Zwanger na meerdere miskramen

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mirri, 6 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    O Lym, ik vind dat toch wel heftig hoor! Je mag wel vaginaal bevallen zeker? Je klinkt er verder rustig onder.

Joehoe; Tja, zo gaat dat gewoon als je zwanger bent. Maar later krijg je nesteldrang en dan rust je opeens een stuk minder en ben je effectiever in de uren dat je bezig bent. De natuur heeft dat echt allemaal goed geregeld, dus dat komt echt wel goed!

Knuffel; O zo moe? Vervelend; probeer maar rustig aan te doen, zie bovenstaande, dat komt allemaal wel goed (en zo niet dan toch).

Banner; Nog maar even niet. Ik merk dat ik gewoon niet genoeg vertrouwen heb daarvoor. Eigenlijk gek want al mijn miskramen waren vroeg, maar nu ik weet dat ik APS heb weet ik dat het later ook heel goed nog mis kan gaan.

Ik ben minder misselijk en dat zit me niet lekker. Ik voel me toch liever beroerd dan :( Maar volgens mijn vriendin de vk mag het, zeker na negen weken (dat is vandaag, kan bijna niet geloven dat ik zover ben gekomen deze keer).

Ik naai normaal gesproken redelijk fanatiek en morgen is het stoffenspektakel (dat is maar twee keer per jaar). Ben aan het dubben of ik zal gaan en of ik dan een babystofje zou mogen kopen... Ik durf niet echt, maar aan de andere kant mag ik het toch ook gewoon niet missen?

2. Mirri

Mirri Fanatiek lid

25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    En Ireen, ben je nog naar t stoffenspektakel geweest ?
    Ik moest er niet aan denken die drukte tijdens mn zwangerschap.
    Wel leuk naaien, ik heb er ook zin in maar weinig ervaring, dus zit wat te broddelen als ik ns tijd heb ;) toppie dat je echo verder was, je kansen worden steeds beter.
    Lange dagen Joehoe, neem jezelf in acht, extra pauzes en thuis misschien meer delegeren, en dingen laten liggen tot t verlof & hulp vragen hoor, je baby is t belangrijkst en je lijf is hard aan t werk.
    Knuffel, take it easy ;)
    Lym, oei rotgevoel, krijg je er bekkenbodemoefeningen voor ?

Hier alles toppie, mn lijf voelt steeds beter, oei wat kan zo'n zwangerschap me uitwonen >_< maar t resultaat lag te bellenblazen in de box vandaag, ze heeft de grootste lol ;)

3. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Ja ik ben geweest! Was inderdaad erg vermoeiend, maar wel leuk. Ik naai redelijk fanatiek dus lakentjes aankleedkussenhoezen en kruikenzakken en wat kleertjes, slaapzakjes etc zal ik echt allemaal zelf maken, vind het veel te leuk! Heb stof gekocht voor een omslagdoek en had achteraf een klein beetje spijt, stel dat het nog misgaat dan zit ik ermee en zou dat nooit voor een ander babietje gebruiken.

Maar juist voor een meisje zijn er redelijk wat simpele dingetjes te naaien hoor! Een rimpelrokje of zelfkantrokje zet je zo in elkaar, gewoon doen joh!

4. Mirri

Mirri Fanatiek lid

25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    Ja leuk hè, daarom wil ik t ook graag maar de tijd ervoor nemen ;)
    M'n vriendin helpt, er ligt al n jurkje half klaar maar ze heeft geen tijd momenteel.
    Maar ik ga t snel weer proberen, eerst een dekbedovertrek lekker rechttoe rechtaan ;P
    Kom je ook op topic; wie heeft er veel genaaid voor de babyuitzet ?

5. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Nee daar zal ik eens kijken! Bij J ens naaide ik nog niet en nu moet ik nog beginnen natuurlijk.

6. lym

lym Actief lid

8 okt 2010
    445
    0
    0
    NULL
    zuidholland
    Hi ladies, daar ben ik ook weer even.
    Ik lees wel mee hoor, maar weinig te melden.
    Mirri, leuk weer even wat te lezen..
    Ireen, ja ik kan volgens mij gewoon vaginaal bevallen, alleen daarna is het afwachten hoe het zich hersteld, :$
    Alf, alles oke daar?

