Nachtdienst Iemand ervaring (en oplossing) met moeilijke ontlasting -keutels- en kramp bij jullie baby? Doe nu iets minder geconcentreerde fv en druppie olijfolie om en om in de fles..
Ha Alf, nee geen ervaring mee op die leeftijd. Zou ik even met zknhs overleggen. Infacol of Cinebaby zouden kunnen helpen tegen kramp, en evt ABC Dophilus. Google maar eens. Maar nogmaals, zou eerst overleggen. Wij gebruikten dus die kleine padjes/kompressen in de krampenmaanden. Dat helpt sowieso.
Infacol! Helpt ook tegen de verstopping. Onze KA schreef dat voor, omdat dat een synthetische olie is die niet door het lichaam opgenomen wordt, maar wel goed getest is op baby's, en die olie maakt de ontlasting dus soepeler. Lijkt me handiger dan olijfolie! Gewoon voor elke voeding een pipetje toedienen, doen we hier ook. En eventueel 10 cc extra water in de fles. Sowieso goed doseren met de schepjes voeding: maatschepjes echt niet 'aanduwen'!
Ik doe nu 10 cc meer water om concentratie te verlagen. Hij ligt nog wel te persen, maar geen kramp/huil aanvallen meer. Hij heeft ook goed geslapen. Straks cb bellen, die moesten toch nog langskomen. Die olie is bij drogist zonder recept te krijgen?? In zkh kreeg hij echt weinig voeding 8x 65cc en goede luiers, maar dat was kant en.klaar. kennelijk is die verhouding anders. Dank voor tips en meedenken!!
De beste wensen allemaal! Dat 2013 een gezond en gelukkig jaar mag worden!! Beterschap voor de zieken. @Ireen: Is het nog een optie over te stappen naar een gyn in een ander ziekenhuis als ze echt niet in willen leiden? @Alf: Infacol kun je gewoon bij de drogist halen. De apotheek zal het ook ongetwijfeld hebben. Het masseren van het buikje (circulair) hielp bij J weleens als ze buikpijn had met moeilijkere ontlasting. @Meleka: Hoe is het met jou en Eva? Hier alles rustig. Blijft nog wel even BIB denk ik. Moet ook wel, want ik heb nog geen zeil op mijn bed en de klossen moeten er nog onder. De meeste babywas is ondertussen wel gedraaid en de vluchtkoffer is zo goed als klaar. Nu nog mijn administratie van een jaar opbergen.... Meestal gooi ik het in de kast en dan denk ik: komt wel een keer. Nu heb ik de tijd. Lichamelijk gaat het nog steeds erg goed. Buik zit wel in de weg, maar ik heb niet echt klachten. Het scheelt natuurlijk dat ik lang ben en de baby nog steeds aardig wat ruimte heeft. Vandaag een redelijk rustig dagje voor de boeg. Sprokkelman is aan het werk, J is naar het kdv en ik ga zo maar eens wat boodschappen doen. Ik word trouwens helemaal blij als ik mijn ticker zie. Nog minder dan 20 dagen, als kleine uk op tijd is. Fijne dag vandaag!
@all: vroeg me af of ik hier ook mee mag gaan schrijven, ik ken de meeste natuurlijk ook al, en merk dat ik het nu ook m.n. leuk vind om te lezen hoe de nieuwe mama's het maken. Zal wel komen omdat het bij mij nu ook begint op te schieten. Verder iedereen natuurlijk al het beste voor 2013 gewenst!!
Infacol kun je idd gewoon bij de drogist halen. Voeding al kant en klaar in het ziekenhuis? Hier en in het Radboud hadden ze flesjes speciaal water van Friso, waar de voeding van je kindje dan mee aangemaakt werd, maar geen kant-en-klare voeding Wat nogal gemakkelijk gebeurt bij het maken van de fles, is dat de schepjes voeding te vol raken, doordat je toch geneigd bent die even stevig vol te maken voor je ze afstrijkt. Moet je niet doen, gewoon scheppen-afstrijken en in de fles. Ik merk hier het verschil direct...
