Zwanger na meerdere miskramen

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mirri, 6 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. puckje2

puckje2 Bekend lid

12 mrt 2012
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Joejoe, ook hier volop boeren bij de borstvoeding en ook ik paste de tip van Rozemarijke toe, m'n dochter verslikte zich steeds... Hoop dat de draagdoek en de tips helpen, zo sneu voor zo'n klein mannetje en heel pittig voor jou.

@y30, wat heerlijk verlof! Geniet maar lekker van en fijn dat de groeiecho goed was.

@Alf, gaat het nu beter met de voeding en krampjes?

@Rozemarijke, klinkt niet fijn, hoop dat ze zich snel wat beter voelt. Succes morgen op het CB

2. Mirri

Mirri Fanatiek lid

25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    Jij weer opgeknapt Rozemarijke ?
    Ik duim dat Caitlyn toch goed genoeg gegroeid is.

3. lym

lym Actief lid

8 okt 2010
    445
    0
    0
    NULL
    zuidholland
    Hi ladies,
    alles goed hier?
    @Y30, leuk dat je d'r bij bent, en wat fijn dat het nu een beetje gaat kriebelen, ;) Lekker genieten nu hoor! Ik merk dat ik er nu ook toch veel meer mee bezig ben nu het een beetje gaat opschieten. (mag ook wel natuurlijk, hebben genoeg te regelen)
    @ireen, zijn jullie al een beetje opgeknapt?
    @alf, alles goed met de kleine man? En met jou natuurlijk?
    @meleka, hoe gaat het daar?
    @sprokkel, hoe gaat het met de laatste loodjes?
    @rozemarijke, ben ook benieuwd of Caitlyn gegroeid is.
    @knuffel, hoe gaat het daar?
    @joehoe, al uit gestofzuigd? grappig dat quinn daar rustig van wordt.
    @maria, hoe is het met jou? en je mooie meisie?
    @puckje, bijna 20 weken...gaat lekker, wanneer heb je de 20 weken echo?
    @mirri, alles goed met eva?

Misschien ben ik nog iemand vergeten, sorry!
    Hier alles oke, gaat nu echt hard vind ik.
    Nog maar 11 dagen werken (verdeeld over 3,5 week) en ik voel me goed. Had verwacht dat ik echt heel erg zou aankomen maar ook dat valt mee, zit nu op ong 10,5 kilo, en draag echt naar voren.
    Ik kan niet wachten om ons mannetje te zien, maar tuurlijk moet ie nog even blijven zitten, haha
    Heb wel alvast een preview, 3d echo was met 28 weken.

Bijgevoegde bestanden:

4. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Even kort (nog altijd ziek, drama hier, knappen wel iets op, maar gaat niet echt, is bijna niet te doen om voor iedereen te zorgen), maar waarom waarom waarom zou een kind in vredesnaam geen boer kunnen laten bij bv? ZEKER als ze nog zo klein zijn zijn ze nog echt aan het oefenen met aanhappen en drinken en heeft mama vaak veel melk. Reken maar dat ze dan lucht binnenkrijgen die er weer uit moet. Ergste TSR weg laten lopen deden wij ook (maar ik hyperlacteerde zes maanden).

5. Sprokkel77

Sprokkel77 Actief lid

17 mei 2011
    393
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Y30: Fijn dat je met ons meeschrijft. Gebruik je nu nog medicatie of heb je alles afgebouwd?

@Rozemarijke: Hoe was het op het cb? Wij mogen maandag op driejarigenconsult met onze oudste. Ik ben benieuwd, vooral omdat andere mensen vaak denken dat J lang is en ik denk dat ze bij dit consult ook de ogen en oren testen. Die oren lijken er soms wel puur ter decoratie opgezet. ;)

@Lym: Knap ventje hoor. Leuk he, zo'n pretecho.

@Joehoe: Hoe is het nu met Quinn?

