Zwanger na meerdere miskramen

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mirri, 6 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alf

Alf Niet meer actief

Puckje, Goed dat je toch even langs de vk gaat!

Y30, Oh.. wat een gaaf behangetje en gordijnen heb je zeg! Heerlijk he, om er nu zo positief mee bezig te mogen zijn na al die maanden spanning.. geniet meis!!

Meleka, Prachtig meisje!! Fijn dat je in een ritme komt.. hoe zit je er nu in? Hoeveel voedingen? En wordt jullie een beetje nachtrust gegund?

Hier, Jelle nog steeds makkelijk :D Inmiddels terug naar 6 voedingen, en Jelle en ik luisteren om 3uur altijd samen naar de radio (1 nachtvoeding, eigenlijk wel errug gezellig zo samen..;))

Hij maait wel erg met zijn armpjes en inbakeren met hydrofiel niet meer zo succesvol omdat meneer zich loswurmt..
    Nu een Puckabay aangeschaft.. zielig gezicht maar hij ligt er heerlijk in!

2. Mirri

Mirri Fanatiek lid

25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    Sprokkel, lekker startklaar ingedaald, zou jij de eerstvolgende zijn ;D
    Eva heeft niet veel last gehad van het tandje ;)
    Y30, lief kamertje
    Puckje, bah, lomp zh, miss toch naar de vk ?
    Meleka, fijn n ritme, ik zie Eva alleen op je avatar, we zijn nog geen vriendjes ! heb je n verzoek gestuurd . relax en geniet van jullie dochter

Mijn dochter roept voor een voeding
    Trustuh

3. Meleka

Meleka Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.743
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel. En dank iedereen :)

Met het ritme komt ook de rust en dat is heerlijk. Je niet druk maken, linksom is goed maar rechtsom ook als het doel maar wordt bereikt. Wij zitten op 8 voedingen. Is geen harde opdracht, maar de praktijk. Voeden iedere 3-4 uur. Eva ging de kant van iedere 4 uur op (eerder voeden had ook geen nut, want mevrouw sliep gewoon verder). Afgelopen nacht en vandaag zat ze op minder dan 3 uur en dat is wel vermoeiend. Ik voelde me afgelopen nacht echt gesloopt, wilde zo graag slapen en mijn pijnlijk o zo pijnlijke tepels even rust geven :D

Inbakeren in een hdryo tijdens het voeden hielp hier ook even goed. Maar nu wurmpt eva zich er ook al uit.

4. Meleka

Meleka Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.743
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geaccepteerd Mirri en trusten.

5. Joehoe

Joehoe Bekend lid

17 mei 2008
    558
    0
    0
    Meleka > ik heb een inbakerdoek van pacco... ook heel fijn en makkelijk in gebruik... Wij gebruiken hem vooral als Quinn onrustig is (meestal door krampjes) hij is dan ook onrustig aan het borst en trekt zich vaak los, wat erg onhandig en pijnlijk is.

Met Quinn gaat het inmiddel ietsjes beter, de krampjes zijn er nog, maar het lijkt beter te gaan, we kunnen hem beter kalmeren, hij heeft nu een speentje en met zuigbehoefte kan hij ook veel opvangen. Het lijkt alsof hij ook iets langer door gaat slapen af en toe. Hij heeft vandaag 2 x om de 4 uur voeding gehad! Superfijn!

Alf wat fijn dat het zo goed gaat met Jelle... eneehh 6 voedingen? Dat gaat als een speer! :)

6. Meleka

Meleka Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.743
    0
    0
    NULL
    NULL
    Om de vragen over mijn bevalling te beantwoorden hier nog mijn bevallingservaring (gecensureerde versie :D ;) ).

Op 27 december om half vier 's nachts begon het voor het eerst te rommelen in mijn buik. Ik verloor wat vocht van onder en wist gewoon dat dat die keer anders was. Al snel volgde buikpijn, die leek op weeën. Ziekenhuis gebeld, ik moest komen. Of de baby nu al in aantocht was of niet, ik zou zowiezo worden opgenomen tot de bevalling. De pijn was nog goed te dragen. Eerst nog lekker thuis gedoucht, ik was super relaxed en had geen haast. Om half 6 waren we in het ziekenhuis. Ik en de kleine werden rustig gecontroleerd. Bleek dat ik inderdaad vruchtwater verloor en dat de vliezen al waren gebroken. Rond 8 uur werden de weeën heviger en heb ik twee uur onder de douche gestaan/gezeten. Heerlijk, want de pijn werd feller. Bij de eerste controle had ik 3 cm ontsluiting, bij de volgende al 9 cm. Terug naar bed en uiteindelijk heeft de uitdrijvingsfase bijna een uur geduurd en is Eva om 11.46 geboren. De placenta volgde snel. Een vlotte bevalling dus, ik had het idee dat de tijd voorbij vloog. Ik heb mijn portie pijn zeker gehad, maar met goede hulp en begeleiding (erg belangrijk) is de klus geklaard en kijk ik er met genoegen op terug. Het was zeker te doen (zegt zij achteraf ;)). Oh ja, 6 hechtingen, nauwelijks last van gehad. Ik ben een gezegend mens met zo'n bevalling.

