Ireen, m'n jongens hebben 9 en 2 mndn bv gehad, zo mooi om te doen. Joehoe als je bv wil gaan geven is t ook prettig om je daarover in te lezen op borstvoeding.com. Ik dacht t is natuurlijk dat doe k wel ff maar ti's hard werken in t begin als t eenmaal loopt is t echt makkelijk sus t loont de moeite. Het geeft vertrouwen als je n paar basis tips en trics weet. Fijn dat de kinderkamer af is, krijgen we een foto te zien ?
Jeetje Alf, gecondoleerd. Trek je het allemaal nog een beetje? Het gaat je niet in de koude kleren zitten, zo'n heftige gebeurtenis. Heel veel sterkte, met name voor je man. Dikke knuffel
Alf gecondoleerd! Heel veel sterkte de komende tijd voor jullie! Dank voor de tips meiden... ik moet nog foto's maken, maar zodra ik ze heb zal ik ze posten...
@Ireen: wat een achetrlijk toestand!!! Gelukkig wel alles goed, hebben ze enig idee wat het was? Nu maar hopen dat het niet meer gebeurt, maar als het gebeurt zou je nu in ieder geval wel gehoor moeten krijgen!!! @Rozemarijke: Gefeliciteerd!!! Ik hoop dat alles goed gaat met moeder, kind en de rest van de fam! @Mirri: dat klonkt als een best goed ritme inderdaad! Fijn hoor! @Alf: gecondoleerd. Wat een verdriet, en dan ook nog nu er nieuw leven aan zit te komen. Heel veel sterkte! (Uiteraard ook voor je man) Hier alles zijn gangetje. Vandaag gewerkt, dus nu weer redelij kapot. Ach, lekker vroeg naar bed doet vast wonderen!!! Knuffelsssss
Hallo allemaal, ik ben weer terug van 3 weken Turkije Alf, allereerst wil ik jou en je man condoleren met het verlies van je schoonmoeder. Wat ontzettend verdrietig ook dat zij jullie kindje niet meer zal kunnen meemaken. Heel veel sterkte en zorg goed voor elkaar. Wij hebben genoten van de vakantie en alles is goed gegaan. Een week ons laten verwennen in een luxe hotel en daarna nog 2 weken bij mijn schoonouders gelogeerd. Ze zijn zo ontzettend blij met mijn zwangerschap. Helaas thuisgekomen met een flinke verkoudheid, ik hoest me de longen uit mijn lijf en dat levert dan weer plasongelukjes op de kleine maakt het goed. Tijdens de vakantie haar voor het eerst heel duidelijk gevoeld. Dat nam in de vorige week sterk af en afgelopen weekend voelde ik niets meer. Maandagochtend ongerust de vk gebeld, hartje geluisterd en gelukkig was alles goed. Kleine is waarschijnlijk gedraaid. Vanochtend controle gehad en alles gaat goed. Nog steeds niets aangekomen, maar deze vk vindt dat geen probleem. Verder geniet ik van de zwangerschap en van mijn mooie ronde buik We hebben inmiddels de babykamer, de kinderwagen en maxi cosy aangeschaft.
Hey meiden, even kort, want merk dat verschillende van jullie erg meeleven Kom later nog eens even bijlezen en weer op jullie reageren Hier idd onze tweede dochter geboren: Caitlyn. Ingeleide bevalling vanwege extreme aambeien, die ik vorige week tot 4 keer toe open heb laten snijden, maar weer tromboseerden waar je bij stond Om die reden dus ingeleid bij 39 weken. Na 2e dosis gel elke 2 minuten weeen, die na 3,5 uur pas 1 cm ontsluiting hadden opgeleverd. Nog een cm erbij gestript en toen de vliezen gebroken en toen ben ik in een weeenstorm van een uur terecht gekomen, waarna ik enorme persdrang kreeg. Nog geprobeerd om tegen te houden, maar dat lukte niet en toen bleek het toch wel te passen en is in 2 persweeen Caitlyn geboren. Ze was 49 cm en 3600 gram, dus qua gewicht in lijn met Thirza, (die was bij 42 weken 53 cm en 4330 gram: die kant zou Caitlyn ook zijn opgegaan als ze was blijven zitten nog...). Eerste 2 dagen gingen goed, maar daarna kreeg ik enorme stuwing en kreeg Caitlyn de borst niet meer gepakt. Afkolven en vingervoeden leverde enorme krampen op, met als resultaat halve nachten en dagen een huilende Caitlyn op de arm. Ik had gewoon direct eigenlijk al enorme overproductie, dus ze kreeg veel te veel voormelk binnen, wat de krampen veroorzaakte, samen met de lucht die ze binnenkreeg. Allemaal drama's die we met Thirza ook gehad hebben en die toen weken gekost hebben om dat onder controle te krijgen, dus ik heb gisternacht besloten om te stoppen met de BV en over te gaan op KV en dat is een hele goede geweest: de rust is hier terug, Caitlyn drinkt tevreden, gaat weer lekker slapen en is een erg tevreden baby nu weer Dat geeft ons dus ook de tijd om aandacht aan Thirza te geven, die erg trots is op haar zusje en heerlijk wil knuffelen de hele tijd en zeer zorgzaam is Ik loop ondertussen wat te kwakkelen: ws een blaasontsteking te pakken, (sneltest lijkt ontsteking aan te duiden, moet morgenochtend even weer urine inleveren om via kweek even te zien of het echt een blaasontsteking is). Aambeien spelen weer op vandaag, dus ook daar morgen weer even naar laten kijken en zal ws nodig zijn om die nog even een (hopelijk) laatste keer open te laten snijden. En de stuwing is enorm: gisteren enkel even de allerergste druk afkolven leverde alweer 50 cc per borst op. Nouja, die gaan lekker in het badje van Caitlyn, die in lijn met d'r paps en mams en grote zus een gevoelig huidje heeft, dus daar toch nog een goede bestemming voor Nou, heb even weer lang genoeg op m'n zwembandje gezeten Kom later weer even uitgebreid meelezen hoe het met jullie allemaal is! Zoals het zich laat aanzien, gaat de teruggekeerde rust me daar iig wel weer de tijd voor geven
Rozemarijke, Gefeliciteerd met jullie dochter!! Hopelijk knap je snel op en kan je van je zwembandje af.. Meleka, ook hier een warme welkom terug! Hier, Thnx voor jullie lieve wensen. Alles is hier achter de rug. Het was mooi en heftig en ook wel goed zo.. Nu is het weer proberen het oude leven op te pakken. Het blijft wrang te beseffen dat we nu gaan aftellen naar de geboorte van ons kind zonder zijn oma.. Ik moet zeggen dat ik redelijk kapot ben na twee weken spanning, drukte en weinig slaap. Moet deze week nog uit werken maar van het weekend gaan we slaap inhalen! Ik zal weer vaker on the line zijn
@Alf: Fijn dat je er weer bent Lekker rustig aan doen nu en een dikke knuffel voor jullie beiden (of drieën eigenlijk..). @Meleka: Welkom. Mooi dat je zo hebt kunnen genieten van de vakantie. @Rozemarijke: Pff, dat is een heftige bevalling geweest zo te lezen. Knap toch wat je als vrouw aankunt eigenlijk. (Petje af hoor. Als ik het zo lees was mijn eerste bevalling echt peanuts). Wat leuk dat Thirza zo trots is op haar zusje. Ik vraag me af hoe het straks bij ons gaat.
Meleka, fijn dat je van je vakantie hebt kunnen genieten. Goed dat je babyspullen aan t inkopen bent. Na zoveel mk-en moet je toch n soort drempel over om aan de baby uitzet te beginnen is mijn ervaring. Rozemarijke, fijn dat je ff tijd hebt om je verhaal te delen, heftig is t geweest. Gelukkig doet Caitlin het nu goed. Niet om te pushen ofzo hoor, maar ik lees ook wel ns van vrouwen met veel stuwing die dan gekolfde melk met een fles geven. Was dat geen optie ?
