Zwanger na meerdere miskramen

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mirri, 6 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joehoe

Joehoe Bekend lid

17 mei 2008
    558
    0
    0
    Meleka, WAUWW!!! Van harte!! Eva een supernaam!
    Ik hoop dat jullie snel naar huis mogen! Dikke knuffel!!

@Ireen > Quinn is al een paar dagen super onrustig... ik wordt er erg onzeker van... we hebben dus ingebakerd, maar hij blijft onrustig, ook tijdens het voeden.. en hij huilt bijna non stop en wil niet slapen... ik ben echt een beetje aan het eind van mn latijn, maar wil aan de andere kant niet zeuren... ken je dat?
    Wat zijn signalen van koemelk allergie?

X

2. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Even kort

Joehoe: ik zou daar eens op googlen. Het kan van alles zijn, hier vooral extreme onrust, buikpijn, niet kunnen slapen.

Maar ze kunnen ook om van alles huilen; krampjes (fietsen met beentjes en buikje masseren met klok mee), reflux, allergie... Hier knapte hij op na de osteopaat en een koemelkvrij dieet (ikzelf dus, hij was toen al een jaar (jaja...) en at vanaf begin koemelkvrij), maar zoveel babies, zoveel oorzaken...

Lastig, en ja, ik herken dat je niet wilt zeuren, daarom liepen wij er zo lang mee, waren de eersten met een baby in fam. en vrienden en we wilden vooral blij zijn en onze omgeving ook.

Die dromen komen weliswaar door hormonen, die angst niet hoor Mirri, die is gewoon gegrond, en gaat vast niet over voor ik een jongetje wordt, misschien wel als de baby geboren is ;)

3. Mirri

Mirri Fanatiek lid

25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    Joehoe, Tuurlijk ben je vooral blij met Quinn maar wanneer hij zo huilt zal hem toch iets dwars zitten en dat maakt t even zwaar voor jullie.
    Idd googelen en zoeken naar manieren om hem te troosten.
    Hoop dat het snel beter gaat.
    Ireen, idd met onze geschiedenis zijn de angsten wel gegrond.
    Nu Eva zo stevig is en al n half jaar durf ik meer vooruit te kijken maar de eerste maanden leefden we meer van dag naar dag en gelukkig breid zich dat steeds meer uit ;)
    Dus voor je n jongetje wordt was n grapje maar in mijn ervaring groeit het vertrouwen steeds meer

4. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    *breek in*
    Gefeliciteerd meleka!! Super, dat ze er al is. Hopelijk mogen jullie snel naar huis! Mooie naam, eva!!
    *breek uit*

5. lym

lym Actief lid

8 okt 2010
    445
    0
    0
    NULL
    zuidholland
    @alf, hoe is de eerste nacht thuis gegaan?

Hier gaat t goed, mag niet klagen.
    Veel last van maagzuur wel, en wat typische zwangerschapskwalen maar ook daar is mee te leven.
    Gaat idd opschieten, nog 4 weken werken, en daarna thuis mn eigen dingen afronden. Heb een klein administratiekantoortje en een 20tal belastingklantjes, dus ik heb het geweldig uitgekiend met de aangifte voor 1 april in het vooruitzicht, haha
    Nou ja iedereen is op de hoogte en ik moet gewoon wat voorwerk doen in februari, en veel via de mail, we vinden wel een uitweg.
    Moet de kleine man natuurlijk niet besluiten om net als jelle en eva lekker veel eerder te komen, haha dan valt mn plannetje in duigen!
    Maar goed ook dan vinden we wel weer een oplossing.
    Nou vandaag de laatste kamer verven, dan kan alles op zn plek.
    Half januari haal ik de babymeubels bij mn vriendin en kan ik de kleertjes gaan wassen en zo, zo'n zin in!!

Nou ladies,
    hele fijne laatste dagen van het jaar!

Meleka hoop dat jij en eva gauw thuis zijn!
    Sprokkel, succes!!

6. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    lym onze accountant vraagt altijd gewoon uitstel aan voor iedereen, kun je het wat meer verdelen...

mirri snap ik hoor, iedereen in mijn omgeving vraagt hoe het gaat, meestal praat ik eroverheen maar soms zeg ik dat ik bang ben en dan vinden ze dat absurd. Terwijl ik groot risico loop om een stolsel in de placenta te schieten en dan overlijdt ons gezonde mannetje in mijn buik. Dus vandaar dat ik de neiging heb me te verdedigen.
    Jens is er ook gekomen na twee miskramen maar toen wist ik niet wat ik nu weet.

7. Alf

Alf Niet meer actief

Ireen, ik snap het hoor.. het is gewoon een mogelijkheid en hoe klein de kans is dat het daadwerkelijk gebeurt, het kan.. en dat is gewoon doodeng.
    Je probeert er zo min mogelijk aan te denken, maar 's nachts wordt je juist met die diepe angsten geconfronteerd.

Niets aantrekken van wat anderen vinden. Ik heb me ook 8 maanden lang moeten verdedigen, zelfs naar mijn man.. maar juist omdat ik alert (ze noemend het overbezorgd en panisch) was heb ik razendsnel en juist gehandeld.

Is er een termijn dat je uit de gevarenzone bent zeg maar? Of een datum dat je wordt ingeleid? Het gaf mij rust dat ik niet tot de uitgerekende datum hoefde, en dat de gyn mijn angst accepteerde. En eerlijkgezegd was ik zelfs blij dat hij eerder kwam.. :)

Sterkte meis.. ik hoop dat de tijd snel mag gaan..

8. lym

lym Actief lid

8 okt 2010
    445
    0
    0
    NULL
    zuidholland
    @ireen, ja uitstel is altijd n optie, maar de meeste zitten op teruggaaf te wachten, 😁 dus die willen liever geen uitstel.
    Spuit jij ook nog fraxiparine voor dit risico?
    Ik heb t uit voorzorg vanuit gent. Moest eerst tot 12 weken maar gyn in nl
    heeft liever tot 36 weken. Om alles uit te sluiten, better safe then sorry.

9. puckje2

puckje2 Bekend lid

12 mrt 2012
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn dat ik mee mag doen, ik lees eerst even met jullie mee. Dan leer ik jullie een beetje kennen, sommige ken uiteraard ik al.

Ben echt superblij dat je thuis bent Alf, wat een bijzondere jaarwisseling zal het worden zo met z'n 3tjes!

Hoop dat jij ook snel naar huis mag Meleka!

Iedereen in ieder geval fijne laatste dagen en alvast een heel gelukkig 2013!

10. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Hai Puckje, ik ken je niet, maar gefeliciteerd en welkom!

Alf: Nee, hij is pas veilig als hij geboren is.
    Inleiden doen ze niet, zeggen ze. Maar we zullen zien. Ik vind zelf dat hij met 38 weken beter af is buiten mij. En ik kan heel volhardend zijn, zo volhardend dat zij misschien mijn telefoontjes wel zat worden :cool:.

Lym: Ja ik spuit fraxi en slik ascal. Mag er pas mee stoppen als ik weeën heb, dus dat is wel gedekt. Heb naast de miskramen ook een longembolie in de voorgeschiedenis en heb een lekkende klep en een raar vaatnetwerk rond mijn bekken, dus ze zijn op zich wel alert op trombose bij mij, maar volgens mij maken ze zich over de baby niet zo'n zorgen. Ik maak me juist minder zorgen om mij, denk dat dat wel losloopt.
    Wel goed dat ze jou de fraxi uit voorzorg hebben gegeven, dat doen ze in Nl ip niet (ik mocht deze zwangerschap niet spuiten omdat er geen stollingsafwijkingen waren aangetoond in de bloedtest voorafgaand daaraan. Uiteindelijk ben ik via mijn vader bij een andere hematoloog terechtgekomen die dus wel iets vond (anders was deze baby dus al overleden)).

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Lijkt me ook dat inleiden wel een handige voor jou gaat worden Ireen! Om jullie kleine knul, maar ook om jou en je bekken en alles.... :(
    Je angst is logisch hoor! Ik had het al en heb toch aardig wat minder risicofactoren met me meedragen! Hopen maar dat de tijd snel voorbij gaat!

