Marijke, fijn om nu te ervaren dat baby's ook gewoon kunnen slapen na een voeding Ireen, n lijstje is eigenlijk nix hier, met onze ervaringen leven we wat meer van dag tot dag of echo na echo. Zoals Sprokkel zegt we hebben er bard voor gewerkt en nemen het niet als vanzelfsprekend al begrijpt niet iedereen dat.
@Ireen, helemaal te snappen hoor! Wanneer heb je je volgende controle? Hoever moet je dan zijn?? Verder alles goed met iedereen? Alf een beetje bijgekomen, jeetje wat een heftige en emotionele tijd zal het voor jullie zijn! Dikke knuf nog! Hier, vandaag goed ziek geworden, vanochtend het gevoel van veel lucht in maag / darmen, gemene pijn en misselijk... we naar mn werk gegaan, maar na 1,5 uur afgehaakt toen het niet overging.... Nu ook een beetje koorts. Pffff heel vervelend, maar ik vrees dat ik gewoon even moet uitzieken. Gelukkig voel ik die kleine wel de hele dag door... hij lijkt het nog steeds naar de zin te hebben. Als ik ga liggen zakt de misselijkheid wat en kan ik wel een beetje slapen. De poli toch maar even gebeld en die verwezen mij naar HA eventueel... lijkt idd op buikgriep
Vervelend Joehoe. Ik heb het gehad in het begin van de zwangerschap en mij werd aangeraden O.R.S. te gaan drinken omdat zwangeren sneller uitdrogen. Ik moest zelfs van ranja nog spugen, brrr.
Hier ook weer eens een teken van leven van mij... Ik verwaarloos jullie, sorry Lees wel hoor, maar had geen puf om te reageren. Lig sinds maandag ziek in mijn bedje... Pfff niezen en hoesten met zo'n toeter en zo'n rug is niet echt prettig... Gisteren nog een echo gehad voor de localisatie vd placenta en de kleine man doet het helemaal goed gelukkig!!! Placenta ligt net aan hoog genoeg, dus dat zou in principe geen probleem op moeten/mogen leveren. Heb sinds dinsdag wel het idee van gekneusde ribben. Hij ligt met zijn kontje precies tegen mijn ribben aan aan de rechter kant. En als hij dan ook nog gaat trappelen... Auw (en al helemaal als je zo lekker vaak moet niezen en hoesten). Maarrrrr, ik weet waar ik het voor doe hoor!!!! (maar soms even klagen is toch wel fijn...) Hoop dat het bij iedereen verder goed gaat!!! Knuffels!!!
Goedemorgen, @all, sorry, wel alles gelezen maar ff geen puf om op iedereen te reageren. Zooo moe nog steeds, en t lijkt wel of ik een paar trappen in mn bekken heb gehad, voelt echt bont en blauw aan...pff. Ik tel af, nog 10 dagen tot de 20 weken echo. Gisteren wel al een voorproefje gehad met een pret echo, alles zag er goed uit, voor zover zij dat kan bepalen natuurlijk. Maar duidelijk alles er op en er aan. Onze mond viel open..it's a BOY! We waren flabbergasted! Totaal niet op gerekend, we waren overtuigd dat het een meisje was. Maar goed, we moesten even omschakelen maar zijn uiteraard super blij dat het een zoon is. Nu de 20 weken nog even afwachten of alles ook echt oke is. Voel trouwens nog steeds niks, ws omdat mijn placenta voor ligt. Wel met een klein puntje beneden dus misschien moet dat ook nog wel in de gaten worden gehouden. Ik begin eindelijk wat minder last van mn verzakking te krijgen, nu is het af en toe alleen nog mn blaas die zakt, daar valt wel mee te leven. Baarmoeder zit gelukkig op de goede hoogte nu.
@rozemarijke, natuurlijk nog gefeliciteerd! Hoe gaat het met je meisje? @Meleka, fijn dat je genoten hebt van je vakantie. @alf, hoe gaat het nu met jou? al een beetje bijgekomen?