Hier gaat alles rustig aan wat beter, blijf alleen doodmoe.
    Heb me nu voor 30% ziekgemeld, trek het echt niet anders.
    De verzakking lijkt wat minder te worden nu de baarmoeder wat groter wordt, en ik doe trouw mijn bekkenbodemoefeningen.
    Alleen mn blaas verzakt nu wat meer wat weer zorgt voor af en toe wat urine verlies..haah voel me soms net een oud wijf.
    Ook heb ik wat vaker harde buiken, hebben/hadden jullie daar ook al last van met deze termijn? En mn banden trekken als een gek zodra ik een onverwachte beweging maak of moet niezen.

Vanmorgen weer even bij de gyn geweest en alles was oké.
    Ze had vorige keer toch m'n urine laten kweken en getest op GBS ondanks er niets uit de sneltest was gekomen. Was helemaal schoon. Fijn zo'n alerte arts. Ze heeft ook mn bm mond/hals opgemeten ivm de harde buiken maar ook die is oké.
    Dus al met al gaat alles goed, moest alleen al zijn gestopt met de utro maar ik durf niet. Ik twijfel heel erg of ik op eigen houtje door zal gaan of het advies zal volgen van de S en de NL gyn om nu te stoppen.
    Wat vinden jullie? Ik heb nog genoeg in huis om n paar weken door te gaan.
    Vanmorgen ook een afspraak gemaakt om een pretecho te maken over twee weken want ik wil heel graag weten wat het is, en ze willen in het zh niet eerder dan de 20 weken echo kijken.
    Maar dat duurt nog zoooo lang, terwijl er al heel veel zijn die net zo ver zijn als ik die het al weten.

Nou, ik maar weer 'ns aan 't werk, fijne dag all

7. Sprokkel77

Sprokkel77 Actief lid

17 mei 2011
    393
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha iedereen. Ik ben ook weer terug van vakantie (al even, maar niet zoveel puf om te schrijven en het is gigantisch druk op het werk). Vakantie was leuk. Veel gezien, veel gedaan, maar wel 5 dagen regen gehad. Dat verwacht je natuurlijk niet in Italië. De vakantie was niet zo heel goed voor mijn gewicht. Maar wat minder snoepen de komende tijd... In de vakantie heb ik ook werkelijk nergens op gelet.

De zwangerschap gaat voorspoedig. Nog steeds weinig klachten en beeb voel ik nu dagelijks flink bewegen. Ik ben afgelopen week in het ziekenhuis geweest omdat we al een tijd een discussie hebben over het uitvoeren van bloedtesten voor mijn schildklierwaarde, maar dat is opgelost. Ik kan nog 2x laten prikken tijdens mijn zwangerschap. Ik blijf het raar vinden dat er zo'n gedoe over is geweest, maar afijn. Verder start ik eind oktober/begin november met zwangerschapsyoga. Hebben jullie nog gym/yogaplannen?

@Joehoe: Ik vind dat ik thuis niet zo goed vooruit kom met wassen, boodschappen, schoonmaken enzo. Tillen gaat ook niet zo lekker en dat mag je natuurlijk eigenlijk ook niet meer zo zwaar. (Ik heb er soms moeite mee om het werk aan anderen over te laten omdat het dan niet zo opschiet). Op het werk gaat het weer wat beter nu de vermoeidheid minder is (ik werk ook 4x9, een kantoorbaan). De vorige keer heb ik tot 36 weken doorgewerkt. Ik hoop dat ik dat deze keer weer kan doen. Het is wel een beetje afhankelijk van de groei van de baby. De vorige was namelijk dysmatuur (te licht voor de zwangerschapsduur). Ik krijg nu extra groeiecho's met 30, 34 en 38 weken en als de groei achterbljft stop ik deze keer waarschijnlijk eerder.

Sorry dat ik niet op de rest reageer. Ga ik vanaf nu doen. :D

8. Mirri

Mirri Fanatiek lid

25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    Lym, ik had ook een lichte verzakking, na de bevalling snel weg, komt echt door de weekmakers ofzo die zorgen dat alles n beetje kan rekken voor de zwangerschap ;)
    Harde buiken ff opgezocht voor je, had ik pas bij 24 weken, is echt een teken om rustiger aan te doen, nam bij mij af na n dag bankhangen.
    Goed dat je je hebt ziek gemeld, nix aan te doen, beebje is belangrijk maar neem dan ook je rust die 30 %, laat de boel de boel hoe moeilijk t ook is.
    Sprokkel, ik heb de vorige zwangerschappen yoga gedaan.
    Nu gewoon thuis wat rek en strek oefeningen gedaan en veel gewandeld, meer puf had ik niet.
    Leuk om t samen met andere zwangeren te doen de yoga ;)
    ga je lekker soepel de bevalling in, naar mijn idee waren mn bevallingen door de yoga goed te doen.