Eva is nieuwjaarsdag naar huis gekomen. We kregen nog kraamzorg tot en met afgelopen zaterdag. Toen is een lacatatiedeskundige geweest, want hoewel kleine Eva het heel super goed deed (en helemaal voor zo'n klein prematuurtje), ging het aanleggen nog niet altijd fantastisch. Frustrerend voor haar en mij, omdat we beiden hetzelfde wilden natuurlijk. Ik heb goede tips gekregen. En vrijdagavond ging het plots al fantastisch en nu nog.

Eva was bij haar geboorte 2140 gr en 46 cm. Inmiddels groeit ze hard op mijn slagroom (volgens de verbaasde deskundigen :) ) met zo'n 30 gram per dag. Gister woog ze 2320 gram. Dus lekker aan het groeien na de normale achteruitgang in gewicht na de geboorte. Een kleine lichtgewicht, maar gezond en sterk!

7. puckje2

puckje2 Bekend lid

12 mrt 2012
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meleka, leuk om je verhaal te lezen en dat super dat het zo goed gaat!

Sprokkel, wordt echt spannend nu, leuk!

Hier 20 weken echo was gelukkig goed. Placenta praevia viel mee, hij ligt voor dus de placenta wordt waarschijnlijk opgetrokken gedurende de zwangerschap. Vandaar dat ik de baby nu pas begin te voelen. Nu volgende week naar de verloskundige om de hoek. Hopelijk zijn die wat aardiger! En volgens de echoscopiste word ik nog een keer ingestuurd: baby was weer errrug groot voor de duur. Wordt vast weer over de 4 kilo....

8. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @Meleka: Leuk om het verhaal van je bevalling te lezen, en super dat Eva het zo goed doet! Leuke foto's ook!!

@Alf: wat fijn, nog maar 6 voedingen! En die ene 's nachts lijkt mij inderdaad ook wel knus.

@puckje: hier ligt de kleine man ook steeds erg voor op groei. Ik heb aan de gyn gevraagd wat ze hiermee doen mocht het zo door gaan. Of ze me dan de 40 weken uit laten lopen (zeker gezien het ook mijn 1e bevalling wordt). Haar antwoord was dat als het er op leek dat het een 8 ponder wordt ze het gewoon laten, maar als het lijkt op 9 pond of meer (ik was zelf 9 pond) dan zouden ze kijken of ik eerder (met 38/39 weken geholpen kon worden).
    Misschien kun jij dat ook vragen mochten ze blijven denken dat het een groot kind wordt. Het lijkt me namelijk best naar om al uren bezig te zijn met een bevalling en dat dan blijkt dat het niet gaat lukken en er alsnog een keizersnede volgt, dus daarom heb ik het gevraagd.

9. Alf

Alf Niet meer actief

Puckje, gefeliciteerd met de goede 20wkn echo! :)

Y30, Fijn dat je goed in de gaten wordt gehouden wbt de bevalling. 9 pond is idd wel een hele klus..

Hier, Jelle sinds gisteren wat last van verborgen reflux. Net bij cb geweest en mag meteen over op Johannesbroodpitmeel en ledikant iets omhoog aan de achterkant. Tot nu toe behoorlijk best enthousiast over cb.. hoor vaak juist alleen maar negatieve verhalen over ze gehoord :$

10. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @alf: inderdaad ook wel eens leuk om positieve verhalen over het CB te horen. Ik hoor ook altijd overwegend negatieve geluiden. Mooi dat ze je goed helpen!

11. Joehoe

Joehoe Bekend lid

17 mei 2008
    558
    0
    0
    Alf> die verborgen reflux, waar uit zich dat in?

Goed te horen dat het CB ook fijn kan zijn, ik mag volgende week met Quinn!

Puckje, gefeliciteerd met de 20 weken echo!!