Hey Lym, Wat goed gefeliciteerd! Het zal wel extra fijn zijn geweest, die pretecho, omdat je hem wat minder voelt. Wij moesten ook even wennen aan het idee zoontje! Maar nu is het al zo leuk... ik vind het echt heel leuk om te weten, het maakt het zoveel concreter en echter! Ook fijn dat het al beter gaat met de verzakking... Hoop dat het snel helemaal is bijgetrokken. @Knuffel ook beterschap~! Hier gaat het alweer ietsjes beter... probeer zoveel mogelijk te drinken en dat gaat goed tot nu toe.... hopen dat het snel weer wegtrekt! @Rozemarijke natuurlijk nog van harte!! Zo te lezen een aardig pittige bevalling! gaat het nu fysiek ook al weer een beetje met je? X
Hey meiden, hier alles wel OK. Ben erg moe, maarja, dat hoort erbij he? Caitlyn heeft de laatste dagen weer meer last van krampen, heeft gistermiddag en avond alles weer bij elkaar gebruld van de kramp, maar vervolgens ging ze na de laatste voeding om 21.00 gewoon slapen, (en ik dus ook maar ). Vannacht ging rustig, vanochtend wisselde het erg. Ze was afgelopen dinsdag nog maar 30 gram gegroeid ten opzichte van vrijdag, (bij geboorte 3600, 2 dagen later 3300, vorige week vrijdag 3340/50 en afgelopen dinsdag 3380), dus maandag komt de WVK nog even wegen hier. Ik ga dan even bespreken of we aan pepti voeding voldoende hebben, of dat we toch naar zwaardere dieetvoeding moeten: dat niet groeien, slecht drinken, voeding opspugen/hikken en de krampen zinnen me niet helemaal Maar goed, omdat KV ook wennen kan zijn voor de darmpjes, kijken we het dit weekend nog maar even aan. Gisteravond had ik echt zoiets van: Ik bel morgen gelijk. Maarja, dan gaat de nacht ineens weer rustig, dus nou... toch nog maar even aankijken. Verder een blaasontsteking te pakken, dus aan de AB nu. De rest knapt goed op, aambeien heb ik geen last meer van, stuwing is bijna weg, m'n onderkantje goed hersteld... Nu alleen die blaasontsteking nog even weg en m'n bekken weer stabiel krijgen, (volgende week eerste afspraak weer bij de fysio), en dan heb ik m'n lijf weer redelijk terug @lym: gefeliciteerd met jullie boy! Grappig als je anders verwacht... Ik ben tijdens zwangerschappen ook altijd zo moe, niet leuk, maar geef er gewoon aan toe, je lijf heeft het blijkbaar nodig. @Knuffel: beterschap Bij Thirza had ik ook zo'n laagliggende placenta, die uiteindelijk een cm of 2-3 van de baarmoedermond af lag. Is helemaal goed gekomen toen @Joehoe: gelukkig dat het al wat beter gaat! Hopelijk snel weer fit dan nu! @Ireen: ik heb ook pas een banner aangemaakt en mezelf op bevallingslijsten gezet zo rond de 14-15 weken ofzo. Gewoon niet doen als je niet durft nog, is allemaal hardstikke logisch!
