Joehoe, zo'n man heb ik ook! Ene oor in, andere uit en je eigen gevoel niet negeren. Ik bel tegenwoordig stiekem met het CB Ontlasting herken ik niet, maar geef ook fv.. Jelle heeft ook een ontevreden dag vandaag. Geen idee wat er is
Sprokkel, wat heerlijk dat je er zo relaxed in zit. Klinkt helemaal goed! Mijn zoon was 8,5 pond, mijn dochter 8 pond, dus ik maak ze groot denk ik.... Maar ben ook 2 keer ruim over tijd gegaan en niet ingeleid hoor! Alf, ik zou ook alles goed navragen morgen, je man kan er wel 3 willen maar eerst even goed checken, wel heel lief van hem, is dus duidelijk over z'n oren verliefd op z'n zoon! Super dat Jelle het zo goed doet, zo off dag kan ook een regeldag zijn. Is het met een dag of paar dagen weer normaal. Hoop het voor je! Joehoe, ik herken de ontlasting niet. Zou het zeker vragen aan het CB woensdag wanneer je onzeker bent. Elk kindje is anders, mijn zoon was veel minder tevreden dan mijn dochtertje bijvoorbeeld, maar vervelend dat je het gevoel hebt dat hij te weinig echt tevreden is. En zeker de moeite waard om uit te zoeken of er niet iets anders, reflux, bv aan de hand is. Je man wil je vast geruststellen. Moet erg lachen om die stoned als een garnaal opmerking! Niks voor mij hoor, ben al dronken van 3 slokken wijn en dat vind ik al een rotgevoel! Maar echt, Alf, ik was al barend in staat om weg te gaan, ik was zo pissig op die VK dat ze weigerde de anesthesist te bellen. Ik had het van te voren zo doorgesproken allemaal en dan ben je bezig, weigeren ze..... Zeg dan dat je het niet doet s'nachts, had ik kunnen besluiten in een ander ziekenhuis te bevallen.. Aaaa nog even 20 weken niet aan denken en struisvogelen hier! Ik ben echt een kneus en niet zo dapper als de meeste hier
Zo ben ik ook weer eens! Meleka dat klinkt als een bevalling die 'te doen' was, fijn! En wat een klein meisje! Ik kan geen foto's zien maar zie haar wel in je avatar. Fijn dat jullie een beetje gewend raken. Y30 jij ook misschien ingeleid dus, dat is bij een 9 ponder misschien wel fijn. Joehoe goed naar je eigen gevoel luisteren he, jij als moeder weet het beste of iets normaal is of niet, daar hoef je echt geen ervaren moeder voor te zijn. Stukjes in de ontlasting kunnen onverteerde eiwitten zijn, dat kan zomaar voorkomen, kan ook wijzen op een probleem met de vertering (dat kan ook gewoon weleens voorkomen, hoeft niet gelijk een allergie te zijn). Heb je niets aan, aan mijn info. Idd navragen op het CB. Heeft hij verder uitslag ofzo? Puckje fijn een goede 20 weken echo! En heb je nu wel een fijne verloskundige of ben je nog niet geweest? Mirri wat lief dat ze mama zegt (hier pas na twee jaar ). Lym ik heb niet echt een droombevalling gehad, ik denk dat als ik zou mogen kiezen (wat ik niet mag omdat ik ademhalingsproblemen heb) ik zou gaan voor de remifentanil. Pethidine zou ik echt niet doen, ik heb teveel kinderen gezien die daarop inkakten en na de geboorte moeite hadden om op gang te komen. Ik heb zelf een ruggeprik gehad maar heb daar niet echt goede ervaringen mee (ze zijn 4 uur aan het prikken geweest voordat hij zat, en ondertussen had ik een weeënstorm, op het moment dat je om een ruggeprik vraagt zit je al aan je tax en dan duren 4 uren in een onmogelijke houding zitten wel erg lang), maar ip zit hij altijd snel, dus dat is niet echt representatief. Maar wellicht redt je het prima zonder! Sprokkel al 39 weken! Wauw! Alf: Ik heb inbakerdoeken (klassieke) in appeltjesgroen. Mag je zo van me lenen als je wilt, je mag ze ook voor een klein prijsje overnemen maar lenen kan net zo goed aangezien ik ze hopelijk straks niet nodig heb, en zo wel dan duurt dat nog 3 maanden op zijn minst. Maar hoe zit het met reflux en inbakeren, mag dat wel? Hier; lekkage opgelost (eindelijk!) na drie dagen dweilen op zolder, geen doen met een bekken dat het niet doet. We zijn allemaal weer min of meer beter, ik ben gesloopt. Verder heb ik weer last van zwangerschapshyperventilatie, erg vervelend, maar niet gevaarlijk gelukkig. Zijn begonnen met inrichten, schiet nog niet zo op eigenlijk
Ireen, heb het gevraagd aan cb, en omdat het hier goed gaat met bed omhoog, en jbpm vooralsnog niet nodig is mag het. Hij had duidelijk zuur, maar het lijkt iets incidenteels geweest te zijn. Ik wil er wel één lenen! Waar woon jij? Fijn dat de lekkage verholpen is. Helemaal nu het vriest! Rustig aan jij hoor.. hyperventileren is superrot!