Reageer verder een andere keer even, ben ziek :( Rust keerde wat weer en dus dacht m'n lijf: mooi, nu tijd om in te zakken :(
    Gelukkig is mijn man nog tot en met woensdag vrij, dat scheelt weer.

12. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Beterschap Rozemarijke, het heerst, de hele straat is hier ziek, iedereen leent van alles van elkaar. R oel en J ens zijn ook ziek, ik nog niet.

(offtopic, maar zo'n zieke vent he, echt jongens, stervende zwanen zijn er niets bij...:cool:;):))

13. Mirri

Mirri Fanatiek lid

25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    Beterschap Marijke, hier ook allemaal griep, Eva gister voor t eerst koorts, vandaag gelukkig over.
    Ireen, hoop dat alles voorspoedig gaat en je binnen 17 wkn een gezonde baby hebt ;)
    Alf, hoe gaat het met Jelle thuis?
    Meleka hoe gaat het met jullie Eva en met jezelf, al bijgekomen van de snelle bevalling?

14. Alf

Alf Niet meer actief

Rozemarkijke, Beterschap!! Raar fenomeen is dat he? Op het moment dat je rust krijgt krijg je griep.. stom!
    Hopelijk voel je je snel beter en kun je vanavond van de jaarwisseling genieten.

Mirri, Dat lijkt me niet fijn, eerste keer koorts bij zo'n kleintje.. :(
    Gelukkig is ze snel hersteld..

Meleka, Hoe gaat het? Hebben jullie het ziekenhuis al mogen verlaten? Hoe voel je je? Bizar he.. je hebt gewoon een kindje!!

Ireen, Dat is dus gewoon hartstikke spannend. Kan me voorstellen dat je pas kunt ontspannen als ie schreeuwend op je borst ligt.. Ik zou het gewoon aankaarten hoor! De mentale situatie van de moeder woog bij mijn gyn gelukkig wel mee. De afspraak was ks met 38 wkn maar ik moest aan de bel trekken als het echt niet meer ging met mij. Dus, als je het niet meer trekt, je manneke groeit goed en is er klaar voor..

Haha.. Check..!! Hier ook zo'n man.. Die weet slapen met een keizersnee-wond nog weg te baggetaliseren omdat hij zelf een zere schouder heeft.. Hélse pijnen heeft ie.. behalve als ie moet voetballen.. ;)

Puckje, Hé mallerd, natuurlijk ben je hier welkom! Volgens mij is het hier gewoon een spinn-off van het andere topic ;) Goed dat je mee wilt schrijven, geeft ook een stukje vertrouwen in je zwangerschap aan!
    Gaat het goed? Heb je al een buikje??

Hier, Gaat het eigenlijk hartstikke goed! Jelle is een tevreden en -so far- makkelijk mannetje.. hij huilt weinig, eigenlijk alleen als hij wakker wordt en honger heeft.
    We duiken er alle drie rond 23 uur in, Jelle en ik gaan er 's nachts 1 keer uit voor en fles en dan pas de volgende morgen weer.
    Ik vind het goed te doen!

Merk wel dat hij in het zkh een hoop geluid, aandacht en licht gewend is. Als hij huilt en je loopt naar hem toe is het al goed..
    Ik heb een lampje en een radio met zachtjes de Top2000 in zijn kamertje aan staan.. haha..

Vk komt zo even langs om te kijken of meneertje wat meer voeding mag. Hij staat vanuit het zkh op 75cc maar gezien zijn gewicht zou hij 100cc mogen.. da's wel een verschil en ik heb het idee dat hij vooral s' nachts gewoon honger heeft..

15. raspberry

raspberry Niet meer actief

Haha, idd... ik roep altijd dat het maar goed is dat vrouwen baby's baren... ;)

Ik knap weer op. Dacht gisteren alweer een hele piet te zijn en lekker naar de kerk te gaan, maar dat viel me best nog smerig tegen :( Nouja, was alleen met Thirza en die zat in de zondagsschool, dus gaf niet :) Toch lekker om er even uit te zijn ;)
    Vanavond komen vrienden van ons met 2 kids, die zelf ook 3 miskramen hebben gehad en een zoontje met downsyndroom toen nog gekregen hebben. Die zijn 's avonds ook gauw gaar, dus ws hangen we vanavond vanaf 10 uur met z'n vieren volkomen uitgeput het vuurwerk af te wachten... :D