9. lym

lym Actief lid

8 okt 2010
    445
    0
    0
    NULL
    zuidholland
    mirri, doe ik ook echt wel hoor.
    Normaal kan ik alles moeilijk loslaten maar we hebben hier zoveel moeite voor gedaan, laat het gewoon los nu.
    Ik doe ook yoga, 2x per week, alleen wel de reguliere vorm.
    Degene die les geeft heeft ook papieren voor zwangerschapsyoga dus ze houdt mij in de gaten en geeft me af en toe andere oefeningen.
    Ik voel me hier echt lekker bij, dus blijf het na de bevalling ook zeker doen.

10. Knuffel

Knuffel Fanatiek lid

1 dec 2009
    4.585
    0
    0
    Provincie Utrecht
    @Lynm: verstandig dat je je (deels) ziek gemeld hebt. Ik ben nog moed aan het verzamelen... Ik heb geen ervaring met utro. Kan het geen kwaad om ermee door te gaan? Dan zou ik vooral doen waar je je goed bij voelt (als het dan niet voor het eggie werkt, dan vast en zeker nog tussen de oren;)). Hier garde buiken vanaf een week of 24. En toen ook meteen wel "heftig"zeg maar. Stapje terug doet wonderen...

@Sprokkel: welkom terug. Wat fijn dat de discussie over wel of niet schildklier testen nu eindelijk uit de lucht is! En ook ik heb het plan om tot 36 wkn door te werken, maar begin mij steeds meer te beseffen dat dat 'm niet gaat worden.. Ach, we zien wel toch?

@Mirri: hoe is het bij jullie? Al een ritme gevonden?

@Pufgym: ik loop al tijden bij de fysio voor mijn rug en die geeft ok een "cursus" zwanger fit. 1 keer in de week een soort fitness onder begeleiding van de fysio, afgesloten met ontspannings oefeningen. Bevalt op zich oke, maar merk nu al dat ik er moeite mee krijg om alles mee te doen. Er zijn ook 2 dames die al een week of 6 verder zijn dan ik en die houden allen beter vol:(:(. Weet dan ook nog niet of ik het nog lang mee zal kunnen doen. Verder gaan Knuffelman en ik samen nog naar 4x samen zwanger of zoiets... Vooral veel info krijgen en een beetje puffen geloof ik!

@Hier: ik ben er niet zo heel veel. Ik lees wel trouw iedere dag hoor (vaak 's avonds in mijn bedje). Heb niet zo heel veel energie over en eigenlijk ook niet zo heel veel "te melden". Ik merk dat het iedere week (en soms dag) een stukje zwaarder wordt. Heb aan het eind van de dag echt het idee dat ik mijn buik "niet meer omhoog kan houden" of zo... Herkenbaar? Wordt nu best wel een beetje zwaar dus;). Ach, ik mag niet klagen heb verder weinig tot geen kwaaltjes gehad!

Oh ja, nog wel 1 dingetje te melden.... Donderdag was voor ons een hele speciale dag!!!

Bijgevoegde bestanden:

11. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Gefeliciteerd Knuffel!

Wij zaten donderdag en vrijdag flink in de rats. Ik heb enorm heftige buikkrampen gehad en we hebben donderdag het ziekenhuis gebeld, ik wist echt zeker dat het mis was. Omdat ik geen bloedverlies had mochten we niet komen. R oel is flink boos geworden en uiteindelijk mochten we vrijdag om 10:30. Toen bleek alles toch goed! Buikpijnen waren inmiddels ook gezakt (wat wil je na 24 uur wachten, ik was echt zo boos!) en kindje lag met voetjes te trappelen [insert verliefd smiley]

Hebben aangegeven dat gezien onze situatie dit Echt Niet Kan. Dat was de gyn met ons eens en zij zou dit ook met de assistente bespreken. We mogen vanaf nu altijd bellen en moeten dan iig een arts aan de lijn krijgen, die dan gaat bepalen hoe en wat, ipv de assistente.

Inmiddels 10 weken zwanger! Ik ben erg moe en mijn bekken doet heel erg zeer (heb ik altijd al last van en is al van alles aan gedaan). Vooralsnog trek ik het nog, maar ik vind 30 weken een end in het vooruitzicht.

12. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Knuffel, wow wat zien jullie er mooi uit! Enne, je banden zijn wat moe aan het einde van de dag, dus ja, is niet gek.