Hallo allemaal, Fijn dat jullie dat begrijpen! Lym, fijn dat je baarmoeder nu blijft zitten! En een jongetje, leuk! (ze zijn enig! ) Knuffel; beterschap! Bij J ens had ik ook een lage placenta, was uiteindelijk net okee genoeg om vaginaal te mogen bevallen, meestal komt dat wel goed, moeder natuur heeft dat goed voor ons geregeld. Joehoe jij ook beterschap! Rozemarijke ik zal Caitlyn even goed toespreken, dat ze even moet gaan groeien en haar moeder wat rust moet gunnen Wij hadden opeens 4 weken tussen de controles zitten, en dat voelde echt te lang. Maar ja wat doe je dan? Ziekenhuis (weer) bellen, terwijl ze ons al zeikerds vinden? Ik moet er ook nog bevallen en wil graag dat ze niet denken dat ik een zeur ben. Dus hebben we gisteren een derderangs pretecho laten maken. Geen duidelijke beelden, wel kloppend hartje. En wat blijkt, ik voel de baby! Ik dacht dat dat mijn darmen waren, maar ik voelde dus heel duidelijk het springen van onze baby terwijl ik dat ook op het scherm zag. *insert hartjesogensmiley* Ik voel het alleen aan de bovenkant, placenta ligt weer laag en aan de voorkant. Maar fijn dus. Ik kan alleen nog steeds het hartje niet horen, dus dat vind ik stiekem erg grappig, dat ik het eerder voel dan hoor. Morgen ben ik twaalf weken. Er is op een ander forum waar ik schrijf een kindje overleden met 39 weken zwangerschap en dat heeft er hier wel even flink ingehakt, aangezien wij door mijn APS een verhoogd risico hebben op intra uteriene vruchtdood en doodgeboren kindjes. Morgen geven wij een klein feestje, heb cupcakes gebakken met blauwe en roze muisjes. We willen er even bij stil staan en willen ook proberen om een beetje de onzekere periode af te sluiten en wat meer vertrouwen proberen te krijgen. Verder voel ik me moe, of eigenlijk eerder uitgeput. J ens is steeds om 5 uur wakker en gaat daarna niet meer slapen en is daardoor overdag ook moe met alle gevolgen van dien, hij slaapt overdag niet. Ik vind het pittig zo, want ben van 's morgens vroeg tot een uur of 19 misselijk. Gister een heel drukke dag gehad (half tien afspraak bank, 11 uur echo, van 1 tot 3 naailes, om 4 uur fysio, om 5 uur een borrel en van 19-22 ouderavond op de peuterspeelzaal en vandaag ben ik aan het huilen van vermoeidheid (en wederom peuter om 5 uur wakker) (dus Rozemarijke, fijn dat we maandag afgesproken hebben en niet vandaag ). Straks vroeg naar bed. Bedankt voor het klagen.
Och jemig, na zo'n dag zou ik met m'n veel gezonder lijf al doodop zijn! Vandaag even je rust pakken dus! En zie hier m'n antwoord al: een hele fijne dag dan morgen, hopelijk mag dat dan toch een symbolische start van goede tijden zijn met meer vertrouwen! Soms is het idd handig om dit soort dingen gewoon maar te doen, ik heb op een paar van die symbolische momenten babydingetjes gekocht om gewoon ook maar een keuze te maken voor vertrouwen hebben in... 5 uur is niet leuk Ik ben al hardstikke moe van de laatste dagen steeds om 6 uur al startklaar moeten zijn: Caitlyn meldt zich rond die tijd en Thirza heeft ook nogal mamahonger de laatste dagen en is dan dus ook wakker, dus na de voeding van Caitlyn helaas geen gelegenheid meer om nog even te doezelen. Wat naar van dat kindje! Tijdens mijn zwangerschap verloor een nichtje van mij bij 25 weken hun kindje door helpp-syndroom. Bah, dat hakte er bij mij ook helemaal in, dan krijg je toch vreselijk de bibbers zelf ook, (helemaal omdat er bij de 20-wekenecho nog niks mis was bij hun! ). Verstand op nul en blik op oneindig hielp hier vaak wel dan. Gewoon jezelf maar dwingen om er niet over na te denken, want je kunt er toch niets aan doen of voorkomen Nou, nu wil Thirza definitief weer aandacht, (manlief had 'r net nopg even meegenomen naar zolder om vlees voor vanavond uit te kiezen, (daar staat een extra vriezertje ). later!