@Meleka: gefeliciteerd! Mooie naam! Hoe is het nu? Dat is dan echt vlot gegaan? Rommelde het vooraf erg dan al, of was ze er zomaar ineens? :)

@Alf: hihi, kan niet vroeg genoeg beginnen, muziekopvoeding... :D
    Ik bied bij Caitlyn gewoon steeds pas een grotere fles aan als de hoeveelheid die ze drinkt standaard op gaat. Die zit nu dus nog steeds op 120+4... (meeste kids van die leeftijd/gewicht schijnen al 180+6 te drinken). Wel grappig, dat voeden op verzoek, want ik heb af en toe de indruk dat ze gewoon regeldagen pakt: korte slaapjes, kleine beetjes drinken en dan heel veel voedingen, (dan ineens 8-9 voedingen pakken, in plaats van 5-6).

@Puck: tuurlijk van harte welkom! Reden is minder leuk, maar zoals iemand anders al zei: tussen meiden die er nog op wachten wil je ook niet al te veel babypraat houden en bij meiden die dit nooit mee hebben gemaakt, voel je je niet thuis omdat die je angst niet snappen...
    Is heerlijk hier, die herkenning!

Nou meiden, goed uiteinde allemaal, en alvast voor iedereen de allerbeste wensen voor 2013! Dat we met z'n allen maar een jaar van rust mogen hebben, na alle ellende die we allemaal gehad hebben!

16. Mirri

Mirri Fanatiek lid

25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    Thnx Alf is idd ff slikken baby'tje eerste x ziek.
    Fijn dat Jelle zo makkelijk is; pappen en nat houden en knuffelen natuurlijk ;)

Mooi gezegd Marijke,zeker voor jou en Caitlyn een rustig jaar !
    En voor iedereen veel geluk, gezondheid en gezelligheid in 2013
    Met onze blozende baby'tjes.

Knuffel hoe gaat het met jou en Cas ?

17. Alf

Alf Niet meer actief

Rozemarijke, Ik hoop dat deze muzikale opvoeding werkt.. anders zitten we straks in de Gangnam style :$ (oei.. ik klink nu zoooooo als mijn vader hihi..)

18. Joehoe

Joehoe Bekend lid

17 mei 2008
    558
    0
    0
    Hey Alf,
    Wat fijn dat het zo goed gaat en dat jullie lekker (zo goed als) door kunnen slapen! Heerlijk he? Je mannetje nu thuis! Gaan jullie even goed het nieuwe jaar in!

Iedereen vast een heel gelukkig 2013... voor alle meiden die nog geen kindje hebben, het is jullie zoooo gegund en ik duim voor 2013 voor jullie!

Veel liefs

19. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Kort want ziek (alle drie hier), gelukkig nieuwjaar voor iedereen, hopelijk allemaal met verse of minder verse baby :D

20. puckje2

puckje2 Bekend lid

12 mrt 2012
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank iedereen voor het welkom en voor iedereen een mooi en gezond 2013 met gezonde zwangerschappen en kindjes.

Alf, wat heerlijk dat Jelle zo makkelijk is, is wel extra fijn na alles wat jullie hebben meegemaakt.

@hier, buik is al enorm, echt n derde vrees ik en ook al 4,5 kilo erbij! Het begint langzaam door te dringen dat het misschien echt zo mag zijn, ben nog steeds heel onzeker en angstig merk ik, nu de utro af aan het bouwen, zit op nog maar 2, doe een maand over het afbouwen in totaal, vind dat heel spannend mr volgens de S was het prima en mag haar bellen wanneer er iets is, wordt hier in NL. niet voor gemonitoord.
    Gisteravond alleen wat minder, zoonlief kwam tijdens het feestje 2 keer huilend naar me toe dat hij n nare gedachte had: de baby ging dood, - sindsdien nog onzekerder en kan niet wachten op de 20 weken echo 10 januari... Pfffff hij zal m'n angsten wel oppikken ofzo?

Voor alle zieken, veel beterschap en sterkte, hoop dat jullie snel weer beter zijn.

Deel Deze Pagina