Ireen, wat schandalig zeg, maar super dat alles in orde was. Ik kan je voor je bekkenpijn de acupuncturist aanraden. Heeft hier heel goed geholpen tegen de pijn.

Alle andere dames een dikke knuff!

13. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Rozemarijke is gisteren bevallen van een gezonde dochter!

14. Joehoe

Joehoe Bekend lid

17 mei 2008
    558
    0
    0
    @Knuffel: Van harte!!

@Sprokkel: Fijn dat je de beeb nu elke dag voelt he?? Wat een bikkel ben jij! Ik ben echt heel blij dat ik over 4 weken met verlof kan... merk dat ik het einde van de week kapot ben... en steeds minder kan / trek zonder dat ik flink last krijg van mijn bekken...

Heb jij ook flink last van opgeblazen gevoel / maag... denk dat ik toch maar eens rennie deflatine ga proberen... :)

Verder vandaag kinderkamer bijna helemaal afgemaakt... alleen nog accessoires... super leuk!

Voor degenen die het interesseert: heb een buikfoto in mn album geplaatst voor degenen die bevriend zijn.

@pufgym: ik doe al vanaf week 18 zwangerschapsyoga... daarvoor gewone yoga. 1 keer per week. Verder fiets ik elke dag nog een stukje naar de bushalte en probeer ik af en toe te wandelen...

Heeft een van jullie nog een tip voor een interessant "bevallingsboek"?? wil toch eens wat meer over deze gebeurtenis gaan lezen...

15. Sprokkel77

Sprokkel77 Actief lid

17 mei 2011
    393
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Knuffel: Gefeliciteerd!

@Rozemarijke: Hartelijk gefeliciteerd en geniet ervan. Foto!! :D

@Ireen: Wat een schrik. Af en toe hebben ze in het ziekenhuis ook geen inlevingsvermogen hè (wel vaker dan af en toe...). Gelukkig is alles goed.

@Joehoe: Ik lijk wel heel stoer, maar ik heb het waarschijnlijk wat gemakkelijker omdat ik lang ben (dus veel ruimte voor de groei van mijn baarmoeder en de vk zegt dat ik heel erg 'bij me draag'. Als ik ga liggen zie je mijn buik bijna niet. Mijn zwaartepunt verschuift niet heel erg. Dat opgeblazene herken ik niet echt. Ik had de vorige keer op het eind wel veel last van maagzuur en toen heb ik Rennie gebruikt.
    Ik heb geen boeken over bevallingen gelezen. Ik vond de gênante verhalen van collega's erg nuttig. Sommige dingen wist ik echt niet.

16. Mirri

Mirri Fanatiek lid

25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    Goed zo Lym, zorg voor jezelf ;)
    Knuffel, wat zien jullie er mooi uit en n leuke auto.
    Van Harte Gefeliciteerd, veel geluk met jullie gezin.

Hier n fijn ritme gevonden idd overdag om de 3 u snachts slaapt ze tussen 20-05
    Alleen vannacht kwam ze ineens om 2.30. Maakt niet uit, ik geef haar met alle liefde de bv anytime ;)
    Gatsie Ireen, gelukkig alles goed met jullie spruit en fijn dat er nu een duidelijke afspraak is.
    Lezen over bevallen deed ik nu op internet, 15 jr. Terug bij de eerste de hele boekenplank vd bieb doorgenomen.
    Vond t wel fijn om goed op de hoogte te zijn maar t blijft n sprong in t diepe de eerste x.
    Duik in je weeën ;)

17. Mirri

Mirri Fanatiek lid

25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    Rozemarijke, hartelijk gefeliciteerd ;)

18. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Joehoe mogen we foto's van het kamertje!?

Mirri heb je je jongens ook bv gegeven? Fijn dat ze al zo lekker slaapt, dat was hier toch echt ondenkbaar op die leeftijd :D

Duik in je weeen en het boek over hypnobirthing schijnt erg nuttig te zijn. Ik heb niets gelezen toen, wel yoga gedaan maar een paar lessen want daarna werd ik ziek en kon ik de deur niet meer uit. Maar ik had een hel van een bevalling. Lag niet aan hoe ik de weeën op kon vangen, ip kunnen ze je dat ter plekke ook wel vertellen ;)

19. Alf

Alf Niet meer actief

Knuffel, gefeliciteerd

Rozemarijke, gefeliciteerd met jullie dochter!

Hier, Met mij en zw.schap alles goed. Schoonmoeder is overleden dus erg rare dagen nu.
    Lees mee, maar reageer niet veel.

20. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Gecondoleerd voor jullie Alf.

Deel Deze Pagina