Zwanger na meerdere miskramen

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mirri, 6 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. puckje2

puckje2 Bekend lid

12 mrt 2012
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Joehoe, 5 uur slaap is echt heel weinig hoor, ik ging regelmatig nog 1 of 2 keer mee tukken, dat heb je echt nodig en wanneer manlief thuis is en de baby wakker is, gewoon zelf plat en slaap inhalen.
    Ik ben ook heel onrustig van aard maar heb geleerd het toch te doen.
    Ik snap dat het heel vervelend is wanneer je niet weet wat het is. Bij mijn zoontje die bijna niet sliep kwam de dame van het consultatiebureau een keer thuis, vond ik wel prettig. Heb toen ook leren inbakeren mr durfde het niet was zo bang het fout te doen. Voor de 1 kan het een wondermiddel zijn dat inbakeren. Misschien ook een idee om nr zo'n manueel therapeut te gaan of zo'n andere arts (zwangerschaps dementie...) te gaan zodat je oorzaken kunt uitsluiten. Bij m'n zoontje bleek toen na maanden tobben dat het n buikslaper was, ik was volledig uitgeput en vergeten om hem terug op z'n rug te leggen en ja hoor die nacht sliep hij voor het eerst redelijk goed. Aerosleep & Angelcare matje gekocht en vanaf toen ging het stukken beter. M'n dochter bijna meteen op de buik laten slapen toen ook zij aangaf dat te willen en die sliep na 6 weken al door!!!
    Waarmee ik bedoel te zeggen dat het gewoon zeker bij n eerste heel lastig is om je draai te vinden zeker wanneer je kindje veel huilt en je niet weet waarom. Dan is bijslapen overdag voor jou juist heel belangrijk. Ik duim dat jullie vanavond n goede nacht hebben en dat er snel verbetering in zit.

Ireen, toevallig zei de verloskundige juist dat ze vond dat ik zo'n bevallings plan moest maken, nog nooit gedaan, ik twijfel inderdaad over n ander ziekenhuis maar dan kan de verloskundige niet mee...

Alf, ik geloof ander topic mr wat een hork van kinderarts, wat blijft het n gevecht...:(

Mirri, gaat het al wat beter met Eva?

2. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Joehoe heb je wel een draagdoek? Dat is echt zo handig op momenten dat niets werkt en je even je handen vrij wilt hebben...

Slapen overdag heb ik nooit gedaan (kon ook niet de eerste maanden, hij huilde alleen maar als hij niet op mij was). Dat ga ik nu wel anders doen (als J ens eenmaal naar school is dan, de eerste maanden heb ik ze alletwee fulltime thuis). Maar ik ben ook een slechte slaper overdag, lukt in de zwangerschap nu wel (als R oel thuis is). Ik zou het gewoon proberen, evt met Q op je buik.

3. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    puckje, en thuis bevallen is geen optie? aangezien je bij de verloskundige bent, of moet je in t ziekenhuis. Ik zou echt een bevalplan maken, waar ze niet omheen kunnen.

4. Mirri

Mirri Fanatiek lid

25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    Puckje, koorts is weg maar ze is al vanaf 5 u wakker en dAarvoor ook om t uur. Na de koorts is ze gaan snotteren dus ze ligt niet lekker op haar rug benauwd en2 tandjes door Moe maar gaat niet slapen.
    Gister overdag ook maar 2x net aan 20 min geslapen
    Pfffft ik mag nu ff slapen ;) dus we wisselen Af maar t breekt op.
    Joehoe, ik ga ook wel om 1900 gelijk met Eva naar bed, ti's hap snap slapen maar gelukkig maR tijdelijk 0_O

5. Joehoe

Joehoe Bekend lid

17 mei 2008
    558
    0
    0
    Hey meiden,

Ik ga ook echt meer slapen... merk nu ineens dat ik het niet meer trek... ben bijna constant duizelig (gevoel achterover te vallen) pffff... Quinn is nog steeds onrustig en veel huilen... hij ligt nu even in de box te slapen. Verder leg ik hem maar constant aan de borst.. vermoed toch weer een regeldagje.