@Alf: wat lees ik nu? Gecondoleerd! Maar hopelijk nu wel de rust om je gewoon op de mooie dingen die komen gaan te richten! Kan me namelijk ook voorstellen dat die twee dingen tegelijk, een leven dat afgesloten wordt/is en een leven dat begint, wel heel dubbel en lastig is en daardoor een hoop energie vraagt @Mirri: ik kolfde dag 3 al even 50 cc per borst af en dat was dus enkel even de ergste druk eraf halen in een poging om ze zacht genoeg te krijgen dat Caitlyn aan kon happen... Wat niet zo goed lukte ook nog eens, vervolgens, want toch nog teveel stuwing... Ik heb bij Thirza ook erge overproductie gehad, maar die was nog mild vergeleken bij hoe het nu is Caitlyn kreeg dus enorme krampen doordat ze alleen maar voormelk binnen kreeg, (die werkt nogal laxerend ). Om dat in evenwicht te krijgen, zou ik moeten kolven tot er voldoende achtermelk bij zou zitten en daarmee zou ik de hyperlactatie in de hand gaan werken en dus in stand houden. Bij Thirza heb ik steeds voorgekolfd tot het er niet meer vanzelf uitspoot, (in het begin 90 cc per borst!!!), maar dat zou nu zo'n enorme investering worden qua tijd en energie dat ik besloten heb dat ik dat toch niet ging doen met ook onze kleuterdame in huis. Kwam nog bij dat Caitlyn inmiddels de borst al weigerde, dus dat was nog een project op zich geworden ook dan, om die weer aan de borst te krijgen. Want dat had wel gemoeten om het op langere termijn allemaal houdbaar te laten zijn, met ook Thirza hier nog rond te lopen... Dus tja, met pijn in m'n hart en m'n verstand op voorrang, heb ik dus toch voor KV gekozen, en de rust van gisteren en vandaag heeft iig gezorgd voor de bevestiging dat het voor ons als gezin in z'n totaliteit wel de beste keuze is geweest
Srry, Marijke. Natuurlijk heb je alles goed overwogen. Fijn dat deze moeilijke beslissing nu rust geeft Lief dat d'r grote zus zo zorgzaam is. Hier 2 grote puberjongens 13&15 die smelten voor hun zusje Trustuh
Hoe gaat het aanstaande mamma's, nog nieuws ? Heeft iemand zin om een bevaldatum lijst te maken ? Eva lag vanmorgen weer parmantig op haar buik, kopje omhoog. Alleen terugdraaien lukt niet, dan huilt ze en moeten we ff helpen draaien Ik zeg haar wel ns dat we heel lang op haar gewacht hebben en enorm blij zijn dat ze er is, schiet wel ns vol ook. Dan kijkt ze me verbaasd aan. Ik leg het uit dan, vlgnd mij heeft ze daar niets van De miskramen kan ik nu wel verwerken omdat ze uiteindelijk toch geboren is.
Geeft niet hoor Vind het prima om toe te lichten even, want dit zijn -voor mij althans- geen beslissingen om zomaar even te nemen Inmiddels over op pepti, omdat Caitlyn steeds ergere krampen kreeg van de HA. En daarmee is de rust weergekeerd hier Caitlyn dus helaas wel net als Thirza ook KMA Maar erg fijn dat we het direct herkennen nu en er direct actie op kunnen zetten. Ben vandaag (en gisteren ook al) aan het ontdekken dat baby's ook gewoon kunnen slapen als je ze na een voeding weer in de kinderwagenbak of bed legt...
OH Rozemarijke, dat is dan toch stiekem 'fijn' dat je al was overgestapt, hoef je niet de keus te maken om wel/niet weer op dat vreselijke dieet te gaan... Ik weet overigens ook niet of ik dat nog een keer zou trekken. Hier gaat het goed, beetje onzeker, hartje nog niet te horen met angelsounds (11+2 vandaag). Verder vooral erg moe en nog steeds misselijk. Mag pas 23e weer naar de gyn, er zit nu vier weken tussen en ik vind het veel te lang. Ga eind van de week maar eens langs mijn vriendinnetje de verloskundige, misschien kunnen we het met haar doptone wel horen... O, ik moet naar Jens...
@Rozemarijke: Fijn hè. @Mirri: Geen nieuwtjes. Ik moet nog een aantal weken wachten op de volgende afspraak bij de vk en de volgende echo. Alles gaat z'n gangetje. De volgende echo duurt wel lang. Ik had de 20 weken echo met 19,5 week en nu de pretecho pas weer met 28 weken en dan weer een groeiecho met 30 weken. Ik ben wel benieuwd hoe het met het kleintje gaat en hoe ze er nu uitziet. Ik schiet ook weleens vol als ik bedenk hoeveel moeite het gekost heeft hier te komen en hoeveel onbegrip ik tegengekomen ben. Verbazingwekkend hoe snel die kleintjes zich ontwikkelen hè. Ik zal de aftrap doen: Sprokkel 21 januari 2013
Vinden jullie het erg als ik nog niet op een bevallijst wil? Ik wil wachten tot de volgende controle, als het dan nog goed is wil ik er wel op, maar wil mezelf er niet weer af hoeven halen.
Snap ik helemaal Ireen. Ik zou ook willen wachten tot een tijdje na de veilige grens. Heb je het nog een keer geprobeerd met de Angelsound of wil je wachten tot je vriendin kan luisteren later deze week?