Hier: alles wel OK. Voor kerst Caitlyn ziek, toen drukte van kerst en daarna ik ziek en nu heeft Caitlyn weer meer kramp en is niet helemaal fit. Nouja, gelukkig wisselt het elkaar af
Rozemarijke, Ja, Nutrilon 70cc kant en klare voeding. Folie eraf, in flesje gieten, in de warmer en hoppakee.. easy does it! Ik zal er ff extra op letten dat ik de schepjes echt luchtig hou.. Net CB gesproken en mag naar 100cc. Infacol mogen ze officieel niet aanraden, maar ik moest het toch maar gaan halen Ziekenboeg bij je.. hopelijk is ze ook snel van de krampjes af.. zo zielig! Sprokkel, Zo jij hebt lef.. nog geen zeil op je bed.. Ik heb mijn matras flink verpest Heb je het gevoel dat baby nog even blijft zitten ja? Toi toi met de laatste loodjes! Y30, Jaaaaah!! Je hebt de stap genomen! Welkom hier! 33 weken, het gaat echt snel nu inderdaad!
Bedankt voor het warme welkom! Ik heb al vrij/ verlof doordat de kerstvakantie er precies voor viel. En ja zo zonder te werken, ben ik er nog meer mee bezig, en dus meer kriebels Manlief schiet inmiddels gelukkig ook op met de babykamer. Morgen weer groeiecho.
Y30 hoe was de echo?? En welkom hier!! Alf is de kleine al op de 100cc?? Doet hij het goed?? Sprokkel hou je het nog een beetje vol?? Puckje je gaat hard! Bijna 20 weken echo! Rozemarijke is het alweer beter met caitlyn?? Over infacol > Hier ook aan de infacol... niet echt het idee dat het veel helpt, maar ik zeg altijd maar: baat het niet schaad het niet... Kleine Quinn heeft op het moment vreselijk veel last van krampjes... echt zooo zielig, helemaal hysterisch is hij soms... Ik probeer hem nu te laten boeren na de borstvoeding en hopen dat dat weer een beetje helpt (was me afgeraden door de kraamhulp). Verder ben ik erachter dat hij van stofzuigen rustig wordt... alleen de woonkamer nog Ik heb een draagdoek besteld van bykay... iemand van jullie al ervaringen mee?? Hoop dattie vandaag binnenkomt! Nou ik ga verder met stofzuigen voor de kleine man het te rustig vind worden in huis!
@joehoe: i.d.d heel sneu voor quinn, hopelijk wordt het snel beter. Hier: de groeiecho was gelukkig weer goed.
Welkom y30, lekker vakantie en verlof. Show je nog foto's van de babykamer ? Joehoe mooie avatar heb je Boeren in principe niet nodig bij bv...zeiden ze, nou Eva is dan een uitzondering ;P die moet na ieder slokje boeren Hoop dat t helpt voor Quinn Fijn Y30 weer goed nieuws
Boeren afgeraden bij BV? Wat is dat voor onzin? Was hier ook absoluut nodig hoor! Kan het zijn dat de BV erg sterk toeschiet? Dan kan voorkolven tot het er niet meer vanzelf uitspuit en dan pas aanleggen erg helpen! Maakte bij Thirza een wereld van verschil, samen met de infacol!
Cailtyn vandaag niet zo lekker, kon haast geen lachje vanaf en ze ziet erg pips en had veel last van krampen. Gelukkig slaapt ze verder wel vrij goed en doet ze dat, na bij mij in slaap gevallen te zijn, wel in haar eigen bedje, dus ik heb dan wel m'n handen vrij. Morgen eerste keer CB, ben benieuwd of ze een beetje gegroeid is nu, want tot nog toe ging het nog niet zo hard...