Dat mag, het is een setje dat bestaat uit twee doeken, je hebt ze beiden nodig om goed en veilig in te kunnen bakeren. Ik ben de gebruiksaanwijzing kwijt maar die kan ik vast wel traceren. Ik woon in N i e u w V e n n e p. Kom je ze halen of zal ik ze opsturen? Anders via pb even regelen. Ja is idd heel vervelend, heel naar gevoel. Gelukkig weet ik nu waarvan het komt en kan ik het meestal ook wel weer goed krijgen (lukt niet altijd). Bij J ens ben ik opgenomen geweest omdat ze dachten dat ik een longembolie had en al die stress heeft er toen voor gezorgd dat ik er niet goed meer uitkwam qua hyperventilatie. Dus het scheelt dat we dat nu niet hebben (die stress) maar irritant is het wel.
@Y: ik lees vaak dat juist grote kids prima geboren kunnen worden en er bij die bevallingen minder complicaties zijn bij de moeder dan bij bevallingen van kleine kindjes. Thirza was 4330 en dat was wel een zware bevalling, maar daar is niks raars bij geweest verder: heb het allemaal op eigen kracht kunnen doen thuis... @Puck: bij Caitlyn heb ik de nacht voor ik ingeleid werd 2 keer petidine gehad, omdat ik zulke extreme aambeien had dat ik van de pijn niet meer sliep. Idee was dat ik op 1 shot petidine de nacht door zou kunnen trekken, maar die was halverwege de nacht uitgewerkt en toen heb ik er nog 1 gehad. Heb daar bij Caitlyn verder niets aan gemerkt: die was hartstikke helder na de geboorte en dronk een paar uur later ontzettend goed aan de borst... Met de ruggeprik geen ervaring, die zou gezet worden, maar vervolgens ging het ontsluiten ineens zo snel dat Caitlyn er al was voor ik ooit die kant op kon....
