Even mijn verhaal kwijt, Vanmorgen ben ik heel hevig gaan bloeden nadat ik vorige week zondag positief had getest. Happy maar ook tegelijkertijd bang voor weer een miskraam en nu is het dus weer mis. Dit is nu de 5 miskraam op rij. Ik snap niet waar dit zo ineens vandaan komt. Heb namelijk een zoontje van 4 jaar. Toen een miskraam gehad, vruchtje gestopt bij 9w3dgn. Toen zwanger van tweede zoon. Nu afgelopen februari weer zwanger en eindigde in een miskraam. Weer zwanger in April, hartje weer gestopt bij 9w3dgn en gecurreteerd en tot nu weer 3 miskramen gehad tussen de 4 en 6 weken. Kan dit komen door de curretage of is dit gewoon puur pech? Aankomende week naar gyn, ben benieuwd naar wat ons te wachten staat. Mijn wens voor een derde is inmiddels nog sterker geworden dan dat ik had voor een eerste kindje, maar word toch wel bang dat het misschien helemaal niet meer gaat lukken. Ben zo teleurgesteld in mijn lichaam, zwanger worden lukt wel maar nu nog blijven terwijl dit eerder geen probleem was. Wie herkent dit en wat staat me zo ongeveer te wachten??
Ik zou zeggen: sluit even aan bij het topic over meerdere miskramen, daar kun je vast een boel adviezen uithalen. Iig heb je nu recht op chromosomenonderzoek, (gezien je al 2 gezonde kids hebt, zal daar ws niets uitkomen, maar toch) en diverse andere onderzoeken, hier te vinden op de site van het NVOG: NVOG Verder heel veel sterkte!
ik sluit me bij rozemarijke aan kijk eens in het herhaaldemiskramen topic. je kan de gyn inderdaad vragen voor onderzoeken en laat je niet uit het veld slaan met het verhaal je hebt al kinderen. wij hebben namelijk ook al 1 dochtertje en ik bleek naderhand het antifosfolipidensyndroom te hebben dus een gezond kind bied zeker geen zekerheid dat er niks aan de hand is
K*T zeg! Sorry heb er geen andere woorden voor. Het maakt het er voor jezelf niet makkelijker op. Je weet dat de eerste 12 weken de grootste kans geeft op een miskraam maar dan 5x op een rij is wel erg veel en slopend. Hopelijk snel beter nieuws... Succes!