@Puckje: ik heb een geboorteplan gemaakt via GEBOORTEPLAN - KNOV - Koninklijke Nederlandse Organisatie van Verloskundigen
    Als je op checklist klikt krijg je een heel makkelijk invulsysteem. Heeft mij echt wel geholpen in het ZH. Alles was duidelijk... en van te voren ook nog even met vriendlief en mams besproken.

@Ireen ik heb wel een draagdoek, maar de keren dat ik dat heb geprobeerd ging hij alleen maar meer over de zeik jammer genoeg... hij mag er nu alleen in de foetus houding in, dat vind ik ook lastig hoor... hij is zoooo bewegelijk :)

Mirri: slaap lekker! Ik ga nu ook even liggen...:)

6. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Hoezo in foetushouding? Zolang hij kan kikkeren is het goed hoor, hij hoeft echt niet in een kommahouding.

Hier was dat protest ook, maar zolang ik op en neer hupte of flink doorwandelde niet. Dan werd hij rustig en bleef dat (wel een uur of drie, en anders nog geen 2 minuten). Ik hoor dat van meer moeders, misschien eens een andere knoop proberen?

7. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
  8. Alf

Alf Niet meer actief

Joehoe, Als ik minder dan zes uur heb gepakt 's nachts dan duik ik er overdag een paar uurtjes in.
    Pas goed op jezelf hoor.. je moet nog een hele poos mee!

Ik ben (eigenwijs als ik ben en op voorhand al weinig vertouwen hebbende in de kinderarts) met Jelle bij de osteopaat. En echt.. het werkt! Geen kramp meer, geen reflux klachten (hij geeft nog weleens wat terug, maar kreunt en schraapt niet meer zo enorm en lacht zelfs naar me na zijn fles) en hij is harstikke tevreden en ontspannen.
    Natuurlijk heeft hij af en toe de bokkenpruik op en vertikt het om te gaan slapen maar dat is nog maar incidenteel.

Meiden, Jeetje.. die borstvoeding.. respect! Als ik jullie verhalen zo lees vind ik het ineens niet meer zo erg dat bv voor mij geen optie was.. :)
    Durf het bijna niet te zeggen maar ik heb Jelle bijna de hele nacht doorslapend.. 23u laatste fles en dan rond 5u pas weer..
    En omdat ik merk dat ik er geestelijk ook niet helemaal ben en ik nu pas begin te beseffen en verwerken wat er allemaal gebeurd is heb ik mijn slaap ook echt nodig..

Mirri, gelukkig is de koorts gezakt. Lijkt me erg spannend. Gaat bij die kleintjes zo snel. Hoop dat je even lekker hebt kunnen slapen!

Slaapzak, Ik heb trouwens een foto van Jelle die zijn slaapzak (Koeka) showt in mijn album gezet ;)

9. Alf

Alf Niet meer actief

Ireen, wauw.. wat geweldig!! Die kabouters zijn TE leuk!!!!
    Wat lijkt me dat gaaf om te kunnen zeg! Neem me altijd nog voor om eens op les te gaan. Heb nl wel een husqvarna staan

10. Mirri

Mirri Fanatiek lid

25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    Haha, wees blij met de fles Alf ;) ik kan nu niet meer terug, ze lust t niet.
    Powernappie knap ik wel weer van op, gelukkig heeft Eva ook 2 u! Geslapen en werd vrolijk(nog wel snotterig) wakker.
    Koorts is niet zo eng als je weet wat de functie is en wat je kan doen. De virussen en bacillen overleven niet bij koorts en dan kan het lichaam gaan herstellen.
    Boven de 40 kan je de voetjes koelen om de temp omlaag te brengen.
    Hè is gelukkig pas de 2 e x kort koorts, teken dat haar immuumsysteem goed werkt.
    Joehoe, let ook op je voeding, gezond en extra eten/drinken omdat je meer energie voor de bv gebruikt.
    Je bent ook nog aan t ontzwangeren, gun jezelf de rust. Succes!