Ireen, och ja, dat wist ik ook wel.. dat je in nv woont Ik pb je mijn adres wel even. Doe jij ook jouw gegevens even dan? (Voor de portokosten)
@Joehoe: wat Ireen al zegt over de ontlasting: onverteerde stukjes. Kan helemaal niks zijn en kan een allergie zijn, maar bij allergie zou het wel echt regelmatig voor moeten komen volgens mij... Thirza en Caitlyn hadden het beiden ook, Caitlyn erger dan Thirza, (maarja, Thirza kreeg BV, Caitlyn KV) en over zodra ze op dieet gingen Hoe lang houden de krampjes aan? En huilt hij daar hard bij? Is het huilen of krijsen? Hoe lang na de voeding begint hij te huilen? @Alf: wow, Jelle groeit echt goed zeg! Caitlyn is in 3 maanden tijd 1,5 kilo aangekomen, dus Jelle gaat gewoon 2 keer zo hard! Succes met de nacontrole, hopelijk is alles in orde! @Mirri: onbewust of niet: mama is mama... Schattig! @Sprokkel: jemig, daar zou ik niet-zwanger al aardig uitgeteld van zijn Lekker dat de kleine op schema ligt: netjes hoor, dat gewicht @Lym: ook lekker op schema dus
@Ireen: jeetje joh, jij krijgt het echt niet kado he? Sterkte met alles, pfff, wat een gedoe allemaal! Dikke knuffel vanaf hier! @all: hier alles wel OK. Caitlyn had vrijdag weer een tachycardie en op de een of andere manier krijgen haar darmen daar steeds een optater van, dus van het weekend lag ze alles bij elkaar te krijsen van de pijn. Vandaag gaat gelukkig weer beter en valt ze, waar ze vorige week mee begon, zelf wakker in bedje in slaap. Heerlijk zeg! Dat hebben we met Thirza nooit gehad, dus dat is nu wel genieten! Ze doet vandaag wel steeds korte slaapjes van 3 kwartier, maar goed... kan iig steeds even gauw wat doen in huis voor ze weer wakker is. Thirza doet het super op school, begint de andere kindjes echt goed te kennen en met naar school brengen scheelt dat een eind, want dan vliegt ze op het plein al op andere kids af en is het afscheid nemen een stuk gemakkelijker De juf had 'r vorige week maar eens een taaltestje afgenomen, omdat ze zoveel lijkt te weten en begrijpen, en ondanks dat dat normaal pas na 3 maanden school wordt gedaan, had ze nul fouten. De juf gaf ook aan totaal niet te merken dat Thirza niet op de PSZ heeft gezeten. Trotse mama dus hier Ben zelf nog erg moe, maar tegelijkertijd komen de muren al wel behoorlijk op me af weer, dus heb vorige week een sollicitatie gedaan... Maatschappelijk werker op een revalidatiecentrum voor kids van 0-6, lijkt me errug leuk, helemaal met onze eigen ervaringen nu... Zou half feb in moeten gaan, maar dat zou ik dan willen rekken naar 1 maart: nog een paar weekjes extra om goed bij te komen en dan lekker weer werken en eruit zijn Oh, Caitlyn weer wakker...
@sprokkel: Nog steeds rustig, het blijft nog even spannend, maar je staat er wel goed in zo te lezen. @Mirri: cute, dat je kleine al mama heeft gezegd! Lijkt me i.d.d een mega smelt moment. @pijnbestrijding: Van wat ik nu gelezen heb brengt een ruggeprik wel veel mogelijke complicaties met zich mee. Ik zou zelf dan ook eerder voor de éénmalige pijnstiller gaan, en dan inderdaad op tijd gezet zodat het kindje niet stoned ter wereld komt. Hier: veel last van de BI, hoop dat die oefeningen snel verbetering gaan brengen. Tot dusver nog niet zo, maar ben er ook nog geen week mee bezig.
Even inbreken... Ik ben24 j en we zijn sinds feb 2012 bezig vr ons eerste kindje... Het was op zich vlot gegaan maar het heeft niet mogen zijn we hebben ook al het een en het ander meegemaakt... Dit keer is het opnieuw gelukt en nog altijd zwanger, maar ik zit met een paar vraagjes... Zijn er meiden die echt GEEN symptomen hadden tijdens hun eerste weken of hun hele zwangerschap?? En mijn andere vraag of dit een normale echo is met 5 weken? Veel liefs Dooo
Geen symptomen de eerste weken is heel normaal en nog weinig concreets zien op een echo is ook normaal bij 5 weken. Aan je onderschrift te zien, zit het iig waar het zitten moet en als dat zichtbaar is bij 5 weken, is dat hartstikke mooi 25% van de vrouwen heeft helemaal geen last van symptomen tijdens de zwangerschap, en baart wel een gezond kind. Dus het zegt niets over de vraag of je zwangerschap wel of niet goed zit. Gefeliciteerd dan trouwens!