Jeetje Ireen, das voor mij wanneer ik niet zwanger ben ook een hele drukke dag, neem je lijf en rust in acht hoor, hoop dat je inmiddels wat rust hebt kunnen nemen 12 weken een mooie mijlpaal, t middelste trimester daagt het fijnst als t goed is wordt de vermoeidheid iets minder. n klein feestje waard. Lym, jongens zijn ge-wel-dig hier 15 en 13 lieve scheten zijn het (met hun streken en al uiteraard) Knuffel, Joehoe al wat beter? Hier n huilerig weekend, beetje onrustig is ze maar ze legt als ik haar troost heel lief haar hoofd tegen mn borst en wordt daar rustig van, dan kan ik heerlijk aan haar donzige haartjes ruiken.
Pfff Ireen ik stort bijna neer als ik jou drukke dag lees idd! Wel een beetje op jezelf passen he? Goed uitrusten! Hier wel beter, maar extreem moe en vanochtend nogal duizelig... moest me een paar keer aan iets vastpakken om niet om te vallen ??? Vervelend... morgenochtend maar even HA bellen. Misschien te laag HB? Mn bloeddruk is goed... Zometeen partnermiddag zwangerschapsyoga... whahaha vriendlief kijkt er erg naar uit! beetje leedvermaak wel... Fijne middag nog meiden!
Hoi meiden, ben er ook weer eens.. Ireen, 12 weken.. dat is een mooi hoogtepunt! Dat er nog velen mogen volgen! Ik hoop niet dat al je dagen zo vol zitten, want pff... Ik heb er ook weleens zulke dagen tussen zitten, dan blok ik alles de volgende dag af, anders komt het niet goed. Vooral qua humeur niet. Hopelijk heb je een lekker relaxed weekend nu! Rozemarijke, Getsie blaasonsteking is niet leuk.. hopelijk ben je er met de AB snel bovenop. Juist nu heb je je kracht en weerstand even hard nodig. Heb (nog) geen verstand van hoeveel zo moeten groeien maar ik begrijp dat het niet genoeg is? Fijn dat ze het goed in de gaten houden dan! Hopelijk gaat ze nu met de juiste voeding de vk een poepie laten ruiken Mirri, Knuffel voor je meisje! Ik snap het wel.. als je naar buiten kijk tis het ook om te janken Heerlijk toch dat je dan lekker tegen mama aan kunt kruipen. Schattig hoe je schrijft over haar donshaartjes *smelt* En thnx voor je reacties over ons kamertje Joehoe, HB prikken is mischien wel slim. Je kunt het maar beter zeker weten. Evt roosvice ferro ter ondersteuning? Drink ik tegenwoordig 's morgens omdat ik ook vaak beetje licht in mijn hoofd uit bed kom. Daarna hele dag geen last meer van (maar ben zelf te eigenwijs om ff mijn HB te laten checken ) Veel plezier op de prrtnrr middag.. arme Joehoe-man
@Alf... tja voel me nu wel weer ok... denk dak dan ook te koppig ben mijn HB te laten prikken... (buiten het feit dat ik dan 2x een uur onderweg ben om bij de huisarts te komen ongeveer). Ik drink elke dag liters roosvisee... dus ga nu de Ferro maar eens halen en die sóchtends nemen! Dank voor de goeie tip!
Het is wel wennen hoor.. die eerste slok maar inmiddels is het zowaar lekker. Niet te vaak drinken, je kunt er door gaan verstoppen.. (staat in de supermarkt trouwens bij de reform producten en niet bij de limonades, ik heb me in het begin kapot gezocht..) Wow.. dat is wel een eindje reizen voor de ha zeg.. je kunt het proberen met de ferro. blijft het dan dan kun je altijd nog even een lab formulier halen..