Met mij is alles goed. Nog steeds rustig. Ook geen voorweeen ofzo. Alles is ondertussen klaar, dus nu is het afwachten. Ik denk dat het bij mij wel 40 weken zal worden en het zou me niet verbazen als ik uiteindelijk ingeleid word. Gewoon omdat dat de vorige keer ook zo was en omdat vroege bevallingen bij ons in de familie eigenlijk niet voorkomen. Ik stel me dus in op 41 weken, dan kan het alleen maar meevallen. Aankomende donderdag de laatste groeiecho.

6. Sprokkel77

Sprokkel77 Actief lid

17 mei 2011
    393
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Joehoe: Ik heb een draagdoek van draagdoek.nl. Deze is volgens mij hetzelfde als de bykay, maar ik heb een effen. Ik heb hem een paar keer gebruikt als we gingen wandelen in het bos of op het strand. Op zich vind ik het best gemakkelijk. Het kindje erin leggen en dan knopen vond ik de eerste keer vervelend omdat ik bang was dat J eruit zou vallen, maar je krijgt er wel handigheid in. Ik heb snel last van schouder- en nekklachten en daar had ik met de draagdoek geen last van. Let wel op dat het kindje het niet te warm krijgt omdat het ook een gedeelte van jouw lichaamswarmte meekrijgt. (Ook best warm voor jezelf, zo'n draagdoek).

7. Alf

Alf Niet meer actief

#2427 Alf, 4 jan 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 jan 2013
    Y30, heerlijk dat je kerstvakantie aan je verlof vooraf ging! Heb geen dag vrij gehad voordat Jelle kwam en ik merk dat ik nu achter de feiten aanloop.. geniet ervan hoor! Het gaat echt heel snel allemaal!

Joehoe, Och wat sneu toch die krampjes.. :(
    Helpt de infacol je niet nee? Je hebt er nog een middeltje voor zeggen ze, iets homeopatisch, de ene baby reageert beter op het ene, de ander beter op het andere..
    Hier lijkt het te helpen. Krampjes vallen hier erg mee, het is vooral die harde ontlasting. Maar het wordt serieus al beter. Ook doe ik meer vocht door de voeding, nu idd op 100cc (90cc water en 3 voeding) en een druppeltje olijfolie.
    Grappig dat hij goed reageert op stofzuigen :)

Ireen, Nog steeds een ziekenboeg bij je? Jakkes... snel beter worden hoor!

8. Alf

Alf Niet meer actief

#2428 Alf, 4 jan 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 jan 2013
    Lym, Prachtige 3D foto!! Je gaat inderdaad lekker snel nu! Gek is dat dat het sneller lijkt te gaan naarmate je niet meer zoveel hoeft te werken :)

Sprokkel, Als het nog lekker zit daarbinnen (en jij het trekt) lekker laten zitten toch? Het is nu wel aftellen.. spannend hoor!

Rozemarijke, hopelijk alles weer goed gekeurd op het CB!

Hier, gisteren eerste contact CB gehad. Jelle gewogen zit nu al op 3650 gram en 54cm.. :$
    Manneke doet het prima! Darmen lijken ook weer rustiger.
    Hij is behoorlijk easy going.. overdag slapen op zijn kamertje vindt hij zo zo.. maar 's nachts gaat het prima.
    Komt alleen rond 3uur een keertje en dan pas weer na zes uur in de morgen.
    Het lukt me zelfs om tot negen uur uit te slapen zodat ik aan mijn 8 (luxe!) uren kom :D

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Ireen: he bah :( Beterschap meis!

@Sprokkel: mijn VK gaf aan dat als je bij de eerste overtijd hebt gelopen en het in de familie zit, je bij de tweede doorgaans ook gewoon weer overtijd gaat idd. Bij Caitlyn rekende ik dus op half oktober :D
    Zij en een neefje van mij die ook is ingeleid, zijn dus ook de enige kleinkids van mijn ouders die voor de 40 weken geboren zijn, (rest allemaal (bijna) 2 weken overtijd: 5 van de 7).

@Alf: dan heb je een mooi slank mannetje! Caitlyn was 3600 bij 49 cm toen ze geboren werd en dat was al een slank dametje :)

@Lym: mooie echo!