11. Mirri

Mirri Fanatiek lid

25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    Zeker mooie dingen gemaakt Ireen gaaf !

12. puckje2

puckje2 Bekend lid

12 mrt 2012
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje wat knap Ireen en zo te zien is de kinderkamer al af! Ik durfde nog niet te beginnen maar krijg er door jouw foto's echt zin in.

Dank voor de tips mbt geboorteplan. Ik ga ermee aan de slag.

Joehoe, ik hoop ook dat het n regeldag is, inderdaad goed op je voeding letten & veel drinken. Het vergt veel van je lichaam. Het verhaal van Alf van de osteopaat klinkt ook goed misschien toch wat dingen uitproberen?

Fijn dat het beter gaat Mirri, en dat jullie kunnen afwisselen. Powernapjes doen het hier ook goed!

Alf, fijn dat het zo goed gaat en die verwerking en de realisatie van hoe alles nou eigenlijk is gebeurd komt inderdaad later. Schrijf je vragen ook op hè, je gaat toch nog terug naar dokter E. Het is ook niet niks wat jullie hebben doorgemaakt.

13. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @Ireen: Super leuk allemaal, ik heb zelf echt twee linker handen kan altijd alleen maar met veel bewondering er naar kijken:).

@Mama's met weinig slaap, hopelijk vanacht een goede nacht!

14. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Dank allemaal, ik ben zelf ook echt tevreden (ook weleens leuk, heb ik niet zo vaak, ik stel het me meestal heel mooi voor en dan wordt het wat minder :cool:).

Gewoon doen hoor meiden, ik naai nu zo'n twee jaartjes (naai wel veel) en zit ook op les, maar basisdingen zijn echt goed te doen. Die lakentjes zien er heel fancy uit maar dat stelt nou eens echt niets voor, zolang je alles maar recht knipt en goed meet (en stopt wanneer je geduld op is :D)

Puckje ja hij is inderdaad bijna af, de kinderkamer. Nu je het zegt besef ik dat dat eigenlijk zo is. We moeten nog van alles ophangen maar ip kan baby er zo in. Het is trouwens geen aparte kamer, het is op onze slaapkamer (die wel heel groot is). Ik durfde ook niet goed te beginnen, maar omdat ik veel wilde naaien en niet wist hoe lang ik nog op de been zou zijn ben ik wel bijtijds begonnen, gelukkig maar want dat geeft ook wat afleiding van alle zorgen.

Mirri fijn dat Eva lijkt op te knappen!

Alf geniet maar fijn van die nachten, je hebt wel genoeg achter je kiezen voor nu!

Rozemarijke hoe is het daar?

15. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hey meiden :)

@Ireen: wow, ben diep onder de indruk van wat je maakt! Heb hier me inmiddels voorgenomen om ook op les te gaan, zodra ik wat energie weer terug heb. Lekker dat de babykamer/hoek bijna klaar is :)

@Alf: osteopaat hielp bij Thirza ook enorm tegen de reflux. Bij Caitlyn helaas niet :( Bij haar is het echt het maagklepje zelf.

@Joehoe: hier was kommahouding bij beide meiden geen succes, maar kikkerhouding werkte perfect!

@de rest: ik vergeet wat ik lees al als ik de zin uit heb. Sorry, dikke knuffel maar even voor iedereen :)