Hallo allemaal, ik meld me ook weer eens. Mijn internetgedrag is zo veranderd sinds ik zwanger ben, de behoefte is veel minder geworden. Hier gaat alles goed. Na mijn vakantie flink verkouden geweest, wat resulteerde in veel gehoest. En daardoor veel pijn aan mijn buik gehad. Het leek wel of ik telkens scheuringen opliep. Het hoesten is zo goed als voorbij en daarmee de pijn ook. Alleen de incontinentie is een beetje gebleven. Maar daar hebben we Tena Lady voor Soms slaat de ongerustheid weer toe. Ook ik heb soms last van mijn onderbuik, steekjes en krampjes. Of dan vind ik de tijd tussen 2 controles weer te lang (nu 3 weken) en wil ik niets liever dan even de hartslag horen. Maar ik mag helemaal niet klagen! Ik vind zo'n zwangerschap van 9 maanden gewoon veel te lang duren, ik heb er het geduld niet voor
@Rozemarijke: Hoe gaat het nu met Caitlyn? Fijn dat je lichamelijk al wat opknapt. @Lym: Wat leuk een jongetje. Bijzonder hè, dat je jezelf zo kunt vergissen. Ik was bij de eerste overtuigd van een jongetje (we hebben een meisje) en nu dacht ik weer dat het een jongetje zou zijn (en weer mis), hahaha. Ik had een lichte voorkeur voor een meisje de eerste keer, de tweede keer maakte het me niet zoveel uit, maar J heeft liever een zusje zegt ze. Heeft ze mazzel. @Ireen: Hoe gaat het me je? Nog steeds zo moe? Vervelend dat J zo vroeg wakker is. We hadden het een tijdje geleden met onze dochter en hebben toen een slaapwekker overwogen (bijv. een Nijntje wekker waarvan de oogjes opengaan als ze uit bed mag). (Nu hebben wij wel ontzettende mazzel met een meisje wat nog wel een uur in bed kan blijven 'lezen' of kletsen tegen haar knuffels). Bij ons was het uiteindelijk niet nodig omdat ze naar een kamer met rolluiken is verhuisd en nu slaapt ze ineens uit. Is het geen mogelijkheid om J een nachtje uit logeren te sturen? Dan kun jij een nacht goed doorslapen. @Mirri: Schattig dat ze zo lekker tegen je aan kunnen kruipen als ze klein zijn hè. @Joehoe: En, was de partnerles leuk? Wij hadden het wat jaren terug toen er voetbal op tv was. Veel quasi mopperende mannen op cursus, haha. @Meleka: Herkenbaar hoor. Thuis start ik de computer bijna nooit op. Ik lees op het werk weleens wat als ik even een werkdipje heb of op mijn iPhone. Ik ben het wachten ook wel een beetje zat moet ik zeggen. Rond de 20 weken ging de tijd snel (vakantie), maar nu het op het werk een beetje trubbelig is (er komt een reorganisatie aan) kruipt de tijd. Hier alles goed. Gisteren nog wezen hardlopen (vooral een sociale gebeurtenis op een bejaardentempo) en dat ging nog lekker. Ik hoop dat ik het nog een tijdje kan doen, maar mijn buik groeit ineens wel hard. Ik denk dat ik binnenkort niet meer in mijn hardloopkleren pas. Ik vind nu de tijd tussen 2 controles en 2 echo's ook lang. Volgende week mag ik weer naar de vk en volgens mij dan eens per 3 weken. Gelukkig trappelt de baby wel flink, vooral 's avonds en 's nachts. Dat voorspelt niet veel goeds voor het dag-nachtritme als het geboren is.
Hey Sprokkel, nog hardlopen !. stoer hoor, al is t niet snel Vandaar dat je baby ook zo'n trappelaar is ;P Zegt nix over t ritme strax, nu is het zo omdat je overdag veel bezig bent, dan worden ze in slaap gewiegd, ik heb Eva nu nog veel in de kinderwagen, wieg haar zo in slaap overdag ( kinderwagen in de huiskamer) En s'nachts rust jij dus dan kan baby ff gymen
hallo meiden even een kort berichtje van mij. ik zie dat er weer nieuwe zwangere zijn en dat er weer wat babytjes bij zijn ,gefeliciteerd. hoe gaat het met jullie?? hier gaat alles goed ik heb alleen vrij weinig tijd om nog op zp te kijken. ik ben echt blij als ik 's avonds even rustig zit. maar straks krijg ik er vast wel weer meer tijd voor. een hele dikke knuffel voor jullie allemaal