@all: geloof dat Caitlyn slaap en energie ligt in te halen vandaag.... Heeft vannacht geslapen van 21.30 tot 7.00 (wakker gemaakt). Om half 9 naar CB getogen, onderweg in slaap gevallen en toen weer wakker moeten worden, maar daarna vrij vlot weer gaan slapen. Boodschappen gedaan en toen we bijna thuis waren werd ze weer wakker, dus ik dacht: logisch, die heeft weer honger, (10.15 was het toen). Maar eenmaal thuis sliep ze ineens weer en meldde zich pas om 12.15 weer voor een voeding. Vlot daarna weer gaan slapen en toen heb ik 'r om 17.00 maar eens wakker gemaakt.... en 5 kwartier later was ze weer moe.
    Vandaag dus nog maar 3 voedingen gehad, dus straks maar weer even wakker maken en dan hopen dat ze niet vannacht schade in gaat liggen halen... ;)
    Ze groeit op de onderste lijn volgens CB-arts, weegt nu 5120 bij 60 cm, dus ze pakt net wat ze minimaal moet pakken. Nouja, moet er dus maar op gaan vertrouwen dat ze dat dus toch echt zelf wel regelt. Qua ontwikkeling gaat ze als een speer: zit bij mij op schoot al stevig rechtop, (met uiteraard wat ondersteuning), en is ongelovelijk alert en zat ook direct naar de arts te lachen. Die vatte haar samen met: "Hallo wereld, hier ben ik!!!!" en dat klopt wel behoorlijk :)
    Vandaag visite gehad en dan wil ze ook prima op schoot en vindt dat ook allemaal heel interessant. Als ze zich goed voelt, is het echt een relaxed kind :) Lijkt erop dat ze op mij lijkt daarin. Thirza moet in sociaal contact altijd de kat uit de boom kijken en heeft dat altijd al gehad. Had mijn man ook. Ik schijn vroeger al heel vrij te zijn geweest, en dat lijkt Caitlyn ook te hebben :)

10. Mirri

Mirri Fanatiek lid

25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    Lym, mooie 3d echo, fijn dat je gaat aftellen naar verlof.
    Eva gaat goed, heeft ons weer lekker wakker gehouden maar ze had n goed excuus.....haar eerste tandje is door :D
    Ireen, beterschap voor t hele gezin
    haha, lekker bijslapen Alf, lieve Jelle <3
    Rozemarijke, leuk dat Caitlyn zo op jou lijkt en zo open is.
    Fijn dat ze het minimale binnen krijgt, beter genoeg dan te weinig.
    Goed geslapen, dan zal ze lekker in haar velletje zitten, fijn om te lezen ;)

11. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @ lym: mooie echo foto! En lekker dat je kunt af tellen naar je verlof.
    @Alf: heerlijj dat het zo goed gaat met Jelle, en je zo goed aan je slaap komt.
    @Rozemarijke: Super dat Caitlyn nu haar rust lijkt te pakken, zal ook goed zijn voor haar groei.
    @Ireen: vervelend dat jullie nog ziek zijn!
    @sprokkel: jij zit echt in de laatste loodjes. Hoe voel je je?

Hier: iemand vroeg naar foto van het kamertje. Zo gauw die klaar is zal ik een foto posten. Het schiet nu gelukkig mooi op, manlief heeft veel gedaan in de kerstvakantie.

12. puckje2

puckje2 Bekend lid

12 mrt 2012
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    @lym, prachtig zo'n echo, heel mooi!
    @y30, leuk om de foto's ben het kamertje te zien, ben benieuwd!
    @alf, heerlijk dat alles zo goed gaat
    @meleka, ben zo benieuwd hoe het met jullie gaat?
    @rozemarijke, alles goed gegaan op het CB? Fijn dat jullie meer rust hebben.
    @sprokkel, wat wordt het spannend! Leuk hoor. Hoe voel je je?
    @de rest, vergeet nog vast n heleboel, sorry daarvoor!