@dooo, helaas ben ik geen goede mbt echo's maar het lijkt mij er goed uit zien. Gefeliciteerd in ieder geval! En symptomen zeggen niks. @rozemarijke, het klinkt allemaal toch heel pittig bij jou met Caitlyn, kan me goed voorstellen dat je moe bent. Werken kan ook heel veel energie geven, ik ga voor je duimen dat het lukt! Wat zal je trots zijn op je Thirza! @ireen, fijn dat je lekkage is opgelost, wat een ellende is dat toch. @alf, hoe is het gesprek geweest vandaag? @y30, hoop dat de oefeningen helpen met je BI @ pijnbestrijding, goed om alle ervaringen te lezen, ga me er nog eens goed in verdiepen. Ik heb goede hoop dat het deze keer vlot gaat maar alle tips zijn welkom. @hier, bij de verloskundige was het gelukkig prima, ze was heel aardig, ik mag sowieso niet thuis bevallen ivm fluxus, het ziekenhuis was een paar miskramen vergeten te noteren... Grrrrrr. Ze wil dat ik een geboorteplan maak zodat ik precies aangeef hoe ik wil bevallen ook wanneer ze me moeten overdragen aan de gynaecoloog. Ook meteen een naald erin, zodat ik bij een fluxus meteen bijgetankt kan worden. Kortom veel fijner dan in het ziekenhuis! Ben heel opgelucht
Gisteren gesprek gehad met Dr E. Hij weet ook niet precies wat er nou de aanleiding was voor de vroeggeboorte. Het lijkt (wederom met mijn baarmoeder) pech.. Alleen geloof ik dat niet meer, en E eigenlijk ook niet. Mijn placenta was een echte preavia. Hij kan niet begrijpen dat dit door meerdere echoscopistes niet gezien/onderkent is. Dat snap ik ook niet temeer omdat ik daar elke keer weer om gevraagd heb. Het kan zo zijn dat mijn baarmoeder slecht te echoën is. De bloeding die ik kreeg toen mijn vliezen waren gebroken is veroorzaakt door een loslating van de randen van de placenta. Hij is niet gebeld door de dienstdoende gyn die nacht, en dat was wel de afspraak. Hierover was hij niet te spreken en verontschuldigde hij zich naar ons toe. Het protocol met een preavia en/of loslating is dat er twee gynaecologen in de OK moeten zijn. Jelle is mbt tot de placenta volgens Dr E. nooit echt in gevaar geweest. Hij kwam zelf met het voorstel om nogmaals een hysteroscopie te doen, en dat wil ik zelf ook heel graag. Ik wil weten hoe het zit daarbinnen en ook de ks wond wil ik graag geïnspecteerd hebben. Vooralsnog moet ik niet denken aan een volgende zwangerschap, maar mocht dat ooit veranderen dan wil ik het wel graag duidelijk hebben. Geen onvoorziene risico's meer! Over 3 maanden gaat de hystero plaatsvinden. Hij kijkt me dan meteen na op evt verklevingen, en ook de snijranden van schotverwijdering krijgen en nieuwe herbeoordeling.
Nou Alf, wat een onzekerheid zo, wel fijn dat je serieus genomen wordt, maar het lijkt me ook zo lastig om nog op je lijf te gaan vertrouwen, jakkes. Rozemarijke nee ik krijg het niet cadeau, maar had ik ook niet verwacht na de afgelopen vier jaar hier . Ik kan het nog steeds relativeren, ondanks dat ik geen medicatie meer slik, dus dat is iig wel heel fijn.
@Ireen: Zolang dat lukt, gaat het idd wel goed... merk ik hier ook Als je je er mentaal maar doorheen weet te slaan! petje af voor je meis! @Alf: superdokter, dr E! Wat een fijne man is dat he? Hier een goede nacht gehad. Na een dag korte slaapjes, besloot de dame vannacht maar eens goed door te trekken: 18.00 nog een voeding gegeven omdat ze moe begon te worden, 18.30/18.45 hier in de kinderwagenbak in slaap gevallen en daarin tot 5.30 vanochtend geslapen. En toen was het brullen, want toen had ze uiteraard HONGERRRRRRRR! Maar heerlijk zeg, zo lang had ze nog nooit geslapen, en ik word er zelf totaal anders wakker van vandaag, ondanks dat ik om half 5 al wakker was en me afvroeg of ze het nog wel deed...
