Heftig Ireen. Hier zzp. Probeer zoveel mogelijk op voor werken en mijn vervanger zo goed mogelijk inwerken. En inhalen na die tijd.. (werk loopt wel door, maar administratie niet )
ik vind jullie wel bikkels hoor. Ik ben het normaal ook maar ik ben nu al aan het minderen, of tenminste, neem wat vaker tussendoor rust. Hopelijk alleen voor nu totdat mn bm weer boven blijft hangen... Moet nog zien of ik half februari haal. Werk wel parttime dus dat maakt het wel makkelijker met werk, is makkelijker te verdelen onder collega's. Er hoeft voor mij geen vervanging te komen. Ook kan ik deels van huis uit werken, dus we zien wel. Ook hier nog een eigen bedrijf ernaast, en lymman ook zzp'er. Zou er een link zijn tussen te veel en lang doorwerken en mk's vraag ik me nu af??? Deze zs is wel ontstaan nadat ik echt gas terug heb genomen, hmmm
Nou, dat zal toch vast niet? Al gun ik mezelf nu meer rust dan bij J ens, toen vond ik dat er niets met me was en dat ik niet moet zeuren. Nu ik weet dat er echt iets 'mis' is neem ik wel extra rust in de hoop dat dat goed is voor de zwangerschap. Maar schijnt dat mensen met APS ook vaker moe zijn (ikzelf heb geen idee, ik ben gewoon mezelf) dus af en toe geef ik er ook maar eens aan toe. Ja zo ga ik het ook doen mocht hier alles goed gaan Alf; zoveel mogelijk voorwerken, zorgen dat de boekhouding bij is en de betalingen steeds gelijk doen en bijhouden en dan hoop ik wel drie weken weg te kunnen blijven mocht de baby komen. Maar goed, die zes uur van mij is natuurlijk ook geen enorme belasting, het is meer in je hoofd van dat dat ook nog op je lijstje staat, gaat meer om een stukje mentale rust. Volgens mij hebben we trouwens wel recht op een uitkering. Lym; ja maar jij moet het ook wel rustiger aandoen als je baby bijna uit je buik hangt toch? Lijkt me wel. Denk dat te lang doorlopen niet goed is voor een zwangerschap, maar een goede zwangerschap laat zich door weinig weerhouden denk ik hoor
Ireen, Klopt; Ik ben zwanger en zelfstandige - UWV - Voor Particulieren Verder heb ik een goede arbeidsongeschiktheidsverzekering waarin ik ook zwangerschapsverlof heb opgenomen. Betaal al jaren, dus ga er nu eens even heerlijk gebruik van maken
Ja Alf maar bij ons ligt het wel anders. Mijn partner heeft een eigen bedrijf (eenmanszaak met ZZP'ers in 'dienst'). Ik doe daarvan dus de administratie, maar ben niet in loondienst, sta ook niet op de lijst. Wel maken we eind van het jaar voor de fiscus een sommetje waarin ik dus een deel van ons inkomen verdiend heb, dat is voornamelijk belastingtechnisch handig. Men noemt dat 'meewerken'. Maar ik las ergens dat je dan ook ergens recht op hebt. Moeten het even vragen aan onze accountant, maar willen eerst nog even de echo morgen afwachten.
Ireen, Dat staat er ook bij hoor! Meerwerkend echtgenote. Dan heb je ook recht op compensatie!! (ik heb het gisteren nog gelezen op die link dacht ik ) Snap dat je echo af wacht. Lijkt toch een beetje goden verzoeken he? Ik ben ook laat begonnen met de regelarij.. Hoe laat mag je morgen? En hoever ben je nu?
Ja ik dacht het ook gelezen te hebben, maar vroeg me af of ik dan niet op de loonlijst moet. Maar goed ik snap er sowieso de ballen van . Morgen 14:50. Wordt een lange dag. Komt 's morgens een vriendin koffiedrinken. Als ik uitga van mijn ei (en tel vanaf twee weken daarvoor) ben ik morgen precies 8 weken. Maar twee weken geleden vond de gyn het te klein voor 6 weken (maar wel hartje). Dus zal paar dagen korter zijn (en dus paar dagen later ingenesteld). Ik ben echt gigaberoerd. Kom ook niet echt aan mijn rust eerlijk gezegd (J ens slaapt niet meer 's middags en is elke ochtend half zeven wakker) en denk dat dat ook niet helpt. Misselijk en moe tot op het bot. Maar goed, ik voel me wel zwanger dus
Ireen, nee je hoeft niet op de loonlijst, het is juist voor zelfstandigen incl meewerkend echtgenoot(e)
O dat is wel fijn. Als VL hier niet werkt, ook geen inkomen (maar wel hoge vaste lasten van de zaak) dus dat compenseert dan nog een ietsiepietsie, hoop dat hij een weekje thuis kan zijn na de kraamweek. Maar eerst zien of die er komt, vanmiddag echo.
Jeeeeeeeeeej! Onze gummibeer zag er prachtig uit! En twee weken geleden was ie nog te klein voor zes weken, dus ik dacht dat ik nu zou uitkomen op 7+4 ofzo, maar ik ben gewoon 8+3 en hebben dus voor ons gevoel er een hele week bijgekregen!
Whooohooow!! Ireen wat goed! Ik heb precies hetzelfde gehad deze zwangerschap.... ohhh wat moet je opgelucht zijn!
@Alf: jij stoere!! Scheelt denk ik wel dat je 3 dagen werkt... ik werk 36 uur en merk dat ik vrij kapot ben aan het eind van de week...
Joehoe, phoe.. 36 uur is best veel. Dat je kapot bent kan ik me voorstellen! Ik werk 27 uur per week, en dan nog mijn administratie. Maar die doe ik thuis, en in je badjas met een kop koffie voelt dat niet als werken
Kiekeboe dames! Ik ben er nog hoor. Alles gaat op zich ook best geod, ben alleen weer zo moe. Echt gesloopt aan het einde van de dag. Moet dus weer flink op de rem, maar vind dat zooooo moeilijk. Dus kom ik mezelf vooral 's avonds tegen... Ik ben jullie dus niet vergeteb en lees ook vaak wel mee, maar heb vaak geen puf over om te reageren. Sorry Dikke knuffels voor iedereen!!!
Jeeeh Ireen, goed zeg! Ik zeg Banner! Joehoe, bikkel! wel goed op je zelf passen he, en op je kleintje! Alf, weer lekker naar je zoon gekeken zag ik. Kuffel, knuffel terug Hier alles oke, wel veel bandenpijn, vooral als ik snel opsta. Bm blijft al wat vaker hangen, alleen na toilet gang komt de bm mond weer te voorschijn, blijft vervelend... Duw m netjes terug, haha, dat mag. Vroeg het van de week aan de gyn omdat ik eerder n keer niet kon plassen, , 's morgensvroeg terwijl ik wist dat mn blaas proppievol was. Zegt ze, ja hoor dat doen die ouwe besjes van 65 ook, haha. Jullie begrijpen hoe manlief me nu af en toe liefkozend noemt....
Whahaha Lym... wat een humor! Wel vervelend trouwens... weten ze of het minder gaat worden als de zwangerschap vordert?? Ja ik werk 4x9 en heb ook nog aardig wat reistijd... ben echt 11 uur op een dag weg... dan ben ik gesloopt aan het eind van de week en heb besloten dat ik het weekend ook maar wat vaker ga liggen... vind alleen dat ik al zo weinig kan doen... hebben jullie dat ook? X