Ik wordt geroepen door Quinn! :)

12. Mirri

Mirri Fanatiek lid

25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    Puckje, van harte met de mooie 20 weken echo, goed gevoel geeft dat hé. De eerste dagen daarna liep ik weer op roze wolkjes ;D
    Meleka, wat een mooi meisje en goede bevalling, lekker dat jullie in n ritme komen.
    Joehoe, bij jou ook mooie foto's van je mannetje ;)
    Alf, helpt de jhbm voor Jelle ?
    Onze Eva doet t goed, ze eet lekker vanalles, vind ze heerlijk ennnn
    vanmorgen toen ik 2 u naar cursus was geweest heeft ze mamma gezegd ! toen ik thuiskwam zei ze het ook, maar niet doelgericht naar mij, meer als brabbelen ;D

13. Mirri

Mirri Fanatiek lid

25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    Y30 en Puckje, wel n prettig idee dat ze niet moeilijk doen over inleiden

14. lym

lym Actief lid

8 okt 2010
    445
    0
    0
    NULL
    zuidholland
    Mirri, he, dat gaat lekker met Eva, tandje, mama, Go EVA.
    Sprokkel, ??? hoe gaat het daar?
    Rozemarijke, alles oke met Caitlyn?
    Ireen, fijn dat je ingeleid kan worden, lekkage inmiddels verholpen?
    Puckje, fijne dat de 20 weken echo goed was..geeft t al wat meer vertrouwen?
    Alf, wat fijn dat Jelle het zo goed doet, voorbeeldige baby zo te horen, ;)
    Joehoe, Quinn gaat ook goed zo te lezen, hoe is het met jou?
    Meleka, net even je verhaal gelezen, wow..had ook al gereageerd op je foto’s, wat een plaatje. Hoe gaat het nu?
    Y30, goed dat je gevraagd hebt om ingrijpen als je mannetje een 9 ponder lijkt te worden. Wel een fijn idee. Gaat alles nog goed met je?

Hier alles oke, vrijdag een groeiecho gehad en alles loopt volgens t boekje.
    Kleine man wordt nu met 31 weken geschat op bijna 1900 gram en hij zit precies op de curve. Hij ligt met zn hoofd naar beneden (al maanden favoriete houding gelukkig) en met een voet in mn maag en en de andere tegen mn rechterrib, lekker hoor. Hij is ook erg druk, maar op de een of andere manier vind ik dat wel prettig, haha. Liever beweging dan geen teken van leven.
    Nog maar twee weekjes werken en ik merk dat ik er toch wel aan toe ben.
    Hoop dat ik nog wel even mag genieten van mn verlof, heb er echt zin in.

Even een vraag mbt pijn bestrijding:
    Ze geven hier 3 mogelijkheden, Pethidine, Remifentanil of een ruggeprik.
    Nou wil ik niet meteen aan de pijnstilling maar ik heb niet zo’n grote energie reserve en als de bevalling lang gaat duren ben ik bang voor uitputting.
    Nou heb ik geen idee waar ik dan voor zou moeten kiezen.

De eerste 2 zijn opiaten, weet niet dat ik dat wil voor de kleine man.
    Hebben jullie ervaringen hiermee, of met ruggeprik? En merkt je baby veel van de ruggeprik?

15. puckje2

puckje2 Bekend lid

12 mrt 2012
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat ontzettend lief Mirri, dat mama zeggen, echt weer een mijlpaal.

Lym, ik ben 2 keer bevallen met de ruggeprik en heb ook 1 keer phetidine gehad bij m'n eerste toen de ontsluiting ondanks de weeënopwekkers niet vorderde. Die prik was voor mij heerlijk omdat ik toen even kon ontspannen maar vond het heel spannend voor de baby, daarna alsnog een ruggeprik gehad. Bij m'n 2e ook ruggeprik, ik had toen zwangerschapshypnose gedaan en het ging geweldig alleen werd ik zo vaak gestoord dat ik er niet meer in kwam en toen alsnog een ruggeprik.
    Helaas behoor ik tot de 5% waar een ruggeprik niet of nauwelijks werkt dus evenveel pijn en wel met alle draden aan bed verbonden zijn... Maar die kans is natuurlijk wel heel klein dat het niet werkt. Daarbij moet ik wel aangeven dat ik mijn vriend de opdracht had gegeven echt te vechten voor de ruggeprik en pijnstilling want zeker s'nachts komen ze met allerlei excuses aan waarom het toch niet kan - beide keren gebeurd! - dus heel lang overleg voeren in de hoop dat je zover ontsluit dat het niet meer kan. Heel flauw, want je voelt je in een underdog positie. We hebben dit toen meteen tegen de dienstdoende anesthesist gezegd en die gaf aan dat hij heel goed betaald werd en geschoold was om juist ook s'nachts mensen van hun pijn af te helpen dus dat hij graag voor mij zijn bed uitkwam! Mijn vriend dreigde met weggaan overigens wanneer ik het niet kreeg! Hi hi alsof dat...