@Rozemarijke: Oh, wat lekker zo'n lange nacht. Thumbs up voor Caitlyn! En knap dat Thirza al zo haar draai vindt op school. Ik ga duimen voor je sollicitatie. Het klinkt als een erg leuke baan! @Y30: Sterkte met je BI. Hopelijk is er snel wat verbetering te merken. Voel je je voor de rest goed? @Dooo: Klachten zeggen inderdaad niets. Bij de meeste van mijn miskramen had ik meer klachten dan deze goede zwangerschap, terwijl ik echt een hoog hCG had deze keer (wat trouwens op zich ook niets zegt). Gefeliciteerd en succes! @Puckje: Fijn dat de verloskundige zo aardig en begripvol was. Een zorg minder gelukkig. Wat miskramen vergeten te noteren... Kan ik zo boos om worden, alsof het niet telt of je je aanstelt ofzo. Grr... Maar vanaf nu wordt het anders. @Alf: Ik kan me heel goed voorstellen dat je niet meer op je lijf durft te vertrouwen. Vooral ook omdat bepaalde zaken gewoon dus blijkbaar niet gezien worden op de echo. Heftig... Ik sluit me aan bij Rozemarijke. Dr. E lijkt me een superarts. Daar zouden er meer van moeten zijn! @Ireen: Het zit je niet mee. Knap dat je er zo positief onder blijft. Hopelijk breken er wat rustigere tijden voor je aan. Hier kijk ik tegen een wit besneeuwde achtertuin aan. En ik heb echt niks met sneeuw... zucht. J.ulia is op de koudste 1 december in de geschiedenis geboren. Ik hoop dat het heeeeeel snel dooit. Want dat was niet echt wat. Sprokkelman heeft zijn tweede gesprek voor een andere baan. Ik ben benieuwd hoe dat verlopen is. Spannend! Ik ga zo maar eens mijn kledingkast uitmesten. Gisteren hebben we bij Ikea een nieuwe kast gekocht, dus dat is een mooie aanleiding.
Rozemarijke, Wow.. dat is wel een hele lange nacht! Wat heerlijk! Herken het wel hoor, als ie steeds komt denk ik 'zucht 'maar als ie niet wakker wordt voor zijn fles ga ik kijken of ie nog ademt, evt ga ik even aan hem zitten zodat hij juist wakker wordt Mannetje snapt er niks meer van natuurlijk haha.. Vriendje hier doet het overdag super netjes, keurig elke 4 uur, maar 's nachts maakt hij er een potje van. Ik geef hem dan 10cc meer maar hij komt dan evengoed om de twee en half/drie uur (?) en hij valt dan echt aan op zijn fles.. hongerige aap Donderdag maar even naar het inloop spreekuur op CB en vragen of ik naar 135cc mag.. iig voor de nachten..
Rozemarijke Ik heb ook al zo'n heerlijke nacht gehad... na inbakeren sliep Quinn van 2.30 uur tot 7.20!!?! Niet normaal... eigenlijk niet zo goed voor de borstvoeding volgens mij... maar goed, hij is vandaag weer goed bijgetankt wat dat betreft! Wat fijn dat het met Thirza zo goed gaat! Wat betreft de krampjes: hij glit het echt uit... soms gillen, overstrekken, trappelen en zo'n hysterisch geluid echt achteruit zijn keel... is dan ontroostbaar.. zoooo zielig! Vandaag overdag weer meer last van gehad... morgen CB... ik zal het eens voorleggen, kijken of die arts iets nuttigs erover kan zeggen.. Sprokkel Weet je al iets over de sollicitatie van je man? Alf Heel goed dat je de hystero laat doen... Ik hoop voor je dat het er gunstig uitziet ongeacht wat jullie met de toekomst willen... Fijn dat dr E zo goed meedenkt...