13. Sprokkel77

Sprokkel77 Actief lid

17 mei 2011
    393
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Rozemarijke: Hoe is het met Caitlyn? Weer een beetje bijgeslapen? :)

@Alf: Lekker zeg dat je aan je uren komt. 1x eruit 's nachts is nog goed te doen. Jelle doet het erg goed zo te horen.

@Mirri: Wat gaat het hard hè! Alweer het eerste tandje. Heeft ze er veel last van gehad of viel het mee?

Hoe gaat het met de overige dames?

Gisteren ben ik bij de vk geweest. De kleine is ingedaald. Dat had ik zelf niet verwacht. Ik vind mijn buik er nog wel hetzelfde uitzien. Gisteren moest ik wel echt 40x naar het toilet, dus ik denk dat ze wat meer op de blaas drukt. Vandaag ben ik weer druk met dingetjes die op mijn to do lijstje stonden. (Het is bijna helemaal klaar en gelukkig is het grootste rotklusje - ontdooien van de vriezer - gedaan). Uitrusten lukt nog niet heel goed, maar nou past dat ook niet zo bij me. Ik blijf graag een beetje bezig. De vijf bibliotheekboeken die ik had meegenomen kijken me nog steeds vanaf mijn nachtkastje aan. :D Ik ga zo maar eens een start maken.

14. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Sprokkel: nou, mocht ook wel eens, dat indalen... ;)
    ook al aan het ontdooien dus... hier ook vandaag :( Manlief had van het weekend de deur van de vriezer een nacht open laten staan.... (zucht, ADHD :().

Hier wel OK. Caitlyn een paar onrustige dagen achter de rug, sprongetje denk ik, want ze maakt ineens geluidjes sinds zondag. Maar erg vermoeiend. Ze ligt vandaag gelukkig lekker bij te slapen, drinkt weer OK, (afgelopen dagen maar halve flessen). Dus ik ben nu -tussen het ontdooien door- bezig met een sollicitatiebrief en het updaten van m'n CV. Laatste versie die ik heb is van 2007, rest is verloren gegaan in een back-up die gecrasht is... :(

15. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Ik ben niet bijgelezen maar haak weer aan.

Werd zeker tijd Sprokkel, dat kleintje indaalde! Haha, en had het niet verwacht zegt ze dan, wanneer had je het dan verwacht :D

Ik las goede verhalen over J elle Alf, fijn dat ie zo makkelijk is.

Joehoe hoe is het met Q uinn inmiddels, gaat het al wat beter?

Rozemarijke fijn dat het toch wel al met al beter lijkt te gaan nu.

Ik vergeet de helft, maar heb dus ook niet alles gelezen.

J ens en ik zijn weer beter, ik ben nog wel erg verkouden en vooral heel erg moe.
    R oel is net naar de huisarts geweest en heeft een longontsteking. Aangezien hij afgelopen week vrij is geweest (ivm ziek zijn, maar tja met een eigen zaak komt dat gewoon neer op centjes neertellen om koorts te kunnen hebben) weet ik even niet hoe we dat gaan doen. Hij werkt nu nog even door en heeft vanavond en morgenochtend vrij, maar wil hij straks thuis kunnen zijn als de baby er is moet hij wel gewoon doorwerken.

Ik ben gister op controle geweest en de klinisch verloskundige gaat zich hard maken dat ik ingeleid wordt tussen week 38 en 39. Goed nieuws dus.
    Verder was mannetje goed gegroeid, gewoon gemiddeld voor zover ze dat kon inschatten.
    Zelf ben ik erg benauwd, heb ik bij J ens ook heel erg gehad, zwangerschapshyperventilatiesyndroom. Icm mijn bekken en het ziek zijn maakt dat dat ik me best uitgeput voel.

Ik ben wel begonnen eea in te richten en heb mijn moeder aan de babywas gezet (fijn!). Nu nog even regelen dat iemand een kast voor ons haalt bij Ikea en dan kan ik alles gaan opbergen, bij J ens kon ik vanaf week 30 niets meer dus ik wil het klaar hebben. Alleen werd ik vannacht wakker van lekkage in huis, de zonneboiler lekt :( Natuurlijk precies boven het babyhoekje in onze slaapkamer, ik ben in huilen uitgebarsten :D. Maar voordeel van zwanger zijn is wel dat de mevrouw die ik vanmorgen aan de lijn had gaat zorgen dat het vandaag gefixt wordt :D en voordeel van huurhuis is dat ik er niets voor hoef te betalen, ook wel eens fijn.

16. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @sprokkel: Fijn dat de kleine is ingedaald! Hopelijk zal het nu ook niet meer zo lang duren.

@RM: fijn dat caityn vandaag een goede dag heeft, kan mama mooi met haar toekomstige baan bezig;)

@Ireen: Prettig dat je al weet dat je bijtijds zal worden ingeleid.

Hier: ik heb 2 foto's van de kinderkamer toegevoegd aan mijn album, voor de liefhebbers.

17. puckje2

puckje2 Bekend lid

12 mrt 2012
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuke foto's Y30, prachtig kamertje!

Wel een beetje uitrusten Sprokkel, dadelijk heb je het hard nodig!

Hier, echt weer n rotervaring in het ziekenhuis gehad bij de controle vandaag stond binnen 5 minuten weer buiten met pijn in mn buik doordat de stagiare verloskunde zo hard voelde, en klinisch verloskunde nummer zoveel die weer zei dat herhaalde miskramen uberhaupt geen reden is in het ziekenhuis te blijven lopen bij n klinisch verloskundige, ik voelde me er sowieso niet veilig en heb dan ook geen vervolgafspraak gemaakt, misschien toch mr overstappen nr verloskundige om de hoek. Bij de vorige 2 zwangerschappen was ik zo goed begeleid door de gynaecoloog mr dit is pruts... Durfde niks meer te zeggen en had nog wel vragen over vruchtwater verliezen... Gelukkig donderdag 20 weken echo, ben heel zenuwachtig maar na dat duwen van vandaag wel fijn om een echo te krijgen

18. Sprokkel77

Sprokkel77 Actief lid

17 mei 2011
    393
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha, ik had het wel een beetje bijzonder opgeschreven over het indalen. ;) Volgens mij vk daalt een tweede vaak heel laat in of pas tijdens de bevalling.

@Ireen: Wat balen dat je man een longontsteking heeft. En dat hij eigenlijk niet ziek kan zijn door de eigen zaak. Hopelijk knapt hij héél snel weer op. Fijn dat de klinisch verloskundige met je meedenkt. Komt vast helemaal goed!
    Wij hadden voor de geboorte van J.ulia ook lekkage op de kinderkamer. Wat een gestress hè. Gelukkig liepen sommige mensen net een pasje harder toen ze hoorden dat er een baby onderweg was.

@Y30: Leuk kamertje!! Erg leuk behang.

@Puckje: Wat een klote-ervaring weer. Je zou van mensen in de zorg meer empathie verwachten, maar helaas kom je er niet veel tegen die zich in kunnen leven in je emoties, ongeacht het feit of er nu wel of niet bewezen is dat vrouwen met herhaalde miskramen extra begeleiding nodig hebben. Ik ben tot 12 weken in het zh geweest, daarna naar de vk. Ik moet zeggen dat ik de vk fijner vind (minder discussie omdat ze volgens mij weinig/geen vrouwen met herhaalde miskramen in de praktijk heeft). In het zh waren er altijd discussies over Gent en medicijngebruik.
    Veel succes morgen met de 20-wekenecho! Weten jullie het geslacht al of willen jullie het niet weten?

19. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @puckje: ik heb op het ander topic al even gereageerd op het mogelijke vruchtwater verlies.
    Verder wou ik je nogmaals even veel succes en hopelijk plezier wensen bij de echo morgen.

Hier: bedankt voor de leuke reacties op onze kinderkamer:)

20. Meleka

Meleka Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.743
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal.
    Het gaat heel goed hier. Ik begin weer een beetje tijd over te houden en een ritme te vinden :D Vanavond even bijlezen hier. Maar ik heb al wel wat foto's van Eva geplaatst in mijn fotoalbum.

Deel Deze Pagina