Kortom: bij mij wint de zwangerschapshypnose, gevolgd door de pethidine en als laatste de ruggeprik, maar ik weet zeker dat het merendeel de ruggeprik het liefste heeft! Succes met nadenken en beslissen, ik ben overigens de enige uit m'n vriendinnenclub die pijnstilling nodig had, dus misschien wel een kneusje.

16. Alf

Alf Niet meer actief

#2456 Alf, 13 jan 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 jan 2013
    Mirri, wat schattig dat ze al mama zegt *smelt* ! Dat is wel vlot zeker??

Sprokkel, Ik ben ook nieuwsgierig hoe het met jou gaat.. je bent stil en bijna uitgerekend ;)
    Hopelijk is geen nieuws, blij nieuw!

Joehoe, Bij Jelle uit de verborgen reflux zich in kreunen en steunen vooral. Het is uberhaupt een heuse kreuner maar na zijn fles zit ie echt te kreunen en keel schrapen. Toen ik eens ging zoeken naar dat kreunen kwam ik erop uit dat het kon wijzen op verborgen reflux. Toen ik erop ben gaan letten zat ie inderdaad te schrapen en herkauwen. Ook bij CB herkenden ze de symptomen. Ik heb Nutriton (joh.broodpitmeel) gehaald maar tot nu toe niet gebruikt. Na de voeding half uur rechtop en bedje aan de achterzijde iets omhoog (boek onder de achterste poten) gaat het hier heel goed.

Hoe gaat het met Quinn? Verdenk je hem ook van reflux?
    En hoe gaat het met het inbakeren??

Ik heb Jelle in de 'puckababy' nu.. het is wel oefenen want hij vindt dat hydrofiel veel lekkerder, maar daar wurmt ie zich uit en nadat ik hem gisteren uit bed haalde en hem aantrof met de hydrofiel los in bed, half over zijn hoofd :)$)durf ik dat niet meer zo aan..
    De 'puckababy' piep vind ik zelf wat zielig ogen.. als het niet de oplossing blijkt toch maar kijken voor de Ria Blom inbakerdoek.

Even ego *trots* Jelle was afgelopen donderdag 3925 gram en 54cm.. meneer is dus in 4 wkn bijna 1 kilo aangekomen en heeft gewoon nog meer honger.. haha.. dat wordt wat!

Longetjes klonken helemaal helder en verder heeft de kinderarts hem ook helemaal goed gekeurd!

Ik moet zelf morgen naar de gyn (Dr.E) voor nacontrole.
    Hoor dan ook wat er nu eigenlijk allemaal gebeurd is en wat we in de toekomst moeten..
    Manlief had het al over een tweede en derde (OMG!:$) maar ik weet het zo net nog niet. Heb toch het gevoel dat er echt iets mis is met mijn baarmoeder, en voordat ik daar duidelijkheid over heb aan mijn lijf geen polonaise ;)

17. Alf

Alf Niet meer actief

hihi... moest hier erg omlachen.. en dan tegen jou: (al barend) Kom schat, we gaan :D
    zag het even voor me.. haha..

Ik heb geen eerlijke mening. Ik vond de bevalling van mijn dochter* goed te doen. Maar die duurde maar 4 uurtjes en de uitdrijving was een eitje omdat ze heel klein was..;)
    De weeën schijnen wel hetzelfde te zijn en dat gaf me vertrouwen voor de toekomst: ik kon het aan! (wist ik veel dat ik met ks zou moeten bevallen)
    Of dat daadwerkelijk zo is zal moeten blijken..

18. Sprokkel77

Sprokkel77 Actief lid

17 mei 2011
    393
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Meleka: Wat een prachtig meisje. En leuk om je bevallingsverhaal te lezen. Gelukkig viel het je mee.

@Puckje: Gefeliciteerd met de goede echo! Waren je andere twee kinderen ook zo groot bij de geboorte? Succes bij de vk deze week.

@Y30: Fijn dat ze in het ziekenhuis flexibel zijn. Bevallen van een negenponder lijkt me pittig.