@hier: matig. Ziekenboeg tot en met hier: Caitlyn vist het een na het ander op :( Van het weekend zouden de kids van mijn man hier zijn, maar stiefdochter was ziek en bleef thuis. Werd stiefzoon hier dus ziek: flink overgeven, diarree.... dus ik hoop en bid dat Caitlyn DAT niet ook nog eens overpakt :(
    Ben dus moe, moe, moe :( Caitlyn heeft de afgelopen weken eigenlijk alleen maar slaapjes van 3 kwartier gedaan en dat dan 3 keer per dag maar. 's Nachts ook onrustiger met 2 voedingen, en toen kwam dus dit weekend eroverheen. Zaterdagochtend vanaf 4.15 niet geslapen door Caitlyn, een jankend buurjongetje (fijn, buren die de laat-maar-brullen-tactiek onsuccesvol toepassen, maar niet bedenken dat het dan misschien toch handig is om wel te gaan troosten, (gaat al 16 maanden zo :(). Toen weer Caitlyn, toen werd Thirza wakker om half 7 en tussendoor lag mijn man lekker te snurken.
    's Avonds een huilende Caitlyn en toen die eindelijk sliep, kwam stiefzoon beneden met buikpijn. Liep ie met mijn man de keuken in, gaat stil staan, zegt: Ik moet overgeven. Blijft stilstaan, doet gewoon niets, dus mijn man hem naar de gootsteen trekken, maar dat was dus te laat: alle zooi door de hele keuken heen: aanrecht, kastjes, vloer.... Kon ik om half 12 zijn kots nog op staan te ruimen, (want manlief maakte de puinhoop alleen maar erger, na een halve rol keukenpapier was er nog steeds niet te zien dat hij iets had schoongemaakt :().
    Kids van mijn man zijn van het type dat op crisis reageert met 'freeze' (weet je wel, fight-flight-freeze, vechten, vluchten, verstijven). Ben je 10 jaar en bedenk je nog niet dat als je moet spugen, dat je dan een bak of een gootsteen moet zien te vinden.... zucht. Ben dan zelf zo moe en er zo doorheen dat ik hem wel kon rammelen, (heb ik uiteraard niet gedaan). Maar de volgende dag toch maar even afgesproken dat als hij weer zo'n stunt uithaalt, dat hij toch echt vrolijk zelf de boel op kan ruimen, omdat hij echt oud genoeg is om als de donder naar de gootsteen te rennen als hij voelt dat ie moet overgeven.
    Dus nou... je kunt me opvegen nu :( Manlief heeft vannacht een nachtdienstje gedraaid, dus ik ben niet meer zo giga-moe als gisteren, maar blegh... ik zou echt wel een jaar willen slapen, geloof ik :(
    Caitlyn slaapt sinds dit weekend gelukkig wel 's ochtends weer even een lange ruk. Nu de middagen nog weer, dan kan ik dan m'n rust ook weer even pakken.

16. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @RM: Heftig weekend! Beroerd meid, ik hoop zo voor je dat dingen binnenkort verbeteren.

17. puckje2

puckje2 Bekend lid

12 mrt 2012
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    @RM, dat klinkt niet fijn en als een extreem zwaar weekend voor jou.... Veel sterkte, ik hoop dat iedereen nu genoeg weerstand heeft opgebouwd en de ziektes buiten de deur laat en dat jij komende week een paar uurtjes tussendoor kan pakken om weer n beetje op krachten te komen.

18. Joehoe

Joehoe Bekend lid

17 mei 2008
    558
    0
    0
    Jeetje RM... wat een weekend... hopen dat deze week je meer rust brengt!

Ireen wat een mooie kleertjes zeg!! Super dat je dat zelf kan maken!

Alf de osteopaat heb ik ook al eens aan gedacht (ongeveer 6 weken terug), maar vriendlief was er niet van gecharmeerd en ik heb besloten het dus maar even aan te kijken. Nu begin ik toch weer te twijfelen.
    Leuke foto van Jelle met zn slaapzak, wat een mooie bos haar heeft hij! De puckababy slaapzak heeft idd ook van die "krabwandjes" ik ga die van de week maar eens proberen voor Quinn.

Vandaag met Quinn bij CB geweest, alles goed netjes op schema qua groei!! Woensdag komt er iemand van hen hier even meekijken omdat we vinden dat hij overdag dus erg onrustig is en weinig tevreden (veel huilen). Ben benieuwd of zij er iets zinnigs van kan zeggen en anders denk ik toch echt aan de osteopaat.. baad het niet schaadt het niet.
    Quinn is wel een beetje zielig van de prikjes.. agoss echt een ander huiltje... zooo zielig!

