meting niet geloof. Oh en nog steeds dikke vette stuit...

19. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

@Nuage: hopelijk idd gewoon verkeerd gemeten....wat een vreselijk mens zeg! Kan je niet aangeven dat je haar liever niet meer hebt? Want continu stress bij haar echo's is ook niet goed.

@conejita: oh meis, wat moeilijk he? Ik kan me je gevoel zo goed voorstellen en ben ook zo bang dat ik tegen het einde zoveel angst en herbelevingen ga krijgen.... Maargoed, we moeten er doorheen en gelukkig duurt het niet zo lang meer voor je. Maar die ontspanningsoefeningen lijken me een heel goed idee! Knuf!

@Eef: weet je al wat het wordt, omdat je 'hij' zegt? :D (heb ik daar overheen gelezen?)

20. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Helaas is er niet altijd keuze, vandaag was er maar 1 echoscopiste. Er zijn er geloof ik 4 of 5 waarvan ik er 2 vreselijk vind. Bij allebei een slechte echo gehad en allebei deden ze toen bizar onaardig. Nu heb ik zoiets van boeiend maar als ik ooit nog vroege echo's zou hebben dan zou ik hen wel weigeren ja

Deel Deze Pagina