@Alf: Fijn dat het cb je zo goed bevalt. Ik moet zeggen dat we met J ook een fijne arts en verpleegkundige hebben. Eerst vond ik de arts wat minder, maar een andere dag kwam ons beter uit, dus kregen we ook een andere arts. :D
    Leuk om te lezen dat Jelle het zo goed doet. Ik ben benieuwd wat dr. E morgen zegt.

@Mirri: Ahh, wat leuk. Het eerste woordje. Doet je moederhart goed. :D

@Lym: Lekker aftellen naar je verlof. :) Ik heb zelf geen ervaring met pijnbestrijding. Op een gegeven moment heb ik gezegd: 'deze pijn is nog wel een kwartier te doen, maar geen uren meer', maar toen zat ik al op 10 cm ontsluiting na een weeënstorm. De persweeën vielen echt gigantisch mee in vergelijking met de laatste ontsluitingsweeën. Ik zou zelf de voorkeur geven aan de ruggeprik vanwege de mogelijke bijwerkingen van de opiaten.

Hier.... nog geen nieuws, hahaha. ;) De afgelopen dagen druk geweest met uitstapjes, peuterballet en schoonmaken. En gewoon geveld om half negen 's avonds. Gisteren had ik flinke buikpijn, maar niet weeënachtig, meer alsof mijn spieren verzuurden. Gisterenavond bleek waarom. De baby lag eerst met de rug naar links en is gisteren gedraaid met de rug naar rechts. Ouch. Afgelopen donderdag groeiecho gehad en ze wordt nu op 2975 g geschat. Precies op schema dus. Zelf gok ik op bevallen op de 22e en Sprokkelman denkt de 25e. Mijn klusjeslijst wordt wel erg kort en ik ben ook wel uitgewinkeld, dus wat mij betreft is aankomende week ook prima. Ik ben bang dat ik me anders een beetje ga vervelen.

19. Mirri

Mirri Fanatiek lid

25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    Jaha, Eva gaat goed hoor Lym.
    Goed dat je je in de pijnbestrijding verdiept, voor je bevallingsplan ?
    Zelf niet nodig gehad, kwestie van doorpuffen maar mn 1e bevalling was vlgns het boekje 8 u dus te doen en de andere 2 3 u ! geen tijd voor pijnbestrijding ;P
    Alf, wel vroeg ja, maar ze zegt t niet bewust, meer als brabbelen maar idd Sprokkel, mn moederhart smelt ;D
    Wow. go Jelle ;)
    Goed vragen stellen Alf bij de nacontrole, als jij denkt dat er iets mis is moet dat eerst uitgezocht, je man heeft makkelijk praten ^.^

20. Joehoe

Joehoe Bekend lid

17 mei 2008
    558
    0
    0
    Sprokkel Spannend nu! Ik hoop voor jullie dat jullie snel van jullie kleine wonder mogen genieten.

Alf Ik weet het niet met Quinn... ik vind hem te weinig écht tevreden, maar het is mijn eerste kindje en ik weet niet wat "normaal" is... vriendlief roept de heel tijd dat het normaal is en dat krampjes er nu eenmaal bijhoren.. de ene dag gaat beter dan de andere, toevallig was hij vandaag bijna ontroostbaar. Ik vond ook (beetje vies verhaal misschien) een best groot stukje (7 mm bij 7 mm) wit plat iets in de poepluier... iemand een idee wat dat kan zijn?
    Wat betreft verborgen reflux: Hij is ook wel veel aan het kreunen, het schrapen herken ik niet echt... wel opgeven... af en toe ook met stukjes en de ene keer meer dan de andere.. daarnaast veel rommelende darmen en windjes. Woensdag naar het CB dus ik vraag het daar wel na... wat vervelend is is dat vriendlief bij alles wat ik denk vind dat ik overdrijf en dat het er gewoon allemaal bijhoort... maar goed ik ga het toch lekker vragen!!

Y30: ik heb Remifentanil gehad bij mijn bevalling... ik kreeg de weeen zo dicht op elkaar dat ik ze niet meer goed kon opvangen. De remifentanil pomp kun je zelf bedienen en er zit een maximum op, dus je kunt jezelf nooit teveel geven. Ik vond het heerlijk. De pijn van de weeen is echt niet weg, maar je kunt tussentijds heerlijk bijkomen (lees: ik was zo stoned als een garnaal), waardoor de scherpe kantjes van de weeen afgaan en je het beter op kunt vangen. Bovendien is het zo uitgewerkt, zodat je de persweeen goed en snel kan voelen. Kortom: ik vond het heel fijn.

Deel Deze Pagina