Verder aan de powernaps... maar dat lost mn chronisch tekort aan slaap vrees ik niet zo snel op.. ik kan mezelf wel voor mn kop slaan dat ik niet eerder heb bedacht dat ik dit nooit vol ging houden.. pfff zo suf! Voel me nu echt constant moe en duizelig en heb het idee helemaal niets meer te kunnen :('Vanavond er maar weer vroeg in... echt balen, hoop dat ik snel weer bijtank. Door die vermoeidheid twijfel ik soms ook of ik nog wel borstvoeding wil blijven geven... aan de ene kant het mooiste wat er is, aan de andere kant vind ik het best heel zwaar... laat staan als ik weer aan het werk ga straks.

19. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Joehoe ik denk eerder ook aan een vitaminegebrek. Slik je al iets? Een vrouw heeft bijv. in de zwangerschap meer vitamine B12 nodig, maar als ze borstvoeding geeft zelfs nóg meer. Zo met meer dingen, en het is steeds moeilijker om alles uit je voeding te halen (verschraling). Natuurlijk is slaap belangrijk en moet je proberen overdag ook wat te pakken, maar van een paar maanden weinig slaap hoor je niet om te vallen (klinkt een beetje alsof ik het afdoe als onzin maar wij moeders bestaan al zo lang en geven al zo lang borstvoeding dat dat vol te houden zou moeten zijn, ik denk dus eerder aan iets anders wat er in combinatie met je slaapgebrek voor zorgt dat je je zo ellendig voelt.).

Rozemarijke dat klinkt ook niet echt lekker... Thirza neemt natuurlijk ook van alles mee naar huis...

Hier goed, gisteravond krampen maar is weer afgezakt. Vandaag veel last van bekken, dus dat zal wel samenhangen. Babietje heeft een groeispurt gehad, dan moet ik altijd weer even een soort van balans vinden daarna. Morgen naar het verpleegkundig spreekuur in het ziekenhuis, volgende week groeiecho en infoavond. Ik denk dat hij wel goed groeit, hij lijkt tevreden en af en toe druk.
    Kennisgemaakt met iemand van een gastouderbureau (wat lastig zoeken in die wereld zeg, er zijn er 1000) en we gaan bij twee gastouders op gesprek. J ens is tot hij ruim twee was fulltime thuis geweest, met 1 dagje bij oma maar dus verder geen opvang, dus ik vind het best spannend.

20. puckje2

puckje2 Bekend lid

12 mrt 2012
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Joehoe, goed teken dat Quinn goed groeit en op schema ligt! Dat betekent dat het met je borstvoeding ook wel goed zit. Maar hoe je het omschrijft klinkt erg herkenbaar voor mij. Bij beide eerst geen powernaps gedaan en bij beide zo'n spijt achteraf..... Bij mij komt de man met de hamer (zo noem ik die extreme vermoeidheid) zo rond de 6 weken en Quinn is nu 8 weken ofzo toch. En 4-5 uur per nacht trok ik ook niet, toch denk ik dat vitamines altijd goed zijn, ben zelf ook fan van vitamine D ook voor het humeur. En misschien een geruststelling na een paar goede nachten voel je je snel al beter. Misschien toch wat kolven en manlief de nacht laten doen. Maar wanneer je je zo voelt is het heel normaal dat de borstvoeding dan ook zwaar wordt. Hoewel ik absoluut pro Bv ben, -zelf 2 keer een jaar gedaan - vind ik dat er velen wegen zijn die goed zijn. Zelf heb ik bij de eerste gekolfd en bij de 2e gekolfd en heel af en toe een fles wanneer het niet lukte op het werk. Het is al super wat je doet. Ik hoop dat woensdag wat tips opleveren en hoop op een rustig nachtje!

Deel Deze Pagina